Pavasarį žmonės dažniau nei šaltuoju sezonu sėda prie automobilio vairo. Kad transporto priemonė negestų, svarbu laiku atlikti techninės priežiūros darbus ir pašalinti po žiemos atsiradusius gedimus. Žinovai atkreikia dėmesį į svarbiausius darbus, kuriuos reikia padaryti, kad pavasario kelionės būtų saugios ir sklandžios.
„Šaltuoju laikotarpiu automobilį veikia daugybė išorinių veiksnių – žema temperatūra, didelė oro drėgmė, ledas, keliuose barstomas druskų mišinys, – visa tai sukelia neigiamas pasekmes ir įvairių automobilio techninių ir kėbulo elementų gedimus. Todėl pavasarį derėtų nepamiršti ne tik pakeisti automobilio padangas vasarinėmis, bet ir atlikti automobilio techninės būklės įvertinimą. Tai padės užtikrinti vairuotojo ir keleivių saugumą bei transporto priemonės ilgaamžiškumą“, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige“ Transporto žalų skyriaus vadovas Agnius Gučius.
Draudimo bendrovės atstovas pateikia patarimus, kam būtina skirti didžiausią dėmesį pavasarį, kad automobilis kelyje tarnautų kuo patikimiau.
Atsikratykite druskų
Transporto priemonės švara reikėtų rūpintis nuolat, tačiau ypač daug dėmesio jai reikėtų skirti pavasarį. Norint išvengti rūdžių susidarymo, automobilį plauti geriausia naudojant aukšto slėgio plovimo įrenginius. Jie užtikrina stiprią vandens srovę, pasiekiančią įvairias sunkiai prieinamas vietas, efektyviai pašalinančią nešvarumus ir druską nuo automobilio kėbulo, ratų ir kitų dalių. Būtinai atkreipkite dėmesį į plyšius, kuriuose nešvarumų ir druskos susikaupia daugiausiai. Patartina transporto priemonę plauti ir iš apačios.
Įsitikinkite, kad stabdžių sistema yra geros būklės
Pavasarį stabdžių sistemą veikia kelių tvarkymo medžiagos. Jei automobilis po žiemos nebuvo apžiūrėtas autoservise, patartina atkreipti dėmesį į tris svarbius veiksnius: ar po kelionės neįkaista vienas iš ratų ratlankių, ar stabdant nesigirdi nereikalingų garsų, ar automobilis nenukrypsta nuo važiavimo trajektorijos. Nustačius tokius požymius, labai svarbu vykti į dirbtuves.
Pasirūpinkite padangomis
Nuo padangų pasirinkimo labai priklauso automobilio valdymas ir jo stabdymo efektyvumas. Todėl, norint saugiai jaustis kelyje, svarbu padangas atidžiai apžiūrėti ir įsitikinti, kad nėra aiškiai matomų pažeidimų ar netolygaus nusidėvėjimo požymių. Kai kurie vairuotojai šiltuoju sezonu važinėja su žieminėmis padangomis, tačiau tai gali turėti neigiamos įtakos automobilio valdymui, degalų sąnaudoms, vairuotojo ir keleivių saugumui. Žieminės padangos šiltuoju metų laiku tampa pernelyg „minkštos“, jos greičiau susidėvi ir neigiamai veikia tiek manevravimo, tiek stabdymo savybes.
Pagal Lietuvos kelių eismo taisykles, žiemines padangas pasikeisti į vasarines rekomenduojama nuo balandžio 1 d., o jeigu žieminės padangos dygliuotos – tai privaloma padaryti iki balandžio 10 d. Vasaros laikotarpiu naudojamos vasarinės padangos, taip pat leidžiama naudoti ir universalias padangas, tačiau tokių padangų stabdymo kelias įprastai yra ilgesnis, o dėvėjimasis – greitesnis.
Dėl išorinės temperatūros poveikio padangose gali stipriai pasikeisti oro slėgis. Dėl per žemo arba per aukšto slėgio atsiranda neigiamas poveikis padangų sukibimui su keliu, tai gali kelti pavojų važiavimo saugumui, taip pat paspartėja padangų dilimo procesas ir didėja degalų sąnaudos. Gamintojo rekomenduojamas padangų slėgio vertes kiekvienam automobiliui dažniausiai reikėtų pasitikrinti degalų bako dangtelio vidinėje pusėje arba durų angose esančiuose lipdukuose.
Prižiūrėkite automobilio priekinį stiklą
Žiemą priekinio stiklo valytuvams tenka nuvalyti storus sniego ir ledo sluoksnius, todėl gali susidėvėti guma, o valytuvai ne taip gerai priglusti prie priekinio stiklo paviršiaus. Jei valydami langus girdite triukšmą, vadinasi, stiklas nėra gerai nuvalomas, o jei nuvalius lieka dryžių ar pažeidimų – pats laikas įsigyti naujus priekinio stiklo valytuvus. Taip pat, investuodami į kokybišką vasarinį langų skystį, galite užtikrinti ne tik geresnį kelio matomumą, bet ir efektyvesnę priekinio stiklo dangos apsaugą.
Keiskite skysčius ir filtrus
Būtina keisti automobilio skysčius, alyvas ir filtrus. Siekiant ilgesnės variklio eksploatavimo trukmės patariama variklio alyvą ir susidėvėjusius alyvos filtrus keisti kas 10 tūkst. – 15 tūkst. km arba bent kartą per metus, jei gamintojas nenurodo kitaip. Kitus techninius skysčius rekomenduojama keisti gamintojo nurodytais intervalais. Nepamirškite patikrinti automobilio kondicionieriaus ir oro filtrų veikimo, įsitikinkite, kad oro filtruose dėl žiemos drėgmės poveikio nepradėjo formuotis pelėsis.
Sutepkite vyrius ir užraktus
Ilgai neprižiūrėti, nesutepti vyriai ir užraktai dėvisi. Tai taikoma visiems durų, bagažinės ir variklio dangčio vyriams. Ypač daug dėmesio reikėtų skirti automobilio stoglangiams ir darinėjamiems stogams. Taip pat svarbu nepamiršti atnaujinti variklio dangčio užrakto. Antraip užraktas gali netinkamai užfiksuoti variklio dangtį ir kelionės metu gali atsidaryti.
Laiku atlikus automobilio priežiūros darbus pailgės jo eksploatavimo trukmė.