Trečiadienis, 21 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

„Via Lietuva“: paaiškino, kodėl magistralėje Vilnius–Utena įrengiamas „2+1“ kelią

www.alkas.lt
2025-04-30 16:10:00
0
Kelias Vilnius–Utena | lrv.lt nuotr.

Kelias Vilnius–Utena | lrv.lt nuotr.

Magistraliniame kelyje Vilnius–Utena vis intensyviau vyksta pavasarį pradėti atnaujinimo darbai. Atsižvelgiant į eismo intensyvumą, šis beveik 43 km ilgio ruožas – nuo Nemenčinės–Maišiagalos sankryžos iki Molėtų (21,5–64,33 km) – bus pertvarkytas į saugų ir šiuolaikinį 2+1 kategorijos kelią. Važiuojant tokio tipo keliais, sumažėja nesaugių manevrų rizika, pagerėja srautų pralaidumas, palaikomas tolygesnis eismo tempas net ir esant mišriam transporto srautui, kai eismo priemonės juda skirtingu greičiu.

Kaip keisis juostos?

Įgyvendinant magistralės tvarkymo darbus, ardomas senas asfaltas, ruošiamas kelio pagrindas, bus įrengtos „2+1“ eismo juostos. Numatyta, kad eismo juostos keisis maždaug kas 1,5–2,5 kilometro. Pagrindinių (dviejų) eismo juostų plotis bus 3,5 m, o papildomos (+1) – 3,25 m. Siekiant užtikrinti maksimalų saugumą, priešpriešines juostas skirs metaliniai atitvarai. Atnaujinant kelią, numatyta įrengti 0,50 m pločio kraštines saugos juostas, 2,5 m pločio skiriamąją juostą; kelkraščių plotis sieks 1,5 m.

„Tikiuosi, kad, įgyvendinus šiuos planus, magistralinis kelias Vilnius–Utena vairuotojams taps ir patogesnis ir, svarbiausia, gerokai saugesnis“, – sako susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.

Sprendimas įrengti besikeičiančias juostas priimtas remiantis automobilių srautų duomenimis

Pavyzdžiui, ruože nuo 16 iki 25 km (iki Nemenčinės–Maišiagalos sankryžos) per parą pravažiuoja apie 12 tūkst., o nuo 21,5 iki 28,4 km – 7,6 tūkst. automobilių; ruože nuo Molėtų iki Utenos – tik 4,3 tūkst. transporto priemonių per parą.

Anot laikinojo „Via Lietuva“ vadovo Martyno Gedaminsko, „2+1“ kelias Lietuvoje nėra naujiena – tokios kategorijos kelias yra Panevėžio aplinkkelis. Pagal statistiką, šiame ruože avarijų, kuriose žuvo žmonės, sumažėjo net 75 proc., nors vidutinis šiuo keliu važiuojančių automobilių skaičius nuo 2013 m. išaugo beveik du kartus.

Daugiau saugumo

„Atsižvelgus į transporto intensyvumą, atlikus transporto srautų modeliavimą į ateitį, buvo pasirinkta šį – beveik 43 km ilgio – magistralinio kelio Vilnius–Utena ruožą rekonstruoti į „2+1“ kelio kategorijos kelią. Baigus darbus, eismas šiuo keliu bus tolygesnis, bus lengviau aplenkti lėtesnes eismo priemones ir, be abejo, važiuoti bus saugiau“, – sakė laikinasis bendrovės vadovas M. Gedaminskas.

Magistralinis kelias Vilnius–Utena buvo nutiestas dar 1979–1985 m. ir yra vienintelis iš betono blokų pastatytas kelias Lietuvoje. Ilgus metus jis kėlė daug problemų vairuotojams: magistralėje nuolat atsirasdavo pravažų, duobių, skilinėdavo blokus jungiančios siūlės, o vasarą, atėjus karštesniems orams, betono plokštės iškildavo – dėl to susidarydavo nemažos spūstys.

„2+1“ kategorijos keliai kitose šalyse – saugus ir lėšas taupantis sprendinys

„2+1“ sistema atsirado Švedijoje paskutiniajame XX amžiaus dešimtmetyje. Tuo metu šalis susidūrė su rimta saugumo problema valstybiniuose keliuose – daug žmonių žūdavo arba būdavo sunkiai sužeidžiami lenkimo metu. Ši problema buvo itin aktuali atokesniuose šalies rajonuose, kur daug mišraus eismo: lengvųjų automobilių, sunkvežimių ir žemės ūkio technikos.

Švedijos inžinieriai turėjo ribotą biudžetą šiai problemai spręsti, tad pasiūlė tuo metu dar nematytą sprendimą: trijų juostų kelią su vidurine, kas kelis kilometrus besikeičiančia juosta. „2+1“ kelio sistema sudaryta iš trijų eismo juostų: po vieną juostą abiem kryptimis ir vienos papildomos lenkimo juostos, kuri periodiškai keičia kryptį kas kelis kilometrus. Viena kryptimi eismas vyksta dviem juostomis (viena skirta važiuoti tiesiai, kita – lenkti), o kita kryptimi – viena juosta. Po kelių kilometrų juosta keičiasi.

Kaip ir Lietuvoje, taip ir Švedijoje, tiesiant pirmuosius „2+1“ kelio kilometrus skeptikų netrūko. Buvo abejojama, ar sprendimas pasiteisins, ar vairuotojai supras, kaip naudotis tokiu keliu. Tačiau duomenys nenuginčijami – mirčių ir sužeidimų „2+1“ keliuose įvyksta net 70 proc. mažiau nei įprastuose, dviejų juostų („1+1“) keliuose. Eismo dalyviams reikėjo šiek tiek laiko priprasti prie neįprastos eismo organizavimo tvarkos, tačiau tinkamas ženklinimas padėjoužkirstikelią nesusipratimams ir nelaimėms. Šiuo metu „2+1“ sistema Švedijos keliuose yra įprasta.

Trijų juostų sistema ne tik apsaugo eismo dalyvius, bet ir padeda optimizuoti eismo srautus. Švedijos ir kitų šalių praktika rodo, jog tokiu keliu galima važiuoti tolygiau ir saugiau. Taip nutinka dėl to, kad kas kelis kilometrus galima aplenkti lėtesnes transporto priemones, ir jos nestabdo viso eismo srauto. Dėl patogesnio lenkimo tokio pat ilgio atkarpą „2+1“ kelyje pravažiuoja vidutiniškai 15–20 proc. daugiau automobilių nei įprastame „1+1“ kelyje.

Švedijoje „2+1“ keliuose per parą pravažiuoja nuo 8 iki 15 tūkst. transporto priemonių. Tai yra dvigubai daugiau nei šiuo metu rekonstruojamame ruože nuo Nemenčinės–Maišiagalos sankryžos iki Molėtų, todėl eismo srautų pralaidumo situacija kelyje Vilnius–Utena po rekonstravimo keisis iš esmės.

Svarbus ir finansinis aspektas

„2+1“ magistralės statyba kainuoja net 40–70 proc. pigiau nei keturių juostų kelias („2+2“) ir tik 30–50 proc. brangiau nei įprastas dviejų juostų kelias („1+1“).

Įvertinus eismo srautus kelyje Vilnius–Utena, buvo priimtas ne tik lėšas taupantis, bet ir visiems saugiausias sprendinys.

Kol kas Lietuvoje „2+1“ kategorijos keliai yra reti, tačiau Švedijoje jų yra net 2700 km, ir jie sudaro 14 proc. viso valstybinių kelių tinklo. Pastebėję, kad Švedijoje „2+1“ pasiteisino, ją taikyti pradėjo ir Suomija, Lenkija, Vokietija. Kaip ir Švedijoje, eismo saugumo situacija pagerėjo– tokio tipo keliuose statistiškai sumažėja mirčių ir sužeidimų skaičius nuo 60 iki 70 proc.

Parengta pagal „Via Lietuva“ pranešimą

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Magistralėje Vilnius–Kaunas įvedami eismo pakeitimai
  2. Kelyje Vilnius–Utena vyksta darbai: geriau rinktis kitus kelius
  3. Magistralėje Vilnius–Kaunas apsisukimo vietas pakeis dviejų lygių sankryžos
  4. Pradėti kelio Vilnius-Utena atnaujinimo darbai
  5. Siūloma spartinti darbus kelyje Vilnius-Utena
  6. Vyriausybė pritarė darbų spartinimui kelyje Vilnius–Utena
  7. Paskelbtas dar dvejų kelio Vilnius-Utena atkarpų atnaujinimo konkursas
  8. Visas kelias Vilnius–Utena bus atnaujintas iki 2025 m. pabaigos
  9. Darbai kelyje Vilnius–Utena prasidės jau kovą
  10. Artėja kelio Vilnius–Utena atnaujinimas
  11. Kitamet bus atnaujinti tik 4 km. Lietuvai gėdą darančio legendinio betonkelio Vilnius-Utena
  12. Įsibėgėja kelio Molėtai–Utena atnaujinimas
  13. Kelyje Molėtai-Utena pradedamas kloti asfaltas
  14. Utenos kelią numatoma sutvarkyti 2025 m.
  15. Audito komitetui kelia abejonių greičio matuoklių diegimas

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Išmanieji įrenginiai
Mokslas

Nauji reikalavimai išmaniesiems telefonams, belaidžiams telefonams ir planšetiniams kompiuteriams be klaviatūros

2025 05 21
Tautadienio rengėjos
Etninė kultūra

Lietuvoje kviečiama švęsti Tautadienį – dažniau puoštis tautiniais ir baltiškais rūbais

2025 05 21
Baigėsi vaikų ir moksleivių varžytuvės „Aguonėlė“: paaiškėjo geriausius šokėjus auginantys kolektyvai | Rengėjų nuotr.
Etninė kultūra

Baigėsi vaikų ir moksleivių varžytuvės „Aguonėlė“: paaiškėjo geriausius šokėjus auginantys kolektyvai

2025 05 21
LJA išlydėjimas į „EXPO 2025“ | T. Juknevičiaus nuotr.
Lietuvoje

Pažangiausi Lietuvos moksleiviai išvyko į pasaulinę parodą „EXPO 2025“ Japonijoje

2025 05 21
Jaunimo įžvalgos padeda kurti parodą apie Barborą Radvilaitę ir Kotryną Jogailaitę | S. Samsonas, LNM nuotr.
Istorija

Jaunimas padeda kurti parodą apie Barborą Radvilaitę ir Kotryną Jogailaitę

2025 05 21
Mildos šventė Veršvų piliakalnyje
Etninė kultūra

Veršvų piliakalnyje atšvęsta lietuvių meilės deivės Mildos diena

2025 05 20
Policija
Lietuvoje

Išskirtinis pareignų dėmesys – dviračiams eismo dalyviams

2025 05 20
Daugiabutis
Lietuvoje

NT įstatymo pataisų projektą Seimas grąžino tobulinti

2025 05 20

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • P.Skutas apie Mėnuo „EXPO 2025 Osaka“: į Lietuvos ir Latvijos paviljoną plūsta ramybės ir gamtos ištroškę lankytojai
  • Mikabalis apie JAV ir Rusijos prezidentų telefoninis pokalbis dėl karo Ukrainoje – proveržis ar vėl akių dūmimas?
  • Rimvydas apie Reikalavimas nedelsiant stabdyti Rusijos ir Baltarusijos imigrantais vykdomą šalies kolonizaciją
  • Rimvydas apie JAV ir Rusijos prezidentų telefoninis pokalbis dėl karo Ukrainoje – proveržis ar vėl akių dūmimas?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • D. Kuolys. Kaip sugriauti Respubliką? Kaip nuginkluoti ir pavergti laisvą tautą?
  • Saugokime bites – tiek namines, tiek laukines
  • Nauji reikalavimai išmaniesiems telefonams, belaidžiams telefonams ir planšetiniams kompiuteriams be klaviatūros
  • Lietuvoje kviečiama švęsti Tautadienį – dažniau puoštis tautiniais ir baltiškais rūbais

Kiti Straipsniai

Policija

Išskirtinis pareignų dėmesys – dviračiams eismo dalyviams

2025 05 20
„Rail Baltica“ | sumin.lrv.lt nuotr.

Susisiekimo ministerija rengia veiksmų dėl „Rail Balticos“ planą

2025 05 20
Kelio darbai | sumin.lrv.lt nuotr.

Šiemet numatoma pradėti tvarkyti daugiau nei 220 km kelių

2025 05 20
Komisija

Vilnius kviečia balsuoti už 4 geriausius vardus laivams

2025 05 20
Valakampių tiltas

Įsigaliojo eismo ribojimai vykstant Valakampių tiltu

2025 05 19
Milikonių įkalnė

Dėl kelio darbų Kaune uždaroma Milikonių įkalnė

2025 05 14
Kelias Vilnius–Kaunas | lakd.lt nuotr.

Plečiamas mokamų kelių tinklas

2025 05 14
Švytintis dviračių takas

Naujovė Lietuvje – švytintis dviračių takas

2025 05 14
Tilto atnaujinimas | „Via Lietuva“ nuotr.

„Via Lietuva“ pristato tiltų tvarkymo darbus

2025 05 14
Valakampių tiltas

Sostinėje prasideda Valakampių tilto kapitalinis atnaujinimas

2025 05 13

Skaitytojų nuomonės:

  • P.Skutas apie Mėnuo „EXPO 2025 Osaka“: į Lietuvos ir Latvijos paviljoną plūsta ramybės ir gamtos ištroškę lankytojai
  • Mikabalis apie JAV ir Rusijos prezidentų telefoninis pokalbis dėl karo Ukrainoje – proveržis ar vėl akių dūmimas?
  • Rimvydas apie Reikalavimas nedelsiant stabdyti Rusijos ir Baltarusijos imigrantais vykdomą šalies kolonizaciją
  • Rimvydas apie JAV ir Rusijos prezidentų telefoninis pokalbis dėl karo Ukrainoje – proveržis ar vėl akių dūmimas?
  • P.Skutas apie Jaunimas padeda kurti parodą apie Barborą Radvilaitę ir Kotryną Jogailaitę
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Karinė technika | LK nuotr.

Prasideda intensyvus Lietuvos kariuomenės pratybų metas

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai