Ambicingas „Rail Baltica“ geležinkelio projektas pirmą kartą atkreipė konkurso „Lietuvos metų gaminys“ rengėjų dėmesį. Paslaugų grupėje apdovanojimą pelnė geležinkelio ruožo Marijampolė–Kazlų Rūda–Kaunas rekonstrukcijos projektas, leisiantis pagerinti susisiekimą tarp Europos Sąjungos ir Baltijos šalių bei tarp Baltijos ir Šiaurės valstybių.
Projekto direkcijos direktoriaus Antano Zenono Kaminsko teigimu, tai, kad pažangus geležinkelio infrastruktūros projektas pateko tarp geriausių metų pramonės sprendimų, liudija ne tik didelę jo svarbą valstybės ekonomikai, bet ir įrodo, kad jis buvo įgyvendintas aukščiausiu kokybiniu lygmeniu.
Projektuojant geležinkelio Marijampolė–Kazlų Rūda–Kaunas rekonstrukciją, buvo pasitelkta naujausia programinė įranga, leidžianti detaliai įvertinti padėtį bei parinkti geriausius sprendimus. Prioritetas buvo teikiamas ilgalaikiam efektyvumui, aplinkosaugai ir gyventojų patogumui.
Buvusios sovietinės valstybės, projektuodamos geležinkelius, ilgą laiką didžiausią dėmesį skyrė tik viršutinei kelio konstrukcijai ‒ bėgiams, pabėgiams, balastui. Ilgalaikis kelio patvarumas ir saugumą užtikrinantis žemės sankasos sutvirtinimas likdavo antrajame plane. Tad projektuojant ruožą, didelis dėmesys buvo skirtas sankasos sutvirtinimui – tai padeda išvengti jos deformacijų bei leidžia sumažinti eksploatacinius geležinkelio kaštus.
Rengdami geležinkelio Marijampolė–Kazlų Rūda–Kaunas rekonstrukcijos projektą, specialistai numatė žemės sankasų armavimą geotinklais, sluoksnių atskyrimą geotekstilėmis, apsauginių žemės sankasos sluoksnių įrengimą. Šie sprendimai užtikrina sankasos stiprumą, stabilumą ir leidžia padidinti geležinkelių apkrovas.
Projektas taip pat išsiskyrė geležinkelių infrastruktūros projektavimo sprendiniais, pritaikytais žmonėms su negalia. Remiantis ES transeuropinės paprastųjų ir greitųjų geležinkelių sistemos techninės sąveikos specifikacijomis, projektas užtikrino galimybes neįgaliesiems saugiai ir lengvai naudotis keleiviniais traukiniais.
Įgyvendinant projektą, buvo taikomos triukšmo bei vibracijos įtaką gyvenamajai aplinkai mažinančios priemonės, numatomi gyvūnų migravimui skirti įrenginiai.
Prie „Rail Baltica“ geležinkelio ruožo Marijampolė–Kazlų Rūda–Kaunas rekonstrukcijos projekto dirbo virš 60 specialistų. Pradedant objekto tyrinėjimo ir baigiant derinimo darbais, šis projektas buvo rengiamas pusantrų metų.
Visos „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis nuo Varšuvos iki Talino – apie 1200 km, Lietuvoje apie – 333 km, iki 2015 m. europinė vežė Lietuvoje sudarys 120 km. Numatoma viso projekto kaina – apie 2,2 mlrd. litų.