Penktadienis, 15 rugsėjo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Kodėl reikia geležinkelio elektrifikavimo?

www.alkas.lt
2023-07-31 13:09:43
0
Traukinys | sumin.lt nuotr.

Traukinys | sumin.lt nuotr.

Transportas Lietuvoje išgyvena pokyčius – keliuose daugėja elektra ar hibridiniais varikliais varomų automobilių ir autobusų. Keičiasi ir jau dabar aplinkai draugiškesnis geležinkelis: panaudojant Europos Sąjungos (ES) investicijas, elektrifikuojamas iki šiol ilgiausias Lietuvoje geležinkelio ruožas Kaišiadorys–Klaipėda, kuriuo galės važiuoti žaliąja, iš atsinaujinančių šaltinių gaminama, elektra varomi traukiniai. Skaičiuojama, kad įgyvendinus šį projektą į orą nebus išmetama apie 150 tūkst. tonų anglies dvideginio (CO₂) per metus. Naudą pajus ir keleiviai, kurie jau po kelerių metų elektrifikuota geležinkelio arterija tarp Vilniaus ir Klaipėdos keliaus itin moderniais ir patogiais elektriniais traukiniais.

Šiuo metu Lietuvoje visiškai elektrifikuoti trys geležinkelio ruožai: Vilnius–Kaunas, Vilnius–Trakai ir Vilnius–Kena. Tai sudaro vos 9 proc. viso šalies tinklo.

„Kol kas Lietuva atsilieka nuo kitų Europos Sąjungos šalių, kur elektrifikuotų geležinkelio ruožų yra daugiau, tačiau sėkmingai sekame Žaliojo kurso strategija ir mes. Šalies geležinkelio sektorių papildo elektra varomi traukiniai ir elektrifikuoti geležinkelio ruožai. Geležinkelių transportas jau šiuo metu yra 9 kartus švaresnis nei kelių ar oro transportas, o elektrifikavus geležinkelio tinklą tarša dar labiau sumažės“, – komentuoja „LTG Infra“ elektrifikacijos projektų vadovas Tomas Tamašauskas.

Užbaigus Vilniaus geležinkelio mazgo ir ruožo Kaišiadorys–Klaipėda elektrifikavimą, bendras elektrifikuotų geležinkelio kelių ilgis šalyje išaugs iki 35 proc., o baigus „Rail Baltica“ projektą iš viso bus elektrifikuota apie 40 proc. šalies geležinkelių.

Planuose – žalia elektros energija

Pasak T. Tamašausko, pirmiausia buvo elektrifikuotas Vilnius–Kaunas maršrutas dar 1975 metais. Nuo 2018 metų elektrifikuotas geležinkelio ruožas nuo Vilniaus iki Kenos. Tęsiant elektrifikavimą, šiuo metu darbai vyksta geležinkelio ruože nuo Kaišiadorių iki Klaipėdos. Šis elektrifikuotas ruožas bus pritaikytas tiek keleiviams, tiek kroviniams vežti.

Geležinkelio ruožo Kaišiadorys–Klaipėda ir Vilniaus geležinkelio mazgo, t. y. krovininių traukinių eismui skirto Vilniaus aplinkkelio, elektrifikavimo projektų vertė siekia 411,26 mln. eurų, apie pusę šios sumos – 200 mln. eurų – sudaro ES Sanglaudos fondo investicijos. Projektą planuojama baigti iki 2025 metų antrojo ketvirčio.

Ekspertų vertinimu, dėl mažesnių energijos ir riedmenų priežiūros sąnaudų Lietuvos geležinkelių tinkle veikiantys vežėjai potencialiai sutaupys apie 505 mln. eurų, o projektas turėtų atsipirkti per 19 metų. Taip pat skaičiuojama, kad per visą eksploatavimo laikotarpį dėl mažesnės taršos projekto socialinė ekonominė nauda viršys 700 mln. eurų.

Geležinkelio elektrifikavimas taip pat pagerins Lietuvos transporto sektoriaus konkurencingumą. Prie to prisidės ir galimybė susieti elektrifikavimą su atsinaujinančiais energijos ištekliais. Jau šiuo metu elektriniams traukiniams siekiama naudoti kuo daugiau žaliosios elektros energijos, taip pat bus vertinamos galimybės ir ekonominė nauda dėl nuosavų, elektros energijos gamybos pajėgumų įrengimo.

„Elektra varomiems traukiniams elektros energija galėtų būti generuojama tiek iš saulės, tiek iš vėjo elektrinių, o iškastinį kurą visiškai pakeitus vietoje gaminama energija, butų žengtas labai svarbus žingsnis nulinės emisijos link“, – sako T. Tamašauskas.

Auga keliaujančių traukiniais skaičius

Šiuo metu kursuojantys elektra varomi riedmenys jau dabar pelno klientų simpatijas – jie yra tylesni, patogesni ir greitesni. Patogūs šiuolaikiniai traukiniai pritaikyti visoms visuomenės grupėms, žmonėms su individualiais poreikiais.

„Keleiviai, kurie darbo, mokslo ar laisvalaikio tikslais vyksta elektriniais traukiniais, žino, kad juose yra mažiau vibracijos, jie yra tylesni, greičiau įsibėgėja – o tai reiškia, kad kelionės jais yra greitesnės, net nesiimant papildomų infrastruktūros pokyčių“, – teigia „LTG Link“ darnaus judumo ir paslaugų padalinio vadovė Modesta Gusarovienė.

Elektrifikavus visą geležinkelio ruožą tarp Vilniaus ir Klaipėdos, maksimalus traukinių greitis galės pasiekti 160 km/h – tai lems tiek elektriniai traukiniai, tiek ir atnaujinta bei didesniems greičiams pritaikyta infrastruktūra.

Pasak M. Gusarovienės, šalies gyventojai noriai renkasi keliauti traukiniais – vien šiemet iki Joninių pervežta beveik 2 mln. keleivių, arba 6 proc. daugiau nei praėjusiais metais tuo pačiu laikotarpiu.

„Per visą COVID-19 pandemiją nepertraukiamai teikėme tarpmiestinio susisiekimo paslaugas, o per pandemijos piką 2020 metų pavasarį buvome vienintelis vežėjas, vykdęs tokį susisiekimą. Nors tuo metu keleivių srautai sumažėjo, atlaisvinus ribojimus keleiviai noriai pradėjo grįžti į traukinius ir jau praėjusių metų pabaigoje keleivių srautai pasiekė iki šiol rekordinių 2019 metų lygį. Pastebime, kad keleivių skaičius ir toliau auga, ypač vasarą, kai žmonės vis dažniau ilsėtis ar pas artimuosius keliauja tvarų susisiekimą kuriančiais traukiniais“, – sako M. Gusarovienė.

Pasak jos, labiausiai auga populiariausių maršrutų keleivių srautai – tarp Vilniaus ir Kauno bei Vilniaus ir Klaipėdos. Pastarasis maršrutas vasara toks populiarus, kad artėjant savaitgaliams bilietai į pajūrio link vykstančius traukinius būna išpirkti iki reiso dar likus keletui dienų.

Vežasi dviračius ir augintinius

„Žalėja“ ir keleivių įpročiai – vis daugiau jų keliaudami traukiniais gabenasi dviračius. Lyginant su atitinkamais laikotarpiais praėjusiais metais, šių metų šiltuoju metu traukiniais gabenamų dviračių skaičius jau išaugo ketvirtadaliu. Matydama augantį poreikį gabentis dviračius, bendrovė šiemet traukiniuose įrengtų dviračių gabenimo vietų skaičių padidino penktadaliu.

„Šalies gyventojai iš tiesų keičia savo įpročius ir automobilis nebėra vienintelis ar pirmasis nemažos dalies jų pasirinkimas. Be to, esame draugiški gyvūnams ir pastebime, jog vis daugiau klientų pasinaudoja proga keliauti su savo augintiniais“, – pabrėžia M. Gusarovienė.

Pašnekovės teigimu, keleiviai noriai naudojasi ir suteikiama galimybe patogiai traukinyje dirbti kompiuteriu ar kitaip leisti laiką su išmaniaisiais įrenginiais – jiems įkrauti įrengti kištukiniai lizdai, taip pat siūloma pasinaudoti nemokamu Wi-Fi ryšiu.

Įgyvendinus svarbiausio geležinkelio ruožo elektrifikavimo projektą, toliau bus plėtojamas kontaktinis tinklas, ir netolimoje ateityje traukinių parką papildys tiek elektra, tiek ir baterijomis varomi traukiniai.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Geležinkelio stotyse atsiras bilietų automatai
  2. Atnaujinamos 4 geležinkelio pervažos
  3. Atnaujinama Vilniaus geležinkelio stotis
  4. Vilniaus geležinkelio stotyje – nauja susisiekimo sostinėje erdvė
  5. Atstatytu geležinkelio ruožu pajudėjo pirmasis traukinys į Latviją
  6. Geležinkelio ruožo Naujoji Vilnia – Baltarusija elektrifikavimas: prasidėjo statybos
  7. Vasario 16-ąją Vilniaus viešasis transportas keleivius veš nemokamai
  8. Atnaujinamas net 41 traukinių reisas
  9. Artėjant vasarai – atmintinė traukinių keleiviams
  10. Atnaujinami traukinių tvarkaraščiai
  11. „Lietuvos geležinkeliai“ naujuoju maršrutu ruošiasi sujungti Kauną su Varšuva
  12. Traukiniu iš Vilniaus pasiekti Kauną užtruks apie pusvalandį
  13. Traukinio bilietus bus galima įsigyti ir per mobiliąją programėlę
  14. Lietuvos oro uostuose padvigubėjo keleivių
  15. Į pajūrį – mažiau kenkiant aplinkai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Nuo kovo vidurio prasideda didieji kelių statybos darbai

Gerinamas eismas magistrale Vilnius-Klaipėda

2023 09 14
Traukinys | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Auga ir krovinių, ir keleivių skaičiai

2023 09 13
„Bolt“ | lrt.lt, J. Stacevičiaus nuotr.

„Bolt“ siūlo: mokėk brangiau ir gausi geresnį automobilį ir vairuotoją kalbantį angliškai, o gal būt, NET ir lietuviškai…

2023 09 12
Oro uostas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

„Lufthansa“ didina skrydžių iš Vilniaus dažnį

2023 09 11
Šviesoforas | S. Žiūros nuotr.

Vilniuje daugėja baltos spalvos rodyklių

2023 09 05
Atostogos | Pixabay.com nuotr.

Atostogas galima planuoti ir rudenį

2023 09 03
Slydimas ant balos – pavojingesnis už plikledį

Paslysti kelyje galima ir vasarą

2023 09 02
Opozicijos akiratyje – stadiono statybos ir darbas Ispanijoje

5 patarimai, kaip lengviau sugrįžti į darbą

2023 09 02
Rugsėjo eismas | vilnius.lt nuotr.

Sostinė ruošiasi artėjančiam rudens pikui

2023 09 01
Naujasis išvykimo terminalas | ltou.lt nuotr.

Naujovės žengia į Vilniaus oro uostą

2023 08 30
Rodyti daugiau

Naujienos

Pasas, pilietybė| lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Seimas svarsto Pilietybės įstatymo pakeitimus

2023 09 14
Jau veikia intelektinei nuosavybei skirta svetainė
Lietuvoje

Pasirūpinti intelektine nuosavybe – paprasčiau

2023 09 14
Ligoninė | sam.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

SAM: didės dienos stacionarų skaičius

2023 09 14
Miškas | am.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Dar 2 miškuose skelbiama stichinė nelaimė

2023 09 14
Orlaivių nuledinimo skysčio perdirbimo gamyklos atidarymas | sumin.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Vilniaus oro uoste – žingsnis tvarumo link

2023 09 14
Dr. Zachis Havasas noriai dalijo autografus ir fotografavosi | A. Paulavičiaus nuotr.
Istorija

Legendinis egiptologas vilniečiams atskleidė paslaptingųjų mumijų pasaulį

2023 09 14
Ramūnas Karbauskis | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

LVŽS traukiasi iš susitarimo dėl švietimo

2023 09 14
Pareigūnai | vrm.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Parengtos Vidaus tarnybos statuto pataisos

2023 09 14

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kaip gražu! apie Tautininkai ir centristai kviečia telktis apie prof. Igną Vėgėlę
  • Išdavystė??? apie „Storm Shadow” smūgis Putinui į paširdžius
  • >Žemynai apie Sugrįžta Nacionalinis judumo iššūkis
  • Kažin apie V. Apžvalgininkas. Gudijos opozicija pradėjo išsisukinėti dėl litvinizmo

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Buhalterinė apskaita Panevėžyje – kokia nauda verslams?
  • Tinkamo padangų montavimo svarba
  • V. Apžvalgininkas. Gudijos opozicija pradėjo išsisukinėti dėl litvinizmo
  • Seimas svarsto Pilietybės įstatymo pakeitimus
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Gerinamas eismas magistrale Vilnius-Klaipėda

by Ditė Česėkaitė
2023 09 14
0
Nuo kovo vidurio prasideda didieji kelių statybos darbai

Kelionės į pajūrį kokybė pagrindine šalies susisiekimo arterija – automagistrale Vilnius–Klaipėda – netrukus bus dar pagerinta. Daugiau kaip trijų kilometrų...

Skaityti toliau

Auga ir krovinių, ir keleivių skaičiai

by Ditė Česėkaitė
2023 09 13
0
Traukinys | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Lietuvos transporto ir logistikos sektorius pirmąjį šių metų pusmetį gerino rodiklius – 9 proc. augo sektoriaus pajamos, daugiau nei 3...

Skaityti toliau

„Bolt“ siūlo: mokėk brangiau ir gausi geresnį automobilį ir vairuotoją kalbantį angliškai, o gal būt, NET ir lietuviškai…

by daiva
2023 09 12
5
„Bolt“ | lrt.lt, J. Stacevičiaus nuotr.

Visuomenėje vis garsėjant nusiskundimams, jog išsikvietus pavėžėją nepavyksta susikalbėti lietuvių kalba, įmonė „Bolt“ atsiliepė pasiūlydama keleiviams rinktis „aukštesnę kokybę suteikiančią...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Kaip gražu! apie Tautininkai ir centristai kviečia telktis apie prof. Igną Vėgėlę
  • Išdavystė??? apie „Storm Shadow” smūgis Putinui į paširdžius
  • >Žemynai apie Sugrįžta Nacionalinis judumo iššūkis
  • Kažin apie V. Apžvalgininkas. Gudijos opozicija pradėjo išsisukinėti dėl litvinizmo
  • KVIETIMAS apie D. Razauskas. Ką daryti, kai pavežėjas nekalba lietuviškai
Kitas straipsnis
Prezidentas dalyvauja Medininkų tragedijos minėjime | E. Kinaičio nuotr.

Prezidentas dalyvavo Medininkų žudynių minėjime

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | kemi.lt | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai | KlipShop | Kokybiškos tvoros | https://jarisink.com | Valgomojo stalai | ket testai | Interjero detalės

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai