Pirmadienis, 21 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Delsdami tvarkyti sugedusį automobilį tikrai nesutaupysite

www.alkas.lt
2024-04-27 16:50:00
0
Automobilio taisymas | iStock nuotr.

Automobilio taisymas | iStock nuotr.

Retas vairuotojas į automobilių taisymo dirbtuves kreipiasi iš karto, kai pastebi gedimą. Kelias savaites ar net mėnesius trunkantys svarstymai, kas automobiliui galėjo nutikti, informacijos paieškos internete viliantis pasiguosti, kad taisymas daug nekainuos, dažniausiai problemų pridaro tik dar daugiau. Specialistai sako, kad šioje srityje posakis „taupus moka du kartus“ galioja praktiškai be išimčių.

„Mylios be promilių su „Švyturys nealkoholinis“ projektui atlikta gyventojų apklausa, kuria buvo siekiama įvertinti šalies gyventojų saugaus vairavimo įpročius. Ji parodė, kad reguliariai savo automobilių techninę būklę padedami specialistų tikrina 52 proc. lietuvių, deja, net 39 proc. apklaustųjų savo automobiliu susirūpina tik jam sugedus.

Vis dėlto reguliariai rūpintis savo automobiliu yra taip pat naudinga kaip ir asmenine sveikata – prevencija kainuoja mažiau nei gydymas, sako vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas.

„Pavyzdžiui, aš stebiu savo automobilių ridą, turiu ne vieną automobilį. Kai automobilis nurieda tam tikrą kilometrų skaičių, nuvežu jį į autoservisą ir paprašau atlikti techninio aptarnavimo darbus: ne tik tepalų ir filtrų keitimą, bet ir kitus profilaktinius darbus, kurie priklauso automobiliui, turinčiam tokią ridą. Ir savo mokiniams sakau, kad automobilį reikia tikrinti kaip savo sveikatą, visada pigiau yra ne jau gydyti ligą, o atlikti profilaktinius darbus, kad nesusirgtum“, – sako A. Pakėnas.

Delsdami nesutaupysite

Dažnai manoma, kad lietuviai ypač vertina savo automobilius, juos prižiūri, automobilis jiems yra lyg statuso įrodymas. Tačiau ar iš tiesų automobiliais rūpinamės pakankamai? Deja, ne, sako A. Pakėnas.

„Automobiliais mes rūpinamės labai skirtingai. Visų pirma, yra automobilio išorė. Kartais vairuotojams atrodo, kad ji yra svarbiausia, nors iš automobilio variklio gali bėgti alyva, ratai gali klibėti. Kai kuriems vairuotojams išorė nėra tokia svarbi, jie dėmesį visų pirma kreipia į automobilio techninę būklę“, – teigia vairavimo ekspertas.

Anot jo, automobiliuose kiekviena detalė vienaip ar kitaip yra susijusi su kita, tad vienai sugedus, ilgainiui pradeda dilti ir kitos. Net ir nedideli gedimai galiausiai gali lemti labai dideles išlaidas.

„Matote, vienas gedimas dažnai iššaukia kitą, nes automobilyje viskas sujungta, ore niekas nekaba. Kiekviena detalė yra prisukta prie kitos, kita dar prie kitos, tai reiškia, kad jeigu viena detalė sugenda, ji paskatina kitos detalės greitesnį dilimą. Taigi, jeigu šiandien mes galime pakeisti vieną detalę, tai po mėnesio automobiliu nesirūpinant gali prireikti keisti jau dvi detales, o po dviejų mėnesių net ir tris, tad neabejotinai – taupus žmogus moka du kartus“, – teigia pašnekovas.

Nėra akivaizdaus gedimo – nėra problemos?

Retas vairuotojas savo automobilio techninę būklę reguliariai tikrina savo noru, dažniausiai į specialistus kreipiamasi tuomet, kai gedimai ima trukdyti vairuoti arba ateina laikas privalomajai techninei apžiūrai.

„Mylios be promilių su „Švyturys nealkoholinis“ projektui atlikta gyventojų apklausa parodė, kad tik norėdami įveikti privalomąją techninę apžiūrą savo automobiliais rūpinasi net 29 proc. vairuotojų.

Naujiems automobiliams per dvejus metus gal nieko ir nenutinka, tačiau senesnį automobilį remontuojant tik kas dvejus metus problemų išvengti nepavyks.

„Nagrinėdamas privalomąsias technines apžiūras atliekančių stočių informaciją mačiau, kad vieni dažniausių gedimų – neteisingos sureguliuotos šviesos, taip pat pernelyg didelė automobilio tarša. Žibintai būna nesureguliuoti, šviečia per silpnai, kartais visai nešviečia“, – dėsto pašnekovas.

Anot jo, dažnai problemų turi automobilių pakabos, jų detalės būna netvarkingos. Vairuotojai kartais nekreipia dėmesio į tai, kad kažkas kliba, bilda ir važiuoja tol, kol „nenukrenta ratai“.

Pasak žinovo, įprastai profilaktiškai automobilį specialistams reiktų parodyti kas 15 tūkst. kilometrų.

„Kai kurie vairuotojai galbūt tiek nenuvažiuoja arba pamiršta sekti tuos kilometrus, tai aš tada siūlau kitus orientyrus, pavyzdžiui, sezoniškai keisdami padangas ar ratus jie gali paprašyti patikrinti stabdžių, pakabos elementų būklę ir t.t. Specialistai išoriškai gali nemažai pamatyti ir tai tikrai daug nekainuoja“, – tvirtina A. Pakėnas.

Jis pastebi tendenciją, kad savo automobilius vairuotojai dažniausiai taiso skirtingai: pagal kišenę investuoja tik į tam tikras problematiškiausias dalis, kai kitos, kurios ilgainiui gaili būti ne mažiau reikšmingos, lieka pamirštos.

„Žmonės net autoservisuose vienus ar kitus automobilio gedimus remontuoti ar neremontuoti renkasi pagal tai, kiek jie kainuoja. Tuomet bandoma važiuoti su ne visai tvarkingu automobiliu. Aš manau, kad pas mus dar trūksta ir autoservisų atsakingumo. Autoservisų darbuotojai turėtų atsisakyti taisyti automobilį, jei vairuotojas neturi pakankamai pinigų viskam. Toks požiūris būtų atsakingas“, – tikina pašnekovas.

Saugumas kelyje turi daug aspektų

„Švyturys-Utenos alus“ vadovas Rolandas Viršilas sako, kad „Mylios be promilių su „Švyturys Nealkoholinis“ projektu norima vairuotojams priminti, saugumas kelyje priklauso nuo daugybės aspektų. Vienas jų – automobilio techninė būklė – dažnai yra nuvertinamas.

„Kai kalbame apie saugumą kelyje, automobilio techninė būklė dažnai pamirštama. Vis dėlto jei rūpinamės savo sveikata, namais, turėtume nepamiršti ir automobilio – juk juo naudojamės praktiškai kiekvieną dieną. Galiausiai juk nuo automobilio techninės būklės priklauso ir visų mūsų saugumas. Atlikdami šią apklausą norėjome paskatinti vairuotojus susimąstyti“, – sako R. Viršilas.

Jo teigimu, nesirūpinimas savo transporto priemone yra tik viena iš priežasčių, kodėl kelyje vis dar ne visada esame visiškai saugūs. Jis taip pat siūlo atkreipti dėmesį į vairavimą išgėrus, greičio viršijimą, agresyvų vairavimo stilių, pašalinę veiklą prie vairo.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Draudžiant automobilį apgalvokite, kas jį vairuos
  2. Jei po žiemos nusprendėte nusiplauti automobilį
  3. Kaip paruošti automobilį atostogų kelionėms?
  4. Ar nuomotis automobilį brangu?
  5. Ką daryti radus apgadintą automobilį?
  6. Renkantis automobilį netaupykite laiko
  7. Dešimt žingsnių parduodantiems automobilį
  8. Kaip elgtis pamačius automobilį su švyturėliais?
  9. Vokietija – patikima šalis pirkti automobilį
  10. Laikas ruošti automobilį šiltajam metui
  11. Automobilį graužia rūdys: kaip to išvengti?
  12. Pats laikas suskubti ruošti automobilį žiemai
  13. Kada draudikai turi suteikti pakaitinį automobilį nemokamai?
  14. Prasidedanti saugaus eismo kampanija „Nustebink žiemą!“ – galimybė nemokamai patikrinti automobilį
  15. Kuo arčiau namų automobilį įsprausti besistengiantys vairuotojai gali sulaukti rimtų nemalonumų.

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Grįžta tradicinė kuprinių svėrimo akcija
Lietuvoje

Dėl paramos mokiniams metas kreiptis jau dabar

2025 07 21
Agnė Bilotaitė
Lietuvoje

Dėl ministro veiksmų A. Bilotaitė kreipėsi į STT ir prokuratūrą

2025 07 21
Unsplash.com, D. Fonteino nuotr.
Ukrainos balsas

Nuogas Rusijos caras

2025 07 20
ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio | etm.lt nuotr.
Istorija

ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio

2025 07 20
Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą
Istorija

Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą

2025 07 20
Vyksta Žagarės Vyšnių šventė
Kultūra

Vyksta Žagarės Vyšnių šventė!

2025 07 19
Dviračių takas
Lietuvoje

Radviliškyje atsiras 15 kilometrų naujų dviračių takų

2025 07 18
Smiltynės perkėla
Lietuvoje

Smiltynės perkėlos laukia pertvarka

2025 07 18

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • >jurui apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • juras Rimvydui apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Naivus klausimas apie L. Kalėdienė. Žalgiris šiandien

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Dėl paramos mokiniams metas kreiptis jau dabar
  • Dėl ministro veiksmų A. Bilotaitė kreipėsi į STT ir prokuratūrą
  • Pagrindinės taisyklės, užtikrinant telefono apsaugą
  • Sveikatingumo pleistrai: pagalba ar tiesiog placebas?

Kiti Straipsniai

Kelionė, automobilis

2 iš 5 vairuotojų yra patyrę žalą dėl prastos kelio dangos

2025 07 20
Degalinė | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Kaip išvengti didelių degalų sąnaudų?

2025 07 19
Automobilis BMW

Greičio mėgėjų įpročiai nesikeičia

2025 07 18
Mopedas

Siūloma mopedų vairuotojams laikyti praktikos egzaminą

2025 07 11
Automobilių statymas

Sotinėje – nauji atsiskaitymo už automobilių statymą būdai

2025 07 11
Troleibusas

Vilnius įsigis 73 naujus troleibusus

2025 07 11
Elektromobilio įkrovimas

Sostinėje panaikintos elektromobilių lengvatos. Ar tai atsilieps plėtrai?

2025 07 09
automobilis

Lenktynininkai: vairavimo sąmoningumas auga, bet pasitempti reikia

2025 07 09
Parama Ukrainai

Valstybinių miškų urėdija Ukrainai perdavė 15 automobilių

2025 07 08
Gatvė | panevezys.lt nuotr.

Panevėžys Mažos taršos zonos planą atidėjo iki spalio

2025 07 07

Skaitytojų nuomonės:

  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • >jurui apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • juras Rimvydui apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Naivus klausimas apie L. Kalėdienė. Žalgiris šiandien
  • juras apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Pracha | ideaprima.lt nuotr.

Išvykos į užsienį autobusu leidžia pamatyti daugiau

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai