Šiemet rugpjūčio 16-26 dienomis Nidoje vykstančioje Nacionalinės moksle NMA vasaros sesijoje’11 per naujoviškus mokymosi būdus akademikai siekia išmokti bei perprasti verslo paslaptis, ugdyti strateginio planavimo įgūdžius ir atsakomybės valdymo pradmenis.
NMA vasaros sesija – tęstinė Akademijos nuotolinio ugdymo programos dalis, kurioje dirbama su gabiais vaikais pagal jų poreikius adaptuotomis programomis. Į sesijas paskaitas skaityti kviečiami garsiausi Lietuvos bei užsieno mokslininkai, verslo atstovai.
„Vasaros sesijos metu 9 dalykinėse sekcijose vyksta intensyvios paskaitos, seminarai. Taip pat ir tradiciniai asmenybės ugdymo užsiėmimai, kurių metu akademikai dalyvauja įvairiuose kūrybiniuose projektuose, bandydami pažinti save bei aplinką“, – pasakojo apie vasaros sesiją VšĮ „Nacionalinės moksleivių akademijos“ direktorė Eglė Daunienė.
Pasak E. Daunienės, vienas pagrindinių Akademijos tikslų – išbandyti ir kurti naujus mokymosi metodus, kurie ilgainiui galėtų įsitvirtinti ir švietimo sistemoje. Šiemet, bendradrabiaujant su „Swedbank“ ir įvairių sričių mokslininkais, specialistais ir verslo atstovais, startavo inovatyvūs mokymosi sprendimai: probleminis turnyras, „Defocus“ grupės užsiėmimai, „Genioto kodas“.
„Probleminio turnyro metu akademikai nagrinėja globalią problemą, kurią turi išanalizuoti ekonominiais, finansiniais, politiniais, moksliniais, žmogiškųjų išteklių, laiko bei instituciniais aspektais. Taip pat privalo paminėti, kas tuo klausimu daroma šiuo metu bei pasiūlyti alternatyvą, o ne jau esamą sprendimą. Turnyro metu akademikai naudojasi visais įmanomais informacijos šaltiniais, sprendimus formuluoja laisvai konsultuodamiesi su specialistais“, – pristatė probleminio turnyro konsepciją NMA ugdymo projektų vadovas Paulius L.Tamošiūnas.
„Jau keletą metų Akademijoje populiarinamos naujosios XXI amžiaus ateities mokslo sritys. Šiemet taip pat pavyko pasikviesti skaityti paskaitas mokslininkų iš biotechnologijos ir neuromokslų sričių“, – kalbėjo Akademijos direktorė.
Anot biochemijos sekcijoje besimokančio akademiko Mindaugo, genų inžinerija, žmogaus genomo tyrimai, T ir B limfocitų įvairovė skamba sudėtingai, tačiau nuostabių dėstytojų dėka šias paskaitas galima laikyti pasisekusiomis.
Paskaitą apie Lietuvoje dar mažai žinomą, o pasaulyje vis populiarėjančią mokslo sritį – neuromokslus – skaitė buvęs akdemikas, šiuo metu studijuojantis Katholieke Universiteit Leuven, Jonas Kubilius bei svečias Paolo Toffanin, studijuojantis Nyderlandų „Groningen“ universitete.
Asmenybės ugdymo paskaitoje „Dešimt dalykų, kuriuos apie save privalo žinoti kiekvienas, išklausęs neuromokslus“ J.Kubilius pristatė dešimt netikėtų faktų apie žmogaus elgseną bei situacijas, kuriose žmogus negali pasitikėti savimi.
Pasak Akademijos direktorės, Akademija vaikams gali duoti keturis dalykus: aukšto lygio žinias (paskaitas skaito Lietuvos bei užsienio šalių savo srities specialistai), bendruomenę, kuri leidžia augti ir mokytis vieniems iš kitų, asmenybės tobulėjimą bei pilietiškumą.
„Mes tobulėjame kiekvieną minutę, kiekvieną čia praleistą akimirką. Šių metų vasaros sesija pamažu juda link pabaigos. Tačiau liūdėti dar ne laikas, nes kol ji pasieks finišo tiesiąją, mes dar daug ko išmoksime. Sakoma, jog geriausios akimirkos prabėga nepastebimai. Galbūt taip yra todėl, kad jos yra geros? Nežinau. Tačiau NMA Vasaros sesija – tai viena didelė spalvinga puokštė, kupina nepakartojamų akimirkų…“ – sako Loreta besimokanti istorijos sekcijoje.
VšĮ „Nacionalinė moksleivių akademija“ tai didžiausia Lietuvoje pelno nesiekianti neformaliojo ugdymo organizacija, nuo 2004 m. užsiimanti gabių ir didelį potencialią turinčių Lietuvos mokinių ugdymu. Nepriklausomai nuo gyvenamosios vietos, gabiausiems mokiniams suteikiamos sąlygos nemokamai mokytis pas geriausius Lietuvos ir kitų šalių mokytojus bei dėstytojus. Šią nuotolinio mokymo mokyklą per 7 veiklos metus baigė virš 1100 jaunuolių, kas antras iš jų – tarptautinės ar šalies olimpiados prizininkas. Programos dalyviai stoja į aukštąsias mokyklas, didelė dalis studijuoja garsiuose užsienio universitetuose (Oxford, Cambridge, MIT, Jacobs ir kt.).