Druskininkuose įvyko Seimo Kultūros komiteto išvažiuojamasis posėdis, kuriame aptarti svarbūs kultūros ir turizmo klausimai šiame regione.
Susitikime dalyvavo Seimo Kultūros komiteto pirmininkas Kęstutis Vilkauskas, kultūros ministras Šarūnas Birutis, komiteto narės Rima Baškienė ir Indrė Kižienė, taip pat Druskininkų savivaldybės vadovai – meras Ričardas Malinauskas.
Taip pat vicemerai Simonas Kazakevičius ir Diana Braun (Brown), administracijos direktorė Vilma Jurgelevičienė, mero patarėja Aldona Jankauskienė, Turizmo, komunikacijos ir kultūros skyriaus vedėja Vaiva Žagunienė bei Druskininkų kultūros centro direktorė Raimonda Varaškaitė.
Susitikimo metu pristatytas Druskininkų kurortas, pabrėžtas jo išskirtinumas, kultūrinė bei gamtinė trauka. Diskusijų metu daug dėmesio skirta kultūrinio turizmo vystymui regione, siekiant užtikrinti darnią vietos kultūros ir ekonomikos sinergiją.
Svarbus dėmesys skirtas 2025 m. kultūros sostinės metams. Projektas „Druskininkai – Lietuvos kultūros sostinė 2025 m. Čiurlionio paliesti“ – tai ambicingas sumanymas, siekiantis atskleisti M. K. Čiurlionio kūrybinio palikimo svarbą, įtraukti vietos bendruomenę ir pritraukti lankytojus iš visos Lietuvos bei užsienio.
Kultūros komiteto nariai išreiškė palaikymą šiam projektui ir pažymėjo, kad tokie sumanymai svariai prisideda prie regionų kultūrinio gyvybingumo ir tarptautinio matomumo stiprinimo.
Komiteto nariai taip pat supažindinti su ambicingu koncertų ir kongresų rūmų statybos projektu, kuris numatytas kaip vienas iš strateginių infrastruktūros objektų, stiprinsiančių Druskininkų, kaip kultūros ir konferencijų turizmo centro, pozicijas.
Komitetui pristatyta projekto koncepcija, architektūriniai sprendimai bei planuojamas poveikis miesto kultūriniam gyvenimui ir ekonomikai.
„Koncertų ir kongresų rūmų projektas – tai ne tik architektūrinė investicija, bet ir esminis žingsnis kuriant šiuolaikinę kultūrinę infrastruktūrą regione. Tokia vieta atveria naujas galimybes tiek profesionaliai kultūrai, tiek turizmui“, – pabrėžė komiteto pirmininkas K. Vilkauskas.
Susitikimo dalyviai sutarė dėl būtinybės stiprinti savivaldybių ir valstybės institucijų bendradarbiavimą įgyvendinant kultūros politiką regionuose ir užtikrinti deramą finansavimą svarbiausiems projektams.
Taigi į Druskininkus kaip į be normalus susisiekimo (geležinkelio) su Vilniumi, apskritai su kita Lietuvos dalimi šalies pakraštyje likusį miestą, kurortą, taip ir neatkreipiamas dėmesys.
Tai kuo tamstai netinka mikroautobusai? Traukiniai Lietuvoje važinėja XX amžiaus vidurio greičiais, net 100 km per valandą nenuvažiuoja ( Kinijoje 100 km nuvažiuoja per 20 minučių) , mikroautobusai nuvažiuoja greičiau.
Autobuse – lyg karceryje sėdėtum, o traukinyje – lyg kambaryje. Tai viena. Antra, traukinys darytinas greitasis, juo galima vykti su dviračiais, kelionė įvairiais atžvilgiais patogesnė. Trečia, automobiliai teršia orą, kelionė jais mažiau saugi ir t.t.