Šeštadienis, 21 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus Gamta ir ekologija

Dar mažesnis automobilių išmetamo CO2 kiekis

www.alkas.lt
2012-07-15 11:25:56
0
efotolt | Irmos nuotr.

efotolt | Irmos nuotr.

efotolt | Irmos nuotr.
efotolt | Irmos nuotr.

2012 m. liepos 11 d. Europos Komisija pasiūlė priemones, kuriomis iki 2020 m. būtų gerokai sumažintas naujų lengvųjų automobilių ir mažos keliamosios galios krovininių transporto priemonių (mažųjų krovininių automobilių) išmetamas anglies dioksido (CO2) kiekis. Įgyvendinus šiuos pasiūlymus, naujų lengvųjų automobilių vidutinis išmetamo CO2 kiekis būtų sumažintas nuo 135,7 g/km 2011 m. iki 95 g/km 2020 m., o iki 2015 m. būtų pasiekta privaloma 130 g/km CO2 riba.

Mažųjų krovininių automobilių išmetamo CO2 kiekis sumažės nuo 181,4 g/km 2010 m. (paskutiniai metai, apie kuriuos turima duomenų) iki 147 g/km 2020 m., o iki 2017 m. bus privaloma sumažinti išmetamo CO2 kiekį iki 175 g/km ribos.

Privalomi 2020 m. tikslai jau nustatyti galiojančiuose teisės aktuose, tačiau juos dar reikia įgyvendinti. Komisijai atlikus išsamią techninę ir ekonominę analizę, pateiktuose reglamentų pasiūlymuose nustatoma, kokiomis priemonėmis turėtų būti siekiama iškeltų tikslų.

Už klimato politiką atsakinga Europos Komisijos narė Connie Hedegaard sakė: „Pateikdami šiuos pasiūlymus ne tik saugome klimatą ir taupome vartotojų pinigus, bet ir skatiname inovacijas ir konkurencingumą Europos automobilių pramonės sektoriuje. Taip sukursime daug darbo vietų. Tai akivaizdžiai naudinga visiems. Bus žengtas dar vienas svarbus žingsnis link konkurencingos mažo anglies dioksido kiekio technologijų ekonomikos. Būtina pasirengti CO2 kiekio mažinimui ir po 2020 m., todėl šis klausimas bus svarstomas konsultuojantis su suinteresuotosiomis šalimis.“

Vartotojai sutaupys lėšų

Komisijos analizės duomenimis, 2020 m. tikslus pasiekti yra įmanoma, jie yra ekonomiškai pagrįsti ir efektyvūs: technologijos yra laisvai prieinamos, jų kaina yra kur kas mažesnė, nei iš pradžių manyta, o jas įdiegus turėtų padidėti užimtumas ir BVP. Tai būtų naudinga tiek vartotojams, tiek pramonei.

Jei bus pasiekta 2015 m. nustatyta riba, kiekvienas naujo lengvojo automobilio savininkas pirmaisiais metais vidutiniškai sutaupys apie 340 EUR išlaidų degalams, o per visą automobilio naudojimo laikotarpį (13 metų) – 2 904–3 836 EUR. Mažojo krovininio automobilio savininkas pirmaisiais metais sutaupys apie 400 EUR išlaidų degalams, o per 13 metų santaupos sieks 3 363–4 564 EUR.

Apskritai vartotojai kasmet sutaupys apie 30 mlrd. EUR kuro išlaidų ir planuojama, kad įgyvendinant nustatytus tikslus ES BVP kasmet padidės 12 mlrd. EUR, o užimtumo priemonėms per metus bus papildomai skiriama apie 9 mlrd. EUR. Įgyvendinus pasiūlymus, iki 2030 m. iš viso būtų sutaupyta 160 mln. tonų naftos (kurios vertė dabartinėmis kainomis – maždaug 70 mlrd. EUR), o išmetamo CO2 kiekis sumažėtų maždaug 420 mln. tonų.

Inovacijų ir konkurencingumo skatinimas

Europos automobilių pramonės sektorius laikomas pasauliniu technologijų lyderiu. Tai iš esmės lemia tiek didelės investicijos į inovacijas, tiek reikli vidaus rinka. Komisijos parengtame pasiūlymų poveikio vertinime nustatyta, kad šis sektorius turi didelį inovacijų diegimo potencialą ir didelį lyginamąjį pranašumą konkurentų atžvilgiu.

Nustačius 2020 m. tikslus sukuriama aiški ir stabili teisinė investicijų aplinka, transporto priemonių gamintojai ir dalių tiekėjai toliau skatinami diegti inovacijas ir taip papildomai stiprinamas konkurencinis ES pramonės pranašumas. Trečiosiose šalyse nustačius tokius pačius išmetamo CO2 kiekio ar efektyvaus degalų vartojimo standartus, išaugtų išmetamo CO2 kiekio mažinimo technologijų ir Europoje pagamintų taupiai degalus naudojančių automobilių paklausa.

Sukurti naujų darbo vietų ir išsaugoti esamas

Naujų technologijų ir efektyvesnio degalų naudojimo poreikis darys teigiamą poveikį dalių paklausai. Manoma, kad efektyvesnis degalų naudojimas turės teigiamos įtakos užimtumui, nes taupiai degalus naudojančio automobilio vertė padidėja ir taip sukuriama didesnė darbo jėgos paklausa, nes automobilių gamyba – daug darbo jėgos reikalaujantis sektorius.

Tolesni veiksmai

Minėti pasiūlymai bus pateikti Europos Parlamentui ir Tarybai, kurie juos svarstys ir priims pagal įprastą teisėkūros procedūrą. Nustatant teisiškai privalomus reikalavimus, pagal kuriuos gamintojai iki 2015 m. privalo pasiekti nustatytas lengvųjų automobilių, o iki 2017 m. – mažųjų krovininių automobilių išmetamo CO2 ribas, pasiūlymais būtų iš dalies keičiami du galiojantys reglamentai. Reglamentų įgyvendinimo priemonės jau parengtos, o naujų transporto priemonių išmetamo CO2 kiekis matuojamas kasmet.

Pagrindiniai faktai

Šiais pasiūlymais dar labiau prisidedama prie ES tikslo – pagal ES kovos su klimato kaita politiką ir Baltąją knygą dėl transporto iki 2020 m. 20 proc., palyginti su 1990 m. lygiu, sumažinti bendrą išmetamą šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį ir siekti, kad transporto sektoriuje būtų išskiriama kuo mažiau anglies dioksido. Lengvųjų ir mažųjų krovininių automobilių išmetamas CO2 kiekis sudaro 15 proc. visų ES išmetalų, įskaitant degalų tiekimo metu išmetamus teršalus.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Lietuvoje benzinu varomų automobilių turės nelikti iki 2050-ųjų
  2. Už automobilių stovėjimą bus galima atsiskaityti banko kortelėmis
  3. Tyrimas rodo, kad vandenynai rūgštingėja
  4. Prasidėjo akcija „Daugiau erdvės kiemuose“
  5. 10 faktų apie energiją taupančias lemputes

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pasirinkite kategoriją

    Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

    Naujienos

    Latviai, lietuviai ir estai šią vasarą teiks pirmenybę vietiniam turizmui | I. Samkov nuotr.
    Gamta ir žmogus

    Latviai, lietuviai ir estai šią vasarą teiks pirmenybę vietiniam turizmui

    2025 06 21
    Degalinė | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.
    Įvairenybės

    Artėjant Joninėms: kada ir kiek degalų įsipila vairuotojai

    2025 06 21
    Vieno eksponato – J. Gotliebo Veiso lietuviškas elementorius „Naujas pibelis“ – paroda Nacionalinėje bibliotekoje | lnb.lt nuotr.
    Kalba

    Vieno eksponato – J. Gotliebo Veiso lietuviškas elementorius „Naujas pibelis“ – paroda Nacionalinėje bibliotekoje

    2025 06 21
    Kleboniškių muziejaus klojime – intriguojančios „Velnio vestuvės, velnio ir laidotuvės“ | L. Prascevičiūtės nuotr.
    Kultūra

    Kleboniškių muziejaus klojime – „Velnio vestuvės, velnio ir laidotuvės“

    2025 06 21
    Gitanas Nausėda | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
    Lietuvoje

    Medalio atsisakiusį V. Tomkų Prezidentas išbraukė iš apdovanotųjų sąrašo

    2025 06 20
    Asfaltuota gatvė
    Lietuvoje

    Klaipėdoje bus išasfaltuota dar beveik 6 km žvyrkelių

    2025 06 20
    Nikosas Christodoulidesas ir Gitanas Nausėda
    Lietuvoje

    Prezidentas susitiko su Kipro vadovu

    2025 06 20
    Seimas | lrs.lt nuotr.
    Lietuvoje

    Birželio 25 d. šaukiamas nenumatytas Seimo posėdis

    2025 06 20

    SKAITYTOJŲ PASTABOS

    • Mikabalis apie Vieno eksponato – J. Gotliebo Veiso lietuviškas elementorius „Naujas pibelis“ – paroda Nacionalinėje bibliotekoje
    • skt. apie Z. Vaišvila. „Desovietizacijos“ absurdas
    • skt. apie E. Musteikis. Vytauto Didžiojo drąsos gijos sujungia Anykščius ir Ukrainą
    • Švietimo kursai Mikabaliui apie Vieno eksponato – J. Gotliebo Veiso lietuviškas elementorius „Naujas pibelis“ – paroda Nacionalinėje bibliotekoje

    NAUJAUSI STRAIPSNIAI

    • Renkamės vejos sėklas: sėti grynas ar mišinius?
    • Kas laukia viršijus greitį su nuomotu automobiliu
    • Nė dienos be salotų – nepamirškite jų ir prie kepsnių
    • Saulė ir sveikata: kaip suderinti saugumą ir malonumą

    Kiti Straipsniai

    Kelionė, automobilis

    Kas laukia viršijus greitį su nuomotu automobiliu

    2025 06 21
    Karinė degalinė

    KAM į karinių degalinių vystymą investuoja virš 18 mln.

    2025 06 17
    Briedžiai | pixabay.com, Erik Karits nuotr.

    Motociklai, žvyrkeliai, briedžiai ir kiti vairuotojų vasaros iššūkiai

    2025 06 15
    Lietuvos nacionalinis muziejus pelnė 2025 metų Europos paveldo apdovanojimą už paramos akciją Ukrainai | lnm.lt nuotr.

    Lietuvos nacionalinis muziejus pelnė 2025 metų Europos paveldo apdovanojimą už paramos akciją Ukrainai

    2025 06 13
    Lėktuvas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

    E. Sabutis ragina EK imtis veiksmų dėl navigacijos trikdžių

    2025 06 10
    Gitanas Nausėda

    Prezidentas lankosi Japonijoje

    2025 06 09
    Techninė apžiūra

    E. Sabutis siūlo pačioms valstybėms apsispręsti dėl techninių apžiūrų dažnio

    2025 06 05
    Užkardai Kaune

    Per didžiuosius renginius Kaune eismą reguliuos automatiniai užkardai

    2025 06 04
    Automobilių statymas Neringoje

    Nuo birželio – rinkliava už automobilių statymą Nidoje

    2025 06 02
    Automobilis

    Laiku nesutvarkytas automobilio stiklas gali lemti nemažus nuostolius

    2025 05 31

    Skaitytojų nuomonės:

    • Mikabalis apie Vieno eksponato – J. Gotliebo Veiso lietuviškas elementorius „Naujas pibelis“ – paroda Nacionalinėje bibliotekoje
    • skt. apie Z. Vaišvila. „Desovietizacijos“ absurdas
    • skt. apie E. Musteikis. Vytauto Didžiojo drąsos gijos sujungia Anykščius ir Ukrainą
    • Švietimo kursai Mikabaliui apie Vieno eksponato – J. Gotliebo Veiso lietuviškas elementorius „Naujas pibelis“ – paroda Nacionalinėje bibliotekoje
    • nesutaria ... apie Z. Vaišvila. „Desovietizacijos“ absurdas
     
     
     
     
     
    Kitas straipsnis
    J. Zarankaitės nuotr.

    Naglių gamtos rezervate – Lietuvos raudonosios knygos rūšys

    Sekite mus Feisbuke

    Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
    Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
    Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
     Pradžia

    Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

    Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

     fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

     

    © 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

    • Saulės arkliukai
    • Renginiai
    • Reklama
    • Turinys
    • Apie Alkas.lt
    • Paremkite Alką
    No Result
    View All Result
    • Naujienos
      • Lietuvoje
      • Baltų žemėse
      • Užsienyje
    • Nuomonių ratas
      • Lietuvos kelias
      • Lietuvos kūrėjai
      • Sekmadienio sakmė
      • Akiračiai
      • Lietuvos repolonizacijai – ne!
      • Moksleivių mintys
    • Kultūra
      • Etninė kultūra
      • Mes baltai
      • Kalba
      • Religija
      • Istorija
      • Kultūros paveldas
      • Menas
      • Architektūra
      • Literatūra
      • Kultūros politika
      • Šventės
    • Visuomenė
      • Pilietinė visuomenė
      • Politika ir ekonomika
      • Švietimas
      • Žmonės
      • Užsienio lietuviai
      • Ukrainos balsas
      • Žiniasklaida
      • Laiškai Alkui
      • Pareiškimai
    • Gamta ir žmogus
      • Gamta ir ekologija
      • Šventvietės
      • Energetika
      • Sveikata
      • Psichologija
      • Kelionės
      • Kylam
      • Įvairenybės
    • Mokslas
      • Mokslo naujienos
      • Technika ir technologijos
      • Astronomija ir kosmonautika
      • Mokslo darbai
    • Skaitiniai
      • Žinyčia
      • Lituanistikos klasika
      • Prieškario skaitiniai
      • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
      • Grožinė kūryba
    • Visi rašiniai