Birželio 4-6 d. 10 Lietuvos interjero, dizaino, namų tekstilės ir aksesuarų gamybos įmonių dalyvauja vienoje didžiausių interjero parodų Japonijoje „Interior Lifestyle Tokyo 2014“. Parodoje eksponuojami namų tekstilės gaminiai, baldai, stalo bei virtuvės tekstilė ir kiti įvairūs interjero elementai.
Šioje parodoje Lietuvos įmonės su nacionaliniu stendu dalyvauja jau antrus metus iš eilės ir jau pirmomis parodos akimirkomis džiaugiasi dideliu japonų ir kitų šalių lankytojų susidomėjimu. „Šiais metais tikrai galime pasidžiaugti puikia stendo vieta, esame šalia prancūzų, italų ir portugalų, o bendras subtilus stendo dizainas pritraukia parodos lankytojus ir potencialius klientus – stendas nuolat pilnas,“ – įspūdžiais iš parodos dalinasi VšĮ „Versli Lietuva“ Eksporto departamento direktorė Jurgita Butkevičienė lydinti Lietuvos įmones Japonijoje. Lietuvos stendą aplankė ir LR ambasadorius Japonijoje Egidijus Meilūnas.
Įmonė „Midenė“ Japonijos rinkoje dirba jau daugiau nei dešimt metų. Ši rinka ypatinga tuo, kad ypatingai vertinama meninė rankų darbo keramika, o dėmesys skiriamas originalumui, dizainui ir kokybei. Įmonės vadovas Gražvydas Žegulis pastebi, kad rinka labai reikli kokybei, įpakavimui, tačiau suradus rinkai tinkamą gaminį užtikrinami nuolatiniai užsakymai.
Japonijoje ypatingai mėgstami keramikiniai gaminiai, kuriuos galima kolekcionuoti, sukuriant visą miniatiūrinę namelių kolekciją ar gatvės vaizdą. Įmonės gaminiai šioje šalyje jau galima rasti ir mažose interjero parduotuvėse, ir prestižiniuose prekybos centruose.
Šiemet parodoje įmonė pristato naują išskirtinę keramikinių šviestuvų kolekcija „Art&Light“. Įmonė per metus į Japoniją eksportuoja gaminių už daugiau nei 100 tūkst. Lt.
Dizainerės Irenos Serapinienės odines rankų darbo rankines ir aksesuarus gaminanti įmonė Japonijoje prisistato pirmą kartą. Tai lietuviškų, natūralios odos rankinių prekės ženklas „Sirena“, kuris Japoniją pasirinko, kaip pirmąją eksporto rinką. Žinodami, kad japonai nepaprastai vertina rankų darbą ir originalumą, parodoje dizainerė pristato išskirtinę šiai rinkai pritaikytą kolekciją „Gervė“. Šis paukštis, turintis ypatingą mistinę reikšmę, puikiai vienija tiek Japonijos, tiek Lietuvos kultūras. Dizainerės nuomone, Japonijos moterų elegantiškumas ir stiliaus pajautimas yra artimas lietuviškajam.
Įmonė „Flokati“, gaminanti natūralios vilnos gaminius, parodoje dalyvauja jau antrą kartą. Po dalyvavimo parodoje pernai, įmonė sudarė sutartis su trimis užsakovais. Įmonė daugiau nei 35 proc. gaminių jau eksportuoja į Norvegiją ir Suomiją, o Japonijos rinka pasirinkta todėl, kad japonai vertina natūralius ir ilgaamžius gaminius. Įmonės vadovė Asta Kančelskienė džiaugiasi stebėdama išskirtinį japonų susidomėjimą jų gaminamais interjero aksesuarais – avytėmis, dekoratyvinėmis pagalvėlėmis, kurias gamina įmonėje dirbantys neįgalieji.
Įmonė „Pluošto linija“ parodoje pristato prekės ženklą „Ecolinum“. Įmonė parodoje dalyvauja antrus metus, nes pirmą kartą užmegzti kontaktai ir pirmosios bandomosios partijos reikalauja įdirbio ir nuolatinio kontaktų palaikymo, kad bendradarbiavimas virstų ilgalaikiu. Įmonės eksportas į Europos šalis siekia apie 30 proc., o į Japonijos rinką įmonė žengia ne tik su namų tekstilės gaminius, bet su išskirtiniais lininiais austais rankų darbo kilimais. Parodoje ypatingai dėmesį patraukė lininis sakurų žiedais austas kilimas, kuris puikiai susisieja su įmonės „Interjerai be saiko“ sukurtomis originaliomis kėdėmis, atkartojančiomis sakurų motyvus.
Dizainerė Indraja Marcinkevičienė į šią rinką taip pat žengia jau antrus metus ir susilaukė išskirtinio Japonijos dizaino mokyklos dėmesio.
Ypatingai žaismingas korines popierines interjero dekoracijas „Paper Fantasies“ Lietuvoje gaminanti įmonė parodoje pristato pirmą sykį. Įmonė šiuo metu eksportuoja apie 98 proc. gaminių į Ispanijos, Anglijos, Vokietijos rinkas. Nors įmonė Japonijoje jau turi tris nuolatinius klientus ir kasmet į šią šalį eksportuoja gaminių už 100 tūkst. Lt, įmonės vadovas Žilvinas Petrauskas tikisi žymiai padidinti eksporto į šią šalį apimtis. Tradiciškai Japonijos kultūrai yra artimas toks interjero puošimo būdas, o įmonės gebėjimas gaminti virš 1000 skirtingų formų, 300 atspalvių gaminių sukuria įmonei išskirtinį konkurencinį pranašumą šioje rinkoje.
Namų tekstilę gaminanti įmonė „Baltic Flax“ parodoje pristato savo prekės ženklo „Linen Tales“ gaminius. Natūralaus lino marginti ir minkštinti virtuvės tekstilės gaminiai, staltiesės, prijuostės ir drabužiai traukia natūralumą mėgstančius japonus. Įmonė į šią rinką žengia dar tik pirmuosius žingsnius, nors su savo prekės ženklu įmonė eksportuoja į Pietų Korėją, Australiją, JAV. Turėdama daug patirties gamindama gaminius pagal užsakymus, įmonė siekia padidinti gamybos su savo prekės ženklu apimtis, kurios dabar sudaro apie 10 proc. nuo visos gamybos.
Kita lininius audinius gaminanti ir namų tekstilę siuvanti įmonė „Linos takas“ parodoje pristato platų natūralaus lino audinių ir gaminių asortimentą su prekės ženklu „Daiva Lino“. Įmonė parodoje dalyvauja jau antrus metus, nes reikia įtvirtinti pirmuosius kontaktus derinant bandomųjų partijų gamybą ir toliau derantis. Nuolatinis kontaktų palaikymas yra ypatingai aktualus šiai rinkai.
Palaikyti esamų kontaktų bei užmegzti naujų ryšių atvyko ir įmonė „Lanalita“, pristatanti vilnonius audinius ir pledus su savo prekės ženklu „Pure nature“. Įmonės vadovas pastebi, kad šiais metais pavyko atrinkti geriausius šiai rinkai tinkančius gaminius.
Įmonė „Kirigami design“ parodoje pristato minimalistinius erdvę taupančius baldus, kurių dizainą įkvėpė japonų Kirigami menas. Įmonės eksportas į Japoniją siekia 70 proc. Įmonė šioje parodoje taip pat dalyvauja antrus metus. Įmonės vadovas atvirauja, kad jų atveju sėkmė atėjo ne tik po parodos Japonijoje. Rimti Japonijos agentai domisi įmonėmis, kurios prisistato Japonijoje, tačiau taip pat dalyvauja ir parodose Europoje, pvz. „Maison&Object“ Prancūzijoje, tokiu būdu parodant įmonės patikimumą ir solidumą. Būtent tuomet ir yra pateikiami rimti užsakymai.
„Smagu, kad šiais metais įmonės yra gerai pasiruošę dalyvauti parodoje, jos lankytojams yra dalinami japonų kalba atspausdinta įmonių gaminius pristatanti rinkodarinė informacija. Įmonės norinčios įeiti į šią rinką turi skirti daug dėmesio pasirengimui, turi pasiruošti japonų kalba įmonių bukletus, vizitines korteles, vertėjai esantys stende taip pat labai padeda pritraukti tikslinius klientus, svarbu rodyti nuoširdų domėjimąsi ir norą dirbti šioje rinkoje“, – patarimus dalina J. Butkevičienė.
Lietuviams prisistatyti parodoje padeda ir Lietuvos – Japonijos pramonės ir prekybos rūmai, kurie kartu su LR Ambasada ir VšĮ „Versli Lietuva“ parodos dienomis Japonijos verslo klientams organizuos ir atskirą pristatomąjį renginį LR ambasadoje.
Šiais metais parodoje prisistato virš 700 dalyvių. Lietuvos įmonių gaminiai pristatoma nacionaliniame stende, kurio plotas 72 kv.m.