Matematikos tarpinių patikrinimų užduotys – tiek A, tiek B lygio – buvo sunkesnės, nei to reikalauja matematikos užduoties aprašas, nustatė švietimo, mokslo ir sporto ministro sudaryta komisija. Mokiniams balai už užduotis bus indeksuojami, perskaičiuoti jiems palankesniu įvertinimu. Mokinių rezultatai dėl to gerės.
Komisijos išvados
Patikrinime buvo uždavinių, kurių formuluotės apsunkina sąlygos supratimą, pateikta uždavinio sprendimui nereikalingų duomenų, atsakymų pasirinkimo teiginiai yra ilgi, todėl mokiniai galėjo sugaišti daugiau laiko, siekdami suprasti, ką reikia padaryti konkrečiame uždavinyje.
Dalyje uždavinių iš mokinių reikalaujama atlikti keleto žingsnių skaičiavimus, tačiau, juos atlikę, mokiniai gauna tik 1 tašką, arba reikalaujama nurodyti 3 teisingus atsakymus ir už tai skiriami tik 2 taškai (1 taškas skiriamas už 2 teisingus atsakymus, o pateiktas 1 teisingas atsakymas nėra niekaip vertinamas). Yra uždavinių, kurie vertinami tik 2 arba 0 tašku ir nenumatyta galimybė gauti 1 tašką, nors dalis skaičiavimų galimai atlikta teisingai.
Komisija nustatė, kad matematikos (B kurso) pirmojo tarpinio patikrinimo 6 uždavinio sąlyga yra per sunki tiems, kas mokosi bendruoju kursu: trigonometrinė formulė tg(α-180)=tg(α) priklauso išplėstinio kurso mokymo(si) turiniui. 8 uždavinio formuluotėje padaryta klaida, nes pateiktos logaritmų reikšmės yra tik apytikslės.
Komisija pateikė konkrečius siūlymus dėl užduočių vertinimo:
- kadangi B kurso 8 užduoties formuluotėje padaryta klaida, įskaityti kaip teisingus įvairiais būdais apskaičiuotus mokinių atsakymus ir skirti jiems už tai 1 tašką;
- indeksuoti kiekvieno mokinio matematikos išplėstinio (A) ir bendrojo kurso (B) pirmojo tarpinio patikrinimo užduočių įvertinimus pagal nustatytas formules.
Komisijos siūlymai
Komisija taip pat pateikė konkrečius siūlymus dėl matematikos užduoties aprašo. Užduočių rengimo etape būtina užtikrinti dermę tarp matematikos (B) ir matematikos (A) tarpinių patikrinimų užduočių. Uždaviniai turi atitikti konkrečiam kursui taikomus reikalavimus.
Taip pat komisija siūlo, kad užduoties sprendimui būtina numatyti daugiau laiko, nes sprendžiant uždavinius, pateikiamus elektroninėje testavimo sistemoje, jų sprendimą reikia atlikti persirašant uždavinio sąlygą ar jos dalį, persibraižant brėžinį ir pan., todėl mokiniams nebelieka laiko pasitikrinti savo atliekamų skaičiavimų, jie negali parodyti tikrųjų savo matematikos žinių ir gebėjimų. Išlaikant tą patį 45 min. laiką 15 uždavinių sprendimui, uždaviniai turi būti paprastesni, greičiau ir lengviau skaitomi ir išsprendžiami.
Komisijos nuomone, konstruojant užduotį turėtų būti mažiau uždavinių su pateiktais pasirinkti atsakymais, o daugiau uždavinių, kuriuose reikia patiems mokiniams įrašyti formulę ar jos dalį, pateikti tarpinių skaičiavimų (procedūrų) rezultatus. Tai leistų objektyviau įvertinti, ar mokiniai tikrai išmokę temą.
Matematikos tarpinio patikrinimo rezultatus Nacionalinio švietimo agentūra paskelbs iki balandžio 9 d.