Pirmadienis, 21 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

„Rail Baltica“ Kaunui atveria naujų galimybių

www.alkas.lt
2021-04-17 11:40:33
3
„Rail Baltica“ | lrv.lt nuotr.

„Rail Baltica“ | lrv.lt nuotr.

Susisiekimo ministerijos kvietimu „Rail Balticos“ projektą įgyvendinančių ir koordinuojančių įstaigų atstovai penktadienį nuotoliniu būdu aptarė projekto pažangą ir planus Kaune.

Su Kauno miesto ir rajono vicemerais, Seimo nariais diskutuota, kokią naudą „Rail Baltica“ teiks regiono gyventojams ir verslui, savivaldybės pakviestos aktyviai išsakyti savo lūkesčius bei rūpimus klausimus dėl tolesnių projekto sprendinių.

„Džiaugiuosi, kad Lietuva sparčiai juda į priekį strateginę reikšmę turinčio „Rail Balticos“ projekto įgyvendinimo srityje. Jau turime europinę geležinkelio vėžę, jungiančią Lenkiją su Kaunu, Kauno intermodalinis terminalas sujungtas su Europos geležinkelių sistema.

Kartu su oro uostu ir šalia jo esančia laisvąja ekonomine zona „Rail Baltica“ šalies pramonei ir gyventojams atveria naujų krovinių vežimo, aplinkos kokybės ir ekologiško transporto vystymosi galimybių, o Kaunas ir jo regionas gali tapti daugiarūšio transporto centru“, – susitikime kalbėjo susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Pasak „LTG Infra“ „Rail Balticos“ koordinavimo departamento direktoriaus Arenijaus Jackaus, planuojama, kad į Kauno intermodalinį terminalą prekiniai traukiniai pradės važiuoti 2021 m. antrąjį ketvirtį. Šiuo metu vykdomas teritorijų planavimas tolesnei infrastruktūros plėtrai ir modernizavimui Kauno geležinkelio mazge.

„Įgyvendinus projektą, Lietuva integruosis į Europos geležinkelių transporto rinką, tai didžiausia projekto nauda. Didelis laimėjimas, kad šiandien visos Baltijos šalys jau yra aktyviame projekto įgyvendinimo etape. Esu įsitikinęs, kad „Rail Baltica“ bus svarbus ne tik Kauno, bet ir kitų su projektu susijusių regionų ekonomikos plėtros bei keliavimo įpročių pokyčių katalizatorius“, – apžvelgdamas projekto pranašumus Lietuvos ir Kauno regiono kontekste pažymėjo A. Jackus.

la.lv nuotr.

Išankstiniais skaičiavimais, nuo 2030 iki 2040 metų kasmet „Rail Baltica“ maršrutais per Kauną keliaus virš 4,5 mln. keleivių.

Diskusijos metu susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė atkreipė dėmesį, kad „Rail Balticos“ naudą pajus tiek regionų gyventojai, tiek ir verslas. Nutiesus europinės vėžės geležinkelį „Rail Baltica“, pagaliau galėsime keliauti po Europą geležinkeliu, tarp Kauno ir Vilniaus susisiekimas pagreitės beveik dvigubai.

Kalbant apie ekonominę naudą, bendra Kauno laisvosios ekonominės zonos projektų investicijų vertė siekia apie 650 mln. eurų, 70 proc. šios vertės – tiesioginės užsienio investicijos.

Diskutuojant su Kauno miesto ir rajono vicemerais pažymėta, kad būtina tęsti diskusijas ir suderinti tolesnius darbus, atsižvelgiant į savivaldybių ir jose gyvenančių žmonių poreikius.

Įgyvendinant „Rail Balticos“ projektą, siekiama Baltijos šalis integruoti į Europos geležinkelių tinklą. Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje bus nutiesta 870 km greitojo elektrifikuoto geležinkelio dvikelio, kuriuo traukinii važiuos iki 249 km/val. greičiu. Projektą ketinama užbaigti iki 2026 m. pabaigos.

Balandžio–gegužės mėnesiais taip pat planuojami nuotoliniai susitikimai su Panevėžio, Marijampolės ir Vilniaus regiono savivaldybėmis.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Siekia išnaudoti visas „Rail Balticos“ galimybes
  2. Kauniečiai marias galės pasiekti nauju pėsčiųjų tuneliu po geležinkeliu
  3. Atstatytu geležinkelio ruožu pajudėjo pirmasis traukinys į Latviją
  4. Geležinkelio ruožo Naujoji Vilnia – Baltarusija elektrifikavimas: prasidėjo statybos
  5. Prezidentas ragina išjudinti turizmą Kauno apskrities regione
  6. Ruošiamasi didinti geležinkelių eismo ir aplinkos saugą
  7. Elektriniais traukiniais – nuo Vilniaus iki Klaipėdos: ryškėja naujos vėžės kontūrai
  8. Keičiasi lėšų vietinės reikšmės keliams skyrimo tvarka
  9. Bus ieškoma būdų, kaip didinti lėšas kelių priežiūrai
  10. Vyriausybė paskirstė papildomas lėšas keliams
  11. Kauno regionas pateko tarp geriausių Europos ateities regionų
  12. „Lietuvos geležinkeliai“ naujuoju maršrutu ruošiasi sujungti Kauną su Varšuva
  13. Kaune – dar viena požeminė geležinkelio perėja
  14. „Metų gaminiu“ pirmą kartą tapo ambicingas geležinkelio projektas
  15. „Lietuvos geležinkeliai“ naujuoju maršrutu ruošiasi sujungti Kauną su Varšuva

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 3

  1. Kažin says:
    4 metai ago

    O kokių ten galimybių tas “Rail Baltica” Kaunui savaime gali atverti. Fūros suvažiuos į terminalą krovinių paimti arba priduoti. Tai dar labiau terš orą – dusins miestą.
    Iš Kauno ir dabar galima vykti “Rail Baltica” geležinkeliu į Europą, o kas juo važiuoja, – niekas. Į Europą yra lėktuvai, geležinkeliu – apie 1000 km. per Lenkiją gali būti važiuojama nebent iš bėdos. Kitas dalykas yra linija Vilnius- Panevėžys – Ryga- Talinas – gal ir Helsinkis. Tokiu atveju geležinkeliu naudotųsi ir Baltarusija, be to, turizmas Vilniuje šimtus kartų didesnis negu kitur Lietuvoje. Todėl tikslinga “Rail Baltica” darbus aplink Kauną sustabdyti, o pirmojoje eilėje imtis Baltijos šalims greituoju traukiniu susijungti savo sostines. Tokiu atveju ir finansavimo ES negalėtų atsisakyti, juk būtų ir sostines jungianti linija, ir jos pelningumas garantuotas. Jeigu per Kauną, kaip informacijoje sakoma, “Rail Baltica” už 20 metų važiuotų 4,5 mln. keleivių, tai greitasis traukinys, jungiantis tiesiogiai Baltijos šalių sostines jau po poros metų pervežtų keleivių 10 kartų daugiau. Štai tokia, Ministre, manytume yra strategija ir ekonomika Lietuvos “Rail Baltica” atveju.
    Nesujungti 250 km/val greituoju 3-jų Baltijos šalių sostinių, o nežinia ką, be jokios aiškesnės perspektyvos jau antrą dešimtmetį kurpti Kaune tik “įsisavinant” milijardines ES lėšas, būtų akivaizdžiai nevalstybiška, galima būtų įžvelgti net piktnaudžiavimą pareigomis. Dar nevėlu daryti pakeitimus “Rail Baltica” projekte, o kad jie darytini – akivaizdu.

    Atsakyti
  2. Keista says:
    4 metai ago

    Keista kad po 30-ties metu laisvos Lietuvos , gelezinkelio tinklai tokie
    neisvystyti …30 metu….

    Atsakyti
  3. Apie tuos ir kitus kelius ir tiltus says:
    4 metai ago

    Griūvant tiltams, abipus sienos mažėja ir lietuviškumo
    – respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/kitos_lietuvos_zinios/griuvant_tiltams_abipus_sienos_mazeja_ir_lietuviskumo/
    – ve.lt/aktualijos/lietuva/griuvant-tiltams-abipus-sienos-mazeja-ir-lietuviskumo

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Atnaujinta geležinkelio atšaka
Lietuvoje

Pratybose išbandytas perdislokavimas į Pabradės poligoną

2025 07 21
Ukrainos gynėjų vaikų vasaros stovykla
Lietuvoje

Prezidentas atidarė Ukrainos gynėjų vaikų vasaros stovyklą

2025 07 21
Pasieniečiai padeda Latvijos kolegoms
Lietuvoje

Dar 8 pasieniečiai išvyko saugoti Latvijos sienos su Baltarusija

2025 07 21
Valgyklų atnaujinimas
Lietuvoje

Kariuomenės valgyklų atnaujinimui KAM skiria 8,6 mln.

2025 07 21
Mokinių sveikatos patikra
Gamta ir žmogus

Profilaktinė vaikų patikra vasarą – mažiau steso ir rūpesčių

2025 07 21
Gėlynai
Gamta ir žmogus

Baltijos sostinės varžosi dėl gražiausio gėlyno

2025 07 21
Paspirtukas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Daugėja gaisrų dėl netinkamo ličio jonų baterijų naudojimo

2025 07 21
Grįžta tradicinė kuprinių svėrimo akcija
Lietuvoje

Dėl paramos mokiniams metas kreiptis jau dabar

2025 07 21

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Rimvydas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Rimvydas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Pratybose išbandytas perdislokavimas į Pabradės poligoną
  • Struvės geodezinis lankas: neįtikėtina Žemės matavimo istorija jau 20 metų UNESCO Pasaulio paveldo sąraše
  • Prezidentas atidarė Ukrainos gynėjų vaikų vasaros stovyklą
  • Dar 8 pasieniečiai išvyko saugoti Latvijos sienos su Baltarusija

Kiti Straipsniai

Struvės geodezinis lankas: neįtikėtina Žemės matavimo istorija jau 20 metų UNESCO Pasaulio paveldo sąraše

Struvės geodezinis lankas: neįtikėtina Žemės matavimo istorija jau 20 metų UNESCO Pasaulio paveldo sąraše

2025 07 21
Grįžta tradicinė kuprinių svėrimo akcija

Dėl paramos mokiniams metas kreiptis jau dabar

2025 07 21
Telefonas

Pagrindinės taisyklės, užtikrinant telefono apsaugą

2025 07 20
Ausinės

Ką gali išgirsti išmanieji įrenginiai?

2025 07 20
Banko kortelės

Pirmieji veiksmai, pametus ar radus mokėjimų kortelę

2025 07 20
ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio | etm.lt nuotr.

ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio

2025 07 20
Vyksta Žagarės Vyšnių šventė

Vyksta Žagarės Vyšnių šventė!

2025 07 19
Kaip elgtis apsipirkus maisto prekių parduotuvėje?

Įdomioji matematika: ką pajūryje žmonės perka dažniau ir gausiau

2025 07 19
Telefonas

Daugėjant ryšio trikdžių, telefone atlikite vieną veiksmą

2025 07 19
Autosmilgos plastikinės dėžės

Panevėžyje gaminamos dėžės, kurios laikosi metų metus

2025 07 19

Skaitytojų nuomonės:

  • Rimvydas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Rimvydas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kažin apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Kaip saugoti ir tvarkyti maistą namuose?

Visi maisto gaminiai turi galiojimo laiką

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai