Šiandien, rugpjūčio 29 dieną, Vilniuje, Šeškinės mikrorajone, šalia Žygimanto Augusto pagrindinės mokyklos pradėjo veikti moderniausia pėsčiųjų perėja Lietuvoje. Joje pritaikytos Lietuvoje iki šiol nenaudotos saugumo technologijos, kurios įspės vairuotojus apie prie perėjos artėjančius pėsčiuosius bei dviratininkus.
Pristatydama šią perėją didžiausia šalies ne gyvybės draudimo bendrovė „Lietuvos draudimas“ kartu su Vilniaus miesto savivaldybe ir Vilniaus apskrities vyriausiuoju policijos komisariatu paskelbė apie 15-tą kartą organizuojamos eismo saugumą akcijos „Apsaugok mane“ pradžią.
Ruošiantis rugsėjo 1-ajai, sostinėje taip pat įrengta 13 naujų pėsčiųjų perėjų, 10 saugumo salelių nereguliuojamose pėsčiųjų perėjose, 4 nauji greičio rodymo ženklai, 12 iškiliųjų pėsčiųjų perėjų, 47 pėsčiųjų perėjose naujai įrengti kelio ženklai, 31 pėsčiųjų perėjose šiuolaikišku kryptinis apšvietimas, 29 dirbtiniai greičio mažinimo kalneliai.
Šeškinėje esanti perėja prie Žygimanto Augusto pagrindinės mokyklos rekonstruota iš pagrindų. Vilniaus miesto savivaldybė paklojo naują asfaltą, įrengė saugumo salelę, apliejo perėją danga, kuri sumažina automobilio slydimo kelią stabdant, pažymėjo perėją „Apsaugok mane“ ženklu, sutvarkė aplinką. „Lietuvos draudimas“ prie rekonstrukcijos prisidėjo nupirkdamas perėjai naujausią pėsčiųjų saugumo įrangą Lietuvoje, ši įranga nupirkta „Lietuvos draudimo“ klientų, besinaudojančių elektronine savitarnos sistema, atsisakius popierinių laiškų sutaupytomis lėšomis.
„Tai pirmoji perėja, kuri pati perspės vairuotojus apie prie jos besiartinančius pėsčiuosius ir dviratininkus. Jiems artėjant pradės ryškiai žybsėti geltonos spalvos įspėjamieji signalai, įmontuoti virš perėjos ženklo ir kelio dangoje. Taip pat automatiškai įsijungs papildomas apšvietimas, kuris apšvies šaligatvio dalį, kad vairuotojas geriau matytų pėsčiąjį ar dviratininką“, – pasakojo K. Šerpytis.
Prie perėjos artėjantys pėstieji užfiksuojami judesio davikliais, kurie radijo ryšio pagalba perduoda informaciją į valdymo blokus. Įspėjamieji signalai įjungiami akimirksniu abejomis kryptimis važiuojančių mašinų vairuotojams.
Ši sistema yra pritaikyta veikti sudėtingomis oro sąlygomis ir intensyvaus eismo gatvėse. Ji veikia naudodama saulės energiją ir be saulės šviesos gali savarankiškai funkcionuoti net 168 valandas, mat įspėjamuosiuose žibintuose įdiegta moderniausia LED (šviestukų) technologija, kuri sunaudoja 3 kartus mažiau elektros energijos. Šį technologinį perėjos sprendimą pateikė ir įrengė įmonė „Biseris“.
Ar bus apmokytas D.Valys pervaziuoti sia sankryza?