Miglė Nargėlaitė, www. alkas.lt
Iš karto noriu komentuotojus, sunkiai sugebančius interpretuoti tekstą, perspėti, kad šitie teiginiai neturi potekstės, nukreiptos prieš moteris ar feminizmą, tačiau tai, ką pasakysiu, turi filosofinį polėkį, verčiantį susimąstyti apie kitus dalykus. Kartais verta mąstyti atsietai nuo šiandienių dogmų, ir persiorientuoti į senąjį tikėjimą.
Kartais vyrai, norėdami pajuokauti, sako: štai, sėdi du žmonės ir moteris. Čia turėta omenyje, kad moterys nėra žmonės. Tiesą sakant, taip ir yra. Tiesiog reikėtų sakyti, kad sėdi du žmonės ir dvi žmonos. Ir šito nereikėtų suprasti kaip santuokos įvardijimo. Tereikia atkreipti dėmesį į žodį žmogus – žmonės – žmona. Kitaip tariant, žodis žmona visai nereiškė vyro sutuoktinės. tai tebuvo žodžio žmonės moteriškos giminės daiktavardis – žmona. Žmona šiuo atveju turi moters reikšmę, o žmogus – vyro. Panašiai kaip katė ir katinas arba antis ir antinas.
Visu tuo tenoriu pasakyti, kad žmonijos negali sudaryti niekas kitas, o tik žmogus ir žmona. Jokio kitokio žmonijos vieneto būti negali.
nieko iš to, bet tiesą žinot geriau. kaip dainavo dėdė su akiniai barzda ir gitara.
Labai grakštu. LKŽ iš tikro pirmoji žmonos reikšmė ‘moteris’. Iš aplinkinių kalbų kaži kuri tokią lygastį šitaip išreiškia.
Įdomus pastebėjimas. Niekuomet nieko panašaus nesu pagalvojęs.
Kadangi moterys jau nesustabdomai-masiškai pradėjo nešioti ne sijonus, o kelnes, vyrai ką nors sugalvos – pakaks “nuleisti” į mėgintuvėlį, ir inkubatoriuose “užgims” tūkstančiai.
Moterys bus laisvos ir vienodos su vyrais – mūrys namus, remontuos mašinas, ties kelius ir spręs baltų etnogenezės problemas teologiniame ir praktiniame lygmenyje.
Tyrinėjimai baltų benrystei apibrėžti supaprastės, nes kiek reikės, tiek bus.
žmona ir žmogus yra du žmoni, o žmonija yra jau nuo trijų
dar galima paminėti žmuo – seniausias žodislietuvių kalboj įvardyt žmogui 😀