Penktadienis, 27 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus Gamta ir ekologija

Keliauti nekenkiant aplinkai

www.alkas.lt
2011-05-11 11:25:01
0

www.alkas.lt

Visose 27 Europos Sąjungos valstybėse narėse atlikto „Eurobarometro“ tyrimo duomenimis, kasdienėms kelionėms automobilį kaip pagrindinę transporto priemonę renkasi daugiau nei pusė – 53 proc. – europiečių. 22 proc. dažniausiai keliauja viešuoju transportu, 13 proc. eina pėsčiomis, 7 proc. važiuoja dviračiu, o 2 proc. kelionei renkasi motociklą.

ES šalyse padėtis skiriasi

Žvelgiant į atskirų valstybių rezultatus, paaiškėja, kad šalių rodikliai labai skiriasi. Lietuvoje automobilį ar motociklą kasdienėms kelionėms renkasi 49 proc., viešąjį transportą – 30 proc., pėsčiomis eina 13 proc., o dviračiu važiuoja 5 proc. apklaustųjų. Daugiausiai kasdien keliaujančių automobiliu ar motociklu yra Kipre – net 91 proc. Prancūzijoje, Airijoje ir Slovėnijoje asmeniniu transportu kasdien važiuoja 66–69 proc. gyventojų. Dažniausiai aplinkai draugiškas keliones pėsčiomis, dviračiu ar viešuoju transportu renkasi Latvijos, Vengrijos, Rumunijos, Slovakijos ir Bulgarijos gyventojai – automobilį ar motociklą šiose šalyse kasdienėms kelionėms renkasi tik 29–33 proc. apklaustųjų.

Gal ir smagu būtų visur nukakti pėsčiomis, deja, ne visada turime tiek jėgų ir laiko, o ir atstumai tarp kasdien aplankomų vietų kartais siekia keliasdešimt ar kelis šimtus kilometrų. Viešasis transportas, net jeigu ir galėtume jį rinktis dažniau, gelbsti taip pat ne visada. Nejaugi belieka ir toliau važinėti automobiliu ir „nuodyti“ miestus išmetamosiomis dujomis? „Žaliosios“ energijos entuziastai jau beveik dešimtmetį puoselėja kitą idėją – Skandinavijos, Vakarų Europos šalys jau važinėja elektromobiliais ir džiaugiasi švaresniu oru, tylesne aplinka. O kaip yra Lietuvoje?

Siūlo įsigyti Lietuvoje suprojektuotą elektromobilį

Kalbos apie elektromobilius Lietuvoje netyla jau bene penkerius metus. Tokių automobilių entuziastai pernai liepą susibūrė į Lietuvos elektromobilių asociaciją ir ėmėsi aktyviai skatinti elektromobilių pramonę bei elektromobilių paplitimą Lietuvoje. Rezultatai matyti jau šiandien – pernai spalį vienas asociacijos narių užregistravo pirmąjį savadarbį elektromobilį, o šių metų gegužę pristatytas ir pirmasis serijinės gamybos elektromobilis „Toyota Aygo EV“.

Naujasis elektromobilis žavus visų pirma tuo, kad yra atkeliavęs ne iš tolimojo užsienio, o iš benzininio perdirbtas čia pat, Lietuvoje. Didžiąją elektromobilio agregatų ir sprendimų dalį įgyvendino Kauno rajone, Biruliškių kaime įsikūrusi bendrovė „Elinta“. Naujasis elektra varomas automobilis pristatytas šiais metais gegužės 6–8 d. „Litexpo“ parodų centre vykusioje parodoje „ALT 2011“.

Važiuoti pro degalines ir juoktis

UAB „Elinta“  projektų vadovas ir Lietuvos elektromobilių asociacijos valdybos pirmininkas Laurynas Jokužis pasakojo, kad pilnai įkrautas naujojo elektromobilio akumuliatorius leidžia nuvažiuoti daugiau nei 160 kilometrų, o tokia kelionė kainuoja apie 5–6 litus – bene penkis kartus mažiau, negu kainuotų tokį atstumą keliaujant benzinu varomu automobiliu. Elektromobilio akumuliatoriui, priklausomai nuo įkrovimo technologijos, pilnai įkrauti reikia 2–8 valandų, o didžiausias jo galimas greitis – 150 km/val. „Vienas didžiausių elektromobilio privalumų – važiuodamas pro degalines gali juoktis iš vis labiau augančių degalų kainų“, – šmaikštavo L. Jokužis, trejus metus važinėjęs hibridiniu automobiliu, o dabar persėdęs prie elektromobilio vairo.

Degalines pakeis įkrovimo stotelės

Paklaustas, ko trūksta, kad elektromobiliai Lietuvoje išpopuliarėtų, elektromobilių asociacijos valdybos pirmininkas teigė, kad pirmiausia turėtų būti mažesnė elektromobilio kaina. Šiuo metu naujasis modelis kainuoja apie 100 tūkst. litų ir yra triskart brangesnis už tokius pat benzininius modelius, ir, nors atsiperka per 7–8 metus, vis dėlto yra sunkiai įperkamas net labai elektromobiliais besižavinčių entuziastų. „Kainą sumažinti padėtų valstybės parama, pavyzdžiui, mažesnio PVM mokesčio taikymas. Kitas svarbus dalykas – elektromobiliams reikia specialių įkrovimo stotelių, kurių šiuo metu Lietuvoje trūksta“, – sakė L. Jokužis.

Tačiau įkrovimo stotelių trūkumas neturėtų atbaidyti tų, kurie jau pasiryžo keliauti „švariau“. Pirmoji įkrovimo stotelė atsirado netgi  anksčiau nei pristatytas pats elektromobilis – ji prie Kauno savivaldybės sumontuota dar balandžio pabaigoje. Tikimasi, kad įkrovimo stotelių tinklas sparčiai plėsis.

Spausdinti 🖨

Nėra susijusių.

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Smūgio slopintuvas
Lietuvoje

Didesniam saugumui keliuose – mobilūs smūgio slopintuvai

2025 06 27
Šuo, katė
Gamta ir žmogus

EP žengia į priekį užtikrinant naminių gyvūnų gerovę

2025 06 27
Vilniaus senamiestis
Lietuvoje

Patvirtintas Vilniaus istorinio centro valdymo planas

2025 06 27
Automobilis, kelionės
Gamta ir žmogus

GPS trikdžiai kelia nerimą keliaujant, bet ne bendraujant

2025 06 27
Troleibusas
Lietuvoje

Nuo liepos 1 d. Vilniuje – nauji kelionių bilietai

2025 06 27
Atgimimo aikšte Klaipėdoje | klaipeda.lt nuotr.
Lietuvoje

Klaipėdos Atgimimo aikštė ruošiama išminavimo darbams

2025 06 27
Dviračių sportas
Lietuvoje

Daugės dviratininkams skirtų takų

2025 06 27
Elektrinis laivas | vvt.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Vilniaus elektriniai laivai jau testuojami Rygoje

2025 06 27

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Naivus klausimas apie Prezidentas EVT: būtina skubiai stiprinti ES gynybos pajėgumus
  • Jonas apie Prezidentas EVT: būtina skubiai stiprinti ES gynybos pajėgumus
  • skt. apie Jono vardas išlieka plačiai paplitęs ir mėgstamas
  • Rimvydas apie Jono vardas išlieka plačiai paplitęs ir mėgstamas

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Didesniam saugumui keliuose – mobilūs smūgio slopintuvai
  • EP žengia į priekį užtikrinant naminių gyvūnų gerovę
  • Patvirtintas Vilniaus istorinio centro valdymo planas
  • GPS trikdžiai kelia nerimą keliaujant, bet ne bendraujant

Kiti Straipsniai

Elektromobilis

Kokį elektromobilį pasirinkti – naudotą ar naują?

2025 06 23
Elektromobilio įkrovimas

Renkantis elektromobilį – dėmesys poreikiams ir baterijai

2025 06 08
VU studentų komanda

VU studentų komanda iškovojo 1-ą vietą tarptautinėse kvantinių skaičiavimų varžybose: sukūrė tvarų elektromobilių krovimo sprendimą

2025 04 21
Kelio remontas | sumin.lrv.lt nuotr.

Dėmesio kelio darbai: kokias žalas lietuviai patiria tvarkomuose ruožuose

2025 04 14
Elektromobilis | am.lt nuotr.

Ministerija pristato naujoves elektromobilių vairuotojams

2025 03 18
Elektromobilio įkrovimas

Apklausa parodė, kur vairuotojai norėtų daugiau įkrovimo prieigų

2025 03 16
Automobiliai | pexels nuotr.

Kad automobilio išlaikymas netaptų per didele pinigine našta

2025 03 09
Elektromobilis | sumin.lrv.lt nuotr.

Ko labiausiai trūksta elektromobilių vairuotojams?

2025 02 24
Elektromobilių įkrovimo parko atidarymas

Kelyje Vilnius–Klaipėda atidarytas pirmasis elektromobilių įkrovimo parkas

2025 02 19
Automobilis | pixabay.com, Epicantus nuotr.

Pagal naujų automobilių skaičių ženkliai lenkėme kaimynus

2025 02 07

Skaitytojų nuomonės:

  • Naivus klausimas apie Prezidentas EVT: būtina skubiai stiprinti ES gynybos pajėgumus
  • Jonas apie Prezidentas EVT: būtina skubiai stiprinti ES gynybos pajėgumus
  • skt. apie Jono vardas išlieka plačiai paplitęs ir mėgstamas
  • Rimvydas apie Jono vardas išlieka plačiai paplitęs ir mėgstamas
  • +++ apie Gyventojų skaičiaus augimą šalyje lėmė tarptautinė migracija
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis

Pavasaris primena apie šunų ir kačių platinamas parazitines ligas

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai