Šį pavasarį vykusioje tarptautinėje žemės ūkio parodoje „Ką pasėsi… 2024“ siuntų pristatymo įmonė „DPD Lietuva“ apklausė renginio dalyvius bei ūkininkus. Tyrimas atskleidė svarbiausius ūkininkų iššūkius prekyboje – daugiau nei 70 proc. apklaustųjų trūksta galimybių, norint prekiauti visoje Lietuvoje.
Padėti išspręsti šią problemą galėtų prekybos platforma (angl. Marketplace“) internete, apjungianti skirtingus ūkininkus. Beveik 95 proc. apklausos dalyvių teigia, kad tokia platforma yra labai reikalinga (daugiau nei 57 proc.) arba reikalinga (beveik 37 proc.).
Apklausos dalyvių taip pat buvo paklausta, kodėl jie norėtų pardavinėti maistą internetu. Daugiau nei 71 proc. apklaustųjų atsakė, kad tokia praktika išplėstų jų veiklos ribas – suteiktų galimybę prekiauti visoje Lietuvoje. Maisto prekyba internetu taip pat leistų prekiauti be tarpininkų, taip mano daugiau nei 44 proc. apklausos dalyvių. 32 proc. apklaustųjų teigia, kad e. prekyba taip pat užtikrintų, kad prekės klientus pasiektų kasdien.
Greitas ir patogus pristatymas – verslo plėtros galimybė
Atliktas tyrimas taip pat atskleidė, kad net 9 iš 10 ūkininkų, dalyvavusių apklausoje, „DPD fresh“ maisto pristatymo paslaugą visoje Lietuvoje vertina kaip savo verslo plėtros galimybę.
„Tokie tyrimo rezultatai rodo, kad ūkininkai nuolat ieško inovatyvių, patogių ir efektyvių prekybos būdų, kurie atvertų duris į dar daugiau Lietuvos vietų ir padėtų pritraukti naujų klientų. Atliepdami ūkininkų ir verslininkų poreikius, nuolat ieškome sprendimų, kurie padėtų užtikrinti greitą pristatymą ir tinkamas gabenimo sąlygas, aktualias šviežiais gaminiais prekiaujantiems ūkininkams“, – sako „DPD fresh“ vadovas Tomas Brazauskas.
Pasak jo, „DPD fresh“ paslauga leidžia ne tik klientams visoje Lietuvoje užsakymus pristatyti per 1 d.d., bet ir užtikrina šviežiems gaminiams reikalingas transportavimo sąlygas – gaminiai gabenami palaikant 0-4 laipsnių temperatūrą, kuri stebima viso siuntos kelio metu.
Internetu dažniausiai perka vaisius bei daržoves
Tyrime dalyvavo ne tik ūkininkai, tačiau ir kiti parodos ir mugės dalyviai, atvykę apžiūrėti, sužinoti naujienas ar įsigyti maisto. Apklausos duomenimis, E. prekybos naudą įžvelgia ne tik patys ūkininkai, bet ir vartotojai – daugiau nei 63 proc. atsakiusiųjų teigia, kad pirkti maisto prekes internetu dažniausiai renkasi dėl šviežumo, o beveik 52 proc. – dėl galimybės prekes įsigyti tiesiai iš ūkininkų bei gamintojų.
Remiantis apklausos duomenimis, beveik 67 proc. apklaustųjų internetu dažniausiai perka šviežias daržoves bei vaisius, o kiek daugiau nei 57 proc. – šviežią mėsą ir jos gaminius. Rečiausiai (25 proc.) apklausos dalyviai internetu įsigyti renkasi bakalėjos gaminius – makaronus, kruopas, konservus ar riešutus.