„Luminor“ bankas sulaukė pranešimų apie suaktyvėjusį sukčiavimą ir perspėja klientus būti budriems – stebimi sukčių bandymai išvilioti gyventojų duomenis, siunčiant melagingus el. laiškus bei apsimetant banko darbuotojais.
Suklastoti laiškai
Šiuose el. laiškuose prašoma nuskenuoti QR kodą ir vykdyti nurodytus veiksmus tam, kad neva būtų gaunamas pervedimas iš Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI). „Luminor“ praneša, kad tai yra bandymas apgaule išgauti gyventojų duomenis ar pasisavinti pinigus.
„Luminor“ primena svarbiausias saugumo taisykles, gavus įtartiną el. laišką ar SMS žinutę:
- Nespauskite jokių nuorodų ir neskenuokite QR kodų.
- Bankas ar VMI niekada neprašys jūsų prisijungimo prie interneto banko ar mokėjimo kortelių
duomenų, PIN kodų ar kitokios konfidencialios informacijos per įtartinas nuorodas ar QR kodus į interneto svetainę. - Jei gavote tokį laišką, praneškite apie jį „Luminor“ bankui telefonu +370 5 239 3444 arba el. paštu info@luminor.lt
Apgaulingi skambučiai
Sukčiai, apsimetantys banko darbuotojais, taip pat skambina Lietuvos gyventojams pranešdami apie įvykusį sukčiavimą jų sąskaitoje. Dėl šios priežasties įgavę aukos pasitikėjimą susisiekia per „WhatsApp“ programėlę ir atsiunčia formą, kurią prašo užpildyti.
Klientas, užpildęs formą bei nurodęs mokėjimo kortelės duomenis, PIN kodus ir adresą sulaukia tariamo kurjerio vizito, kuris kortelę pasisavina ir naudoja nusikalstamiems tikslams. Sukčiai, pasisavinę kortelės duomenis bei sąskaitos numerį, kortelę naudoja neteisėtai įgytų lėšų išgryninimui, dažniausiai užsienyje. Identifikavus tokius atvejus, jokiais būdais nesidalinkite savo duomenimis, kadangi taip ne tik prarasite lėšas, tačiau ir jūsų sąskaita bei mokėjimo priemonė bus naudojami neteisėtiems tikslams.
„Luminor“ skatina išlikti budriems, saugoti savo duomenis ir informuoti apie galimas apgavystes. Jei įtariate, kad jūsų duomenys galėjo patekti sukčiams, nedelsdami kreipkitės į banką arba policiją.