Šeštadienis, 6 rugsėjo, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Dėl kelionių kainų sostinės opozicija kreipėsi į Vyriausybės atstovą

www.alkas.lt
2025-03-07 13:15:00
2
Aleksandras Nemunaitis | „Lietuva-VISŲ“ nuotr.

Aleksandras Nemunaitis | „Lietuva-VISŲ“ nuotr.

       

Partija „Lietuva-VISŲ“ reiškia nepritarimą Vilniaus miesto savivaldybės sprendimui didinti viešojo transporto bilietų kainas ir ragina Vyriausybės atstovą imtis veiksmų ginant viešąjį interesą. Pasak partijos pirmininko, Vilniaus miesto savivaldybės tarybos nario Aleksandro Nemunaičio, šis sprendimas yra nepagrįstas, nesąžiningas vilniečių atžvilgiu ir gali turėti neigiamų socialinių bei ekonominių pasekmių.

„Bilietų kainų didinimas yra pateisinamas tik tada, kai tai atneša akivaizdžią naudą keleiviams – geresnę paslaugų kokybę, naujesnes transporto priemones ar patogesnius maršrutus. Tačiau šiuo atveju matome, kad keleiviai mokės daugiau, bet paslaugų kokybė artimiausiu metu nesikeis. Tai nėra teisinga“, – teigia Aleksandras Nemunaitis.

Kyla du esminiai klausimai dėl šio sprendimo pagrįstumo

1) Ar sąžininga kelti bilietų kainas dabar, kai nauji autobusai pasirodys tik po dvejų metų?

Vienas pagrindinių argumentų, kuriuo remiasi Vilniaus miesto savivaldybė, yra planuojamas 161 naujo autobuso įsigijimas ateityje. Tačiau šie autobusai į Vilniaus gatves išvažiuos tik po dvejų metų ar dar vėliau, o bilietų kainos jau dabar kyla.

  • Ar sąžininga, kad vilniečiai privalo mokėti brangiau už paslaugą, kurios kokybė nesikeičia?
  • Kodėl šis finansinis krūvis iš karto perkeliamas ant keleivių pečių, o ne ieškoma alternatyvių finansavimo šaltinių?
  • Kodėl kainos kyla iš karto, bet investicijų nauda keleiviams pasireikš tik po kelerių metų?

Viešasis transportas yra būtina paslauga, kuri turėtų būti prieinama ir patraukli visiems gyventojams. Didindama kainas, savivaldybė daro viešąjį transportą mažiau konkurencingą ir atbaido keleivius, kurie gali grįžti prie nuosavų automobilių ar kitų transporto alternatyvų.

2) Ar sąžininga versti keleivius pirkti brangesnį bilietą nei jiems reikia?

Dar vienas plačiai kritikuojamas sprendimas – 30 minučių bilieto panaikinimas ir priverstinis perėjimas prie 60 minučių bilieto, kuris yra beveik dvigubai brangesnis.

Iki šiol daugelis gyventojų rinkosi 30 minučių bilietą, kuris puikiai tiko trumpoms kelionėms mieste.
– Dabar jie privalės mokėti dvigubai brangiau už laiką, kurio realiai neišnaudos.
– Tai ypač skaudžiai palies pensininkus, studentus ir mažas pajamas gaunančius gyventojus, kuriems kiekvienas euras yra svarbus.

„Šis sprendimas reiškia, kad gyventojai netenka galimybės pasirinkti, kiek jie nori mokėti už paslaugą. Visiems primetamas brangesnis variantas, nepaisant jų poreikių. Tai nėra nei socialiai teisinga, nei ekonomiškai pagrįsta“, – pažymi A. Nemunaitis.

Be to, skatinamas tik ilgesnių maršrutų naudojimas, o trumpoms kelionėms viešasis transportas tampa mažiau patrauklus. Tai prieštarauja savivaldybės deklaruojamam tikslui mažinti automobilių srautą mieste – jei kelionė iki 6–7 stotelių tampa neadekvačiai brangi, gyventojai gali grįžti prie automobilių naudojimo.

Viešojo intereso gynimas ir Vyriausybės atstovo įsikišimo būtinybė

Atsižvelgiant į viešą nepasitenkinimą ir socialines šio sprendimo pasekmes, partija „Lietuva-VISŲ“ raštu kreipėsi į Vyriausybės atstovą ir ragina jį įvertinti šį sprendimą pagal šiuos kriterijus:

1) Ar teisėta ir pagrįsta kelti viešojo transporto bilietų kainas jau dabar, kai pagrindinis motyvas tam yra planuojami naujų autobusų pirkimai, kurie į miestą atkeliaus tik po dvejų metų?
2) Ar nėra pažeidžiamas vartotojų pasirinkimo principas ir socialiai pažeidžiamų grupių teisė į prieinamą transportą, naikinant 30 minučių bilietą ir paliekant tik brangesnį 60 minučių variantą?
Esant pagrindui, imtis teisinių priemonių viešojo intereso gynimui ir stabdyti arba koreguoti šį sprendimą.

Partijos „Lietuva-VISŲ“ pirmininko Aleksandro Nemunaičio teigimu, savivaldybė privalo skaidriai pagrįsti savo sprendimus ir užtikrinti, kad viešasis transportas būtų prieinamas visiems gyventojams.

„Savivaldybės vadovai dažnai kalba apie tai, kaip nori skatinti vilniečius rinktis viešąjį transportą, tačiau jų sprendimai daro priešingą poveikį – kainų augimas tik atbaidys žmones nuo naudojimosi autobusais ir troleibusais. Raginu Vyriausybės atstovą įsikišti ir įvertinti šio sprendimo pagrįstumą bei socialines pasekmes“, – pabrėžia A. Nemunaitis.

Parengta pagal partijos „Lietuva-VISŲ“ pranešimą

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Sostinės opozicija atgaivina metro idėją
  2. Sostinės taryba linkusi pritarti viešojo transporto bilietų kainų kėlimui
  3. Vilniaus savivaldybė patvirtino naujas kelionių kainas
  4. Siūloma didinti sostinės viešojo transporto kainas
  5. Sostinės viešajame transporte popierinių bilietų nebeliks
  6. Traukinys sujungs keturių valstybių sostines
  7. Į sostinės gatves išvažiuos 20 naujų troleibusų
  8. Sostinės gatvėmis jau rieda 20 naujų troleibusų
  9. Nauji troleibusai sostinės gatves pasieks rugpjūtį
  10. Įvedant karantiną – saugumo priemonės sostinės viešajame transporte
  11. Sostinės planai – bent 55 proc. netaršaus viešojo transporto
  12. Paskutinės minutės kelionių sąvoka pasikeitė
  13. Vilnius pateko tarp TOP kelionių krypčių siūlymų
  14. Sostinės viešasis transportas sulaukia vis geresnių vertinimų
  15. Tris Baltijos šalių sostines sujungė traukiniai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 2

  1. Absurdiškas sprendimas says:
    6 mėnesiai ago

    tiek dvigubai padidinti kainas, tiek panaikinti pusvalandžio trukmės bilietus. Daugelis žmonių važiuoja 10-15 min. Vadinasi, pirmyn ir atgal – daugių daugiausiai pusvalandį. O savivaldybės proto bokštai nutarė, kad turėsime mokėti už 2 val. važiavimą. Nesistebiu, kad tokių siūlymų siūlytojams negerai su galva, bet kad daugelis pritarė tokiam siūlymui, tai tikrai verta susirūpinti. Savivaldybėje ne dirba, o sėdi visiškai nemąstantys ir socialiai nejautrūs asmenys.

    Atsakyti
    • P.Skutas says:
      6 mėnesiai ago

      Tikrai, kad Vilniaus savivaldybei vadovauja ne tik kad nemąstantys, bet ir žmonės, kuriems Vilnius ne tik kad ne sostinė, bet tarsi dar ir ne Lietuvos – svetimas miestas.
      Antai karštėjant klimatui Vakarų šalys – Belgija ir kitos ardo betonuotus kiemus ir juose įrenginėja žalias zonas, vejas. Valdžios tai artliekantiems teikia finansines paramas. Kai Vilniuje daroma atvirkščiai – žali kiemai, vejos juose grindžiama betoninėmis trinkelėmis automobiliams parkuoti.

      Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

„Vilniaus dienos“
Šventės

„Vilniaus dienos“ sostinės centrą pavertė atvira scena (nuotraukos)

2025 09 05
Dviračių takas
Lietuvoje

Šiauliai ruošiasi susigrąžinti dviračių sostinės vardą

2025 09 05
Simonas Gentvilas
Lietuvoje

Aplinkos apsaugos komitetas kviečia kandidatus į ministrus

2025 09 05
Pratybos
Lietuvoje

Prasideda JAV kariuomenės pratybos „Geležinis kumštis“

2025 09 05
Sukurtas bepiločių orlaivių naudotojams skirtas filmas (video)
Lietuvoje

Po orlaivių eismą sutrikdžiusio bepiločio – imtasi veiksmų

2025 09 05
Treniruoklis BAT
Lietuvoje

KOP Aviacijos bazėje pristatytas naujas treniruoklis

2025 09 05
Dirbtinis intelektas
Gamta ir žmogus

Sukčiai prabyla artimųjų balsais: DI jau „išmoko“ lietuvių kalbą

2025 09 05
Gitanas Nausėda ir Karolis Narvockis
Lietuvoje

Į Lietuvą atvyksta Lenkijos Prezidentas

2025 09 05

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Šiąnakt paskelbta: apie J. Vaiškūnas. Ar neeilinis NS suvažiavimas sustabdys autofagiją?
  • +++ apie J. Vaiškūnas. Ar neeilinis NS suvažiavimas sustabdys autofagiją?
  • Kažin apie D. Kuolys. Žygimanto Augusto gimnazija verčiama tarnautojų kabinetais: kas laukia taip „vadybinamos“ Lietuvos?
  • Kęstutis K. Urba apie J. Vaiškūnas. Ar neeilinis NS suvažiavimas sustabdys autofagiją?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Kad kelionėje kuo rečiau prireiktų pagalbos kelyje
  • Kviečia Alės ir Kęstučio Deksnių kūrybos darbų paroda „Suveltas veltinio kelias“
  • Monospektaklių šventė MANO/MONO Vilniuje: Lietuvos asmenybių istorijos teatro scenoje
  • J. Vaiškūnas. Ar neeilinis NS suvažiavimas sustabdys autofagiją?

Kiti Straipsniai

Automobilis

Kad kelionėje kuo rečiau prireiktų pagalbos kelyje

2025 09 06
„Vilniaus dienos“

„Vilniaus dienos“ sostinės centrą pavertė atvira scena (nuotraukos)

2025 09 05
„Vasara su knyga“

 „Vasara su knyga“: rekordiškas skaičius dalyvių, perskaityta per 100 tūkstančių knygų

2025 09 05
Pratybos

Vilniečiai kviečiami išbandyti evakuacijos planą

2025 09 04
Lėktuvas

Rugpjūtį – daugiausia keleivių per visą šalies oro uostų istoriją

2025 09 04
Autobusas

Nuo spalio keičiasi kelionių kainos Panevėžyje

2025 09 04
Vilniaus renginys

Vilniaus istorinio branduolio tapatumas: gamtos ir žmogaus sąveika

2025 09 03
Elektra

Kokių elektros kainų tikėtis rudenį?

2025 09 02
Elektriniai autobusai

Klaipėdoje dar 40 naujų elektrinių autobusų

2025 09 02
Troleibusas

Vilnius įsigis dar daugiau autonominės eigos troleibusų

2025 09 01

Skaitytojų nuomonės:

  • Šiąnakt paskelbta: apie J. Vaiškūnas. Ar neeilinis NS suvažiavimas sustabdys autofagiją?
  • +++ apie J. Vaiškūnas. Ar neeilinis NS suvažiavimas sustabdys autofagiją?
  • Kažin apie D. Kuolys. Žygimanto Augusto gimnazija verčiama tarnautojų kabinetais: kas laukia taip „vadybinamos“ Lietuvos?
  • Kęstutis K. Urba apie J. Vaiškūnas. Ar neeilinis NS suvažiavimas sustabdys autofagiją?
  • Marija apie D. Kuolys. Žygimanto Augusto gimnazija verčiama tarnautojų kabinetais: kas laukia taip „vadybinamos“ Lietuvos?
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Kelias | Unsplash nuotr.

„Via Lietuva“ pradėjo rajoninių kelių perdavimą savivaldybėms

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai