Seimas pritarė Kelių transporto kodekso pataisoms, kuriomis siekiama sumažinti šešėlinės veiklos vykdymo prielaidas keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais veikloje (pavėžėjai ir taksi); užtikrinti keleivių, kurie naudojasi keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais vežėjų paslaugomis, ir kitų eismo dalyvių saugumą.
Pasak Seimo Pirmininko pirmojo pavaduotojo Jurgio Razmos, tai seniai lauktas projektas, kurio laukė ir norintys kokybišką taksi ar pavėžėjo paslaugą gauti mūsų piliečiai, ir patys šios rinkos dalyviai, siekiantys dirbti skaidriai ir civilizuotai.
„Pastaruoju metu, kai į šią rinką plūstelėjo vairuotojai iš trečiųjų šalių, situacija net neatrodė gerai. Manau, kad projektu nustatytas reikalavimas turėti Europos Sąjungos šalyje ar ten kai kuriose kitose šalyse išduotą vairuotojų pažymėjimą, šiek tiek apribos trečiųjų šalių piliečių galimybes ateiti į šią rinką. Svarbus taip pat ir nepriekaištingos reputacijos reikalavimas, patikslinimai, kad neturi būti panašumo tarp taksi ir pavėžėjo automobilių, pavyzdžiui, ant pavėžėjų automobilių negali būti plafonų, būdingų taksi automobiliams“, – sakė J. Razma.
Kodekse įtvirtinta, kad vykdyti keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais taksi (ir lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą) veiklą galės vežėjai, turintys taksi leidimą (pavėžėjimo leidimą).
Leidimas bus išduodamas po dokumentų patikrinimo.