Į Lietuvą atkeliavus žiemiškiems orams – sniegui, plikledžiui ir šlapdribai, valstybinės reikšmės keliuose intensyviai vykdomi sniego ir ledo šalinimo bei slidumą mažinančių medžiagų barstymo darbai. Pasak sinoptikų, sudėtingos sąlygos prognozuojamos ir artimiausiomis dienomis, o AB „Kelių priežiūra“ primena, kad žiemiškos sąlygos reikalauja ypatingo vairuotojų budrumo.
Žiemos sezonas – vienas sudėtingiausių
AB „Kelių priežiūra“ žiemos sezono pradžią paskelbė dar spalio viduryje. Nuo to laiko valstybinės reikšmės keliuose jau išnaudota daugiau kaip 1500 tonų druskos, o valant ir barstant slidumą mažinančias medžiagas nuvažiuota daugiau kaip 28 tūkstančiai kilometrų.
Tiesa, kaip ir prognozavo sinoptikai, šiomis dienomis prasidėjo didieji žiemos iššūkiai, atnešę gausius sniego kiekius Vakarų Lietuvoje ir kitose šalies vietovėse. Vien per pastarąją naktį valstybinės reikšmės keliuose intensyviai dirbo 153 „Kelių priežiūros“ technikos vienetai.
Kaip užtikrinama kelių priežiūra žiemą?
Slidumą mažinančios medžiagos barstomos prevenciškai – dar prieš prasidedant krituliams arba susidarant plikledžiui. 1-ojo kelių priežiūros lygio keliuose sniegas ir ledas šalinamas dubliuojant du mechanizmus – po vieną eismo juostoje. Visuose valstybinės reikšmės keliuose, nepaisant kelių priežiūros lygio, organizuojami darbai, siekiant atliepti tiek kelių priežiūros normatyvų reikalavimus, tiek ir visuomenės lūkesčius.
Kadangi šiuo metu vyrauja stichinių meteorologinių reiškinių kompleksas, jis itin apsunkina vykdomus kelių priežiūros darbus. Dėl šios priežasties jie yra nuolat kartojami tol, kol įgyvendinami kelių priežiūros normatyvai.
Stichiniai reiškiniai – iššūkis kelininkams
Pasak „Kelių priežiūros“ atstovų, nepaisant dedamų pastangų, suvaldyti gamtos stichijų poveikį kartais yra itin sudėtinga. Net ir naudojant modernius dirbtiniu intelektu grindžiamus orų prognozavimo modelius bei pasitelkiant turimą techniką, žiemos keliamų iššūkių išvengti gali nepavykti. Kai kuriuose kelių ruožuose, esant itin dinamiškiems orų pokyčiams sparčiai susidaro slidi danga. Kelininkai deda maksimalias pastangas, kad ši tikimybė būtų sumažinta iki minimumo, tačiau vairuotojų budrumas išlieka svarbiausiu saugumo faktoriumi.
Aktualu visiems eismo dalyviams
Primenama, kad vairuotojai raginami rinktis saugų greitį, atsižvelgti į oro, kelio dangos sąlygas, stebėti kelio ženklus ir kitus eismo dalyvius. Taip pat būtina susiplanuoti daugiau laiko kelionėms, užtikrinti tinkamą ir saugią transporto priemonių būklę.
Šių metų naujovė, siekiant atvirumo, atskaitomybės visuomenei – sukurta galimybė tiesiogiai stebėti atliekamus darbus. „Kelių priežiūros“ mechanizmų atliekamus ir suplanuotus darbus bei panaudotus slidumą mažinančių medžiagų kiekius kviečiama stebėti gyvai interaktyviame kelių priežiūros žiemą žemėlapyje. AB „Kelių priežiūra“ darbus organizuoja vadovaujantis Kelių priežiūros vadovu bei patvirtintais normatyvais.
Pasitikrinti konkretaus kelio priežiūros lygį, darbų pobūdį ir darbo laiką galima internetinėje svetainėje www.kpl.keliuprieziura.lt.