Skrisdami atostogauti tikimės, kad lėktuvas veiks tinkamai ir kelionė bus saugi. Tuo rūpinasi daugybė aviacijos specialistų. Vienas iš jų sprendžiamų klausimų – kaip užtikrinti lėktuvo atsparumą susidūrimams su pašaliniais objektais. Ugnikalnių pelenai, dronai, paukščiai kelia didelę grėsmę lėktuvų varikliams ir, nepaisant visų atsargumo priemonių, jų ne visada pavyksta išvengti.
Įmonės „FL Technics“ orlaivių periodinio aptarnavimo paslaugų specialisto Viliaus Grigo pasakojimu, prieš porą dešimtmečių lėktuvių variklių tvirtumas būdavo tikrinamas neįprastais būdais. „Variklis būdavo pakabinamas ant specialaus stendo, paleidžiamas darbiniu režimu ir iš tam tikros katapultos į jį pradedama „šaudyti“ šaldytomis vištomis. Taip atvaizduojamas lėktuvo susidūrimas su paukščiais skrydžio metu“, – sako V. Grigas.
Video:
Laida „Mokslo sriuba“ – tai ne pelno siekianti jaunų žmonių iniciatyva, kuriama bendradarbiaujant su Baltijos pažangių technologijų institutu. „Mokslo sriubą“ galima ragauti kiekvieną sekmadienį 12.30 val. per LRT Plius.
Taip niekas ligi šiol gerai ir nežino…
Kai buvau gal 10 kl., mūsų fizikos mokytojas nieko nežinojo, tai per kiekvieną pamoką mus, mokinius, tai to, tai ano klausinėjo – kas, kaip ir kodėl. Smalsus buvo. Manęs paklausė, kodėl lėktuvas skrenda. Paaiškinau jam. Jis taip nusiminė, išklausęs viską, ką jam viską išaiškinau – matyt, kitaip viską įsivaizdavo. Iš to nusiminimo net pažymį man parašyti užmiršo. Tik numojo ranka, liepė į vietą sėstis…