Lapkričio 29 d., Seimo Švietimo ir mokslo komitetas išsakė griežtą požiūrį dėl Lietuvos švietimo tarybos reikalingumo.
Šis klausimas komiteto darbotvarkėje atsirado reaguojant į š. m. lapkričio 20 d. registruotą Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimui atskaitingų ekspertinių-patariamųjų institucijų sistemos pertvarkos koncepcijos patvirtinimo“ projektą Nr. XIVP-3322, kuriame vienu iš siūlymų yra numatytas Lietuvos švietimo tarybos panaikinimas, jos veiklas pavedant vykdyti švietimo, mokslo ir sporto ministro sudaromai Bendrojo ugdymo tarybai ir Vyriausybės sudaromai Lietuvos neformaliojo suaugusiųjų švietimo tarybai.
Švietimo ir mokslo komiteto požiūris:
„Komitetas <…> primena, kad Komitetas, siekdamas optimizuoti su švietimu ir mokslu susijusių organizacijų veiklą, jau yra priėmęs sprendimus (Aukštojo mokslo taryba buvo panaikinta jos funkcijas perduodant Lietuvos mokslo tarybai, pastaroji pertvarkyta į Vyriausybei atskaitingą įstaigą); atkreipia dėmesį, kad Komitetas, siekdamas stiprinti Lietuvos švietimo tarybą, inicijavo ir parengė Tarybos nuostatų pakeitimus, Seimas šiuos pakeitimus patvirtino Seimo nutarimu 2023 m. lapkričio 1 d. Nr. XIV-2208;
pažymi, kad Lietuvos švietimo tarybos kaštai Seimo kanceliarijai yra minimalūs (2023 m. Seimo kanceliarija sumokėjo 2500 eurų įmoką už Tarybos narystę tarptautinėje asociacijoje), Taryba nėra biudžetinė įstaiga (neturi juridinio asmens statuso), neturi jai skirto biudžeto, Tarybos nariai dirba visuomeniniais pagrindais, tačiau Seimui, Vyriausybei ir Prezidento institucijoms Taryba pateikia konsoliduotus su švietimu susijusių organizacijų ir įstaigų deleguotų atstovų ekspertinius pasiūlymus ir pastabas;
griežtai nesutinka su siūlymu likviduoti Lietuvos švietimo tarybą ir pažymi, kad Lietuvos švietimo taryba, kaip ekspertinė, nuo politinės valdžios nepriklausoma institucija, yra labai svarbi ir reikalinga siekiant kokybiškų ir laiku pateiktų pastabų bei siūlymų dėl su švietimu ir mokslu susijusių teisės aktų rengimo, svarstymo ir priėmimo;
pabrėžia būtinybę Lietuvos švietimo tarybą palikti kaip atskirą Seimui atskaitingą instituciją, atliekančią nepriklausomą ekspertinį vertinimą ir konsultavimą strateginiais Lietuvos švietimo plėtros klausimais.“
Tokiam komiteto požiūriui pritarta vienbalsiai.