Sekmadienis, 20 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Padirbtų gaminių sąraše – ir automobilių tepalai

www.alkas.lt
2023-12-26 12:07:46
0
Pixabay.com nuotr.

Pixabay.com nuotr.

Jūsų tikriausiai nestebina drabužių, rankinių, akinių nuo saulės ar batų kopijos, bet kam padirbinėti tepalus? Visgi pagalvokite apie tai, kad žinomų gamintojų, aukštos kokybės keturi litrai tepalų gali kainuoti 50, 60 ar net 70 eurų, todėl pasiūlius gerokai pigesnę alternatyvą, kurią „pagaminti“ kainuoja keliasdešimt kartų mažiau, dalis vairuotojų gali tuo susigundyti ir net neįtarti, kad perka klastotę. Tepalų gamintojai imasi įvairių priemonių, kurios padeda atskirti klastotę.

 Klastotės padariniai – nuo pašalinių garsų iki variklio „užkalimo“

Padirbinių gamintojai gali beveik idealiai atkartoti originalias pakuotes ir etiketes, o viduje esantis tepalas vizualiai gali beveik nesiskirti nuo originalo. Todėl eiliniam vartotojui suprasti, kad į variklį pilamas tepalas, kuris gali sukelti daugiau bėdos nei naudos, gali būti labai sudėtinga. Sakysite, dėl to per daug pergyventi nereikia, juk tepalas yra tepalas, ar ne?

Visgi pasižiūrėjus į variklio tepalų sudėtį, taip vadinama bazinė alyva, kurią daugmaž vienodą naudoja visi gamintojai, gali sudaryti nuo 70 iki 95 ar dar daugiau procentų galutinio gaminio, tačiau likusi dalis yra svarbiausia – tai gamintojų dedami priedai. Padirbinėtojai taip pat gali naudoti tokią pačią bazę, kaip ir originalūs gamintojai, nes tai yra pigiausia galutinio produkto dalis, tačiau neįdėjus reikiamų priedų, neužtikrinamos deklaruojamos savybės, o tai ir yra didžiausia grėsmė.

„Tepalų padirbinėtojų tikslas – kuo mažesnėmis sąnaudomis uždirbti kaip galima daugiau, todėl sudėtis jiems rūpi mažiausiai. Tai reiškia, kad pakuotėje, ant kurios pažymėta, pavyzdžiui, 5W30 klampumo klasė, gali būti visiškai to neatitinkantys tepalai, nekalbant apie kitas labai svarbias specifikacijas, kurios gali skirtis atsižvelgiant į skirtingus variklių gamintojų reikalavimus. Tokie tepalai iš pradžių gali veikti visiškai normaliai, tačiau ilgainiui galima pastebėti triukšmingesnį variklio darbą, padidėjusias degalų sąnaudas, sumažėjusią trauką, o galų gale, dėl nepakankamų tepimo savybių, variklis gali tiesiog subyrėti“, – perspėja „Xado“ klientų vadybininkas Ramūnas Kieras.

Tarp padirbinių gali pasitaikyti ir tokių atvejų, kai į pakuotę supilami jau panaudoti tepalai, kurie praskiedžiami naujais, kad įgautų natūralesnę spalvą ir tekstūrą, bet tai bus tikras „peilis“ jūsų varikliui. Ir ne tik dėl to, jog toks tepalas jau praradęs gerąsias savo savybes, tačiau jame gali būti metalo dulkių ir drožlių ar kitų nuosėdų bei nešvarumų, o tai pagreitins variklio gedimų atsiradimą. Be to, eiliniam vartotojui pastebėti tokius dalykus gali būti per daug sudėtinga užduotis.

Atskirti klastotę gali padėti… nosis

Tepalų gamintojai imasi įvairių priemonių, kad apsaugotų savo gaminius nuo padirbinėjimo. Pavyzdžiui, gaminami unikalios formos įpakavimai, etiketės su matomais vandens ar apčiuopiamais skiriamaisiais ženklais. Kai kurie naudoja unifikuotą produkto žymėjimą unikaliais QR (angl. Quick-response) kodais, kurie leidžia matyti tepalo kelionę nuo gamintojo iki galutinio pirkėjo – nuskaičius kodą parodomi duomenys, kada ir kur tepalas buvo pagamintas, kas yra jo tiekėjas, unikalus serijos numeris, kuris turi sutapti su žymėjimu ant pakuotės. Bet yra ir neįprastų, tačiau labai efektyvių būdų, pavyzdžiui – kvapas.

„Tepalas dažniausiai neturi jokio specifinio kvapo, nebent jau yra panaudotas, tuomet galima užuosti degėsius ir svilėsius, o tai, beje, gali padėti atskirti padirbinius, jei jie pagaminti iš jau panaudotų tepalų.

Tačiau kvapas gali būti naudojamas ir kaip priemonė apsisaugoti nuo padirbinėjimo. Pavyzdžiui, tokią unikalią praktiką naudoja „Xado“. Šis gamintojas į tepalus įmaišo malonaus ir lengvai atpažįstamo aromato. Vieni tepalai turi karamelės, kiti citrusinį kvapą. Išgauti tokį patį kvapą yra per daug sudėtinga užduotis padirbinėtojams – patogiau padirbti kitus tepalus. Tačiau ši priemonė labai patogi vartotojams, nes nereikia jokių specialių žinių ar papildomų priemonių, pakanka tik uoslės, kad žinotum, jog perki originalų gaminį“, – apie vieną iš gudrybių pasakoja  R. Kieras.

Dar vienas būdas išvengti padirbtų tepalų įsigijimo, pirkti juos iš autorizuotų arba aukštos reputacijos pardavėjų. Kartais ant sukčių kabliuko gali pakliūti smulkūs verslininkai ar internetinės parduotuvės, susigundę patraukliais, naujų ar nežinomų tiekėjų pasiūlymais, todėl to net nenorėdami, tampa padirbinių platintojais. Žinoma, taip pat visada įvertinkite produkto kainą, nes jei vienoje pardavimo vietoje ji gerokai mažesnė, nei daugelyje kitų, atsiranda galimybė, jog produktas gali būti padirbtas.

Deja, tačiau tikrai taip – padirbtų gamnimių sąrašuose galima surasti net ir, atrodytų, tokį neįtikėtiną produktą, kaip variklio tepalai. Tačiau kitaip nei rankinės, batai ar drabužiai, padirbti tepalai gali sukelti labai brangių rūpesčių jūsų automobiliui, todėl išsirinkę jus dominantį produktą, pasidomėkite, kokie skiriamieji ženklai gali padėti identifikuoti, ar į variklį pilsite tai, ką ir tikitės, ar neaiškų marmalą, kuris tik atrodo kaip tepalai.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Laisvėjant karantinui būtina pasirūpinti ir automobiliu
  2. Automobilių kainos toliau kopia į viršį
  3. Automobilių priešai – akmenys, vėjai ir vagys
  4. Ko reiktų nepamiršti automobilių savininkams ruošiantis šiltajam laikotarpiui?
  5. Automobilių dalių vagims karantinas – „pats darbymetis“, įspėja draudikai
  6. Kokių ir kiek automobilių turime?
  7. Sukčiai nesnaudžia ir automobilių prekyboje
  8. Po žiemos – automobilių apžiūra bei atnaujinimas
  9. 7 iš 10 lietuvių automobiliu naudojasi kasdien
  10. Automobilių išlaikymo kaštai nemažėja
  11. Automobilių kainos keičia lietuvių planus
  12. Rugpjūtį daugiausia – audrų suniokotų automobilių
  13. Kauno centre – daugiaaukštė automobilių saugykla
  14. Dėl karantino keičiasi automobilių techninės apžiūros tvarka
  15. Už automobilių stovėjimą Trakuose galima atsiskaityti ir telefonu

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio | etm.lt nuotr.
Istorija

ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio

2025 07 20
Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą
Istorija

Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą

2025 07 20
Vyksta Žagarės Vyšnių šventė
Kultūra

Vyksta Žagarės Vyšnių šventė!

2025 07 19
Dviračių takas
Lietuvoje

Radviliškyje atsiras 15 kilometrų naujų dviračių takų

2025 07 18
Smiltynės perkėla
Lietuvoje

Smiltynės perkėlos laukia pertvarka

2025 07 18
Maistas, maisto ruošimas
Lietuvoje

Aštuoniose mokyklose vaikai permokėjo už maistą

2025 07 18
Kelias Vilnius–Kaunas–Klaipėda | vialietuva.lt nuotr.
Lietuvoje

Tvarkomas kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožas prie Kryžkalnio  

2025 07 18
Dviračių saugykla
Gamta ir žmogus

Per 2 metus sostinėje atsiras per 100 dviračių saugyklų

2025 07 18

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Budweiser apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • V V P I ukf 1976 apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • Rimgaudas apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • skt. apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Kaip pasiruošti užsienio kelionei, kad netektų kreiktis į gydytojus?
  • Pirmieji veiksmai, pametus ar radus mokėjimų kortelę
  • Anksčiau grąžinta būsto paskola: verta ar ne?
  • ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio

Kiti Straipsniai

Degalinė | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Kaip išvengti didelių degalų sąnaudų?

2025 07 19
Smiltynės perkėla

Smiltynės perkėlos laukia pertvarka

2025 07 18
Maistas, maisto ruošimas

Aštuoniose mokyklose vaikai permokėjo už maistą

2025 07 18
Automobilis BMW

Greičio mėgėjų įpročiai nesikeičia

2025 07 18
Monstriukas Labubu

Monstriukas.lt pataria: kaip atskirti originalią Labubu lėlę nuo klastotės „Lafufu“?

2025 07 14
Dirbtinis intelektas nuotr.

Kaip atpažinti DI sukurtą tikrovišką vaizdą?

2025 07 13
Mopedas

Siūloma mopedų vairuotojams laikyti praktikos egzaminą

2025 07 11
Automobilių statymas

Sotinėje – nauji atsiskaitymo už automobilių statymą būdai

2025 07 11
Maisto taryba

Maisto taryba analizuoja kainas ir ieško sprendimų

2025 07 11
Troleibusas

Vilnius įsigis 73 naujus troleibusus

2025 07 11

Skaitytojų nuomonės:

  • Budweiser apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • V V P I ukf 1976 apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • Rimgaudas apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • skt. apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • skt. apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Daugėja sportuojančių lauke – galima peršalti ne tik dėl netinkamos aprangos

Gera savijauta žmonės rūpinasi skirtingai

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai