Pirmadienis, 28 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Kelionės traukiniais: ir laisvalaikiui, ir darbui

www.alkas.lt
2024-04-22 07:00:00
1
Traukiniai l litrail.lt nuotr.

Traukiniai l litrail.lt nuotr.

Kartu su įsibėgėjančiu pavasariu kyla noras vis mažiau būti namuose ir daugiau pakeliauti, todėl dabar yra geriausias metas pradėti planuoti ateities išvykas: laisvalaikio ar darbines keliones.  Jeigu ieškote būdų, kaip patogiau, greičiau, tvariau keliauti saugiai – traukinys – puikus pasirinkimas. Nenuostabu, kad tokio tipo keliones vis dažniau renkasi ir lietuviai – priežasčių, kodėl verta tapti traukiniautoju, galima suskaičiuoti bent dešimt.

Modesta Gusarovienė, keleivių vežimo bendrovės „LTG Link“ verslo vystymo ir rinkodaros vadovė, sako, kad šiltuoju metu laiku traukiniautojų skaičius gerokai šokteli į viršų.

„Pavasaris ir vasara – aktyviausias kelionių traukiniais laikas. Tai rodo ir mūsų turimi duomenys. Jeigu šaltuoju metų laiku traukiniais dažniausiai keliauja gana pastovūs klientai, tai vasarą traukiniauti pradeda ir tie, kuriems traukinys, galbūt, nėra kasdienė transporto priemonė. Šiltuoju metų laiku traukiniautojų skaičius išauga 22 proc.“, – sako M. Gusarovienė.

Anot jos, keliones traukiniais lietuviai renkasi dėl pačių įvairiausių priežasčių. Visų pirma, dėl patogumo. Be to, keliaujant traukiniu visą laiką galima skirti sau: skaityti, dirbti, žiūrėti filmus, klausytis muzikos ar tiesiog pailsėti žiūrint pro langą.

Traukiniaujant paprasta išvengti ir transporto spūsčių, kurios dažnai vargina atšilus orui. Tai ypač pasimato savaitės pabaigoje, kuomet keliautojai susidariusiuose spūstyse praleidžia daugiau laiko nei įprastai. M. Gusarovienė dalijasi ir daugiau privalumų, kodėl verta traukiniauti.

Kodėl verta traukiniauti?

Patogumas. Traukiniuose yra pakankamai erdvės, kad keleiviai kelionės metu galėtų pajudėti. Be to, tarp sėdynių paprastai būna pakankamai vietos ištiesti kojas ir mėgautis kelione.

Tvarumas. Traukiniai yra viena iš ekologiškiausių transporto priemonių. Traukiniaudami žmonės prisideda prie anglies dioksido pėdsako mažinimo – traukinio keleivis sukuria gerokai mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų. Palyginus su automobiliais, traukiniai išmeta net 77 proc. mažiau CO2.

Norintiems keliauti ne tik tvariau, bet ir pigiau „LTG Link“ įkūrė unikalią skaitmeninę kelionių traukiniais ir aplinkos tausojimo skatinimo programą „Tvarių kelionių klubas“. Už kiekvieno traukiniu keliaujančio klubo nario sukauptus CO2 kilogramus suteikiami virtualūs taškai, kurie konvertuojami į nuolaidas. Prie programos prisijungti norintys klientai tai padaryti gali tiek interneto puslapyje, tiek per mobiliąją programėlę.

Saugumas. Traukiniai – viena saugiausių transporto priemonių. Statistiškai kelionė geležinkelio bėgiais yra keliasdešimt kartų saugesnė nei kelionė autotransportu.

Patogi vieta darbui. Traukiniai – puiki vieta tiems, kurie nori taupyti laiką ir kelionę išnaudoti produktyviai. Nenuostabu, kad  vis daugiau Lietuvos verslo įmonių darbuotojų traukiniais keliauja ir į komandiruotes. Darbinių kelionių skaičius ypač išaugo atsiradus maršrutui Vilnius–Ryga.

Tam, kad darbas traukiniuose vyktų dar sklandžiau, „LTG Link“ traukinius nuo šiol aprūpina ir palydoviniu ryšiu. Šiuo metu palydovinis ryšys yra įrengtas trijuose, o rudenį bus įrengtas ir dar keturiuose traukiniuose, kurie kursuos populiariausiais maršrutais Vilnius–Ryga ir Vilnius–Klaipėda. Kituose traukiniuose iki metų pabaigos numatyta sustiprinti 5G interneto ryšį.

Greitis. Traukiniams neaktualios eismo spūstys, todėl kelionės tikslą galima pasiekti per suplanuotą laiką.  Na, o keliaudami greitaisiais traukiniais – į vietą atvyksite kur kas greičiau nei kitomis transporto priemonėmis. Tokio tipo traukiniai gali išvystyti net 200-300 km per valandą greitį. Beje, Lietuvoje greitieji traukiniai pradės kursuoti pastačius geležinkelį „Rail Baltica“.

Puiki vieta naujoms pažintims. Traukiniais keliauja patys įvairiausi žmonės: skirtingo amžiaus, kultūrų, profesijų ar gyvenimo sričių, todėl tikimybė, kad traukinyje gali užgimti įdomus pokalbis ar nauja draugystė – tikrai nemenka.

Vaizdingi maršrutai. Kelionės traukiniu – puiki proga pasigrožėti gamta ar pro langą susipažinti su iki tol nematytais miestais ir miesteliais.

Nemokamas rankinis bagažas net iki 35 kg. Kelionei skirtus daiktus galite dėtis nesukdami galvos. Traukiniaujant su savimi galima turėti net iki 35 kg sveriančio nemokamo bagažo. Be to, traukiniuose laisvai vežtis galima ir dviračius, paspirtukus, riedlentes ar kitas mikromobilumo priemones.

Galima keliauti su augintiniais. Traukiniai – gyvūnams draugiška transporto priemonė, todėl leisdamiesi į kelionę su savimi drąsiai galite pasiimti ir savo augintinį. Augintiniai sveriantys iki  8 kg dar ir keliauja nemokamai. Žinoma, keliaudami su gyvūnais nepamirškite savo bendrakeleivių ir jeigu reikia –  imkitės papildomų saugumo priemonių.

Lankstumas. Keliaujant traukiniu galima rinktis iš daugybės išvykimo laikų ir maršrutų, todėl kiekvienas traukiniautojas kelionę gali susiplanuoti pagal sau patogiausią grafiką.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Nuo rugsėjo 13 d. keisis kelionės traukiniais tvarka
  2. Su šeimos kortele kelionės traukiniais kainuos 20% pigiau
  3. Susisiekimas traukiniais tarp miestų išlieka, keleiviams patariama pasirūpinti dokumentais
  4. Traukiniais keliavo apie 5 mln. keleivių
  5. Kelionės dviračiais: 5 draugiškiausios šalys
  6. Tvarios kelionės – nebūtinai pėsčiomis
  7. Paroda „Adventur“ kviečia į keliones
  8. Kelionės į užsienį: tapatybės kortelė ar pasas?
  9. Seimas linkęs grįžti prie ankstesnės pinigų grąžinimo už neįvykusias keliones tvarkos
  10. Trečdaliu padaugėjo keliaujančių traukiniais
  11. Keliaujantiems traukiniais – nauja bilietų sistema
  12. Kad kelionės netrikdytų nerimas
  13. Nuolaida važiuoti autobusais ir traukiniais turi galioti visiems moksleiviams
  14. Pasirinkus savaitgalio keliones – ką verta žinoti
  15. Keliones kemperiu reikia apgalvoti iš anksto

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 1

  1. Kažin says:
    1 metai ago

    Lietuvos atveju ypač svarbu geras, vakarietiškasis greitasis susisiekimas su pajūriu. Jį turint, susisiekimas su pajūriu savo automobiliais sumažėtų perpus. Tiesiant “Rail Baltica” per Šiaulius 249 km/val greičio susisiekimą per visą Lietuvą jau galima buvo turėti, tačiau kažkodėl buvo griebtas nebūtino, o gal ir beperspektyvios greitosios vėžės nuo Kauno iki Lenkijos sienos nutiesimo. Laikas LTG Link viešai paaiškinti šią jos padarytą nesąmonę, kieno interesais ir sprendimais tai padaryta. Greitai bus jau 10 metų, sukišta apie 400 mln. ES lėšų, o apie iš to gautą naudą, o veikiau patiriamus nuostolius, – tyla.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

putinas | Alkas.lt koliažas
Ukrainos balsas

Rusija skęsta savo pačios išsikastoje srutų duobėje

2025 07 27
Medininkų bėgimas
Gamta ir žmogus

Sekmadienį – tradicinis Medininkų bėgimas

2025 07 26
Po ilgo delsimo – sprendimas dėl Sporto rūmų: Paveldo komisija primena apie paveldo vertes
Architektūra

Po ilgo delsimo – sprendimas dėl Sporto rūmų: Paveldo komisija primena apie paveldo vertes

2025 07 26
Lietuva stiprina vaidmenį kosmoso technologijose | Alkas.lt nuotr.
Astronomija ir kosmonautika

„Melius Futurum“ jungiasi prie Lietuvos Kosmoso pramonės

2025 07 26
Pranzcūzija pripažino Palestiną
Užsienyje

Prancūzija pripažins Palestinos valstybę? Izraelis tai vadina „apdovanojimu terorizmui“

2025 07 25
Elektrinis laivas | vvt.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Vilniuje prasideda kelionės elektriniu laivu Nerimi

2025 07 25
Gelbėjimosi ratas
Gamta ir žmogus

Skendimo prevencijos diena: kaip išvengti skaudžių nelaimių?

2025 07 25
Aplinkos apsaugos departamento logotipas | aad.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Iš pareigų traukiasi AAD direktorius

2025 07 25

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie V. Sinica. Sporto rūmų žydams vis tik neatiduos
  • Taivau apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kažin apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Budweiser apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • LATGA pristato žinomiausių bibliotekose knygų ir autorių dešimtukus
  • Lietuvos mokiniai tarptautinėje fizikos olimpiadoje iškovojo sidabrą ir bronzą
  • V. Sinica. Sporto rūmų žydams vis tik neatiduos
  • Rusija skęsta savo pačios išsikastoje srutų duobėje

Kiti Straipsniai

LATGA pristato žinomiausių bibliotekose knygų ir autorių dešimtukus

LATGA pristato žinomiausių bibliotekose knygų ir autorių dešimtukus

2025 07 28
Lietuvos komanda

Lietuvos mokiniai tarptautinėje fizikos olimpiadoje iškovojo sidabrą ir bronzą

2025 07 28
Atostogos | pixabay.com, Peggy Marco nuotr.

Pigesnės atostogos 2025-aisiais: 5 šalys, kur valiutų kursai dirba jūsų naudai

2025 07 27
Būstas |

Kaip atrasti džiaugsmą namuose?

2025 07 27
Nerimo dėl mobiliojo ryšio bazinių stočių veiklos vis mažiau

Vasaros saulė – maloni jums, bet ne telefonui

2025 07 27
Būstas, grindys

Kuo kliaujasi lietuviai pirkdami būstą?

2025 07 27
Grybai, voveraitės

3 būdai, kaip voveraites patiekti su šviežiomis bulvėmis

2025 07 27
Sicilija | pixabay.com, Tomek999 nuotr.

Europos vietos, kur rudenį laukia šiluma ir tobuli paplūdimiai

2025 07 26
Telefonas

Kaip elgtis su telefonu, kai dangus grūmoja?

2025 07 26
Elektra

Darbas namuose: kaip sumažinti elektos sąskaitas?

2025 07 26

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie V. Sinica. Sporto rūmų žydams vis tik neatiduos
  • Taivau apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kažin apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Budweiser apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • taiva apie Darbas namuose: kaip sumažinti elektos sąskaitas?
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Miškasodis | am.lt nuotr.

Kritika miškasodžiui – nuo boikoto iki raginimo grįžti prie Nacionalinio miškų susitarimo

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai