Sekmadienis, 13 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Kad automobilio išlaikymas netaptų per didele pinigine našta

www.alkas.lt
2025-03-09 15:20:00
0
Automobiliai | pexels nuotr.

Automobiliai | pexels nuotr.

Perkant automobilį, tenka priimti daug sprendimų: ar jį įsigyti iš santaupų, ar skolintų lėšų, rinktis elektromobilį ar mašiną su vidaus degimo varikliu, pirkti naują ar naudotą transporto priemonę. Žinovai ragina įvertinti ir bendrą automobilio išlaikymo kainą – papildomus kaštus, kurie leis kruopščiau suplanuoti savo biudžetą, kad automobilio išlaikymas netaptų per didele finansine našta.

Elektromobilis – brangesnis, bet pigiau išlaikyti

„Citadele Leasing“ Lietuvos filialo vadovo Vaidoto Gursko teigimu, bendrą automobilio išlaikymo kainą sudaro ne tik už automobilį sumokėta suma, bet ir įvairūs mokesčiai, priežiūros kaštai, sumažėjusi jo vertė rinkoje ir kiti aspektai.

„Viena pirmųjų dilemų – pasirinkimas tarp elektromobilio ir automobilio su vidaus degimo varikliu. Įprastai įsigyti elektromobilį kainuoja brangiau, o jų populiarumą vis dar riboja technologiniai ir infrastruktūros iššūkiai. Tačiau skaičiavimai rodo, kad visos eksploatacijos metu elektromobilis yra pigesnis pasirinkimas, tiek įvertinus reguliarų techninį aptarnavimą, tiek energijos kainą šimtui kilometrų. Jo bendrą išlaikymo kainą stipriai sumažinti gali ir valstybės subsidijos“, – sako Vaidotas Gurskas.

Eurostato duomenimis, vidutinis Lietuvos vartotojas 6,3 proc. savo visų išlaidų skiria degalams. Pagal šį rodiklį Lietuva užima trečiąją vietą ES kaip didžiausią išlaidų dalį degalams skirianti šalis. Tuo metu Lietuvos energetikos agentūra skaičiuoja, kad 2025 m. sausį nuvažiuoti 100 kilometrų elektromobiliu, kurio baterija įkrauta namuose, naudojant fiksuotos kainos dviejų laiko zonų naktinį tarifą, kainavo 3,19 eurų, arba 2,8 karto pigiau nei nuvažiuoti tą patį atstumą dyzelinu varomu automobiliu (8,96 eurus) ir 3 kartus pigiau nei benzinu varomu automobiliu (9,54 eurus).

„Labiausiai apsimoka elektromobilį krauti namuose įrengtoje įkrovimo stotelėje: nakties metu namie įkrauta kelionė buvo 2,3 karto pigesnė, nei naudojantis greito įkrovimo prieiga. Todėl priimant sprendimą, ar pirkti elektromobilį, svarbu įsivertinti galimybę namuose įsirengti krovimo infrastruktūrą, arba jei gyvenate daugiabutyje – ar bus galimybė pasikrauti automobilį šalia namų, pavyzdžiui, nuo apšvietimo stulpų. Tuo pačiu – ir kiek ilgai turėtumėte vairuoti elektromobilį, kad investicijos atsipirktų“, – aiškina V. Gurskas.

Naudojimo kaina

Išsirinkus automobilį, metas skaičiuoti naudojimo sąnaudas. Kaip dažnai automobilį vairuosite mieste – važiuojant trumpus atstumus, daug laiko praleidžiant stojant ir pajudant iš vietos sankryžose ar kamščių metu auga degalų sąnaudos, stipriau dėvisi detalės. Naudojimo sąnaudas lemia ir vairavimo stilius – kaip staigiai pajudate iš vietos ir stabdote, ar užtikrinate pakankamą slėgio kiekį padangose, ar reguliariai keičiate automobilio tepalus, filtrus ir kitas periodinės priežiūros reikalaujančias detales, kiek mokate už automobilio parkavimą.

„Vertėtų sudaryti mėnesio išlaidų lentelę, kurioje detaliai nurodysite išlaidas degalams, remonto kaštus, draudimo įmokas, o jeigu automobilį įsigijote lizingu ar su vartojimo paskola – ir įmokų bei palūkanų dalį. Net jei šiuo metu neplanuojate keisti turimo automobilio, tokia disciplina taps auksiniu informacijos šaltiniu ateities pasirinkimams“, – dalijasi V. Gurskas.

Jis primena, kad automobilį įsigyjant lizingu, tenka draustis kasko draudimu. Nors šis draudimas gali stipriai padidinti mėnesio išlaidas – vidutinė bendrovės klientų metinė kasko draudimo kaina 2024 m. siekė apie 800 eurų – tačiau prireikus remonto, gali stipriai sumažinti finansinę naštą, ypač, jei automobilis prabangus. Nevertėtų pamiršti ir mokestinės aplinkos: išleisti pinigų teks ir registruojant automobilį, ir techninei apžiūrai, o jei būtų priimtas automobilių taršos mokestis, tektų padengti ir jį.

Keturračiai pasirinkimai 

Siekiant priimti apgalvotą sprendimą, verta internete paieškoti įvairių skaičiuoklių, kur suvedus tam tikrus rodiklius – automobilio tipą, finansavimo rūšį, degalų sąnaudas mieste ir užmiestyje bei kitus – galima palyginti skirtingų automobilių eksploatavimo kaštus.

„Bendrą automobilio išlaikymo kainą sudaro ir mašinos likutinė vertė – kokią sumą gausite ją pardavę. Praktika rodo, jog didžiausią vertę išlaiko padidinto pravažumo automobiliai (SUV) su hibridiniu varikliu – su vidutine 20 tūkst. km metine rida po penkerių metų gali išlaikyti 55-60 proc. vertės“, – aiškina Vaidotas Gurskas.

Įvertinus savo galimybes ne tik nusipirkti, bet ir išlaikyti automobilį bei kaip dažnai planuojate jį naudoti, galima apsvarstyti ir kitas transporto alternatyvas: viešąjį transportą, automobilių dalijimosi paslaugas, automobilių prenumeratą ar nuomą.

„Automobilių prenumeratos paslaugos Europoje iki šiol sudaro sąlyginai nedidelę rinkos dalį, tačiau dėl savo lankstumo ir patogumo vartotojui nuosekliai populiarėja. Vartotojai vertina galimybę keisti automobilius dažniau ir išvengti ilgalaikių įsipareigojimų. Tikimasi, kad ši rinka kasmet augs apie ketvirtadalį, ypač į rinką ateinant naujai kartai, turinčiai įprotį aiškiai susiplanuoti mėnesio išlaidas ir pajamas, siekiant kiek įmanoma labiau išvengti netikėtų didesnių išlaidų – prenumeratos paslaugos šį iššūkį gali padėti išspręsti“, – teigia „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo vadovas Vaidotas Gurskas.

Parengta pagal „Citadele Leasing“ pranešimą

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kiek iš tiesų kainuoja elektromobilio išlaikymas?
  2. Pagal naujų automobilių skaičių ženkliai lenkėme kaimynus
  3. Iki 2030 metų visi persėsime prie elektromobilių vairo. Kodėl?
  4. Kiek laiko efektyviausiai veikia elektromobilių akumuliatoriai?
  5. Ką žinome ir ko nežinome apie elektromobilius?
  6. Kas lemia aukštas elektromobilių kainas?
  7. Automobilių kainos keičia lietuvių planus
  8. Atšilus orams – dėmesys ir automobiliui
  9. Kaip elektromobilis gali atsipirkti greičiau
  10. Elektromobilių skaičius išaugo 72 proc.
  11. Pirmaujantys automobilių gamintojai pagal pajamas
  12. Kokias papildomas išlaidas įskaičiuoti įsigyjant automobilį lizingu?
  13. Ruošiant automobilį žiemai, vien pakeisti padangas neužtenka
  14. Kada galima daugiausia sutaupyti perkant naują automobilį?
  15. Žiemos atostogos automobiliu: svarbu jį tinkamai pasiruošti

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

UNESCO sesijoje Lietuva pristatė paveldo apsaugos pokyčius | vstt.lrv.lt nuotr.
Kultūra

UNESCO sesijoje Lietuva pristatė paveldo apsaugos pokyčius

2025 07 12
Valstybinė kalbos inspekcija šių metų pirmą pusmetį patikrino 25 įmones, įstaigas
Kalba

Valstybinė kalbos inspekcija šių metų pirmą pusmetį patikrino 25 įmones

2025 07 12
ES švelnins toksiškų, vėžį sukeliančių medžiagų naudojimo kosmetikoje apribojimus
Gamta ir žmogus

ES švelnins toksiškų, vėžį sukeliančių medžiagų naudojimo kosmetikoje apribojimus

2025 07 12
Kauno meras Visvaldas Matijošaitis
Lietuvoje

Liberalas prašo Seime tirti Kauno mero ryšius

2025 07 11
Atgimimo aikšte Klaipėdoje | klaipeda.lt nuotr.
Lietuvoje

Darbai Klaipėdos atgimimo aikštėje juda į priekį

2025 07 11
Mopedas
Lietuvoje

Siūloma mopedų vairuotojams laikyti praktikos egzaminą

2025 07 11
„Bitė“
Lietuvoje

Laikinai neveiks kai kurios „Bitės“ paslaugos, ryšys nesutriks

2025 07 11
Raminta Popovienė
Lietuvoje

Dėl valstybinių brandos egzaminų liberalai kviečia ministrę

2025 07 11

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • jo apie V. Sinica. Nesimokykime lietuviškai
  • Reikia STOP ženklo apie V. Sinica. Nesimokykime lietuviškai
  • LDK istorija klastojama? apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signataro A. Patacko atminimui – 5‑oji diena (VI) PAPILDYTA
  • Mikas apie Z. Tamakauskas. Svarbiausius klausimus turi spręsti Tauta, o ne Konstitucinis Teismas

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Kas labiausiai kenkia mūsų apsauginiam odos sluoksniui?
  • Koks sportas naudingiausias sveikatai?
  • Kas išduoda skysčių trūkumą ir kaip sau padėti?
  • Rožiniai gali būti ne tik šaltibarščiai

Kiti Straipsniai

Automobilių statymas

Sotinėje – nauji atsiskaitymo už automobilių statymą būdai

2025 07 11
Pinigai, taupyklė

Tyrimas: vasarą lietuviai linkę išlaidauti

2025 07 09
Elektromobilio įkrovimas

Sostinėje panaikintos elektromobilių lengvatos. Ar tai atsilieps plėtrai?

2025 07 09
Parama Ukrainai

Valstybinių miškų urėdija Ukrainai perdavė 15 automobilių

2025 07 08
Gatvė | panevezys.lt nuotr.

Panevėžys Mažos taršos zonos planą atidėjo iki spalio

2025 07 07
Automobilis

Kuo pasikliauti renkantis naudotą automobilį?

2025 07 05
Klaipėda

Klaipėdoje bus įrengta dar 500 automobilių statymo vietų

2025 07 02
Automobilių statymas

Vilniuje – automobilių statymo pokyčiai

2025 07 02
Poilsis gamtoje

Aplinkosaugininkai ragina gamtoje poilsiauti atsakingai

2025 07 02
Daugiabutis

Daugiabučių gyventojams teks plačiau atverti pinigines

2025 07 01

Skaitytojų nuomonės:

  • jo apie V. Sinica. Nesimokykime lietuviškai
  • Reikia STOP ženklo apie V. Sinica. Nesimokykime lietuviškai
  • LDK istorija klastojama? apie G. Songaila. „Galindų ir Gintaro keliu“ ekspedicija signataro A. Patacko atminimui – 5‑oji diena (VI) PAPILDYTA
  • Mikas apie Z. Tamakauskas. Svarbiausius klausimus turi spręsti Tauta, o ne Konstitucinis Teismas
  • Mikas apie Z. Tamakauskas. Svarbiausius klausimus turi spręsti Tauta, o ne Konstitucinis Teismas
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Sveikas maistas daržovės

Kaip padėti kūnui pabusti iš žiemos miego?

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai