Važiuoti motociklu be šalmo – tai tas pats, kas lįsti į mūšį be šarvų. Rizika, kurią kartais pasirenka patyrę ar dar tik pradedantys motociklininkai, yra ne tik neatsakinga, bet ir gyvybei pavojinga. Ir tai ne šiaip skambūs žodžiai – apie tai kalba tiek traumatologų statistika, tiek pačių motociklininkų patirtys.
Greitis – malonumas, kurį reikia derinti su sveiku protu
Motociklas daugeliui – tai laisvės simbolis, tačiau laisvė nereiškia neatsakingumo. Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, motociklininkai sudaro net 28 % visų pasaulio eismo įvykiuose žūstančių asmenų, nors motociklų eismas sudaro gerokai mažesnę dalį nei automobilių. Viena pagrindinių priežasčių? Važiavimas be apsaugos priemonių – ypač šalmo.
Motociklininkas Kęstas, važinėjantis jau daugiau nei 15 metų, sako, kad šalmą renkasi ne iš pareigos, o iš pagarbos sau ir aplinkiniams: „Kai krenti nuo motociklo 80 km/h greičiu – tavo galva tampa raketa. Vienintelis dalykas, kuris tą smūgį gali amortizuoti – geras šalmas. Man yra tekę matyti avarijų padarinius. Ir tikrai – motociklininkas be šalmo man primena kareivį, kuris bėga į mūšį be šarvų – pasmerktas.“
Moto šalmai – ne tik apsauga, bet ir komfortas
Šalmas – tai ne tik plastmasės gabalas ant galvos. Modernūs Moto šalmai gaminami naudojant pažangiausias technologijas – nuo smūgius sugeriančių sluoksnių iki aerodinaminio dizaino, kuris mažina vėjo pasipriešinimą. Be to, dauguma jų turi vidinius ventiliacijos kanalus, užrakinimo sistemas, integruotas ausines ar net akinių laikiklius.
Rinkoje galima rasti keturis pagrindinius šalmų tipus – pilno tipo (full face), atviro tipo (open face), moduliniai (flip-up) ir enduro. Kiekvienas jų pritaikytas tam tikrai važiavimo stiliaus sričiai – nuo sporto iki kelionių, nuo miesto iki bekelės.
Kęstas juokauja, kad jo kolekcijoje – net keturi moto šalmai: „Turiu vieną ilgiems maršrutams, kitą miesto važinėjimui, dar vieną bekelei. Ir dar vieną, kurį tiesiog pamėgau dėl dizaino – atrodo, kaip iš futuristinio filmo. Bet svarbiausia – visi turi aukštus saugumo sertifikatus.“
Kai šalmas tampa gyvenimo draugu
Ne vienas motociklininkas prisipažįsta, kad po pirmos rimtos kelionės be šalmo daugiau į kelią nelipa. Vėjas, dulkės, vabzdžiai, triukšmas – viskas tampa trikdžiais, kurie blaško dėmesį ir kelia pavojų. Be to, šalmas suteikia pasitikėjimo jausmą – ypač pradedantiesiems.
Svarbu ir tai, kad šalmas turi būti tinkamo dydžio. Per didelis – slysta ir nesuteikia reikiamos apsaugos, per mažas – sukelia diskomfortą ir spaudimą. Taigi, renkantis Moto šalmą reikia ne tik pasitikėti prekiniu ženklu, bet ir tinkamai pasimatuoti.
Kęsto patarimas paprastas: „Jei svarstai, ar verta išleisti 200 ar 400 eurų už šalmą – pagalvok, kiek verta tavo galva. Geras šalmas – tai tavo draudimo polisas be mėnesinių įmokų.“
Atsakomybė už save ir kitus
Važiavimas motociklu – tai adrenalinas, romantika, bendruomenė. Tačiau tik tada, kai į viską žiūrima atsakingai. Šalmas – ne prievolė, o sąmoningo motociklininko pasirinkimas. Jis saugo nuo nelaimių padarinių, bet kartu ir rodo brandą.
Šiandien moto šalmai – tai technologijos, komfortas, saugumas ir net stiliaus išraiška. Ir jei tau rūpi ne tik kelionė, bet ir kelionės tęsinys – šalmas visada turėtų būti pirmasis tavo motociklo aksesuaras.