Sausio 6 d. Vilniaus arkivyskupijos ir Bažnytinio paveldo muziejaus spaudos konferencija, kurioje buvo paskelbta apie Lietuvos ir Lenkijos valdovų insignijų „atradimą“ Vilniaus Katedros požemiuose, tapo akivaizdžiu pavyzdžiu, kaip vienų triūsas ir žinios gali būti pasisavinti kitų, turinčių įtaką ir valdžią.
Kodėl Arkivyskupija mėgino nusavinti muziejininko Sauliaus Poderio radybas? Valdovų insignijos galėjo būti surastos prieš 10 metų. Kodėl melavo arkivyskupas? Painūs nuosavybės reikalai. Seinų krematoriumo detektyvas: kas vogė karstus. Už Romuvos niekinimo – tos pačios jėgos?
Apie tai ir netik – muziejininką, Alkas.lt vyriausiąjį redaktorių Joną Vaiškūną kalbina žurnalistė Rūta Janutienė:
BAURU..Juodeiji archeologai bando apdergti bažnyčia
Ar tie, kas patys kasinėjo (žinodami, ko ir kur ieškoti!), o paskui radiniais į visas keturias puses prekiavo, ar tas, kas, atpažinęs, kuo prekiaujama (Lietuvos brangenybe!), nuperka tik, kad tik visa tai svetur neiškeliautų??? T.y., išsaugo ją šalyje, kuriai tai priklauso. O kaip vadinti tuos, kas tiek metų slėpė radinį nuo valstybės-radinio savininkės, kas iškreipia tiesą ir visa šia istorija sulaužo 10 Dievo įsakymų? Kaip jaunimo akyse tai atrodo?
Bažnyčia pati apsidergė ir jau ne pirmą kartą, visi puikiai prisimena karstų vagystes. O Grušas deja pamiršta, kad Bažnyčia yra Dievo namai, o ne jo privatus uab’as. Katedra pastatyta ne už jo asmenines lėšas, ir taipogi išlaikoma nes už jo asmenines lėšas. Jis yra tik Dievas tarnas, atėjęs tarnauti, o ne diktatoriškai vadovauti. Jeigu ne Saulius Poderis, tai Grušas su savo tuščiomis ambicijomis būtų tiesiog supūdęs Lietuvai tokį svarbų lobį.
O jei taip buvo vykdytas įsakymas slėpti viską, kol sugrįš „tikrieji Vilniaus savininkai”?
Janutienė dirba rusamas atvirai ,per daug nesislapstydama ,todel jos kuriamos konspiracines teorijos apie kažkokius “savininkus”,nestebina
Kai gerai, kai gali visus melus, apgaules, korupcijas pateisinti rusais. O kam dirba pedofilas bartoševičius, labai agitavęs už vaikų lytinį švietimą mokyklose, karstų aferistas – juozapavičius, navickienė ir visi kiti panašūs veikėjai.
bet juk ne vien šiems įdomu, kaip ten ta Wilna gyvena, ar ne?
Kaišiojo endoskopą nelegaliai -matyt ruošėsi apvogti ,tik dėl geros apsaugos jam nepavyko
Endoskopą ikišo po metų legalių paieškų ir tik tas endoskopas išgelbėjo karališkąsias insignijas nuo visiško sugedimo. Šaunuolis Saulius, kad nepasidavė ir nenuleido rankų. Jis vertas aukščiausio Lietuvos valstybės
proc. apdovanojimo, o Grušui, dėl kenkimo Lietuvai, reikėtų atsistatydinti.
Endoskopas yra tiesiog sumažinta fotokamera. Fotografuoti bažnyčioje neuždrausta. O štai ardomuosius tyrimus, kuriuos atliko Kurija, be Kultūros paveldo departamento leidimo vykdyti draudžiama. Ir Departamentas privalo surašyti pažeidimo protokolą su visom iš to išplaukiančiom pasekmėm. Pati mažiausia – Kurijos vadovai tampa blogos reputacijos asmenimis.
Jutubas pilnas. Žavimasi J. Vaiškūno drąsa.
Pagarba Sauliui Poderiui. Bažnyčiau apsimelavo ir neturi teisės Lietuvos žmonių pasitikėjimą.
Rūtos laidų neklausau, tačiau šįkart, išvydus laidos anonsą “Alke”, padariau išimtį. Labai magėjo išgirsti gerb. Vaiškūno nuomonę. Puiki, argumentuota kalba. Ir vis tik, kaskart apima liūdesys ir nusivylimas matant, kaip visa mūsų šalyje suirę, užvaldyta melo ir intrigų, tvyrančio moralinio nuosmukio. Ar kas galėjo numanyti, kas iš tikrųjų vyksta mūsų tautos šventovėje – Katedroje? Tik šios istorijos dėka buvo praskleistas šydas ir pamatėme visus veikėjus visiškai kitoje šviesoje. Pamatė visa Lietuva.
> Po laidos
Braliukų latvių “Dievturių Sielmokslis” (leidėjas “Archyvas Indeksas”/1944, vertė A. Butkus) taip rašo: “Dievturybė pirmiausia kviečia burtis visus išsimokslinusius latvius. Jūs, mokslingieji, esate tautos protas ir sąžinė. Jums būtina išvaduoti Latviją iš dvasinės vergijos, kaip kad kariai ją išvadavo nuo engėjų. Ugdykime mūsų tautos įsitikinimą, kad su atsidavimu latviškai Dievo sampratai įžengs nauji laikai į mūsų gyvenimą. Ir patys suprasite, kad be latvių religijos negali būti latvių kalbų ir minčių”. Lietuvoje galioja 10 Dievo įsakymų. Manau, kad įdomus “Po laidos” autorius sakydamas, jog “tik šios istorijos dėka buvo praskleistas šydas ir pamatėme visus veikėjus visiškai kitoje šviesoje. Pamatė visa Lietuva”.
Atsiprašau už knygos “Dievturių Sielmokslis” išleidimo datos klaidą: turi būti 1994, Kaunas.
P. S. Kadangi ginčas vyksta prie Katedros paminklo Didžiajam Gediminui papėdėje Vilniuje, kai ką dera pacituoti iš Lietuvos Krivio Jono Trinkūno knygos BALTŲ TIKĖJIMAS (leid. “Diemedis”/2.000, Vilnius) puslapių. Čia 1997 m. valstybinės J. Basanavičiaus premijos laureatas Jonas Trinkūnas rašo: “1996 m. Vilniuje pastatomas paminklas Didžiajam Gediminui. . 1998 m. Vilniuje, susirinkę iš įvairių pasaulio šalių į “Pasaulio etninės religijos kongresą” senameldžiai, pagerbė valdovo atminimą, padėdami gėlių prie jo paminklo su padėkos žodžiais”. Kongreso dalyviai padarė tokį pareiškimą: “Mes tikime, jog ateina žmonių asmeninės ir intelektualinės laisvės laikai, o globalinės informacijos ir pažiūrų apsikeitimo galimybės sudarys sąlygas atsigręžti į savo prigimtines dvasines ištakas ir atgaivinti protėvių paveldą”. “Prievartos vengimas ir nekerštavimas – svarbus mūsų krašto žmonių bruožas”. Pasirašė 20 šalių organizacijų atstovai: Vilnius,1988 m. birželio 23 d. Knygoje “Baltų tikėjimas” Jonas Trinkūnas rašo: “Prievartos vengimas ir nekerštavimas – svarbus mūsų krašto žmonių bruožas”. Todėl į ginčo dalyvius kreipiuosi: “Būkime verti tokio Jono Trinkūno atskleisto mums mūsų tautos charakteristikos bruožo “.
Tai, jei teisingai suprantu, daugiau , nei Landzbergis, nei koks kitas valstybininkinis šulas į Katedrą kojos nebekels ? Gal valdžia nutrauks Bažnyčios finanzavimą ir pareikalaus mokėti mokesčius , vesti buchalteriją ? Gal dabar Lietuva laimės mūšį prieš kryžiuočius ?