Zarasuose lenktyniavo istorinių automobilių ir motociklų ralio dalyviai (nuotraukos) (0)

V. Ščerbakovo nuotr.

V. Ščerbakovo nuotr.

Birželio 14 d. iš Zarasų miesto Sėlių aikštės pradėjo lenktynes istorinių automobilių ir motociklų ralio dalyviai, kurie turėjo įveikti 133,9 kilometro ilgio maršrutą Zarasai–Stelmužė–Antazavė–Salakas–Vasaknų dvaras.

Susirinkę automobilių mėgėjai ir smalsuoliai neturėjo kuo nusivilti: prie pradžios linijos stoję 3 motociklai ir 31 automobilis vieniems buvo matytas tik televizijos ekranuose, kitiems – specializuotuose automobilistams skirtų žurnalų puslapiuose, tretiems – kažkada kasdienybėje (pvz. Sovietų sąjungoje gaminti modeliai), bet visiems jie buvo nepaprastai įdomūs ir gražūs. Pastebėta, matyt, ir tai, kad prie pradžios linijos nestovėjo…tik 13 numeriu pažymėtas ekipažas.

Istorinių automobilių ir motociklų palydėtuves pradėjęs žurnalistas Juozas Mažeikis už pagalbą organizuojant ralį padėkojo rajono Savivaldybės merui Arvydui Steponavičiui, administracijos direktoriui Ramūnui Keršiui ir jo pavaduotojai Aušrai Lamanauskienei. Iš tiesų – rengiantis birželio 14-ąją vyksiančiam raliui šie žmonės daugiau nei mėnesį gyveno artėjančių lenktynių pradžios ritmu. Vėliau Juozas įdomiais faktais ir istorijomis palydėjo kiekvieną dalyvaujantį ralyje ekipažą.

Susirinkusius sveikinęs ralio sumanytojas ir direktorius Valdas Juozas Vilūnas padėkojo miestelėnams už ekipažų palaikymą ir pakvietė tylos minute, minint Gedulo ir vilties dieną, pagerbti okupacijos, genocido ir sovietmečio represijų aukų atminimą bei pakvietė įgyvendinti tai, ką nespėjo šie žmonės.

„Tikiuosi, kad ralio dalyviai ras laiko pasigrožėti ir Zarasų kraštu. Linkiu dalyviams gero oro, puikių įspūdžių, visiems pasiekti finišą ir skelbiu istorinių automobilių ir motociklų ralio pradžią“, – sakė rajono Savivaldybės meras Arvydas Steponavičius.

Žvilgtelėjus į ralio dalyvių sąrašus, buvo galima sudėlioti štai tokį seniausių dalyvaujančių motociklų ir automobilių trejetuką: seniausią transporto priemonę – 1952 m. pagamintą motociklą M72, vairavo Arvidas Milius. Antrasis – 1958 m. pagamintas motociklas „IŽ56“, kurį vairavo Kęstutis Petrikonis, o trečiasis, tarsi iš amerikiečių vesternų išvairuotas 1960-ųjų „Jaguar MK2“, kurio ekipažą sudarė Vytautas ir Tomas Mašanauskai. Pats „jauniausias“ ralio dalyvis – 1995-aisiais pagamintas Audriaus Stasiulaičio vairuojamas „Rover“.

Kiekvienas ralyje dalyvavęs motociklas ar automobilis ypač brangus jo šeimininkui gamybos ar atsiradimo pas jį istorija. Štai tik kelios iš jų.

Ralyje vairuotas 1972 m. pagamintas motociklas „Dnepr MT 9“ – tikra šeimos relikvija, atkeliavusi pas vilnietį Viktorą Jakovlevą iš žmonos senelio garažo – senolis kadais jį parsivežė iš Karelijos. Viename iš interviu Viktoras pasakojo, kad pirmoji kelionė šiuo motociklu nebuvo trumpa – juo su žmona apvažiuota Baltijos jūra per Suomiją bei Švediją ir pasiektas poliarinis ratas! Tąkart nuvažiuoti net 3500 km.

Seniausios ralio transporto priemonės savininkas Arvidas Milius savuoju motociklu M72 (1952 m.) nuolatos patraukia renginių žiūrovų dėmesį. Nepaprastas jis ne tik savo „amžiumi“, bet ir kulkosvaidžio laikikliu ant priekabos. Tiesa, šis priedas tik muliažas, bet labai įtikinantis ir tuo Arvidas ypač didžiuojasi.

Lino Barščevičiaus vairuojamas legendinis ,,Volkswagen Kaefer“ (1967 m.) dažniausiai meiliai vadinamas „vabalu“. Pasak šaltinių jų yra pagaminta 21 529 464. Gamintas automobilis daugelyje šalių: Vokietijoje, Bosnijoje ir Hercegovinoje, Airijoje, Pietų Afrikoje, Venesueloje, Australijoje, Filipinuose ir kitur. Sakoma, kad šis ilgiausiai pasaulyje gamintas automobilis turi daugybę nepaprastų, juokingų ir tinkančių jam pravardžių: štai prancūzai jį vadina „ledi vabalu“, bulgarai „varle“, japonai ,,tranu“, danai „burbulu“, indoneziečiai „mažu vėžliu“, o lenkai „kupriumi“. „Volkswagen Kaefer“ šeimininkas didžiuojasi nepaprasta istorine relikvija, kurią įsigijo kartu su juo – visą automobilio autentiką atspindinčiu originaliu jo pagrindiniu dokumentu (Typenshein), kuriame vos ne valandos tikslumu užfiksuoti visi įrašai apie buvusius ir esamus automobilio šeimininkus.

Jurgio ir Ritos Jarašiūnų ekipažas į starto liniją išvairavo „Porsche 924“ (1983 m.). Tai pirmasis šio automobilio modelis, kuriame aušinamas skysčiu variklis patalpintas priekyje. Iki tol gaminti „Porsche“ aušinamą oru variklį turėjo gale.

Ričardo ir Gintos Gluoksnių „Ford Capri“ (1973 m.) – „Ford Mustang“ alternatyva Europos rinkai.

Andrius ir Rasa Budrevičiai, vairuojantys 1985-ųjų „Fiat 126“ neabejoja: ši mašina nepamainomas geros nuotaikos šaltinis ir smalsuolių dėmesio objektas!

Audriaus ir Pauliaus Glėbų į pradžios liniją išvairuotas „VAZ 2108“ (1989 m.) vadintas rusiškuoju „Porsche“.

Raimundo ir Jolantos Stupurų „GAZ 24“ (1980 m.) – sovietinio laikotarpio partijos narių, gamyklų direktorių, saugumiečių, kolūkių pirmininkų automobilis. Jis pasirodė beveik visuose 8–9 dešimtmetį kurtuose rusų režisierių kino filmuose.

Žygyje dalyvavo „MB“ (1968 m.), „Cadillac“ (1977 m.), „Triumph TR6“ (1976 m.), „MG B GT“ (1974 m.), „BMW 635 CSI“ (1988 m.) ir kiti retesni automobiliai, susilaukę žiūrovų dėmesio bei palaikymo.

Ralis baigėsi Vasaknų dvare, kuriame antrą dieną vyko „Vasaknų alaus festivalis“. Jame Zarasų rajono mero Arvydo Steponavičiaus taurė įteikta Petrui ir Reginai Čebatoriams, kurie vairavo 1993 m. pagamintą prabangųjį „Cadillac Fleetwood“. Šis klasikinis automobilis gamintas nuo 1947 iki 1996 m.

Kategorijos: Gamta ir žmogus, Įvairenybės, Lietuvoje, Naujienos, Visi įrašai | Žymos: , , , , , , , , , , , , , , , , .
Skaityti komentarusKomentavimo taisyklės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *