Spalio 18–20 d., Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose (Didžiojo Vandens g. 2) uostamiesčio žiūrovų laukia gero kino puota – pažintis su Tarptautinio Kauno kino festivalio, šiemet stebinančio visiškai naujais ir nemaria klasika tapusiais meniniais filmais, debiutuojančių lietuvių kūrėjų bei pasaulinio garso menininkų darbais, programa.
Intelektualiam penktadienio, spalio 18 d., vakarui Kauno kino festivalis rekomenduoja vizualiai užburiančią australų režisierės Cate Shortland dramą „Lorė“ (2012). Apdovanojimus tarptautiniuose festivaliuose skinanti lyriška ir neįprasta holokausto studija supažindins su Lore (akt. Saskia Rosendahl) – mergina, kuriai pavesta rūpintis jaunesniais broliais ir seserimi, kai jų naciai tėvai paimami į sąjungininkų nelaisvę. „Lorė“ – sukrečianti kelionė laiku į nepakeliamai skaudžią praeitį, kurios bauginantys šešėliai dar ilgai temdys mūsų bei ateinančių kartų atmintį. Seanso pradžia – 19 val.
Šeštadienį, spalio 19 d., 17.30 val. festivalis pakvies leistis į mūzų medžioklę kartu su dokumentinių filmų kūrėju Andreasu Koefoedu bei danų „indie“ roko kolektyvu „Efterklang“. Komanda keliaus į apleistą Šiaurės Rusijos miestelį Piramidą, kuris kadaise buvo anglies kasybos centras. Pasakotojas Aleksandras – buvęs Piramidos gyventojas – perkels žiūrovus į praeitį, kurioje miestas klestėjo, o irusų darbininkai su šeimomis čia gyveno tarsi paralelinėje visuomenėje, toli nuo žiaurios Sovietų Sąjungos realybės. „Piramidos vaiduoklis“ (2012) – išskirtinis danų muzikinis bei vizualinis šedevras, atskleidžiantis ne tik „Efterklang“ kūrybinį procesą bei albumo muzikines subtilybes, bet ir Šiaurės gamtos grožį.
19 val. estė režisierė Heleri Saarik savo debiutine juosta skambiu pavadinimu „Visi muzikantai yra šunsnukiai“ (2012) žiūrovą nuves į visatą, kurioje riba tarp realybės ir iliuzijų yra neįtikimai plona. Toks pasaulis pažįstamas visiems, kurie suvokė, kad yra laikas suaugti ir pripažinti, jog vien iliuzijų nepakanka, bei tiems, kurie, nepaisydami visko, pasirinko svajoti.
Sekmadienį, spalio 20 d., 19 val. Tarptautinis Kauno kino festivalis su klaipėdiečiais kino mėgėjais atsisveikins svarbiu Lenkijos visuomenės pokyčių ir devintojo dešimtmečio jaunosios kartos galimybių liudijimu tapusiu Lešeko Davido (Leszek Dawid) filmu „Tu – Dievas“ (2012). Kaip rašė „Gazeta Wyborcza“ kritikas Romanas Pavlovskis, „šis filmas nėra dar viena švelni pasaka apie nugalėtą gėrį, tai – radikalus pasakojimas apie pasaulį, kuriame visi nekovojantys nuskęsta. Puikiai sumontuotoje, tikrais faktais paremtoje istorijoje prabylama prieštaringa hiphopo kalba“.
Daugiau informacijos apie Tartautinio Kauno kio festivalio programą rasite čia bei čia.
Programa:
Spalio 18d., penktadienis 19.00 val.
„Lorė“ (rež. Cate Shortland, Australija, Vokietija, Jungtinė Karalystė, Drama, 2012 m., 109 min., vokiečių k. su angliškais ir lietuviškais subtitrais, N-7)
Režisierės Cate Shortland vizualiai užburianti drama „Lorė“ – tai lyriška ir neįprasta Holokausto studija. 1945-aisiais, baigiantis karui Vokietijoje, grupelė vaikų išsiruošia į kelionę per nusiaubtą šalį, tikėdamiesi pasiekti savo močiutę, gyvenančią už 900 km į šiaurę. Vyriausiajai Lorei (akt. Saskia Rosendahl) pavedama rūpintis keturiais jaunesniaisiais broliais ir seserimis, kai jų naciai tėvai paimami į sąjungininkų nelaisvę. Susipažinus su charizmatišku ir paslaptingu jaunu pabėgėliu žydu Tomasu (akt. Kai Malina), Lorę sukrečia prieštaringi neapykantos ir geismo jausmai. Ją kausto baimė jaunuoliui, tačiau tam, kad išgyventų, Lorė privalo pasitikėti žmogumi, kurį visada turėjo laikyti savo priešu…
Spalio 19d., šeštadienis 17.30 val.
„Piramidos vaiduoklis” (rež. Andreas Koefoed, Danija, Muzikinė dokumentika, 2012 m., 57 min., rusų, anglų ir danų k. su angliškais ir lietuviškais subtitrais, V)
Danijos muzikos grupė „Efterklang“, ieškodama įkvėpimo naujam albumui, keliauja į apleistą Norvegijos miestą Piramidą, kuris kadaise buvo Rusijos anglies kasybos centras. Pasakotojas Aleksandras – buvęs Piramidos gyventojas – mus nukelia į praeitį, kurioje miestas klestėjo, o imigruojantys rusų darbininkai su šeimomis gyveno tarsi paralelinėje visuomenėje, toli nuo žiaurios Sovietų Sąjungos realybės. Filmas „Piramidos vaiduoklis“ pirmą kartą parodytas 2012-ųjų lapkritį, Amsterdamo dokumentinių filmų festivalyje, kur šis filmas buvo išrinktas kaip vienas iš trijų geriausių muzikinių dokumentinių metų filmų.
19.00 val.
„Visi muzikantai yra šunsnukiai“ (rež. Heleri Saarik, Estija, Drama, 2012 m., 90 min., estų k. su angliškais ir lietuviškais subtitrais, N-16)
Heleri Saarik debiutas „Visi muzikantai yra šunsnukiai“ – tai vizualus meilės laiškas muzikai. Didžiausia pagrindinės filmo veikėjos Leilos (akt. Riina Maidre) svajonė – tapti garsia dainininke. Tačiau gyvenime ji visą energiją ir talentą švaisto sekinantiems santykiams, svaigalams ir puošeiviškiems pasimaivymams. Nero Urke vaidina nenuspėjamą Leilos vaikiną, o Jarekas Kasaras – kūrybinėje aklavietėje atsidūrusį muzikos prodiuserį. Režisierė Heleri Saarik nepaklūsta taisyklėms. Ji žiūrovą nuveda į visatą, kurioje riba tarp realybės ir iliuzijų yra neįtikėtinai plona. Toks pasaulis pažįstamas visiems, kurie suvokė, kad yra laikas suaugti ir pripažinti, jog tik iliuzijų nepakanka. Ir pažįstamas tiems, kurie nepaisydami visko, pasirinko svajoti.
Spalio 20d., sekmadienis 19.00 val.
„Tu – dievas“ (rež. Leszek Dawid, Lenkija, Drama, 2012 m., 110 min., lenkų k. su angliškais ir lietuviškais subtitrais, N-7)
Filmas „Tu – Dievas“ gali būti tituluojamas viena svarbiausių ir labiausiai lauktų 2012 metų Lenkijos kino premjerų. Tai pasakojimas apie tris draugus, priklausančius dešimtojo dešimtmečio kartai. Juos suvienijo muzika: istorija apie vieną pirmųjų Lenkijos hiphopo grupių „Paktofonika“. Filmas „Tu – Dievas“ tapo svarbiu Lenkijos socioekonominių reformų ir devintojo dešimtmečio jaunosios kartos galimybių liudytoju. „Šis filmas nėra dar viena švelni pasaka apie nugalėtą gėrį, tai – radikalus pasakojimas apie pasaulį, kuriame visi nekovojantys nuskęsta. Puikiai sumontuotoje, tikrais faktais paremtoje istorijoje prabylama prieštaringa hiphopo kalba“, – Romanas Pavlovskis, „Gazeta Wyborcza“.