Klaipėdos miesto savivaldybė siekia, kad kiekvienas miestietis judėdamas gatvėmis jaustųsi saugiai ir patogiai, todėl toliau kryptingai investuoja į infrastruktūros dviratininkams ir pėstiesiems gerinimą. Šiuo metu baigiami darbai Sausio 15-osios gatvėje – čia klojama nauja asfalto danga, o liepą numatyta įrengti lauko apšvietimą. Tuo metu Baltijos prospekto atkarpose dviračių ir pėsčiųjų takų atnaujinimas jau sėkmingai užbaigtas.
„Kad žalesnio ir švaresnio miesto vizija neliktų tik tuščios kalbos, turime gerinti infrastruktūrą. Ir tai reikia daryti nuosekliai, siekiant, kad dviračiai taptų kuo populiaresnė ir patogesnė alternatyva kasdieniam susisiekimui. Kiekvienas naujas takas – tai ne tik asfaltas ar trinkelės, tai mūsų tvirti žingsniai siekiant tvarumo, o taip pat ir saugumo bei patogumo gyventojams. Praėjusiais metais įrengėme dvigubai daugiau dviračių takų nei užpernai“, – sako Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus.
Be atnaujintų takų Sausio 15-osios gatvėje ir Baltijos prospekte, jau šį mėnesį darbai prasidės ir Minijos g. atkarpose. Projektas yra išskaidytas į tris etapus, tačiau visi jie bus įgyvendinami vienu metu.
Visų trijų etapų metu numatoma įrengti naujus dviračių ir pėsčiųjų takus: dviratininkams – su raudonos spalvos asfalto danga, pėstiesiems – su šviesiai pilkomis trinkelėmis. Iš viso bus atnaujinta 2,088 km pėsčiųjų takų (1,50 m pločio) ir 2,204 km dviračių takų (2,50 m pločio).
Taip pat bus įrengtos naujos stovėjimo aikštelės, suoliukai, dviračių stovai, apsauginės tvorelės bei viešojo transporto stotelės paviljonas. Papildomai numatyta įrengti naujų takų bei gatvių apšvietimą, o dalyje Minijos g. atnaujinti dangos ženklinimą. Takai atitiks aukščiausius standartus, bus pritaikyti žmonėms su negalia. Projekte numatyti sprendimai užtikrins efektyvų paviršinio vandens nuvedimą, išvengiant balų bei slidumo.
Darbus vykdys UAB „VVARFF“, projekto vertė – beveik 1,1 mln. eurų.
Planuose – ir dviračių takų remontas N. Uosto g. Šiuo metu N. Uosto, J. Janonio ir Sportininkų gatvėse išvis nėra atskiros infrastruktūros dviratininkams, o esami šaligatviai – prastos būklės. Čia dviračių takai bus įrengti iš raudono asfalto, bendri pėsčiųjų-dviračių takai – iš asfalto dangos, o šaligatviai pėstiesiems – iš betoninių trinkelių. Kur įmanoma, takai bus atskirti nuo važiuojamosios dalies 1 metro pločio skiriamąja juosta.
Taip pat bus užtikrinti saugūs takų susikirtimai su šalutinėmis gatvėmis. Kur įmanoma, pėsčiųjų bei dviračių takai bus viename lygyje, įrengiant iškilius trapecinės formos kalnelius. Kitu atveju, susikirtimai projektuojami nuleidžiant pėsčiųjų ir dviračių takus iki važiuojamosios dalies lygio.
Parengta pagal Klaipėdos savivaldybės pranešimą