Šeštadienis, 31 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

J. Jasaitis. Kaip sunaikinti žmogų

Jonas Jasaitis, www.alkas.lt
2012-03-16 16:28:58
9
Jonas Jasaitis

Jonas Jasaitis | asmeninė nuotr.

Jonas Jasaitis | Autoriaus nuotr.
Jonas Jasaitis | Autoriaus nuotr.

Kodėl gausėja tokių, atsiprašant, kūrinių, kaip filmas „Gyvieji numirėliai“, „Mentai“ ir t.t.? Kodėl žiūrovų auditoriją vis dažniau randa „siaubo filmai“, kuriuose knibžda vaiduokliai, vampyrai, baidyklės, primenančios milijonus kartų padidintus roplius ar vabzdžius, už daugiaaukščius namus didesnės beždžionės ir t.t., ir pan. Kodėl pasirodo vis naujos, šlykščiausius žiaurumus aprašinėjančios knygiūkštės? Kodėl vis dažniau mūsų radijo stočių eterį užpildo jokios prasmės neturinčios skanduotės, kurių bent elementarų nusimanymą apie muziką ir vokalą įgijęs klausytojas niekada neišdrįstų pavadinti dainomis? Kam reikalingi tokie konkursai, kaip „baimės faktorius“ ar visokiausios „talentų“ varžytuvės, kuriose rodomas ne talentas, o idiotizmas, kur niekinamas gyvenimas ir net gyvybė, jau nė nebekalbant apie bet kokią absurdo ribą peržengusį tyčiojimąsi iš meilės ir šeimos, iš tautos ir valstybės?

Norėdami atsakyti į šiuos klausimus, pirmiausia pabandykime išsiaiškinti, kas ir kodėl juos kuria, o taip pat kas yra tokių, atsiprašant, gaminių užsakovai ir platintojai. Moksleivių ir studentų auditorijose, jau tiek pripratintose prie tokios „produkcijos“, kad net laikančiose ją beveik normaliu ar bent jau pateisinamu viešosios erdvės reiškiniu, tenka išgirsti visokiausių aiškinimų. Esą taip bandoma prikaustyti žiūrovo dėmesį, jį įtikinėjant, kad taip „galėtų būti“ arba „kažkur kažkada kažkas panašaus jau buvo“, sukelti nerealiai stiprias emocijas (atkreipkite dėmesį, kad ne jausmus, o būtent „emocijas“). Kiti postringauja, kad gal būt taip net bandoma ugdyti drąsą, ryžtą, greitą reakciją. Treti neturi jokio atsakymo, nes niekada ir nesusimąstė apie panašios „produkcijos“ prasmę, nes tiesiog spoksojo į ekraną, vertindami tai, ką mato, kaip kažkokią „atrakciją“ ar „laiko užmušimo“ būdą. Net kompiuterius ir mobiliuosius telefonus vis labiau užpildo panašios vertės „žaidimai“. Sukurtos tokio pat turinio „žaidimų stotys“, kurias kiekvienas modernišku save laikantis darželinukas vadina tik angliškai su lietuviška galūne – „pleisteišenais“.

Viduriniosios kartos atstovų nuomonė apie tokį reiškinį – labai įvairi, nors juo besižavinčių čia žymiai mažiau. Vieni sako, kad dabar – toks gyvenimas, t.y. tokia jų vaikų aplinka, kurios esą jau nebepakeisi, kiti pasakoja apie kompiuterinių programų, telefoninių žaidimų ir televizijos laidų ribojimą ir priemones, kurios „beveik efektyviai“ apsaugo jų atžalas ar bent padeda sumažinti jų poveikį. Treti sako, kad leidžia savo vaikams užsiimti tokia veikla tik suaugusiųjų priežiūroje.

Auditorijoje pasigirsta iki tol tylėjusiojo replika, esą bet koks bandymas riboti purvo srautą pažeidžia vaikų teisę į poilsį ir net į… informaciją. Atseit, jei nepatinka, perjunk „kanalą“. Perjungiame, bet ir čia – toks pat „nuprotėjimas“. Prasideda ginčas. Taip, ne dalykiškas problemos nagrinėjimas, o tik ginčas, kurio dalyviai dažniausiai girdi tik save. Vienas kitą jie beatodairiškai pertraukinėja, kai kurie net balsą pakelia, kad visi juos išgirstų, o nepatinkantį oponentą nutildytų. Visai taip pat, kaip tai daro dauguma televizijos publicistinių laidų vedėjų, kurias žiūrovai seniai pervardino į „Teisę meluoti“, „Savaitės paskalas“, „Dienos gandą“ ir pan.

Apie tai, kaip šią idiotizmo ir šlykštynių mišrainę vertina vyresniosios kartos atstovai, čia neminėsime, nes vien ši užuomina sukeltų vienų įniršį, kitų arklišką žvengimą, o trečių atlaidžias pašaipėles, kad neverta net kreipti dėmesio į senjorus, kurie iki šiol naudojasi vos keliomis kompiuterio bei mobilaus telefono programomis. Girdi, vieni kitų jau nebesuprasime – perdaug didelis turimos informacijos atotrūkis. Tačiau nemaža dalis viduriniosios kartos atstovų bent jau pastebi ir tam tikrus pavojus jų vaikams. Dažniausiai kalbama apie tai, kad tokią, atsiprašant, produkciją vertėtų riboti net vien dėl pavojaus vaikų regėjimui. Kiti užsimena, kad tokių „laidų“ („filmų“ ir pan.) bei vadinamųjų „žaidimų“ turinys skatina agresyvumą ir jausmų skurdą.

Vienas kitas jau suvokia, kad panaši produkcija siaurina vaikų žodyną, o tuo pačiu neigiamai veikia ir jų mąstymą, mažina kūrybinius sugebėjimus. Juk gerai žinome, kad pasakojimas arba rašinys pakeičiamas internetiniu kopijavimu (COPY-PASTE) bei manipuliavimu citatomis net universitetų absolventų baigiamuosiuose darbuose. Vis dažniau pastebime aukštojo mokslo diplomais pasidabinusio asmens nesugebėjimą taisyklingai sudaryti sakinį, ir, aišku, ne vieno panišką baimę prabilti į auditoriją kokia nors svarbia socialine ar kultūros tema. Tačiau tik labai retas susimąsto, kaip visa ši absurdiškiausio šlamšto lavina bukina jos naudotojų jausmus ir iškreipia svarbiausių dorovinių vertybių sampratą.

Diskusijose apie šį reiškinį dalyvaujantys vaikų ir paauglių tėvai vis tik pastebi, kad tokio šlamšto gamintojai pirmiausia yra nusitaikę į vaikus. Tai juos stengiamasi pripratinti, niekalą pristatant kaip „modernybę“. Labai nuosekliai siekiama atpratinti juos savarankiškai stebėti gyvenimą ir jį analizuoti. Gyvenimo tikrovė čia pakeičiama virtualiosiomis imitacijomis ir „muliažais“. Taip kėsinamasi ugdyti klusnius, riboto mąstymo ir dar labiau ribotų poreikių tipažus – unifikuotus subjektus, kurie kuo toliau, tuo labiau nebesugebės nei patys jausti bei jausmus išreikšti, nei kitų jausmus pajusti ir į juos deramai atsiliepti. Gyvenimą jie vis dažniau suvoks kaip primityvias kompiuterines imitacijas, kuriose žmogui, kaip mąstančiai, jaučiančiai ir doroviškai viską vertinančiai asmenybei praktiškai nebeliks vietos. Gyvenimas jiems vis dažniau atrodys kaip virtualiųjų schemų rinkinys, kuriame žmogiškosios prasmės visai nebelieka. Išoriškai lyg ir likdami primenančiais žmogiškąsias būtybes (homo sapiens) iš tikrųjų jie bus labiau panašūs į robotizuotas vaškines figūras. Tarsi ir matai žmogų, bet jokio žmogiško mąstymo ir jausmų turinio jame jau nebėra.

Palyginus tokį „subjektą“ su neretai draugą jam dar atstojančiu šuniuku, katinu ar papūga, tenka pripažinti, kad gyvybės ir nesuvaidintų emocijų šiuose gyvūnėliuose yra žymiai daugiau, negu tokiame virtualiosios šlykštynės suformuotame žmogaus pavidalo padarėlyje. Kuo labiau didės tokiame subjekte jo virtualioji dalis, tuo mažiau jam iš viso beprireiks gyvenimo tikrovės. Jis ir nebenorės gyvenimo pažinti, nes jam tai bus perdaug sudėtinga, painu, gal net nepraktiška ar net labai pavojinga. Apie ką čyrena vieversys, kokias spalvas atskleidžia rožės ar neužmirštuolės žiedas, tokiam subjektui bus visai nežinoma ir net neįdomu.

Kaip lengva bus tokius „muliažinius“ padarus valdyti užsakovams, kurie visą šią šlykštaus purvo laviną paleido ir vis labiau plečia jos srautą. Pagalvokime, o kas yra tie, kurie tokius subjektus ugdo ir gviešiasi vis daugiau ir daugiau jų turėti bei valdyti. Radus atsakymą į šį klausimą, paaiškės ir kodėl jie tai daro.

Kas yra tie, kurie tokią „produkciją“ masiškai štampuoja, net gana įnirtingai tarpusavyje kaudamiesi, kuris iš jų perspjaus konkurentus, išpildamas vis didesnę beprotybės dozę. O tokių kūrinių autoriai pasirodo esantys gana įvairūs. Net nebūtina knaisiotis jų biografijose ir rūšiuoti, kuriems pritrūko talento, bet viską kompensavo įžūlumas ir cinizmas, o kurių vienintelis veiklos motyvas – dabar gaunamas finansinis atlygis. Matyt, bent daliai iš jų užtenka protelio, kad imtų svajoti apie kokią nors tokios „kūrybos“ išliekamąją vertę. Viskas pasakyta tuo iki koktumo įgrisusiu posakiu: „Čia ir dabar.“ Atseit, pagaminau niekalą, už kurį gerai užmokėjo.

Didžiausią tokio šlamšto gamintojų dalį, kaip rodo jų, atsiprašant, kūrybos turinys, sudaro tie, kurie neturėjo galimybių, o gal ir noro giliai studijuoti žmonijos genijaus fenomeno. Jie niekada išsamiai nenagrinėjo gyvenimo švenčių ir kasdienybių dermės, jų nedomino nei mažyčio vaikelio, nei suaugusio žmogaus vidaus pasaulis, jo įvairovė ir grožis, tikrieji pavojai ir tikrosios galimybės. Tarp šlamšto tiražuotojų pasitaiko ir vienas kitas, patyręs gyvenimo niuksą, bet taip ir nepajėgęs ar net nebandęs susimąstyti, kas ir kodėl su juo pačiu atsitiko. Toks dabar keršija, nors net pats nežino kam.

Ar galima sustabdyti šlykščiausių nešvankybių ir smurto propagandos laviną? Ar susidomės tokio sustabdymo būtinybe ne tik kiekviena vaikelio besilaukianti ar jau jį auginanti šeima? Ar pakels balsą bendruomenė, suvokusi ne tik šiurpią grėsmę, bet ir savo jėgą, galinčią užkirsti šiai purvo lavinai kelią? Pagaliau, ar suvoks, kad žmonijos išlikimo tikslui privalo pradėti tarnauti ir aukštųjų instancijų „etatiniai kalbėtojai“?

Panašu, kad sunkiausiai susivoks tie, kuriems iš šlykštynių ir idiotizmo lavinos užsakovų „šis tas nubyra“ į jų nepasotinamas gerkles ir kišenes. Labiausiai visuomenės kultūros pažangai priešinsis „laisvosios laukinės“ rinkos ir pseudo liberalizmo apologetai, besidangstantys nežabotos tolerancijos viskam (taigi ir šiurpiausiam blogiui) širmomis. Ne viena šimtinė tokių oratorių šiandien pliauškia iš pačių aukščiausių globalistinių tribūnų, skleisdami melo iš šmeižto, vilionių ir grasinimų dūmų uždangą, kliudydama visuomenei atsitokėti ir galingai pasipriešinti smurtui prieš pačią žmogaus prigimtį. Tokie oratoriai, matyt, atsitokės vėliausiai.

Kad tik ne per vėlai… Kad patys nepaskęstų savo demagogijos purvyne. Nors, žinoma, jeigu taip ir atsitiktų, tai liktų tik pasakyti, kad pastarieji gavo tai, ko patys nusipelnė.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. J.Jasaitis. Apie atsakomybę ir „drąsą“
  2. V. Visockas. Kur statysime Tautos namus?
  3. R. Dzintaras. Laiškas Latvijos gyventojams, kurių gimtoji kalba nėra latvių
  4. G. Songaila. Lietuva – lietuviams! Kas netinka?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 9

  1. Robertas Didžiūnaitis says:
    13 metų ago

    Pagarba p. Jasaičiui už kaip visada šviesias mintis ir įžvalgas.

    Atsakyti
  2. Artūras Gotautas says:
    13 metų ago

    Ši keverzonė,palyginus su praeitomis dvejomis(J.Jasaičio),daug Teisingesnė.Nieko naujo nenubrėžta,bet į teigiamybę. Pastaba tokia,Mylėkime ir Gerbkime savąja Lietuvių Kalbą,išmeskime svetimžodžius iš rašliavų-keverzonių…

    Atsakyti
  3. Tautininkas says:
    13 metų ago

    Kas toks esi, “Artūrai Gotautai”? Iš kur tavyje tiek šlykštaus įniršio? Iš baimės, kad nieko daugiau nesugebi, tik išvemti eilinę purvo porciją?

    Atsakyti
  4. D.J. says:
    13 metų ago

    Nekreipkit dėmesio, bičiuliai į tokius “artūrus”. Ko norėti, jei žmogus tik iki dviejų suskaičiuoti temoka… Žinoma, būtų geriau, kad neterštų e-svetainės, bet negi atimsi iš jo nors tokią saviraiškos galimybę. Demokratija, taip sakant. Juk jei mokėtų, pats straipsnius rašytų. Retkarčiais…

    Atsakyti
  5. Artūras Gotautas says:
    13 metų ago

    Atsiprašau,jei ką įžeidžiau..Nors to įžeidimo niekur neįžiūriu,tik pastabą dėl Šventos Lietuvių kalbos parašiau..
    Turėkite Drąsos save įvardinti vardu ir pavardę,jau vien toje vietoje slapstymasis prasideda,tai ką kalbėti apie tolimus uždavinius..
    Straipsniu nerašysiu,pakol jaunas esu,pradėsiu rašyti,kai nebegalėsiu Tautai – Valstybei naudingo atlikti,tada sėsiu prie plunksnos ir pradėsiu rašyti keverzones… 😉
    Meskit į mane akmenį,jei aš neteisus…Bet priminsiu posakį iš Gintarinės posakių skrynios: Ne įsitikinimai kuria Tiesą,o Tiesa teisia visus įsitikinimus.. 😉

    Atsakyti
    • Vilmantas Rutkauskas says:
      13 metų ago

      “Meskit į mane akmenį…” – CHA
      Geriau meskit batoną.

      Atsakyti
  6. zemaiciu zydas says:
    13 metų ago

    mazohedonazizmatizmas arba lietuviskai savizudiskas pasileidimas, jusliniu malonumu kaipo naturaliu poreikiu isaukstinimas nieko bendro su liberalizmu ir libertarizizmu arba lietuviskai – laisves siekiu NE-TU-RI!!!! Laisves siekis yra kova – t.y. yrimasis pries srove, arba muzikiskai – myzimas pries veja. Ne kiekvienas turi pakankamai spaudimo, kad negautu gurksnio. Sitas dede raso labai graziai, monei patink. Bet jis apsirges irgi truputi tuo senatviniu moralizavivazizmu, arba tiesiog poreikiu pamokslauti. Ka? Busi koks tai puritonas ir suvaldysi savo paties vaikus? Haha!!!:D Nejuokinga! Palik viska Piarkunui su Patrimpais. Ateis tvanas, badas, maras ir isvalys sita homoro…h..g?..nu karoce…sodoma su gemoroja ir liks tik dori zmones. Biosfera yra savireguliacine sistema. Kai kazko perdaug ji paskandina arba sueda bakterijos. Ir tai neivyksta logine logo…proto-ritmine tvarka. t.y. nera jokio priezastingumo-pasekmingumo (bent jau protu suvokiamo), Dievas-(ai) losia kauliukais, bet kauliukai visada krenta taip kaip reikia. Va! 😀

    Atsakyti
  7. petras says:
    13 metų ago

    Žmonės, ar esate ką apie Aleno Daleso planą girdėję? Jei girdėjot,tai štai jums ir atsakymas. Net rusiškoje žinasklaidos erdvėje galite rasti apie jį
    posakį; Plan Dalasa ne suščestvujet, plan Dalasa deistvuet. Štai Jums šio teiginio patvirtinimas.

    Atsakyti
  8. Arvydas says:
    5 metai ago

    Tamsta taip ir nesiryžote įvardinti {TU} vardus,pavardes jų struktūras, susivienijimus-sistemas;Kodėl?

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Sūduviai
Etninė kultūra

Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo

2025 05 31
Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.
Istorija

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

2025 05 31
Liuteronų sodas | M. Avik nuotr.
Architektūra

Vilniaus viešosios erdvės – tarp geriausių Lietuvoje: įvertintos Nacionaliniuose architektūros apdovanojimuose

2025 05 31
„Stasys Museum“ | V. Garlos nuotr.
Gamta ir ekologija

„Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“

2025 05 31
V. Zelenskio ir D. Trampo susitikimas Ovaliajame kabinete
Ukrainos balsas

V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis

2025 05 30
Mitingas prieš nekilnojamojo turto mokestį
Pilietinė visuomenė

Birželio 10 d. – antrasis mitingas prieš NT mokestį

2025 05 30
Andrius Kubilius ir Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas su EK nariu A. Kubiliumi aptarė gynybos stiprinimą

2025 05 30
Prezidentas apdovanojo tėvus ir globėjus
Lietuvoje

Prezidentas apdovanojo nusipelniusius tėvus ir globėjus

2025 05 30

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Bet apie Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo
  • Naivus klausimas apie Karas Ukrainoje: ar gegužės pabaiga taps lūžio tašku?
  • Naivus klausimas apie V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis
  • Bartas apie Karas Ukrainoje: ar gegužės pabaiga taps lūžio tašku?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo
  • Keli netikėti ir skanūs vynuogių panaudojimo būdai
  • Draudikai ragina pasiruošti vasaros netikėtumams
  • Laiku nesutvarkytas automobilio stiklas gali lemti nemažus nuostolius

Kiti Straipsniai

Kompiuteris | rrt.lt nuotr.

Kas kaltas dėl lėto kompiuterio darbo?

2025 05 31
Kaip santykiuose nepasiklysti tarp pareigų ir jausmų?

Kaip santykiuose nepasiklysti tarp pareigų ir jausmų?

2025 05 28
Namų interjeras

Kai namai kalba: kaip interjero estetika formuoja mūsų kasdienybės pojūtį

2025 05 27
Darius Kuolys

D. Kuolys. Kaip sugriauti Respubliką? Kaip nuginkluoti ir pavergti laisvą tautą?

2025 05 21
„Sodra“

„Sodra“: vyresni lieka dirbti, jaunimas dažniau naudojasi nedarbo išmokomis

2025 05 20
Rusijosinvazija. Karas Ukrainoje | Alkas.lt nuotr.

Ir žodis tapo ginklu

2025 05 18
Modemas

Atnaujinti reikia ne tik telefonus, bet ir įrangą

2025 05 17
Elektroniniai ryšiai, 5G | pixabay.com nuotr.

Netrukus Lietuvoje bus visiškai išjungtas 3G ryšys

2025 05 16
Seimas

Sugriežtinta atsakomybė už tarptautinių sankcijų pažeidimus

2025 05 15
„TikTok“ | pixabay.com nuotr.

ES bręsta iniciatyva vaikams uždrausti naudotis „TikTok“ ir „Instagram“

2025 05 15

Skaitytojų nuomonės:

  • Bet apie Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo
  • Naivus klausimas apie Karas Ukrainoje: ar gegužės pabaiga taps lūžio tašku?
  • Naivus klausimas apie V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis
  • Bartas apie Karas Ukrainoje: ar gegužės pabaiga taps lūžio tašku?
  • +++ apie K. Stoškus. Apie tautos poetę, išdavystę ir desovietizacijos politiką? (IV)
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Tarptautinė gotika Lietuvoje

Tarptautinė gotika Lietuvoje

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai