Pirmadienis, 16 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

M. Kundrotas. Lėkštoji kultūra: štrichai iš šalies

Marius Kundrotas, www.atodangos.com, www.alkas.lt
2024-08-13 07:00:00
3
Marius Kundrotas

Marius Kundrotas | asmen. nuotr.

Istoriškai kultūros sąvoka kildinama iš romėnų oratoriaus Cicerono tekstų. Visgi moderniosios kultūros sampratos autoriumi laikomas tautininkų patriarchas Johanas Gotfrydas Herderis (Johann Gottfried Herder). Jam kultūra buvo dvasinė gyvybinė jėga, jungianti tautą, ugdanti jos žmoniškumą, taurinanti ir įkvepianti.

Šiandien vyrauja radikaliai skirtinga, netgi priešinga kultūros samprata. Kultūros užduotis – jau ne taurinti, o provokuoti ir šokiruoti. Kuo degeneratyvesnė kultūros raiška, tuo ji respektabilesnė. Tuo metu, kai aukštuomenės vietą užima vakarykštės padugnės, natūralią socialinę, kultūrinę ir politinę hierarchiją verčiančios aukštyn kojomis, mases užplūsta popsas.

Jis nėra toks perversiškas kaip didelė dalis šiuolaikinės profesionaliosios kultūros, bet intelektualiai – dar lėkštesnis, visiškai eliminuojantis minties pastangas.

Šiuolaikinis statistas retai pats renkasi, kuo ir kaip gyventi. Dažniau jam tai brukama. Paprastas žmogus dažniausiai būna inertiškas. Jis siekia to, prie ko yra įpratęs, arba – kultūrinės inžinerijos atveju – įpratintas. O paprastą žmogų lengviau įpratinti prie paprastų dalykų, kuriuos dargi lengviau pagaminti.

Viešosios kultūros prieigas monopolizavus kultūros verslininkams galima pagaminti maksimalų produkcijos kiekį minimaliomis sąnaudomis su maksimaliu pelnu. Taip statistas tolydžio primityvėja.

Armonikos karta skiriasi nuo kanklių kartos taip pat, kaip nuo armonikos kartos skiriasi kompiuterinių plaktukų karta. Kiek armonika sudėtingesnė už kankles, o kompiuteris – už armoniką, tiek primityvėja jais išgaunami ritmai ir melodijos. Tas pats galioja ir pritariamiems tekstams. „Kūlgrindos“ dainos skiriasi nuo Jungėnų kapelos repertuaro, o šis – nuo „Dinamikos“ ir jos šiuolaikinių įpėdinių produkcijos.

Tai nėra visuotinė taisyklė, nes vargonai ar elektrinės gitaros taip pat yra sudėtingesni instrumentai nei kanklės, bet šiais instrumentais grojama muzika nėra mažiau rafinuota. O ir armonika galima išgauti rimtą muziką. Bet juk kalbame ne apie kultūrinį elitą, vertinantį rafinuotumą, o apie liaudį. Kanklių kartoje ir liaudis buvo dvasingesnė nei „bumčikų“ kartoje. Pastarasis muzikos surogatas žadina žemiausius instinktus – gyvulišką šėlsmą visomis prasmėmis, kas pagauna paprastą žmogų daug lengviau nei dvasingesni akordai.

Su pseudokultūrinės pramonės nabobais išlošia ir politinė oligarchija. Net sunku pasakyti, kurie kuriuos aptarnauja. Lėkštosios kultūros atbukintas žmogus praranda motyvą gilintis ne tik į moralę ar filosofiją, bet ir į politiką. Jis arba balsuoja už tuos, kurie dažniau rodomi parsidavusios žiniasklaidos, arba bent jau netrukdo oligarchijai išlaikyti valdžią. O jei paprastas žmogus ir paprotestuoja, tai tik virtuvėje, bare ar anoniminiuose komentaruose. Politinėms paieškoms, politinei nuovokai ar politinei veiklai jis pernelyg atbukintas.

Visgi būtų šiurkšti klaida manyti, kad lėkštoji kultūra būdinga tik liaudžiai, esančiai visuomeninės hierarchijos apačioje. Ši kultūros rūšis būdinga ir snobams – žmonėms, siekiantiems sau ir kitiems įrodyti savo kultūrinį pranašumą bei rafinuotumą, bet iš tiesų priklausomiems nuo mados ir konjunktūros.

Šie žmonės sudaro ypatingą dvasinio plebso porūšį. Jie mano, kad vienas ar kitas kūrinys yra rafinuotas, nes taip manoma jų grupėje. Kaip šis mechanizmas užvedamas, sunkiau paaiškinti. Veikiausiai vienas snobas, panūdęs parodyti abejotiną originalumą, šūkteli apie tokio produkto vertę, o kiti choru jam pritaria.

Ypač apmaudu, kad lėkštosios kultūros įrankiu tampa abstrakcijos sąvoka. Abstrakti idėja yra žmogaus proto vainikas, bet šiais laikais abstrakcija mene vadinama tai, kas reikalauja kaip tik mažiausių intelektualinių ir kūrybinių pastangų. Trejų metų vaikas, net šimpanzė geba nupiešti tokio lygio vaizdelius, kaip kai kurie didžiai vertinami abstrakcionistai.

Žinoma, būtų kvaila pagal tokius pavyzdžius apibendrinti visą abstraktųjį meną. Vertę sudaro trys komponentai: kūrinio sudėtingumas, įdėtas darbas ir dvasinė-idėjinė prasmė. Na, o plačiau aptarinėti piešinius, skulptūras, pjeses ar performansus, kuriais skatinamas gašlumas ar dergiamos religinės, tautinės, moralinės vertybės, gal būtų per didelė garbė tokiai „kūrybai“. Užteks konstatuoti: jei tai – kultūra, tada kultūra yra ir pornografinė hormonizuoto dvejetukininko teplionė ant mokyklos išvietės sienos.

Du žodžiai – primityvumas ir vulgarumas – apibrėžia žymią dalį šiuolaikinės kultūros. Jei primityvumas reiškia proto menkumą, tai vulgarumas – doros trūkumą ir visiškai iškreiptą skonį.

Dar viena klaida būtų manyti, jog degraduoja tik baltojo žmogaus populiarioji kultūra. Užtenka žvilgtelti į afroamerikiečių muzikos istoriją. Nuo džiazo ir bliuzo nusileista iki hip hopo, kuriame gal ir galima rasti prasmingų tekstų bei gana rafinuotos muzikos, bet praktiškai visa ši kultūra orientuota į gatvių banditėlius. Kai kurie džiazo kūriniai – sudėtingesni už kai kurias klasikines simfonijas. Bet ar surastume bent vieną repo kūrinį, kuris nors per šimtą mylių galėtų lygintis su pačia prasčiausia simfonija?

Anglų kultūros ir politikos filosofas Rodžeris Skrutonas (Roger Scruton) teigė, kad menas, anksčiau buvęs tiesiog laisvalaikio leidimo forma, iš dalies arba visiškai perėmęs religijos funkciją – ugdyti ir taurinti sielą. Galima dėl to pasiginčyti. Menas ir iki modernybės epochos dažnai šią funkciją vykdydavo, nors būta ir pramoginės funkcijos. Religija ir menas dažnai būdavo sąjungininkai, o kai dievybės pasirodydavo ydingos (tai ypač ryšku pagonybėje), pagrindinė moralinio ugdymo funkcija ir tada tekdavo menui.

Modernybėje prasidėjo kaip tiktai priešingas procesas, galutinai išsiskleidęs postmodernybėje. Tolstant nuo religijos palaipsniui tolta ir nuo moralės, o menui teliko pramoginė funkcija, anksčiau buvusi tik viena iš jų. O postmodernybėje, politikams įvaldžius kultūrinę inžineriją, atsirado ir nebūta funkcija – tikslingo bukinimo funkcija.

Pasak teisingos R. Skrutono įžvalgos, mes šiandien vis daugiau žinome, kaip siekti vieno ar kito tikslo, bet vis mažiau besuvokiame, ko ir kodėl turėtume siekti. Technologinė civilizacija ne tik suteikia daugiau priemonių, ji patį mąstymą perorientuoja į priemones. Tai susina ir svarbiausią kultūros sritį – filosofiją. Pastarojoje įsigali aktualijos ir vis mažiau belieka liekamosios vertės turinčioms koncepcijoms.

Koncepcijas kurti dabar tampa kone tabu. Jos jau sukurtos už mus – Frankfurto mokykloje. Pastarosios guru galima gerbti bent jau už drąsą. Dabar belieka atkartojimas, kopijavimas ir tąsa.

Kultūra, kurioje vertybės perkamos ir parduodamos, primena prostituciją. Pirmuoju atveju perkama ir parduodama tai, kas turėtų būti vertybė, antruoju – tai, kas turėtų būti meilė. Meilė ir vertybės – glaudžiai susijusios. Apie tai, ką vertiname, galima sakyti, jog tai ir mylime, ir atvirkščiai.

Konfucijus teigė, kad esmės ir formos atskyrimas yra klaidingas. Forma ir esmė sutampančios. Šis teiginys itin abejotinas filosofijoje, politikoje ir etikoje, bet jis daugiau ar mažiau tinka estetikoje. Mene kūrinys privalo būti gražus. O kadangi grožis kaip visuotinė norma tiesiog nėra įmanoma, belieka į jausmų pasaulį pasikviesti protą ir nustatyti objektyvesnius kriterijus: sudėtingumą, darbą ir idėjinę prasmę.

Jei skulptorius pavaizduos nykštuką klišomis kojomis ir pasakys, jog tai – Aleksandras Makedonietis, tai sukels tik užjaučiamą šypseną. O būtent tai daroma hipertolerantiškame kine, kur europiečių herojus vaidina afrikiečiai aktoriai. Egalitarinė pseudofilosofija kuria pseudokultūrą.

Faktinių duomenų perkeitimas iki absurdo puikiai tinka komedijos žanrui. Galime pagrįstai mėgautis anachronizmais ir kitomis absurdo formomis humoristiniuose filmuose. Problema ta, jog daugėja absurdo filmuose, kuriuose pretenduojama į tikrą istoriją. Ačiū Dievui, kol kas tai apima tik meninius filmus, bet kas žino, kada ši tendencija pereis į dokumentiką? Mūsų pasauliui vis labiau kraustantis iš proto tampa vis labiau įmanoma, kad kairuoliškas profesorius paskelbs Joną Basanavičių buvus hotentotą.

Konservatyvūs žmonės dažnai kaltinami tuo, kad tiktai kritikuoja modernią ar postmodernią kultūrą, užuot pateikę pozityvias alternatyvas. Iš tiesų alternatyva – paprasta iki banalumo: kurti kilnius kūrinius. Nebojant to, kad postmodernistinė kultūra, pati didžiąja dalimi sudaryta iš kičo, apšauks klasikines kultūrines raiškas kiču. R. Skrutonas teisus, teigdamas, kad nėra galimybės profesionaliai grįžti prie ankstesnių klasikos formų. Bet juk barokas taip pat nebuvo gotikos atkartojimas. Teks atrasti naujas formas ant seno pagrindo.

Didelė tikimybė, jog dėl kultūros formų bei turinio teks rimtai pakovoti. Masinės pramonės sąlygomis sunku populiarinti aukštesnes kultūros raiškas. Masės smegenys užterštos lengviau pasiekiama informacija. Visgi istorijos mokslo klasikas Arnoldas Toinbis (Arnold Toynbee) paliko tam tikrą dozę optimizmo. Anot jo, istoriją kuria dvi jėgos: kūrybiška mažuma ir inertiška dauguma. Pastaroji tiesiog seka mažuma.

Nebus lengva įtikinti mases aukštesnės kultūros verte ir prasme. Bet bandyti verta. Tiesą sakant, kova už aukštesnę savos tautos ir žmonijos kultūrą yra bene vienintelė prasminga veikla šiame pasaulyje.

Autorius yra politologas

Atodangos.com logo

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. M. Kundrotas. Slinktis į vulgarybę
  2. M. Kundrotas. Ar išgelbėsime šeimas iš pragaro?
  3. M. Kundrotas. Zirzliai prieš derglius
  4. M. Kundrotas. Liberalizmas: kelias į totalitarizmą
  5. V. Juozapaitis. Kultūra yra viena stipriausių mūsų valstybės gynybos galių
  6. M. Kundrotas. Kai valstybė – tai aš
  7. M. Kundrotas. Ar laisvė yra vertybė?
  8. M. Kundrotas. Sąvokų diktatūra
  9. M. Kundrotas. Liaukimės verkti
  10. M. Kundrotas. „Atsakingasis“ Zuoko liberalizmas
  11. M. Kundrotas. Žvejyba drumstame vandenyje
  12. M. Kundrotas. Demokratijos problemos ir jų sprendimas
  13. M. Kundrotas. Pavergianti priešo idėja
  14. M. Kundrotas. V. Radžvilo partijos nacionalizmas
  15. M. Kundrotas. Kai vata patenka į valdžią

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 3

  1. PR says:
    10 mėnesių ago

    Nėra ko pridurti, nes viskas pasakyta. Gerai nuteikia giluminiu problemios matymu. Tačiau, deja, neužtenka vien tai sakyti, dar reikia, kad kažkas tai girdėtų. Mes net žodžio neturim tam kurtumui įvardinti. ,,Ignorance” angliškai, nežinojimas savo valia, tiesos atmetimas…

    Atsakyti
  2. P.Skutas says:
    10 mėnesių ago

    Mąstymą, protą, esančius kaip jausminius-loginius procesus, DI naudojimas verčia grynai loginių veiksmų procesu, taip žmonijos gyvenimas pereina į bejausmę – grynai į loginių veiksmų būtį. Taigi ateityje kaip ir lauktų esminis pasikeitimas žmogaus būtyje, tačiau tikėtina, kad visgi jo proto jausminė-loginė prigimtis vien loginius DI padarinius išlaikys tik tarnystės žmonijai vietoje.

    Atsakyti
  3. nuomonė says:
    10 mėnesių ago

    “Menas, anksčiau buvęs tiesiog laisvalaikio leidimo forma”( citatos pabaiga)? O kaip senovės Egipto, Antikos graikų, romėnų menas- dievų, valdovų skultūros, freskos? Kaip renesanso, baroko menas, taip pat aukštinęs valdovus ? Ar tai nebuvo ir religijos įtvirtinimo, valdžios šlovinimo priemonė?

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Namas su terasa
Lietuvoje

NT mokestis – vėl patobulintas

2025 06 16
Seimas
Lietuvoje

Seimas svarstys siūlymą dėl galimybės įvesti nacionalines sankcijas

2025 06 16
Ūkininkų spaudos konferencija
Lietuvoje

Ūkininkai ruošiasi akcijai „NE – mokesčių buldozeriui“

2025 06 16
Lokys
Gamta ir žmogus

Pristatytas veiksmų planas dėl Vilniaus apylinkėse klaidžiojančio lokio

2025 06 16
Remigijus Žemaitaitis
Lietuvoje

R. Žemaitaitis ragina pažaboti elektroninių cigarečių juodąją rinką

2025 06 16
Prezidentas susitiko su Lietuvos garbės konsulais
Lietuvoje

Prezidentas susitikime su Lietuvos garbės konsulais

2025 06 16
LK analitikai
Lietuvoje

Propagandistų akiratyje –Vokietijos brigada ir karinės pratybos

2025 06 16
Šildymas
Lietuvoje

Ministerija kviečia atnaujinti šildymo sistemas

2025 06 16

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie A. Kumpis. Ukrainos pamokos ir Lietuvos kariuomenės nenoras mokytis
  • Rimgaudas apie Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininku išrinktas Audrys Antanaitis
  • Kažin apie A. Kumpis. Ukrainos pamokos ir Lietuvos kariuomenės nenoras mokytis
  • +++ apie A. Kumpis. Ukrainos pamokos ir Lietuvos kariuomenės nenoras mokytis

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • NT mokestis – vėl patobulintas
  • Seimas svarstys siūlymą dėl galimybės įvesti nacionalines sankcijas
  • Ūkininkai ruošiasi akcijai „NE – mokesčių buldozeriui“
  • Pristatytas veiksmų planas dėl Vilniaus apylinkėse klaidžiojančio lokio

Kiti Straipsniai

Sutarjela

EKGT siūlo regionų plėtros ir savivaldos įstatymuose daugiau dėmesio skirti kultūrai

2025 06 16
Autobusas

Didėsiantys mokesčiai brangins viešąjį transportą ir neskatins gyventojų į jį persėsti

2025 06 16
Arūnas Kumpis| FB nuotr. Alkas.lt koliažas

A. Kumpis. Ukrainos pamokos ir Lietuvos kariuomenės nenoras mokytis

2025 06 16
Smėliu užpustytos 1941-ųjų metų tremtinių kapinės Tit Aruose. Jakutijos ASSR, 1989 m. | Genocido aukų muziejaus rinkinių nuotr.

I. Meškauskas. Kai mus gaudė ir šaudė kaip žvirblius

2025 06 16
Kretingalės tiltas

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos keliautojams verta pamatyti šią vasarą

2025 06 16
Audrys Antanaitis | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininku išrinktas Audrys Antanaitis

2025 06 15
Ukrainos kariai | facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.

Prasidėjo blogio ašies ardymas

2025 06 15
Trampo „lankstumas“ žalia šviesa Rusijos raketoms

A. Medalinskas. Trampo „lankstumas“ – žalia šviesa Putino raketoms ir dronams

2025 06 13
Sovietų Lietuva | wikipedia.org nuotr.

S. Tutlys. Istorijos mokslas Lietuvoje 1940–1990 metais

2025 06 13
Kruvinas pasveikinimas

JAV sveikinimas agresoriui – spjūvis Ukrainai

2025 06 13

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie A. Kumpis. Ukrainos pamokos ir Lietuvos kariuomenės nenoras mokytis
  • Rimgaudas apie Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininku išrinktas Audrys Antanaitis
  • Kažin apie A. Kumpis. Ukrainos pamokos ir Lietuvos kariuomenės nenoras mokytis
  • +++ apie A. Kumpis. Ukrainos pamokos ir Lietuvos kariuomenės nenoras mokytis
  • +++ apie L. Kojala. Apklausos dėl Haris ir Trampo varžybų gali klaidinti
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
D.Malinauskas su motina Alina ir seserimis Jadvyga bei Filomena | D. Malinausko vaikaičio Tado Stommos asmeninio archyvo (JAV) nuotr.

A. Čiras. Knygnešių rėmėja, tremtinė Filomena Malinauskaitė

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai