Ilgai lauktas vasaros metas atnešė ne tik šiltus orus atostogaujantiems, bet ir kelia vairuotojams nepatogumų dėl vykdomų kelio remonto darbų. Kelininkams skubant taisyti pagrindinių miestų arterijų ir svarbiausių šalies kelių, remontuojamose atkarpose pasikeičia įprasta eismo tvarka − susiaurėja važiuojamoji dalis, sumažėja leistinas greitis, neretai įrengiami šviesoforai ir kelio atitvarai, kurie apsunkina vairavimą, todėl vairuotojai turi būti itin dėmesingi.
„Vasaros metu kelių apkrova natūraliai išauga, ypač tuose keliuose, kurie veda į pajūrį, ežeringus regionus, kurortinius miestus. Oficialūs duomenys rodo, kad vien pernai vietinių šalies gyventojų, apsistojusių kituose miestuose, skaičius viršijo 870 tūkst., ir daugiausia tokių nakvynių buvo registruota būtent vasaros metu“, – sako „Lietuvos draudimo“ žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis.
Pasak draudiko, gyventojų mobilumui išaugus, intensyvėja eismas keliuose, ir kelių remontai gali sukelti papildomų pavojų vairuotojams. Todėl leidžiantis į kelionę automobiliu patariama pasidomėti, ar jūsų planuojamame maršrute vykdomi kelio darbai, tai taip pat padės tiksliau suplanuoti kelionės laiką.
„Šiuo metu remontuojami ar atnaujinami ruožai beveik visuose pagrindiniuose šalies keliuose. Su kelio darbais vairuotojai susiduria A1 (Vilnius – Klaipėda), A2 (Vilnius – Panevėžys), A4 (Vilnius – Varėna), A5 (Kaunas – Marijampolė – Suvalkai) ir kituose keliuose. Vasarą kelininkai pluša ir vasaras prie ežerų mėgstančių leisti vilniečių intensyviai naudojamame kelyje A14 (Vilnius – Utena)“, − komentuoja A. Juodeikis.
Kaip pastebi draudikas, dažniausiai skaudžios nelaimės keliuose įvyksta tada, kai nepaisoma saugumo reikalavimų ir viršijamas leistinas greitis. Todėl remontuojamo kelio atkarpose svarbu laikytis kelio ženklų nurodymų, gerbti kitus vairuotojus bei būti itin atidiems – net ir menkas vairo kryptelėjimas gali turėti skaudžių pasekmių.
„Vairuotojai turėtų suprasti, kad dėl kelio remonto pasikeitusį žymėjimą ir ženklinimą reikia sekti ypač atidžiai. Privalu važiuoti saugiu greičiu, laikytis saugaus atstumo nuo kitų eismo dalyvių, paisyti kelio ženklų, kurių paskirtis yra judėjimą automobiliu eisme padaryti kuo saugesnį, o ne atvirkščiai, kaip kartais gali atrodyti skubantiems vairuotojams“, – sako A. Juodeikis.
Remiantis „Lietuvos draudimo“ duomenimis, dažniausiai fiksuojama žala tarp savanorišku (KASKO) draudimu automobilius apsidraudusių gyventojų yra avarijos. Vidutinė tokios draudimo žalos išmoka siekia daugiau nei 1800 eurų.
Tačiau į autoįvykį vairuotojai papuola ne tik susidūrę su kita transporto priemone, bet ir atsitrenkę į įvairias kliūtis, įskaitant ir remontuojamuose ruožuose pastatytus atitvarus, kitas kliūtis. Vien pernai susidūrimų su įvairiomis kliūtimis tarp KASKO draudimą turinčių vairuotojų skaičiuota virš 2500 atvejų.
A.Juodeikis atkreipia dėmesį, kad norintišvengti eismo įvykio remontuojamame kelio ruože, patariama vadovautis šiais keliais patarimais:
-
Būkite itin atidūs kelyje bei sekite kelio ženklinimą bei žymėjimą. Kelio remonto vietose gali būti stipriai sumažintas leistinas greitis, todėl svarbu to neignoruoti – greitis mažinamas dėl potencialios rizikos tame kelio ruože;
-
Paisykite atsakingo vairavimo bei drausmės kelyje principų. Remontuojamose kelio atkarpose vairuotojus lenkite itin pamatavę riziką, o jei to padaryti nėra galimybės – susilaikykite nuo šio manevro ir saugiai pasiekite remontuojamo ruožo pabaigą;
-
Dar prieš išvažiuodami išstudijuokite, kokiose jūsų kelionės vietose yra vykdomas remontas. Siekdami šių atkarpų išvengti, jei įmanoma, naudokitės kitais, neremontuojamais keliais. Taip sutaupysite laiko ir nepateksite į spūstį, kurios neretai vargina važiuojančius remontuojamais keliais.