Sekmadienis, 20 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Kaip atrodo skrydžio palydovų kasdienybė?

www.alkas.lt
2024-08-10 13:45:00
0
Lėktuvas | pixabay.com, Stock Snap nuotr.

Lėktuvas | pixabay.com, Stock Snap nuotr.

Vasara  – atostogų metas, o dažno poilsiautojo atostogų planuose ir skrydžiai į svečias šalis. Kiekvieną kartą skrisdami lėktuvu savo saugumą ir patogumą patikime į lėktuvo įgulos rankas. Dažniausiai jaustis gerai skrydyje mums padeda skrydžių palydovai, o ar susimąstote, kas svarbiausia jų darbe? Dinamiškas, romantiškas, pilnas kelionių į tolimus kraštus – taip dažnas įsivaizduoja skrydžių palydovų darbą. O kaip yra iš tiesų? „Avion Express“ vyr. skrydžių palydovas Santinas Janonis pasakoja, kad šiame darbe tenka ne tik daug keliauti, bet ir atsakingai rūpintis keleivių saugumu.

Prieš kiekvieną skrydį  – aiškus planas ir atsakomybės

Skrydžių palydovų darbe rutinos nedaug. Pasak Santino, kiekviena diena darbe yra visiškai skirtinga – naujos kryptys, nauji žmonės, naujos situacijos. Vis tik kiekvieną skrydžio dieną skrydžių palydovai pradeda nuo skrydžio plano, kurį atsakingai susidėlioja ir aptaria kartu su įgulos kapitonu.

„Susitikimo metu prisistatome savo kolegoms ir aptariame visas skrydžio detales: skrydžio trukmę, keleivių skaičių, oro sąlygas, specialiosios kategorijos keleivius“, – pasakoja Santinas. „Priklausomai nuo pozicijos, kiekvienas skrydžio palydovas yra atsakingas už tam tikrus darbus. Prieš žengiant į lėktuvą taip pat aptariame kelis scenarijus, pavyzdžiui, gaisrą lėktuve, evakuaciją avarinės situacijos metu ir pirmosios pagalbos teikimą. Tokiu būdu įsitikiname, jog kiekvienas iš mūsų yra pasiruošęs ir pajėgus tinkamai elgtis esant bet kokiems netikėtumams.“

Kiekviename orlaivyje yra gausu avarinės įrangos: garsiakalbiai, pirmosios pagalbos rinkiniai, gelbėjimosi liemenės, deguonies buteliai, gesintuvai. Kiekviena iš šių priemonių prieš skrydį privalo būti patikrinta, kad, kilus avarinei situacijai, viskas tinkamai veiktų. „Tik įsitikinę, kad visa lėktuvo įranga veikia tinkamai ir lėktuvas yra saugus, esame pasiruošę su šypsenomis veiduose sutikti keleivius“, – pasakoja Santinas.

Ne paslaptis, kad daugiausiai dėmesio reikalaujančios užduotys – keleivių įlaipinimas ir išlaipinimas. Keleiviui gali atrodyti, kad nieko ypatingo nevyksta, o skrydžio palydovai tiesiog sveikinasi, bet tardami kiekvienam svečiui „sveiki atvykę“, skrydžio palydovai ir toliau intensyviai dirba – „skenuoja“ kiekvieną žmogų, žengiantį į orlaivį. Pasak Santino, tam yra kelios priežastys.

„Neblaivūs keleiviai gali kelti pavojų skrydžio saugumui, žmonėms, jaučiantiems skrydžio baimę, suteiksime papildomo dėmesio, o taip pat įsiminsime keleivius, kurie atrodo fiziškai pajėgūs padėti avarinės situacijos metu.“ Baigus keleivių įlaipinimą, skrydžio palydovai dar kartą suskaičiuoja, kiek žmonių yra salone, bei patvirtina šiuos skaičius su antžeminio aptarnavimo darbuotojais. Gavus kapitono leidimą, orlaivio durys uždaromos – metas kilti į dangų.

Verta stebėti saugumo instruktažą

Vienas svarbiausių saugaus skrydžio aspektų – saugumo pristatymas, kurios metu orlaivio palydovai parodo, kaip elgtis ištikus avarinei situacijai. Ne paslaptis, kad daugelis keleivių į demonstraciją numoja ranka, manydami, jog šių žinių jiems neprireiks. Tačiau Santinas ragina dėmesingai stebėti instruktažą.

„Nors lėktuvas yra pati saugiausia transporto priemonė pasaulyje, privalome būti pasiruošę viskam, net netikėčiausiems scenarijams“, – sako jis. „Nepamirškite atkreipti dėmesio į saugumo demonstraciją ir taip parodyti pagarbą žmonėms, kurie rūpinasi jūsų saugumu.“

Keleiviai neretai atkreipia dėmesį ir į tam tikrą sėdėjimo poziciją, kurią palydovai užima lėktuvo kilimo ir nusileidimo metu – delnai laikomi po šlaunimis, kojos tvirtai suglaustos ant žemės, o galva pakreipta į viršų. Tai yra saugiausia pozicija pavojingiausiais skrydžio etapais.

„Taip sėdint yra sumažinama kaulų lūžių ir sužeidimų rizika. Daugiau nei 80% avarinių situacijų ištinka būtent kilimo ir nusileidimo metu, todėl šios skrydžio fazės yra laikomos kritinėmis. Lėktuvui kylant ir leidžiantis, galvose kartojame tam tikrus evakuacijos scenarijus, mintimis peržvelgiame, kur yra reikiama avarinė įranga bei kurie keleiviai galėtų mums padėti kilus avarinei situacijai. Trumpai tariant, lėktuvo įgula yra tikri savo srities profesionalai, gebantys atlikti visas šias svarbias pareigas su šypsena veide.“ – paaiškina Santinas.

Poilsis – atgauti jėgas ir pažinti svečius kraštus

Norint užtikrinti skrydžių saugumą, aviacijos darbuotojams – tarp jų ir skrydžių palydovams – yra taikomos griežtos poilsio taisyklės. Pagrindine daugumos avarinių situacijų priežastimi išlieka žmogiškasis faktorius, todėl kiekviena aviakompanija ir jos darbuotojai privalo laikytis Europos oro saugumo asociacijos keliamų reikalavimų poilsio trukmei.

„Tinkamas poilsis sumažina žmogiškosios klaidos atsiradimą iki minimumo. Tai svarbu, nes aviacijoje net ir menkiausia klaida gali sukelti milžiniškas pasekmes,“ – teigia Santinas. „Priklausomai nuo darbo dienos trukmės, planuojant skrydžio palydovų tvarkaraščius turi būti numatytos bent 10-12 valandų netrukdomo poilsio tarp skrydžių. Kiekvienas iš mūsų turime atsakingai užtikrinti tinkamas sąlygas poilsiui ir skirti šį laiką atgauti jėgoms bei prisitaikyti prie skirtingų laiko zonų.“

Tačiau skrydžio palydovai poilsio metu taip pat randa laiko pažinti vietas, į kurias atveda jų darbas. Santinas savo karjeros metu jau aplankė 30 šalių, o kadangi šiuo metu dirba „Avia Solutions Group“ priklausančių „Avion Express“ avialinijų bazėje Berlyne, gali iš arčiau pažinti Vokietijos sostinę.

„Neskraidome kiekvieną dieną, todėl tikrai yra progų aplankyti ir apžiūrėti įvairias vietas. Žiemą būna dar įdomiau – tuomet skrydžių sezonas persikelia į rytus. Pavyzdžiui, praėjusią žiemą net 40 dienų praleidau Vietname, iš ten aplankiau ir Indoneziją“, – pasakoja skrydžių palydovas.

Tokios kelionės labai praturtina. Pasak Santino, galimybė susipažinti su kitomis kultūromis bei tautomis priverčia į viską pažvelgti kitaip ir permąstyti tai, kas iki šiol atrodė „normalu“: „Mūsų aviakompanijoje skrydžio palydovai gauna unikalią galimybę pasisvečiuoti ne tik skirtingose Europos šalyse, bet ir tokiuose tolimuose kraštuose kaip Meksika ar jau minėtas Vietnamas. Šios patirtys nepaprastai prisideda prie mūsų, kaip asmenybių, augimo, neatpažįstamai praplečia mūsų pasaulėžiūrą bei priverčia suvokti, koks, iš tiesų, šis pasaulis yra unikalus ir spalvingas.“

Ne profesija, o gyvenimo būdas

Vienas žaviausių skrydžio palydovo darbo aspektų Santinui – nežinojimas, kas laukia rytoj. „Šiandien gali mėgautis pusryčiais Paryžiuje, o rytoj vakarienę valgyti Kanarų salose“ – juokiasi jis. „Kai kurie kolegos tampa artimi lyg šeima, o su kai kuriais ryšys nutrūksta vos tik išlipus iš lėktuvo, tačiau tai taip pat yra šio darbo žavesys – besitęsiančios pažintys, kurios atneša į gyvenimą naujų patirčių ir išmoko naujų įgūdžių.“

Visgi ši profesija yra kur kas daugiau nei kelionės ar darbas lėktuvo salone. Tai – gyvenimo būdas, turintis ir neigiamą pusę.

„Norint sėkmingai kilti karjeros laiptais šioje srityje, reikia ne tik punktualumo, kantrybės ir darbštumo. Viena svarbiausių charakterio savybių skrydžių palydovo profesijoje yra gebėjimas lavinti savo psichologinį lankstumą, nes kartais tenka susitaikyti, kad teks netgi pačias svarbiausias metų šventes praleisti be artimųjų“, – pasakoja Santinas.

Nuo 1912-ųjų, kai gimė orlaivio palydovo profesija, šis darbas pasikeitė neatpažįstamai, todėl verta permąstyti nusistovėjusius stereotipus. „Mūsų atsakomybės apima kur kas daugiau nei šypsotis keleiviams ir tiekti kavą. Dėvėdami bet kurios aviakompanijos uniformą, esame ne tik tos kompanijos veidas, tačiau ir gydytojas, psichologas, ugniagesys ir žmogus, ištikus nelaimei, evakuojantis orlaivį per 90 sekundžių. Šiandien pagrindinis prioritetas mūsų darbe yra keleivių saugumas, tad labai vertiname lėktuvą paliekančių keleivių ištartus nuoširdžius „ačiū“.“ – sako Santinas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kaip įveikti skrydžio baimę?
  2. Kaip išvengti ilgų skrydžių nepatogumų?
  3. 5 patarimai, kaip lengviau sugrįžti į darbą
  4. Diena be automobilio: kaip į darbą vyksta ministrai?
  5. Atostogos jau ant nosies: kaip „persijungti“ iš darbinio režimo?
  6. Rugpjūtį Lietuvos oro uostai įvardija kaip kelionių augimo metą
  7. Kaip ruoštis oro kelionėms liepos 10–13 d.
  8. „airBaltic“ susisiekimą su Baltijos šalimis sieks išlaikyti ir žiemą
  9. Oro vežėjas primena saugumo taisykles
  10. Šalies oro uostuose ženkliai auga skrydžių pasiūla
  11. Skrydžių krypčių daugės ir liepą
  12. Autobusais vėl galima bus keliauti į Varšuvą, Berlyną ir Prahą
  13. Artėjant vasarai – atmintinė traukinių keleiviams
  14. Kauno ir Palangos oro uostuose – nauji rekordai
  15. Kauno oro uoste – greitesnė patikra

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Unsplash.com, D. Fonteino nuotr.
Ukrainos balsas

Nuogas Rusijos caras

2025 07 20
ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio | etm.lt nuotr.
Istorija

ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio

2025 07 20
Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą
Istorija

Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą

2025 07 20
Vyksta Žagarės Vyšnių šventė
Kultūra

Vyksta Žagarės Vyšnių šventė!

2025 07 19
Dviračių takas
Lietuvoje

Radviliškyje atsiras 15 kilometrų naujų dviračių takų

2025 07 18
Smiltynės perkėla
Lietuvoje

Smiltynės perkėlos laukia pertvarka

2025 07 18
Maistas, maisto ruošimas
Lietuvoje

Aštuoniose mokyklose vaikai permokėjo už maistą

2025 07 18
Kelias Vilnius–Kaunas–Klaipėda | vialietuva.lt nuotr.
Lietuvoje

Tvarkomas kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožas prie Kryžkalnio  

2025 07 18

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kęstutis K. Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • taiva apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • dar apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • jo apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Pagrindinės taisyklės, užtikrinant telefono apsaugą
  • Sveikatingumo pleistrai: pagalba ar tiesiog placebas?
  • Ką gali išgirsti išmanieji įrenginiai?
  • Nuogas Rusijos caras

Kiti Straipsniai

Telefonas

Pagrindinės taisyklės, užtikrinant telefono apsaugą

2025 07 20
Kelionė, automobilis

2 iš 5 vairuotojų yra patyrę žalą dėl prastos kelio dangos

2025 07 20
Atostogos

Kaip pasiruošti užsienio kelionei, kad netektų kreiktis į gydytojus?

2025 07 20
Londonas

Kokios patirtys laukia Londone?

2025 07 19
Degalinė | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Kaip išvengti didelių degalų sąnaudų?

2025 07 19
Lietuvos nacionaliniame muziejuje įsidarbinęs Marius: Savo darbu bent kruopelyte prisidedu prie Lietuvos tapatybės išsaugojimo

Lietuvos nacionaliniame muziejuje įsidarbinęs Marius: Savo darbu bent kruopelyte prisidedu prie Lietuvos tapatybės išsaugojimo

2025 07 17
Lietuvos kariai

Krašto apsaugai svarbių specialybių studentams – parama

2025 07 16
Protokolo pasirašymas

VRM ir Vilniaus savivaldybė stiprina bendradarbiavimą

2025 07 15
Emocijos, kompiuteris

Programišiai atakuoja 1,5 karto aktyviau nei pernai

2025 07 15
Vaistai

Atostogaujantiems nelikti be vaistų padės nuotolinė prekyba

2025 07 15

Skaitytojų nuomonės:

  • Kęstutis K. Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • taiva apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • dar apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • jo apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • Bet ne mums tai spręsti? apie Z. Vaišvila. VRK – robotai ar žmonės?
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Lova | pixabay.com, Tvjoern nuotr.

Iš kelionių ir nemalonūs palydovai – patalinės blakės

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai