Šeštadienis, 28 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus Energetika

Buitinis elektros lizdas ar stotelė: kuris taupo daugiausia laiko ir pinigų?

www.alkas.lt
2024-08-18 13:26:00
0
Elektromobilis

Elektromobilis | pexels.com nuotr.

Per pastaruosius ketverius metus grynųjų elektromobilių skaičius Lietuvoje išaugo aštuonis kartus ir šiandien jau viršija 13 tūkst. Visgi ekologiškas transporto priemones pasirinkusiems vairuotojams kyla ir dilema, kur jas krauti. Elektromobilių ekonomiškumą geriausiai leidžia išnaudoti krovimas namuose, už elektrą mokant pagal turimo tiekimo plano tarifus. Tačiau vartotojai, nusprendę įkrovimui naudoti buitiniam elektros lizdui skirtą kištuką, tokiu pasirinkimu greitai nusivilia. Žinovai paaiškina, kodėl taip nutinka.

Žaliųjų energijos sprendimų bendrovės „Enefit“ privačių klientų segmento vadovas Julius Areška pastebi, kad pasvarstydami įsigyti elektromobilį vairuotojai apie įkrovimą neretai galvoja vadovaudamiesi dviem mitais.

Vieni nusprendžia, kad elektromobilis jiems nėra tinkamas, nes jo įkrovimas užtrunka palyginti ilgai. Kiti gi įvertina, kad važinėja gana retai, todėl gali taikstytis su lėtų įkrovimu naudojant buitinį elektros lizdą. Tačiau abu šie įsitikinimai yra klaidingi.

Rozetė – ne geriausias pasirinkimas

„Elektromobilius krauti tiesiog iš rozetės techniškai yra įmanoma, tačiau praktiškai toks pasirinkimas yra labai neefektyvus. Priklausomai nuo automobilio baterijų talpos, toks įkrovimas užtruktų mažiausiai 20 valandų. Kad ir kaip retai naudotumėmės automobiliu, su parą trunkančiu įkrovimu, matyt, taikstytis visgi nenorėtume“, – teigia J. Areška.

Dar blogiau tai, kad transporto priemonės įkrovimas iš buitinio elektros lizdo nėra saugus. Kraunamas elektromobilis naudoją visą įmanomą galią, todėl elektros linija patiria didelę apkrovą, tai trunka sąlyginai ilgai, todėl laidai gali pradėti kaisti ir namuose sukelti gaisrą.

Tiek įkrovimo greičio, tiek saugumo problemas gali išspręsti specialios įkrovimo stotelės. Privatiems vartotojams įprastai siūloma rinktis 11 kW arba 22 kW galios įrenginius. Paskaičiuoti, per kiek laiko tokios stotelės įkrautų elektromobilio bateriją nesudėtinga – tereikia jos talpą padalinti iš įkrovimo galios. Tai reiškia, kad 60  kWh talpos bateriją turintis elektromobilis, pavyzdžiui, „Volkswagen ID. 4“ 22 kW galios stotele nuo 0 iki 100 proc. būtų pakrautas per maždaug 3 val., o 11 kW stotele – per kiek daugiau nei 5 valandas.

Tiesa, visų pirma reikia pasitikrinti, ar turimos elektros įvado galios pakanka pasirinktai įkrovimo stotelei įrengti. Jei nepakanka, reikia kreiptis į bendrovę „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) dėl įvado galios padidinimo.

„Yra dalis vartotojų, manančių, kad toks įkrovimo laikas yra ilgas. Tačiau pripažinkime, automobiliai didesnę paros dalį ne važiuoja, o stovi. Jei šis laikotarpis yra panaudojamas elektromobiliui krauti, tuomet laikas apskritai nėra gaištamas. “, – pabrėžia „Enefit“ privačių klientų segmento vadovas.

Įprastai ant sienos montuojamos privačios įkrovimo stotelės neužima vietos, turi apsaugas nuo viršįtampių ir viršsrovių, todėl elektromobilį prie jų galima prijungti ir ramiai palikti nakčiai – prisipildžius baterijai, krovimas nutrūks, o ryte automobilis bus paruoštas kelionei. Turint saulės elektrinę, elektromobilį ypač apsimoka krauti dieną ir tam naudoti realiu laiku generuojamą elektros energiją.

Sutaupyti leidžia ir išmanieji tokie išmanieji sprendimai kaip „Enefit Volt Home“, pasirūpinantys, kad elektromobilis būtų kraunamas tuomet, kai elektra kainuoja mažiausiai.

„Verta atkreipti dėmesį, kad dažniausiai elektra rinkoje būna brangiausia nuo 19 iki 21 val. Tad jei turite su „Nordpool“ birža susietą planą ir automobilį pradėsite krauti tik grįžę iš darbo, mokėsite daugiau nei galėtumėte. Išmanieji sprendimai prie stotelės prijungtą elektromobilį automatiškai pradeda krauti tuomet, kai elektra yra pigiausia“, – pataria J. Areška.

Gedimai – ypač reti ir išsprendžiami nuotoliu

Dalis vartotojų neretai mano, kad privačios įkrovimo stotelės įsirengimas pareikalaus didelių finansinių kaštų. Tačiau ir čia galioja dėsnis, kad visos naujos technologijos ilgainiui vystosi, darosi efektyvesnės ir pinga. Šiandien vienam elektromobiliui skirtą 22 kW galios stotelę galima įsigyti neišleidžiant nė 1 tūkst. eurų.

Be to, rinkoje atsiranda ir įkrovimo nuomos sprendimų. Tokiu atveju įrenginiams suteikiama ir remonto bei nemokamo keitimo garantija, tačiau J. Areška patikina, kad dėl galimų techninių stotelių gedimų vartotojai turėtų apskritai nesukti galvos, nes jie pasitaiko itin retai ir dažniausiai išsprendžiami per kelias minutes nuotoliniu būdu.

„Nuotoliu išsprendžiame 95 proc. problemų. Dažniausiai pasitaiko stotelių programinės įrangos užstrigimai, bet tuomet užtenka sistemą tiesiog perkrauti. Su stotelėmis susietų išmaniųjų programėlių naudotojai kartais susiduria su ryšio trikdžiais, kai stotelės būna įrengtos požeminiuose garažuose. Tačiau tai jau ne stotelių, o telefonų ir ryšio tiekėjų klausimai, į kuriuos tiesiog reikėtų atsižvelgti renkantis vietą stotelei“, – sako Julius Areška.

Be to, stoteles įsigyjantiems ar jų nuomą pasirinkusiems privatiems vartotojams „Enefit“ suteikia nuolaidas elektrai ir viešajame „Enefit Volt“ įkrovos tinkle, kurio stotelių skaičius per šiuos ir ateinančius metus pasieks 1000.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Ar verta įsirengti elektromobilio krovimo stotelę prie namo?
  2. 5 patarimai renkantis įkrovimo stotelę
  3. Ką žinoti norint įsirengti įkrovimo stotelę?
  4. Pirmoji Vilniaus elektromobilių įkrovos stotelė
  5. Vilniuje įrengta pirma saulės energijos įkrovimo stotelė elektromobiliams
  6. Elektomobilių įkrovimo vietų daugės 7 kartus
  7. Keletas taisyklių įkraunant elektromobilį
  8. Kaip sekasi elektromobiliams Lietuvoje ir pasaulyje?
  9. Kaip elektromobilis gali atsipirkti greičiau
  10. Kiek iš tiesų kainuoja elektromobilio išlaikymas?
  11. Pradedamas statyti pirmasis elektromobilių įkrovimo parkas

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

baltoji banga.lt
Lietuvoje

„Baltoji banga“ ragina Seimą pirmadienį nemažinti atsakomybės už piktnaudžiavimą pareigomis

2025 06 28
Vilniuje pirmąkart istorijoje vyks Europos šalių geografijos olimpiada | linesa.lt nuotr.
Lietuvoje

Vilniuje pirmąkart istorijoje vyks Europos šalių geografijos olimpiada

2025 06 28
Sargėnų estakada
Lietuvoje

Atidaromas eismas Sargėnų estakada

2025 06 28
Klaipėdos kamerinis orkestras
Kultūra

Kintų muzikos šventėje – pasaulinio lygio pasirodymo lydimos Anatolijaus Šenderovo ir Ugnės Karvelis sukaktys

2025 06 28
Policija
Lietuvoje

Savaitgalį – pareigūnų dėmesys motociklininkų saugumui

2025 06 27
Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas pasirašė mokesčių, pensijų ir Gynybos fondo įstatymus

2025 06 27
Smūgio slopintuvas
Lietuvoje

Didesniam saugumui keliuose – mobilūs smūgio slopintuvai

2025 06 27
Šuo, katė
Gamta ir žmogus

EP žengia į priekį užtikrinant naminių gyvūnų gerovę

2025 06 27

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Rimvydas apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • Vilna apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • Rimvydas apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • >Vilna apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Rotavirusas vasarą neatostogauja
  • M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
  • Skirtingiems patiekalams – skirtingi pomidorai
  • Nemokamas „Wi-Fi“ – tik mėgstantiems riziką

Kiti Straipsniai

Elektrinis laivas | vvt.lt nuotr.

Vilniaus elektriniai laivai jau testuojami Rygoje

2025 06 27
Saulės elektrinė

Saulės ir vėjo elektrines bus galima įrengti paprasčiau

2025 06 26
Patikra

Daugės mokamų kelių krovininiam ir komerciniam transportui

2025 06 25
Kelio darbai

Kelyje link Lenkijos sienos įsigalioja eismo pokyčiai

2025 06 25
Elektra

Nesidomėjimas elektros tiekėjų pasiūlymais tuština piniginę

2025 06 24
Telefonas

Dėl ko naktį telefono geriau nekrauti

2025 06 24
Audra

Jonines sutiksime su perkūnija – ESO stiprina pajėgas

2025 06 23
Elektromobilis

Kokį elektromobilį pasirinkti – naudotą ar naują?

2025 06 23
Automobilis, visureigis

Kaip statyti automobilį per Joninių renginius

2025 06 22
Elektra

Kad elektros skaitiklis nesisuktų, kol jūs suksitės prie Joninių laužo

2025 06 20

Skaitytojų nuomonės:

  • Rimvydas apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • Vilna apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • Rimvydas apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • >Vilna apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • +++ apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Pixabay.com nuotr.

Nekaltas pėdos įtrūkimas gali sukelti rimtų nagalavimų

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai