Pirmadienį Dvarciškių kaime, Švenčionių rajone prasidės kasmetinė senojo baltų tikėjimo stovykla “Ramuva 2011”. Šiais metais stovykloje jaunuoliai nagrinės UNESCO saugomas lietuviškas sutartines. Visą savaitę truksiančioje stovykloje jaunuoliai galės susipažinti su senoviniais baltų amatais, Žolinės šventės tradicijomis, stebės tradicinę vaiko vardynų apeigą, mokysis dainų ir sutartinių, kiekvieną vakarą pagal senąsias tradicijas palydės Saulę.
Šiais metais Ramuvos stovykloje numatoma ir keletas naujovių. Jaunuoliai galės ne tik išmokti austi juostas, pasisiūdinti etnografinį drabužį, susipažinti su žalvario bei medžio apdirbimo ypatumais, bet ir galės patys pasigaminti kankles ir būgnus, išmokti nerti riešines. Kitaip nei praėjusiais metais, šiemet stovyklautojai bus supažindinti ne su pagal senovės baltų religiją švenčiamomis vestuvėmis, bet su tradicine kūdikio vardo suteikimo apeiga.
Šiais metais su tradicinėmis sutartinėmis supažindinti jaunuolius pakviesti žymiausi sutartinių tyrinėtojai. Paskaitą stovykloje skaitys sutartinių žanro tyrinėtojos Dalia Urbanavičienė ir Daiva Vyčinienė.
Stovyklautojai vos atvykę bus paskirstyti į gentis, kurioms suteikti baltų Dievų pavadinimai. Penkiose gentyse stovyklautojai gyvens visą savaitę, vadovaujami kunigaikščio ir kunigaikštienės.
Ramuvos stovyklos rengiamos nuo 1989 metų ir yra pirmoji pradėta Lietuvoje rengti etnokultūrinė stovykla.Iš pradžių tai buvo kraštotyrinės pažintinės stovyklos, tačiau vėliau persiorientuota į tradicinį baltų tikėjimą. Šiandien Romuvos stovyklose ne tik susipažįstama su etnine kultūra, bet ir gilinamasi į baltų mitologiją ir tikėjimą, meldžiamasi ir aukojama Dievams.
Stovyklos dienotvarkė:
8 diena. Pirmadienis
10.00 – 18.00 Atvykimas, pasiskirstymas į gentis
19.30 Stovyklos atidarymo apeiga, Saulės palydėjimas
21.00 Susipažinimo vakaras, vakaronė (suneštinės vaišės)
24.00 Miegas, ramuma
9 diena. Antradienis
8.00 Žadiname gentis
8.30 Saulės pasveikinimas, rytinė mankšta
9.00 Pusryčiai
10.00 Paskaitos. Daiva Vyčinienė apie sutartines – teorija ir praktika.
13.00 Pietūs, laisvalaikis
14.00 Praktiniai užsiėmimai
17.00 Sutartinių mokymai
18.30 Vakarienė
19.30 Vakarinė talka
20.30 Saulės palydėjimas
21.00 Vakaronė
23.00 Naktinis žygis su Tadu Šidiškiu
10 diena. Trečiadienis
8.00 Žadiname gentis
8.30 Saulės pasveikinimas, rytinė mankšta
9.00 Pusryčiai
10.00 Paskaita. D. Urbanavičienė Apie šokamas sutartines
13.00 Pietūs, laisvalaikis
14.00 Praktiniai užsiėmimai
17.00 Sutartinių mokymai
18.30 Vakarienė
19.20 Vakarinė talka Stovyklos sodo rišimas
20.30 Saulės palydėjimas
21.00 Vakaronė
23.00 Pabendravimai prie ugnies
24.00 Miegas, ramuma.
11 diena. Ketvirtadienis
8.00 Žadiname gentis
8.30 Saulės pasveikinimas, rytinė mankšta
9.00 Pusryčiai
10.00 Paskaita: Jonas Vaiškūnas. Darna lietuvių pasaulėžiūroje. Valdas Rutkūnas. Lietuvių laimės raktas
13.00 Pietūs, laisvalaikis
14.00 Žygis su Tadu Šidiškiu
18.30 Vakarienė
19.20 Vakarinė talka Stovyklos sodo rišimas
20.30 Saulės palydėjimas
21.00 Vakaronė
23.00 Pabendravimai prie ugnies
24.00 Miegas, ramuma.
12 diena. Penktadienis
8.00 Žadiname gentis
8.30 Saulės pasveikinimas, rytinė mankšta
9.00 Pusryčiai
10.00 Paskaita: Dainius Razauskas. „Sutartinės“: sąvokos prasmė ir jos sąsajos ir Gintaras Songaila „Graikų chorėja ir lietuvių sutartinės“
13.00 Pietūs, laisvalaikis
14.00 Praktiniai užsiėmimai
17.00 Pasiruošimas koncertui
17.30 Vėjo palaiminimo apeiga
18.30 Vakarienė
19.00 DIDYSIS STOVYKLOS KONCERTAS
21.00 Saulės palydėjimas, vakaronė
23.00 Pabendravimai prie ugnies
24.00 Miegas, ramuma.
13 diena. Šeštadienis
8.00 Žadiname gentis
8.30 Saulės pasveikinimas, rytinė mankšta
9.00 Pusryčiai
10.00 Paskaita: Daiva Šeškauskaitė. Simbolika sutartinėse.
13.00 Pietūs, laisvalaikis
14.00 Praktiniai užsiėmimai, pasiruošimas stovyklos uždarymui
18.00 Vakarienė
19.00 Žolinė. Stovyklos uždarymo apeiga.
21.00 Saulės palydėjimas, vakaronė
Kaip norėčiau dalyvauti :\
O tai ko nedalyvauji?
Aš jau šiandie išvažiuoju iš Vilkaviškio į šią stovyklą pirmas kartas bus man šioje stovykloje bus nuostabu joje sudalyvauti 🙂
Šaunu 🙂
Visos religijos yra blogis.
To nedera pamiršti.
Laba diena, o kiek kainuoja stovykla? 🙂
ziurek visa programa ten viskas surasyta kas ir kiek ir uz ka moketi reikia…
Taip taip – svarbiausia tuose tikėjimuose yra mokėti :).
Tikras lietuvaiti sukurtos dirbtinai religijos turi salutiniu poveikiu nes dazniausiai yra dogmatizuotos, o tikejimas tik iregistruotas kaip religija nes tikejimo neina iregistruoti tik religija musu sali, otikejimas taI tik-ejimas tuom keliu kuriuom musu proteviai tik-ejo, kiekvienas zmogus kaip individas yra laisvas ir samonigas turi teisia pats daryti sprendimus pasirinkimus ir taip toliau, mus romuviecius sieja bendri tikslai ir tik-ejimas tuom keliu, bet kiekvienas savaip pasirinkdamas pagal savo nusvitimo ir samoningumo lygi….
Pradėk nuo to, kad dievo nėra.
O tada pamatysi, kad visa kita ką jūs darote yra vaikų žaidimas ir daugiau nieko.
tai ką čia veiki.nesi tikras ,ar arti tingu eiti.o dėl vakų,tai atsimink:vaikas gimsta ,o aplink didžiulis platus, grąžus gyvenimas.vaikui augant visa tai trukiasi,kol galu gale pavirsta į tašką.Ir tada žmogus sako-tai yra MANO nuomonė. o aš laimingas ,kad iki šiol nepraradau vaikiškumo, nors ir šeštas jau seniai eina.Tik nepyk ,o tai tikrai sunku bus mirti,nes piktam net ir Dievo nebuvimas nepadės
O tai, ką jūs darote, yra paauglių žaidimas. Vaikai nieko bloga – vaikai sumanūs, išradingi, jei viskas normalu – džiaugiasi gyvenimu. Tuo tarpu jūsų pareiškimai yra paaugliški, kitaip taraint – nebrandžios, viskuo nepatenkintos asmenybės išsišokimai. Štai yra alkas.lt – portalas, kuris virtualiame pasaulyje tebesaugo Amžinąją Ugnį, atlieka šventyklų vaidmenį – yra vieta pagonims susirinkti, diskutuoti, pasidomėti savu tikėjimu, gal tik melstis internetas ne vieta, bet ir tai. O štai jūs kaip koks atskalūnas bastotės čia iš kampo į kampą vis tvirtindamas, kad mes stabmeldžiai, kad mūsų dievų nėra, kaip koks krikščionių misionierius. Siaube, tai eikite į savo vietą, po Saulę visi tilpsim, o jau ypač interneto erdvėse vietos visiems užteks, nes tos vietos čia neribotai. Galite gyventi pagal savo sąžinę, principus ir įsitikinimus, kam čia kaip koks misionierius su savo misijomis lakstote ir aiškinate visiems kaip jie turi mąstyti ir gyventi. 🙂
Stebulei .Pirmą kartą tikrai kada nesupratau.Pasistengsiu nebetrugdyti.Su pagarba.lamatas
Tikras lietuvi, tada ateizmas, kaip religija, irgi yra blogis 🙂 Juoba kad jį dar ir komunistai rėmė. Pagonybė niekam nieko blogo nepadarė, priešingai nei kitos religijos. Ne tik baltų pagonybė nevertė kitų išpažinti savo tikėjimo, bet ir pvz viduramžių austrų Nibelungų giesmėje rašoma, akd tokia pati pakanti buvo ir tarkim hunų pagonybė. 🙂
Nieko negaliu pasakyti apie tai kas tai yra ateizmas.
O dievo nėra ir niekas dar neįrodė priešingai.
Ir pats tikėjimas žmones gyvenime tik durnina ir daugiau nieko.
Tiesa, vienąkart patikėti yra gerai ir netgi naudinga – prieš mirtį, nes tada žmogui lengviau mirti – jis tikisi, kad tai – tik laikinas nepatogumas.
O ar žinojai, kad teiginys, kad jei kažko negali įrodyti, tai to ir nėra, yra vienas iš populiariausių propagandos metodų? 😀
Tod4l nevaryk propagandos. 🙂
Dievas yra -pžiurėk pro langą.(jei nieko nematai – nuplauk stiklą).Ir niekas dar neįrodė priešingai.Kaip sakydavo mūsų bočiai- “mūsų tikėjimas-mūsų džiaugsmas.Mūsų džiaugsmas-tai mūsų tikėjimas”.
Ar pamatei? 🙂
Ne.
Todėl ir kitiems nesiūlyk tokių nesąmonių.
kartais patylėti vertingiau negu pulti ginčitis, nes atrodai protingesnis ,negu esi tikras
Toks manymas – lai Baltiškojo tikėjimo ir nebūnie, bent tik lai išlieka pagarba Baltiškąjai protėvystei taryt amžinai prisiminimais rusenti – yra klaidingas.
Perpusfrazavus Gintarą Beresnevičių, trumpai tariant, pagonystė kol kas vienintelis įmanomas žmogiško gyvenimo, žmogiško išlikimo, galų gale autentiškumo išsaugojimo tikėjimas.
Ale pats Beresnevičius aiškiai netikėjo niekuo, nes pylė tiek ir tiek.
Todėl jo kalbos turi būti vertinamos kritiškai: jis yra įdomus kaip mokslininkas, bet jokių tiesų jis neatrado.
Kuom tikėjo , o kuom ne Beresnevičius , manau nekorektiška diskutuoti, nes tai yra intymi kiekvieno žmogaus savastis. Jis (juokais, žinoma ) atsikirsdavo , kad aukoja Bakchui, gindamasis nuo panašių , kaip ir čia skaitome, užsipuolimų. Palikime ramybėje išėjusius ir neklijuokim etikečių, nes dabar jis ir apsiginti negali. Kritiškai vertinkime ir savo (visų pirma – savo) kalbas. O Beresnevičius niekur neteigė, kad tikėjimas ir religija – atgyvenę ir nereikalingi dalykai. Greičiau – priešingai. Taip pat , kaip ir Greimas , kalbėdamas apie mitų demitologizavimą/rekonstravimą .
O nuo gėrimo , kaip ir nuo streso , ubago lazdos ir kalėjimo – niekas neapsaugotas.
Paplepėjai nei į tvorą, nei į mietą.
Tačiau jis sakė, kad gimtinė, kuri laikosi papročių ir tikėjimo, kuri gerbia savo protėvius bei gyvuosius, yra amžina ir nemirtinga. Pomirtin gyvieji išlydi velionį į tolimą, tačiau mielą taipogi gimtinę.
Tautos kamienas (Baltiškas Gyvybės medžio simbolis) – šaknimis Žemėje, Žemynoje. Baltiškai gyvendam ČIA, mes jau turime – TEN. Jau turime.
Tikram balvonui:
užteks vemti, niekam tu čia neįdomus.
klausima turiu 🙂
kaip istot i baltu tikejima?