Šiandien liepos 25 d. Dieveniškėse, Šalčininkų rajone atidaryta iki sekmadienio pavakario veiksianti Lietuvių tautinio jaunimo sąjungos baltiškos kultūros stovyklą „Mūsų šaknys – baltai“.
„LTJS, organizuodama kultūrinę baltišką stovyklą Dieveniškėse siekia priminti, kad Šalčininkų kraštas baltų žemė, kad tai lietuvių tautos lopšys bei žadinti mūsų lenkiškai ir gudiškai kalbančių tautiečių širdyse baltiškumo ugnelę. Stovyklos šūkis: „Ačiū Dievui (Dievams) už baltiškas šaknis!“ – Alkas.lt sakė vienas pagrindinių šios stovyklos rengėjų Lietuvių tautinio jaunimo sąjungos pirmininkas ir Tautininkų sąjungos vicepirmininkas Julius Panka.
Stovykla buvo atidaryta iškeliant Lietuvos, Latvijos bei LTJS valstybine vėliavas ir giedant abijų baltų valstybių valstybinius himnus. Atidaryme kalbėjo Eimantas Tamulynas, Lietuvos kariuomenės kūrėjų savanorių sąjungos Vilniaus apskrities skyriaus pirmininkas Vytautas Račkauskas. Sveikinimus stovyklautojams perdavė Seimo narys Gediminas Navaitis bei kalbininkas Kazimieras Garšva.
Birželio 26 d. į stovyklą žada atvykti ir Seimo pirmininkės patarėjas užsienio politikos klausimais Laurynas Kasčiūnas ir Tautininkų sąjungos pirmininkas Seimo narys Gintaras Songaila, birželio 27 d. stovyklą aplankys signataras Audrius Rudys.
Stovyklos programoje numatyta daug įdomių veiklų: keramikos, žalvario, odos dirbinių gamyba, poezija, animacija, ekskursijos ir žygiai po apylinkes, baltų kalbų pamokos, baltų apeigos ir šv. Mišios, muzikavimas ir dainavimas, baltų karybos meno pagrindai, eitynės per miestelį su patriotiniais šūkiais ir dainomis.
Stovykloje dalyvauja kelios dešimtys patriotiškai nusiteikusių jaunuolių
iš Lietuvos ir Latvijos.
Iduome,kap derėnas Baltų apeigas ėr šv.mėšės.Ar čia naujuovėšks susipuoravėms.
Dera kaip ir Japonijoje – šinto ir budizmas. Pirma ten eini paskui ten. Arbė atvernai.
Nu je, i mon teka pasikrapštyt krame del tų švintų mišių. 🙂
Dabartinis šūkis yra blogesnis už buvusį:
1. tada buvo konstatuota – esu Baltas (kaip yra slavai ir pan., ko jei kubiliai nežino, tai teapsilanko pirmoje klasėje);
2. dabar apsiribojama tik tais, kurių šaknys yra baltiškos.
O juk lietuvis – tai komandos, kuri vadinasi Lietuva, narys (ir nuo senų senovės taip buvo, nes istorikai įrodė, kad jokios lietuvių, kaip, beje, ir žemaičių, genties, nebuvo, o lietuviais, susijungę baltų gentys, pasivadino tik tada, kada sudarė sąjungą).
Štai ką reiškia pataikauti visokiems Lietuvos priešams.
Gal galėtum mestelt tų “istoriku”, pagrindžianti įrodimus, šaltini koki.
Istorijos vadovėlis 5 klasei. Rasi ten tokius pavadinimus, že-mai-čiai. Dzū-kai. Žiem-ga-liai. ir dar daugiau. Bus ten ir žemėlapis. Ant jo anie pavadinimai užrašyti. Kontūrus, Nemuną įsimink, ant atsargos. Po to atsiversi kokį nors vyresnių klasių vadovėlį. Ten tą patį žemėlapį pamatysi. Kontūrus, Nemuną įsimink, ant atsargos. O bus užrašyta, LDK. Ir žiū, pirma raidė išsišifravuojasi – Lie-tu-va. Ką tai reiškia, nustebęs paklausi? Tik nepagalvok, kad toj vietoj, kur va Kuršių tautelė buvo įsikurus, imigrantų prisiveisė. Oj ne, ten tie patys kuršiai, tik dabar į susiliejo su visom Baltsajuzo narėm. Įstojo, kaip sakant, su referendumu, ar biški ant pakaušio, nebus parašyta, neieškok, nerasi.
O jei dar nuo manęs, tai čia kaip į NATO. Chebra, chebra, stojam į NATO, rusas nepuls. Arba ES, stojam į ES, pinigo netrūksim. Istorija kartojasi.
Plačiau T.Baranausko tinklapyje.
na baltu sv. Misios tai jau skamba kaip spjuvis ant baltisku saknu… ir tik vieninteles Misios parasyta is didziosios raides. Nereikia jums karybos meno pagrindu, man rodos jus jau visus musius seniai pralaimejot…
Šūkis tragiškas – jame iškeliama ir dargi supriešinama religija, kur krikščionybė pirmesnė, o baltų, suprask, politeizimas – jau skliausteliuose. Kuriam galui čia išvis kelt religiją ir dar sugrūst jas vieną su kita? Man regis, baltų pasaulėžiūra net netinkama vertinti/pažinti žvelgiant per krikščionybės supratimą apie tai, kas ir kokia yra religija (net dėkojimas dievui jose nėra tapatus, kodėl – nesiplėsiu).Todėl tokia programa (baltų apeigos+mišios?!), švelniai tariant, keistoka (o budizmo ir šinto santykis, Jonai, mažumėlę kitoks negu baltų ir krikščionių).
Mieli kolegos, mes visi esame Lietuviai, neturime teisės skaldytis religijos ar konfesijos pagrindu. Nuostabu, kad tenka sutikti tai suprantančius žmones. Gerbkime visus mūsų tautiečius, kad ir kokios religijos jis bebūtų. Specialiai rašiau neutralų šūkį į jį įrašydamas ir Dievą, ir Dievus, kad neįžeisčiau nieko jausmų. O jei kam nors nepatinka kad kas nors skliaustuose, tai jau išeina taip, kad jei nori mušti – lazdą visada rasi. Tik skaudu, jei tos lazdos imasi kolegos ir bendraminčiai.
Geriau jau nenaudoti tų skliaustelių. Juk tai ŠŪKIS, kaip šaukdamas šūktelsi skliaustelius, tad geriau _ Ačiū Dievui ir Dievams…
punksas:
“Mieli kolegos, mes visi esame Lietuviai, neturime teisės skaldytis religijos ar konfesijos pagrindu.”
Tu teisus, “…mes visi esame Lietuviai, neturime teisės skaldytis…”
Mano nuomone, ginčus dėl religijos galėtų užbaigti ‘krivis’ ir paslaptingasis ‘vaidilų ratas’ – jie atstovauja ‘baltų tradiciją’ ‘pasaulinėse etninių religijų organizacijose’ (WCER ir ECER).
Tai o Bačkis ko gero atstovauja baltų tradicijai (kaip jis ir kiti krikščionys ją supranta) Vatikane, tai dėl to, matyt, ir sudėjo abejas apeigas į programą. Dar prie partizanų pagerbimo galėjo įtraukt garbės atidavimą armijai krajovai bei raudonarmiečiams – būtų visas Šalčininkų kraštas laimingas.
Savo laiku, būsimas krivis šventino AMB’o prezidento vėliavą ir atidavė katalikams peršventinti………
Punksai, viskas su tuo šūkiu yra gerai, o kiekvieno individo ( nors ir atrodo panašių pažiūrų) nuomonė yra ir gerbiama ir atmetama.. Sėkmės stovyklaujant ir brandinant baltiškumą jotvingių krašte
Tai o kam tada iš viso religija reikalinga toje stovykloje? Gi šaknys – baltai, tai jei kalbama apie “šaknų” laikotarpį, tai krikščionybės čia dar nė su žiburiu, nė su kardu nebuvo, jei baltų apeigos politiškai nepriimtinos – jomis gi nebūtina užsiiminėti, užtektų baltiško folkloro ir papročių (užmerkiant akis jų sakralinei reikšmei). Bet dabar kergti abi religijas, kai jų tarpusavio nesutarimai buvo ir yra konfliktų šaltinis?
Ir be tų skliaustelių šūkio konstrukcija keistoka. Įsivaizduokit manekenių stovyklą, kuri vadinasi “Ačiū Dievui, kad aš blondinė”, arba krepšininkų “Ačiū Dievui, kad aš dedu iš viršaus”, nu jomajo…
O pasiteisinimo “gi gerai, kad nors tiek kažkas daro, gi būkim bendraminčiai ir nesipeškim” jau tikėjausi iš pat pradžių. Žinoma – darykim visokias nesąmones, negalvodami, bet kaip, ir apsimeskim, kad visokių yra, visokių reikia. Demokratija. Bet tai nedraudžia kritikuoti, ir ypač kritikuoti bendraminčių, nes jų darbai labiausiai rūpi.
Manau,didžiosios dalies dabartinių baltarusių protėviai buvo lietuviai ( rytų aukštaičiai,dzūkai)ir kitos baltų gentys (jotvingiai,latgaliai,kriviai).
Jo – kas sugalvojo tas šv(ach) mišias, tai yra kažkoks nedakepėlis.
„Mūsų šaknys – baltai“ – na jeigu jūsų šaknys baltos,tai ir Medis miręs jau..
Šaknys Juodos – Juodoje Žemėje..
Gamta sukūrė mirtį,kad butų daugiau Gyvybės..
Nenusipezėk.