Europarlamentarai ir Lenkijos pirmininkaujama ES Taryba pasiekė susitarimus dėl visose ES valstybėse galiosiančių naujų vairuotojų pažymėjimų taisyklių.
Pagal naujas taisykles, skaitmeninis vairuotojo pažymėjimas, kurį bus galima laikyti išmaniajame telefone su visoje ES taikoma skaitmeninės piniginės technologija, taps pagrindiniu vairuotojo pažymėjimo formatu ES. Valstybės turės penkerius su puse metų tai įgyvendinti. Europarlamentarai derybose užtikrino, kad vairuotojai ir toliau turės teisę prašyti fizinio vairuotojo pažymėjimo.
Siekiant sumažinti profesionalių vairuotojų trūkumą, minimalus amžius sunkvežimio vairuotojo teisėms (C kategorija) įgyti bus sumažintas nuo 21 iki 18 metų, o autobuso vairuotojo pažymėjimui gauti – nuo 24 iki 21 metų, jei vairuotojas turės profesinės kompetencijos pažymėjimą. ES šalys galės leisti 17 metų asmenims savo teritorijoje vairuoti sunkvežimį ar furgoną tik kartu su patyrusiu vairuotoju. Ši lydimųjų vairuotojų sistema bus plačiau taikoma automobilių vairuotojams visoje ES.
„Priimti svarbūs sprendimai ir jie palies kiekvieną, kuris ruošiasi tapti vairuotoju ar vairuoja jau dabar. Didelis pasiekimas yra skaitmeninio vairuotojo pažymėjimo įvedimas, taip pat žingsniai suvienodinti skirtingose šalyse taikomus medicininės patikros procesus, juos labiau suvienodinant.
Žinant mūsų logistikos sektoriaus dydį, Lietuvai labai aktualu ir sunkvežimių vairavimo su lydinčiuoju vairuotoju nuo 17 metų schema“, – sakė trečiadienį Europos Parlamento biuro Lietuvoje surengtoje spaudos konferencijoje dalyvavęs Europos Parlamento (EP) Transporto ir turizmo komiteto vicepirmininkas Virginijus Sinkevičius.
Pranešimai apie pažeidimus
EP ir ES Taryba šią savaitę taip pat sutarė dėl naujų taisyklių, užtikrinančių, kad praradus teisę vairuoti vienoje šalyje, šis draudimas galiotų visose ES valstybėse.
Įsigaliojus naujoms taisyklėms, ES valstybės turės be reikalo nedelsdamos pranešti viena kitai apie sprendimus dėl teisės vairuoti atėmimo, susijusio su sunkiausiais kelių eismo taisyklių pažeidimais, tokiais kaip vairavimas išgėrus ar vartojus narkotikų, dalyvavimas mirtinuose eismo įvykiuose ar daugiau nei 50 km/h viršytas leistinas greitis.
Derybų metų EP pavyko pasiekti, kad būtų numatytas 20 darbo dienų terminas pranešti vairuotojui apie sprendimą ir apie galimybę jį ginčyti. Po penkerių metų Europos Komisija turėtų įvertinti šių pokyčių veiksmingumą ir apsvarstyti, ar nevertėtų išplėsti vairuotojų pažeidimų sąrašo bei duomenų dalijimosi terminų.
Parengta pagal Europos Parlamento biuro Lietuvoje pranešimą