Antradienis, 14 spalio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Vasarą oro uostai muša rekordus

www.europosistorijos.lt
2012-06-30 13:13:11
0
Vasarą oro uostai muša rekordus
       

Prasidėjo vasara, o kartu su ja ir atostogų metas. Lietuvos padangę pamažu jau užtvindo kylantys ir besileidžiantys keleiviniai lėktuvai. Daug žmonių atostogas praleisti pasirenka svetur. Šiais metais šalies oro uostai siūlo naujus maršrutus ir nemažą krypčių skaičių.

Vasarą skrydžiai iš Lietuvos – į 70 Europos oro uostų

Vasaros sezoną Lietuvos oro uostai siūlo rekordinį krypčių skaičių. Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerijos (SUM) duomenimis, Lietuvos tarptautiniai oro uostai, nuolat plečiantys tiesioginių maršrutų geografiją, šiemet skelbia rekordinį vasaros sezoną. Šio jau prasidėjusio aviacinio sezono metu reguliariais ir nereguliariais tiesioginiais skrydžiais iš Vilniaus, Kauno ir Palangos iš viso galima pasiekti apie 70 Europos oro uostų. Reguliarius skrydžius vykdo 24 oro linijų bendrovės.

„Pokyčiai visuose trijuose tarptautiniuose oro uostuose rodo, kad šią vasarą oro transportu Lietuva bus pasiekiama geriau nei bet kada. Bus stipriai pagerintas praėjusių metų skrydžių pasiūlos rekordas, o keleiviams siūlomų skristi vietų skaičius, palyginti su 2011 m., išaugs apie penktadaliu“, – teigiama SUM pranešime.

Daugiausia keleivių Lietuvos istorijoje oro uostai aptarnavo pernai, kai buvo pralenkti prieškrizinių 2008 m. rezultatai. Praėjusiais metais tarptautiniuose oro uostuose iš viso aptarnauta beveik 2,7 mln. keleivių – 18,1 proc. daugiau nei 2010 m. ir 5,7 proc. daugiau nei 2008 m.

Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis apie Europos oro uostų šių metų pirmo ketvirčio rezultatus, Vilniaus oro uostas tiek tarp mažų oro uostų, aptarnaujančių iki 5 milijonų keleivių per metus, tiek bendroje ataskaitoje išlaikė trečią vietą su 63,8 proc. keleivių skaičiaus augimu. Atitinkamai savo grupėse pagal aptarnaujamų keleivių skaičių geriausius rezultatus pirmą ketvirtį demonstravo Stambulo Atakuro oro uostas, kurio keleivių skaičius išaugo 19,9 proc., Maskvos Šeremetjevo oro uostas su 20,7 proc. augimu, Budapešto oro uostas, pasiekęs 15,8 proc. augimą, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais.

Europos Sąjungos šalyse 2010 metais iš viso buvo aptarnauta 776, 9 mln. keleivių. Latvijoje – 4,6 mln. žmonių, Estijoje – apie 1,4 mln. keleivių, Lietuvoje – apie 2,3 mln. keleivių.

Oro uostuose – nauji vasaros maršrutai  

Tarptautinis Vilniaus oro uostas vasaros sezonui siūlo 11 naujų maršrutų. Iš sostinės reguliariais skrydžiais tiesiogiai pasiekiamas 31-as Europos miestas 36-iuose oro uostuose. Iš viso vasaros sezono metu į tarptautinį Vilniaus oro uostą reguliariai skraido 20 aviakompanijų. Tarptautinio Vilniaus oro uosto ryšių su visuomene vadovės Sandros Šiaulienės teigimu, kalendorinę vasarą aktyviau jaučiamas judėjimas Italijos, Ispanijos kryptimis, link Viduržemio jūros šalių.

Tarptautinio Kauno oro uosto vasaros sezonas taip pat yra rekordinis, siūlantis intensyviausią skrydžių tvarkaraštį per visą oro uosto istoriją. Be daugelio jau iki šiol tiesiogiai pasiekiamų Europos miestų keliautojai gali rinktis ir naujus vasaros maršrutus – į Palma de Maljorką, Kiprą, Maltą bei Reikjaviką ir kitus. Keturios šiame oro uoste dirbančios oro linijų bendrovės skraidina į 23 Europos oro uostus. Vasaros tvarkaraštyje išlieka populiariausios kryptys į Didžiąją Britaniją, Airiją, Vokietiją, Rusijos sostinę Maskvą.

„Vasaros sezonas Kauno oro uostui yra rekordinis. Tvarkaraštis intensyviausias per visą oro uosto istoriją – per savaitę numatyti 76 skrydžiai. Tad šią vasarą keliautojai turi didžiausią pasirinkimo galimybę ir net keletą populiariausių Europos vasaros maršrutų“, – sakė Kauno oro uosto komercijos vadovė Jūratė Baltrušaitytė.

Iš Tarptautinio Palangos oro uosto siūlomos keturios skrydžių kryptys – į Kopenhagą, Oslą, Rygą ir Maskvą.  Iš viso reguliarius skrydžius vykdo keturios oro linijų bendrovės.

Siekiama palengvinti oro transporto keleivių dalią   

Šių metų gegužės pradžioje aviacijos sektoriaus atstovai kartu su Europos Parlamento nariais aptarė Europos Komisijos siūlymus, kuriais siekiama pagerinti Europos oro uostų pajėgumą ir keleiviams teikiamų paslaugų kokybę. Prognozuojama, kad per ateinančius 20 metų oro eismas Europoje išaugs beveik dvigubai, o dvi dešimtys didžiausių ES oro uostų bus perkrauti. Dėl to gali vėluoti kone pusė keleivinių ir krovininių skrydžių. Europos Komisija įspėja, kad jei nebus sprendžiama oro uostų perkrovos problema, ateityje gali vėluoti daugiau nei pusė skrydžių.

Vienas iš būdų padidinti pajėgumą – plėsti oro uostų infrastruktūrą. Tačiau šie darbai trunka labai ilgai ir brangiai kainuoja. Todėl visų pirma Europos Komisija siūlo reformuoti laiko tarpsnių paskirstymą perpildytuose oro uostuose. Laiko tarpsnis – tai konkrečią dieną turimas arba paskirtas reguliarus orlaivio atvykimo arba išvykimo oro uoste laikas.

Taip pat siekiama sustiprinti konkurenciją antžeminių paslaugų (bagažo tvarkymo, orlaivių stovėjimo vietos, degalų papildymo, krovinių ir pašto) rinkoje. Tikimasi, kad tai pagerins paslaugų kokybę ir veiksmingumą. Be to, siūloma patobulinti procedūras, kuriomis ES oro uostuose nustatomi su triukšmu susiję orlaivių naudojimo apribojimai, siekiant užtikrinti didesnį aiškumą ir skaidrumą.

Europos Komisija daug dėmesio skiria ir oro transportu keliaujantiems neįgaliems žmonėms. EK paskelbė gaires, kuriose paaiškinamos jų teisės keliauti oro transportu. Jose aptariamos 22 sričių problemos, susijusios su galimybe keliauti oro transportu nepatiriant diskriminacijos. Europos neįgaliųjų forumo prezidentas Yannis Vardakastanis sakė: „Kokybiškos paramos, kuri labai svarbi neįgaliesiems, klausimas aiškinamosiose gairėse sprendžiamas tinkamai. Europos Komisija pasirinko suderintą požiūrį, todėl gali tinkamai apsaugoti neįgalių ir riboto judrumo keleivių interesus“.

Oro transporto keleivių teisės:

Jei skrydis atidedamas dviem ar daugiau valandų, oro linijos turi keleiviui pasiūlyti nemokamą maitinimą ir gaiviuosius gėrimus, du nemokamus telefono skambučius, galimybę išsiųsti faksą ar e.pašto žinutę;

Jei skrydis atidedamas penkioms ar daugiau valandų, keleivis gali atsisakyti keliauti ir reikalauti grąžinti visą už bilietą sumokėtą sumą.

Jei skrydis atšaukiamas, keleivis turi teisę:

1) Rinktis alternatyvų skrydį į keleivio vykimo galutinę vietą;

2) Gauti nemokamą maitinimą ir gaiviuosius gėrimus, du nemokamus telefono skambučius, galimybę išsiųsti faksą ar e. pašto žinutę;

3) Jei skrydis ar grįžimas galimas tik kitą dieną, oro linijos privalo pasiūlyti nemokamą apgyvendinimą viešbutyje ir apmokėti transporto išlaidas iki jo ir atgal.

Spausdinti 🖨

Nėra susijusių.

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

VDU įsteigė paramos fondą studentams, nukentėjusiems nuo COVID-19
Lietuvoje

Pradedamas mokinių ir studentų bendrabučių atnaujinimas

2025 10 14
Prezidentas lankosi Akmenės rajone
Lietuvoje

Prezidentas lankosi Akmenės rajone

2025 10 14
Pratybos
Lietuvoje

Prasidėjo Krašto apsaugos savanorių pajėgų pratybos „Tvirtas skydas 8“

2025 10 14
Seimas, žurnalistai
Lietuvoje

Siūloma griežtinti atsakomybę už atsisakymą teikti informaciją žiniasklaidai

2025 10 14
Elektrinis traukinys
Lietuvoje

Lietuvą pasiekė naujas elektrinis traukinys

2025 10 14
Žemės sklypai
Lietuvoje

Valstybinės žemės įveiklinimas viršija planą

2025 10 14
Kelias žiema
Gamta ir žmogus

Plikledis gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai?

2025 10 14
Žemės ūkis
Lietuvoje

Žemės ūkio ir maisto politika taps strategiškai svarbia nacionaliniam saugumui

2025 10 14

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Jonas Vaiškūnas apie J. Čiurlionis. Čiurlionis nepriklauso nei partijoms, nei kultūristams
  • jo apie Seime – konferencija apie okupuoto Vilniaus gyvenimą 
  • +++ apie V. Sinica.Tarptautinio valiutos fondo kliedesiai
  • +++ apie V. Sinica.Tarptautinio valiutos fondo kliedesiai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Pradedamas mokinių ir studentų bendrabučių atnaujinimas
  • Prezidentas lankosi Akmenės rajone
  • Prasidėjo Krašto apsaugos savanorių pajėgų pratybos „Tvirtas skydas 8“
  • Siūloma griežtinti atsakomybę už atsisakymą teikti informaciją žiniasklaidai

Kiti Straipsniai

Oro uostas

Socialdemokratai aviacijos saugumo darbuotojų signalus vadina grėsmingais

2025 09 15
Dviračių takas

Lietuvoje nusidrieks beveik 174 km naujų dviračių takų

2025 09 15
Aviacijos šventė

Nidoje – aviacijos šventė „Aero Nida 2025“

2025 09 12
Atostogos

Kodėl po atostogų nesijaučiame pailsėję?

2025 09 08
Mokslas, vaikai

Kaip suprasti, kad į mokyklą grįžtantis vaikas patiria stresą

2025 09 06
„Vasara su knyga“

 „Vasara su knyga“: rekordiškas skaičius dalyvių, perskaityta per 100 tūkstančių knygų

2025 09 05
Malaga

Dar neatostogavusiems – dvi pasakiško grožio vietos

2025 09 01
Pinigai

Kaip sumažinti nenumatytus atostogų nuostolius?

2025 08 30
Vagis

Tušti namai – masalas vagims

2025 08 30
Huffingtonpost.com nuotr.

Tyrimas: dalis gyventojų keliauja nepaisydami skolų

2025 08 25

Skaitytojų nuomonės:

  • Jonas Vaiškūnas apie J. Čiurlionis. Čiurlionis nepriklauso nei partijoms, nei kultūristams
  • jo apie Seime – konferencija apie okupuoto Vilniaus gyvenimą 
  • +++ apie V. Sinica.Tarptautinio valiutos fondo kliedesiai
  • +++ apie V. Sinica.Tarptautinio valiutos fondo kliedesiai
  • Čiurlionis belygu Čiurlioniui apie J. Čiurlionis. Čiurlionis nepriklauso nei partijoms, nei kultūristams
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Žuvintas | efoto.lt, A.Žaromskio nuotr.

Paukščių šurmulys vasariškame Žuvinte

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai