Sekmadienis, 31 gegužės, 2026
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus Gamta ir ekologija

Dirbtinis apvaisinimas – krikščioniškos moralės nuopolis ar šiaudas skęstančiam?

www.alkas.lt
2010-12-18 18:10:53
72
PERŽIŪROS
21

Gabrielė Stakaitytė, www.alkas.lt

Šiais laikais dėl įvairių priežasčių: taršos, nesveiko gyvenimo būdo, kai kurių hormonų (ypač estrogeno) geriamajame vandenyje ir maiste, pastebimas natūralaus vaisingumo nuosmukis. Kai kuriuose šaltiniuose galima rasti, kad net viena iš šešių porų negali susilaukti vaikų be medicininės pagalbos. Kartais užtenka hormonų terapijos, tačiau būna atvejų, kai to nepakanka, ir tenka pasitelkti dirbtinį apvaisinimą.

Pati procedūra yra paprasta: iš moters paimama keletas kiaušinėlių, iš vyro – sperma, apvaisinimas vyksta Petri lėkštelėse. Žinoma, tuo pat metu vaisinami keli kiaušinėliai, nes neretai apvaisinimas būna nesėkmingas. Iš sėkmingai apvaisintų kiaušinėlių išrenkami “sveikiausi”, t.y. tie, kurie gyvybingiausiai dalinasi, ir tada jie įstatomi į motinos gimdą. Prigyja ne visi, tačiau tokia yra kaina.

Atrodo, tokia nekalta procedūra, tačiau tiek daug kritikos ji susilaukia. Kaltiinmai įvairūs: nuo kišimosi į “natūralią” eigą, apsimetinėjimu Dievu, iki eugenikos. Katalikų kunigai aiškina, kad neva taip neleidžiama gimti “silpniausiems”. Bet juk ar jie neprisimena mokyklos laikų, kai biologijos mokytoja aiškino, jog tik stipriausias spermatozoidas pasiekia kiaušinėlį? Be to, mokslininkai atrado, kad kiaušinėlis “atsirenka” tinkamiausią spermatozoidą apvaisinimui. Argi čia jau ne “eugenikos” pradžia? Ne –  ji prasideda dar tada, kai renkamės partnerį tiems vaikams užraugti. Ne veltui žmones traukia fizinis grožis – tai sveikatos, gerų genų, sėkmingų palikuonių požymis.

Negims silpniausieji? Bet negi tai nėra tam tikra evoliucijos forma? Argi blogai, jei sumažėtų nelaimėlių, negalinčių gyventi pilnaverčio gyvenimo dėl įgimtų ligų ir sutrikimų? Taip, galbūt rinktis negimusių vaikų ūgį ar plaukų spalvą yra tuštybė – bet juk tam yra įstatymai, kurie reguliuotų, kad tuo nebūtų piknaudžiaujama.

Galų gale, keista, kad religijos, kurios įkvėpėjas, anot doktrinos, irgi prasidėjo toli gražu ne natūraliai, hierarchai taip priešinasi dirbtiniam apvaisinimui. Tačiau juk krikščionys priešinosi ir tebesipriešina visai mokslo pažangai. Bet kokiu atveju, katalikų ar jokia kita bažnyčia neturi jokios teisės daryti įtakos sekuliarios valstybės teisiniams ir įstatyminiams sprendimams. Tegu draudžia saviems – jų valia ir sąžinės reikalas. Bet visiems tiems, kuriems dirbtinis apvaisinimas yra paskutinis šansas susilaukti atžalų, jis privalo būti prieinamas.

Spausdinti 🖨

Nėra susijusių.

Naujienos iš interneto:

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 21

  1. Vilmantas Rutkauskas says:
    15 metų ago

    Armija gudrių, gobšių veltėdžių- božnyčininkų ir toliau mus laiko ganomomis avelėmis ir avinais, kiša savo mazochistinį įrankį- kryžių- visur kur nereikia.
    Senovės žydų judaistinės tradicijos ir toliau ketina būti pasaulinėmis, kaip jos čia Lietuvon pribuvo? – kam neaišku, bandykit sau atsakyti.

    Atsakyti
  2. Rokas Sinkevičius says:
    15 metų ago

    “Tačiau juk krikščionys priešinosi ir tebesipriešina visai mokslo pažangai” – sutinku, kad gyvenant varganoj postsocialistinėje visuomenėje, dar persunktoje sovietinio ateizmo ir nepakantumo religingiems žmonėms (ką įrodo apklausos), sunku įsivaizduoti, kad didelė dalis mokslininkų puikiai suderina savo mokslinius interesus su tikėjimu, tame tarpe krikščionišku.

    “Bet kokiu atveju, katalikų ar jokia kita bažnyčia neturi jokios teisės daryti įtakos sekuliarios valstybės teisiniams ir įstatyminiams sprendimams.”

    Klausimas autorei. Jūs:
    a) teigiate, kad įstatymuose neturėtų atsispindėti bet kokios moralinės nuostatos.
    b) teigiate, kad įstatymuose neturėtų atsispindėti tik religinės moralės nuostatos, kitos gali.
    c) teigiate, kad įstatymuose neturėtų atsispindėti tik krikščioniškos religinės moralės nuostatos, kitos gali.
    d) teigiate, kad įstatymuose neturėtų atsispindėti sistemingos moralinės nuostatos, kitos – padrikos, nereflektuotos – gali.
    e) …
    ?

    Atsakyti
  3. Žemaitė says:
    15 metų ago

    “Galų gale, keista, kad religijos, kurios įkvėpėjas, anot doktrinos, irgi prasidėjo toli gražu ne natūraliai…”

    BRAVO! 😀

    P.S. Religingas žmogus nebūtinai turi būti krikščionis. 😉 O kalban apie moralę, tai negi amoralu, kad žmonės nori susilaukti vaikų? Arba, negi NĖRA amoralu, kad božnyčia mielai paleistų į pasaulį krūvą žmonių su defektais, kurie būtų našta aplinkiniams?

    Atsakyti
  4. Gabrielė says:
    15 metų ago

    Rokui – teigiu, kad sekuliarios valstybės įstatyminėje bazėje nėra vietos religiniu pagrindu formuluojamai moralei. O dėl mokslo suderinamumu su religija, šiek tiek statistikos: http://www.stephenjaygould.org/ctrl/news/file002.html. Gal kiek senoka, bet galiu duoti galvą nukristi, kad ji teigiamai kinta tik į laisvamanybės pusę 😉

    Atsakyti
    • Luotinykas says:
      15 metų ago

      Nu jo, ta moralė išvis nemokslinis dalykas. Visiškai neįmanoma moksliškai įrodyti, kad nebūtų GERAI visiems draugiškai susisprogdinti. Priemonių pakaktų.

      Atsakyti
      • Gabrielė says:
        15 metų ago

        Tamsta galėtų paremti savo svaičiojimus faktais. Moralė YRA mokslinis dalykas. Jei priimsite postulatą, kad moralios visuomenės tikslas yra kuo įmanoma labiau pagerinti jos narių gyvenimo kokybę (ir sumažinti kančią), tada tenka pripažinti, kad įmanoma objektyviai nustatyti būsenas, kada žmogus kenčia mažiausiai. O jau tada galima ir priiminėti moraliai objektyvius sprendimus. Plačiau pažiūrėti galima čia: http://www.samharris.org/page/ted_talk/P100/, or ir knyga išleista yra.

        Vėlgi, kalbu apie valstybinio lygio moralinę ir iš jos išplaukiančią įstatyminę bazę. Jau iš ko kiekvienas savo moralę semiasi yra tik jo reikalas, bet tik sekuliarioje valstybėje yra įmanoma kokybiškiausia ir įvairialypiškiausia žmogaus sąžinės laisvė. Sekuliarioje valstybėje niekas bergždžiai katalikiškai šeimai nelieps “vaisintis dirbtinai”, bet bent bus suteikta pasirinkimo laisvė.

        Atsakyti
        • Luotinykas says:
          15 metų ago

          „Jei priimsite postulatą, kad moralios visuomenės tikslas yra kuo įmanoma labiau pagerinti jos narių gyvenimo kokybę“

          Gabriele, nu nepriimsiu aš to postulato, ir ką dabar darysi su savo mokslu? Taip kad, nelabai čia mokslinis dalykas.

          Atsakyti
          • Gabrielė says:
            15 metų ago

            Tai pasiūlykite alternatyvų 🙂

          • Luotinykas says:
            15 metų ago

            Nesu tikras, ar visuomenė turi kokį ypatingą tikslą, ar bent jau kad aš pajėgus jį suvokti ar aprėpti. Šiaip ar taip, TIKSLAS, kaipo toks, nėra joks mokslinis dalykas.

    • Rokas Sinkevičius says:
      15 metų ago

      “O dėl mokslo suderinamumu su religija, šiek tiek statistikos: http://www.stephenjaygould.org/ctrl/news/file002.html. Gal kiek senoka, bet galiu duoti galvą nukristi, kad ji teigiamai kinta tik į laisvamanybės pusę ;)”

      Kiti tyrimai taip pat teigia, kad tarp JAV profesorių mažiau kaip ketvirtadalis netikinčiųjų. Kad ir 80 procentų jų būtų, tai niekaip nepagrindžia tavo propagandinių pareiškimų apie religijos ir krikščionybės nesuderinamumą.

      “Rokui – teigiu, kad sekuliarios valstybės įstatyminėje bazėje nėra vietos religiniu pagrindu formuluojamai moralei.”

      Atleisk, bet tu klysti. Krikščioniškoji bioetika yra racionali, ir nors ji paremta bendrai šio tikėjimo etinėmis-filosofinėmis nuostatomis (kaip ir bet kuri ateistinė pasaulėžiūra kažkuo remiasi), tačiau su tokiomis iracionaliomis sferomis kaip mitologija ir liturgija ji turi nelabai ką bendro. Būtent racionalus pagrindas etiniame mokyme ir leidžia krikščionims, kaip ir bet kuriai kitai grupei, nebūti diskriminuojamiems ir lygiai taip pat dalyvauti įstatymų kūrime, o ne gyventi visuomenėje, kur jie neturi jokio balso.

      Kaip suprantu iš tavo teiginių, tu teigi, kad įstatymuose turi atsispindėti tik tokia nuostata, kad žmogus yra besielis sutvėrimas (bet kokios kitos prielaidos įvedimas jau būtų nusižengimas tai sekuliariai dvasiai) ir kad žmogus pamatuojamas tik per sugebėjimą jausti skausmą arba laimę? Kažkodėl savo straipsnyje tu apsiriboji vienos iš dirbtinio apvaisinimo technologijų paminėjimu ir aš dar nesakiau, kad tu esi neteisi šiuo konkrečiu klausimu, bet norėčiau matyti platesnį ideologinį kontekstą, nes vienas siauras klausimas gali vesti “slidžia nuokalne” į dar rimtesnių etinių ir teisinių problemų kaip abortai ar eutanazija vienokį ar kitokį sprendimą.

      Tai dabar man įdomu, kada pagal “sekuliarią sprendimų eigą” tam “užraugtam vaikui”, pagal tave, turėtų būti suteiktos žmogaus teisės, nepriklausančios nuo jo tėvų pasirinkimo?

      Dar vienas tavo rašinio aspektas – trivialus pažaidimas “silpnumo” sąvoka, sukeliant tariamo aiškumo įspūdį, tačiau nepakankamai išsamus ir atsakingas vien jau dėl to, kad paties dirbtinio apvaisinimo lėkštelėje technika yra nenatūrali ir didina apsigimimų riziką. Pagal vieną iš tyrimų ( http://www.abc.net.au/catalyst/stories/s904186.htm ) apvaisinimas in vitro dvigubai padidina apsigimimų riziką. Jeigu, pavyzdžiui, vienas iš 20 australų dabar gimsta su dirbtinio apvaisinimo pagalba, galima įsivaizduoti, kaip tai veda prie pagoniškai “sveikos”, “stiprios”, “gyvybingos” visuomenės, kurią su tokiu vitalistiniu įkarščiu ir nepakantumo vienai religijai gimdomu aklumu šlovina redaktorė Miglė.

      Atsakyti
  5. Miglė says:
    15 metų ago

    pritariu žemaitei. Pagoniškas tikėjimas (nesvarbu kurios šalies) iš esmės garbina gyvybę. pavyzdžiui kad ir romėnų teiginys – sveikame kūne sveika siela. Anokia čia moralė ta krikščionybė. Klaida čia mąstymo ir tiek.Daug geriau į romėnus pažiūrėt (pritinka tas ir lietuviškai pagoniškai mąstysenai) kad turi gimti sveikas, gražus, darbingas žmogus ir tokiam gimti reikia leisti> Ne taip ir svarbu, ar jis gims tarkim mėgintuvėlio pagalba. Aš nemanau, kad mėgintuvėlis – įsiišimas į gamtos procesus. Greičiau tai yra bendradarbiavimas su gamta, nes be gamtos dėsnių ir tie mėgintuvėliai neveiktų. Ir kadangi gamta nemėgsta turštumos, tai šis bendradarbiavimas su gamta kuriant gyvybę (nesvarbu, ar natūraliu būdu ar mėgintuvėlių pagalba jei kitaip nepavyksta) yra aukščiausias dvasingumo (pagoniško dvasingumo) laipsnis, kurį beje puoselėti ir yra šio portalo užduotis. tai, Rokai, nėra ateizmas. Tai yra kitoks tikėjimas. Religija nebūtinai turi būti tokia stabmeldiška kaip krikščionybė.

    Atsakyti
    • Luotinykas says:
      15 metų ago

      Migle, gal papasakok dabar, iš kur tu visa šitą trauki. Kas tas „pagoniškas tikėjimas? Ar čia tokia religijų rūšis? Naujas žodis religijotyroje? Išbandom kriterijus: antai šitie pirahai – http://www.technologijos.lt/n/mokslas/geografija/S-14738/straipsnis?name=S-14738&l=2&p=1 – pagoniško „tikėjimo“ ar nepagoniško?

      Dabar dėl graikų ir romėnų, šitie turi gausų rašytinį palikimą, ar kur radai, kad jie ką nors svaičiotų apie gyvybės garbinimą? Dėl sveikų žmonių tai gerai, bet tada teks padaryti išvadas ir nesveikus mesti lauk.

      Atsakyti
      • Miglė says:
        15 metų ago

        vat ko nemėgstu ir ką ignoruoju – tai ginčus dėl sąvokų. Jūs nors mane suėskit, o aš kaip sakiau pagponis taip ir sakysiu, nes tai tarptautinis žodis, kurį visi supranta, kuriuo TOKIO tikėjimo žmones (kad ir kaip pirahai) įvardija visose LR mokyklose. Todėl žmonės, baigę bent jau mokyklą, puikiai supranta kas yra pagonis. Jei čia kažkam kyla klausimas, grįžkit į mokyklos suolą 🙂

        Atsakyti
        • Luotinykas says:
          15 metų ago

          Gerai, Migle, vartok tą žodį, tik pasakyk man, kas yra bendra tarp „visų šalių pagonių“. Juk galima numanyti, jog tu net žinai, ką tie visi pagonys „iš esmės“ darą, vadinasi įdedi į tą sąvoką tam tikrą turinį. Ir dar išvardink kokias penkias religijas, kurias laikai pagoniškomis ir penkias nepagoniškas.

          Atsakyti
          • Miglė says:
            15 metų ago

            nepagoniškos: krikščionybė, judaizmas, islamas ir jų pakraipos.

            Pagoniškos: visis senieji tikėjimai, japonų šintoizmas, induizmas, budizmas iš dalies.

          • Luotinykas says:
            15 metų ago

            Tai pagal kokį požymį čia skirstai? Visos senosios? Kas tarp jų bendra? Kuo budizmas artimesnis lietuviškai tradicijai už islamą?

  6. Jolanta says:
    15 metų ago

    Migle, nusišnekėjot ne tik apie graikus ir romėnus, bet ir apie “aukščiausią pagoniško dvasingumo” bruožą – bendradarbiavimą su gamta apvaisinant mėgintuvėliuose….
    Deja, tenka konstatuoti, kad atsakomybės už parašytus žodžius trūkumas suteikia Alkui nemažai minusų, o gaila…

    Atsakyti
  7. Žemaitė says:
    15 metų ago

    Nors man teko mažiau skaityti visko nei Miglei, bet gyvybės garbinimas man savaime išplaukia iš įvairių tradicijų aprašymo, švenčių, dainų. Tarkim, kad ir pirmojo griaustinio šventė – tai gamtos pabudimas, gyvybės pabudimas. Bent jau lietuviškoje tradicijoje, nes šiaip pagonybė kaip suprantu yra labai įvairi.

    P.S. man asmeniškai Pirahai – jėga :] Gerai suvartė tą misionierių – niekas neturi teisės primetinėti savo tikėjimo kitiems.

    Atsakyti
  8. Jolanta says:
    15 metų ago

    Luotinykai, dėkui už nuorodą

    Atsakyti
  9. vycka says:
    15 metų ago

    reikės specialiai Rokui paaiškinamojo straipsnio, kas yra ateizmas, kas yra religija ir kas yra racionalumas ir tt…

    Atsakyti
    • Rokas says:
      15 metų ago

      Nesusireikšmink.

      Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Liepos Žaidimų Pieva
Gamta ir žmogus

Vilniuje atsiras dar viena laisvalaikio erdvė

2026 05 30
Žemės ūkis
Lietuvoje

VDI ragina ūkininkus tinkamai deklaruoti veiklą ir nelaukti patikrinimų

2026 05 30
Žievėgraužis tipografas suaktyvėjo naujuose eglynų plotuose
Gamta ir žmogus

Šalta žiema ir vėsus pavasaris žievėgraužio tipografo neišgąsdino

2026 05 30
Žemės ūkis, laukai
Lietuvoje

Iš valstybinės žemės pardavimų šiemet į gynybos fondą surinkta apie 1,4 mln.

2026 05 30
Didysis apuokas
Gamta ir ekologija

Į gamtą paleisti du didžiųjų apuokų jaunikliai

2026 05 30
Šarūno Mikulskio filmas „Nykstančios rūšys“
Gamta ir ekologija

Dokumentinio filmo „Nykstančios rūšys“ peržiūra ir pokalbis su režisieriumi

2026 05 30
Baisogalos dvaras
Kultūros paveldas

Kultūros ministerija: dvarų paveldo apsaugai įgyvendinami sisteminiai sprendimai

2026 05 30
Renginio akimirka
Istorija

Spausdinto žodžio kelias: nuo knygnešių slėptuvių iki dirbtinio proto amžiaus

2026 05 30
Švietimas
Gamta ir žmogus

Gyvenimo įgūdžių programa: kaip sekasi mokykloms?

2026 05 30
Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos
Kultūra

KM kviečia pasiruošti siūlyti nusipelniusius kūrėjus Lietuvos nacionalinėms kultūros ir meno premijoms

2026 05 30
Ugniagesiai laukia lankytojų
Gamta ir žmogus

Ugniagesiai kviečia apsilankyti gaisrinėse

2026 05 29
Tėvai, vaikas, kūdikis
Lietuvoje

Siūloma, kad Motinystės išmoką 4 mėnesius gautų visos mamos

2026 05 29

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Bartas apie R. Armaitis. Didžiulis strateginis proveržis Ukrainos aviacijoje ir oro gynybos srityje
  • Rimgaudas apie Į liejyklą išlydėta Vytauto Didžiojo skulptūra
  • Mikabalis apie Į liejyklą išlydėta Vytauto Didžiojo skulptūra
  • klaustukas apie R. Armaitis. Didžiulis strateginis proveržis Ukrainos aviacijoje ir oro gynybos srityje

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Kaip išsirinkti virtuvės baldus, kuriuos lengva prižiūrėti?
  • Vilniuje atsiras dar viena laisvalaikio erdvė
  • VDI ragina ūkininkus tinkamai deklaruoti veiklą ir nelaukti patikrinimų
  • Šalta žiema ir vėsus pavasaris žievėgraužio tipografo neišgąsdino

Kiti Straipsniai

Babos baldai

Kaip išsirinkti virtuvės baldus, kuriuos lengva prižiūrėti?

2026 05 30
Liepos Žaidimų Pieva

Vilniuje atsiras dar viena laisvalaikio erdvė

2026 05 30
Žemės ūkis

VDI ragina ūkininkus tinkamai deklaruoti veiklą ir nelaukti patikrinimų

2026 05 30
Žievėgraužis tipografas suaktyvėjo naujuose eglynų plotuose

Šalta žiema ir vėsus pavasaris žievėgraužio tipografo neišgąsdino

2026 05 30
Žemės ūkis, laukai

Iš valstybinės žemės pardavimų šiemet į gynybos fondą surinkta apie 1,4 mln.

2026 05 30
Didysis apuokas

Į gamtą paleisti du didžiųjų apuokų jaunikliai

2026 05 30
Pojūčių dizaino sprendimai modernioje Birštono viešbučio erdvėje

Pojūčių dizainas: ko šiandien ieško pavargęs žmogus?

2026 05 30
Šarūno Mikulskio filmas „Nykstančios rūšys“

Dokumentinio filmo „Nykstančios rūšys“ peržiūra ir pokalbis su režisieriumi

2026 05 30
Baisogalos dvaras

Kultūros ministerija: dvarų paveldo apsaugai įgyvendinami sisteminiai sprendimai

2026 05 30
Renginio akimirka

Spausdinto žodžio kelias: nuo knygnešių slėptuvių iki dirbtinio proto amžiaus

2026 05 30

Skaitytojų nuomonės:

  • Bartas apie R. Armaitis. Didžiulis strateginis proveržis Ukrainos aviacijoje ir oro gynybos srityje
  • Rimgaudas apie Į liejyklą išlydėta Vytauto Didžiojo skulptūra
  • Mikabalis apie Į liejyklą išlydėta Vytauto Didžiojo skulptūra
  • klaustukas apie R. Armaitis. Didžiulis strateginis proveržis Ukrainos aviacijoje ir oro gynybos srityje
  • klaustukas apie R. Armaitis. Didžiulis strateginis proveržis Ukrainos aviacijoje ir oro gynybos srityje
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis

D. Varnaitė: Šakių rajonas - kultūros paveldo sėkmės kraštas

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

ket testai | fs25 mods | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max | Daigyklos | gta 5 mods | Paskolos iš SAVY | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai