Kada paskutinį kartą tikrinote savo automobilio aušinimo skystį? O kada jį keitėte? Jei tiksliai negalite atsakyti nė į vieną iš jų, reikėtų susirūpinti, nes delsimas gali brangiai kainuoti. Taip pat galite pamėginti atsakyti į dar vieną klausimą – ar galima maišyti skirtingų spalvų aušinimo skysčius? Teisingas atsakymas gali jus nustebinti.
Keisti būtina
Pagrindinė aušinimo skysčio paskirtis – cirkuliuojant aušinimo sistemoje palaikyti optimalią variklio darbinę temperatūrą. Kadangi visa aušinimo sistema yra pagaminta iš įvairių medžiagų, kokybiškas aušinimo skystis turi užtikrinti ir geras tepimo bei antikorozines savybes, taip pat neturi kenkti iš gumos bei plastiko pagamintoms detalėms.
Kad būtų užtikrintos šios savybės, naudojamos specialios cheminės medžiagos, kurios bėgant laikui praranda savo efektyvumą, todėl klaidinga manyti, kad aušinimo skysčio keisti nereikia. Tą daryti būtina.
„Kas kiek kilometrų ar kas kiek laiko aušinimo skystį reikėtų keisti, priklauso nuo automobilio gamintojo rekomendacijų ir aušinimo skysčio tipo. Jei nežinote, kada skystis buvo keistas ir ar jau laikas tą daryti, galima identifikuoti pagal jo būseną, nes jis turi būti skaidrus, negali būti jokių neaiškių dalelių. Jei pastebite tokius požymius, geriau nelaukti. Taip pat galima nuvykti į servisą, kur aušinimo skysčio būklę galima patikrinti“, – paaiškina „Xado“ klientų vadybininkas Ramūnas Kieras.
Aušinimo skysčio nepakeitus laiku ir jam praradus naudingąsias savybes, ilgainiui kils didelių problemų – perkais variklis, užsikirs vandens pompa, o tada ir visas variklis, atsiras korozija, kuri užterš visą sistemą ir neleis užtikrinti efektyvaus jos veikimo. Jei atidarę aušinimo skysčio dangtelį pastebite, kad išsiplėtimo bakelis pasidengęs rudomis nuosėdomis, o pats skystis drumzlinas, vien seno aušinimo skysčio pakeitimas nauju gali nepadėti, nes sistemą reikia ir išvalyti.
Taip pat aušinimo skysčiai pasižymi ir tam tikru temperatūriniu veikimo režimu. Jame esantys priedai padeda užtikrinti ne tik aušinimą, bet ir neleidžia skysčiui užšalti. Dėl šios priežasties svarbu jo būklę įvertinti prieš žiemą, nes užšalęs ar kristalizavęsis aušinimo skystis gali stipriai pažeisti vandens siurblį, užkimšti sistemos kanalus.
Klaidinga vertinti pagal spalvą
Be atitinkamos priežiūros, reikėtų atkreipti dėmesį ir į tai, ar sistemoje nėra aušinimo skysčio nuotėkių. Pavyzdžiui, nedidelio nuotėkio galima net nepastebėti, tačiau per ilgą laiką iš sistemos gali dingti reikšmingas kiekis skysčio, dėl ko taip pat atsiranda nemaža rizika kilti didesniems variklio gedimams. Jei pastebėjote, kad aušinimo skysčio trūksta ir norite jo papildyti, nedarykite dažnos klaidos – skystį rinkitės ne pagal spalvą!
„Jei aušinimo sistemą reikia papildyti, tai skystį, kurį norite pilti, rinkitės ne pagal spalvą, bet tipą ir sudėtį. Skirtingi gamintojai tokią pačią spalvą gali naudoti skirtingų tipų aušinimo skysčiams, todėl, pavyzdžiui, vieno gamintojo raudonas skystis gali būti G11, o kito – G13. Sumaišius juos gali atsirasti nepageidaujama cheminė reakcija, kuris sukels sistemos gedimus“, – perspėja R. Kieras.
Esant būtinybei galima naudoti skirtingų spalvų aušinimo skysčius, tačiau svarbu, kad jų sudėtis atitiktų jūsų automobilio gamintojo keliamus reikalavimus ir nesiskirtų veikliosios medžiagos.
Tačiau net jei sumaišysite tokio pat tipo, bet skirtingų gamintojų skysčius, geriau ilgai nelaukus nuvykti į servisą ir skystį pakeisti nauju. Jei nežinote, koks skystis naudojamas jūsų automobilyje, o papildyti reikia nedidelį, iki pusės litro kiekį, geriau naudokite distiliuotą vandenį ir esant galimybei visą skystį pakeiskite nauju.
Nenumokite ranka į aušinimo skystį ir jo svarbą – laikykitės siūlymų ir ne tik išvengsite nemalonių gedimų, bet ir užtikrinsite sklandų variklio darbą.