Sekmadienis, 8 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Padirbtų gaminių sąraše – ir automobilių tepalai

www.alkas.lt
2023-12-26 12:07:46
0
Pixabay.com nuotr.

Pixabay.com nuotr.

Jūsų tikriausiai nestebina drabužių, rankinių, akinių nuo saulės ar batų kopijos, bet kam padirbinėti tepalus? Visgi pagalvokite apie tai, kad žinomų gamintojų, aukštos kokybės keturi litrai tepalų gali kainuoti 50, 60 ar net 70 eurų, todėl pasiūlius gerokai pigesnę alternatyvą, kurią „pagaminti“ kainuoja keliasdešimt kartų mažiau, dalis vairuotojų gali tuo susigundyti ir net neįtarti, kad perka klastotę. Tepalų gamintojai imasi įvairių priemonių, kurios padeda atskirti klastotę.

 Klastotės padariniai – nuo pašalinių garsų iki variklio „užkalimo“

Padirbinių gamintojai gali beveik idealiai atkartoti originalias pakuotes ir etiketes, o viduje esantis tepalas vizualiai gali beveik nesiskirti nuo originalo. Todėl eiliniam vartotojui suprasti, kad į variklį pilamas tepalas, kuris gali sukelti daugiau bėdos nei naudos, gali būti labai sudėtinga. Sakysite, dėl to per daug pergyventi nereikia, juk tepalas yra tepalas, ar ne?

Visgi pasižiūrėjus į variklio tepalų sudėtį, taip vadinama bazinė alyva, kurią daugmaž vienodą naudoja visi gamintojai, gali sudaryti nuo 70 iki 95 ar dar daugiau procentų galutinio gaminio, tačiau likusi dalis yra svarbiausia – tai gamintojų dedami priedai. Padirbinėtojai taip pat gali naudoti tokią pačią bazę, kaip ir originalūs gamintojai, nes tai yra pigiausia galutinio produkto dalis, tačiau neįdėjus reikiamų priedų, neužtikrinamos deklaruojamos savybės, o tai ir yra didžiausia grėsmė.

„Tepalų padirbinėtojų tikslas – kuo mažesnėmis sąnaudomis uždirbti kaip galima daugiau, todėl sudėtis jiems rūpi mažiausiai. Tai reiškia, kad pakuotėje, ant kurios pažymėta, pavyzdžiui, 5W30 klampumo klasė, gali būti visiškai to neatitinkantys tepalai, nekalbant apie kitas labai svarbias specifikacijas, kurios gali skirtis atsižvelgiant į skirtingus variklių gamintojų reikalavimus. Tokie tepalai iš pradžių gali veikti visiškai normaliai, tačiau ilgainiui galima pastebėti triukšmingesnį variklio darbą, padidėjusias degalų sąnaudas, sumažėjusią trauką, o galų gale, dėl nepakankamų tepimo savybių, variklis gali tiesiog subyrėti“, – perspėja „Xado“ klientų vadybininkas Ramūnas Kieras.

Tarp padirbinių gali pasitaikyti ir tokių atvejų, kai į pakuotę supilami jau panaudoti tepalai, kurie praskiedžiami naujais, kad įgautų natūralesnę spalvą ir tekstūrą, bet tai bus tikras „peilis“ jūsų varikliui. Ir ne tik dėl to, jog toks tepalas jau praradęs gerąsias savo savybes, tačiau jame gali būti metalo dulkių ir drožlių ar kitų nuosėdų bei nešvarumų, o tai pagreitins variklio gedimų atsiradimą. Be to, eiliniam vartotojui pastebėti tokius dalykus gali būti per daug sudėtinga užduotis.

Atskirti klastotę gali padėti… nosis

Tepalų gamintojai imasi įvairių priemonių, kad apsaugotų savo gaminius nuo padirbinėjimo. Pavyzdžiui, gaminami unikalios formos įpakavimai, etiketės su matomais vandens ar apčiuopiamais skiriamaisiais ženklais. Kai kurie naudoja unifikuotą produkto žymėjimą unikaliais QR (angl. Quick-response) kodais, kurie leidžia matyti tepalo kelionę nuo gamintojo iki galutinio pirkėjo – nuskaičius kodą parodomi duomenys, kada ir kur tepalas buvo pagamintas, kas yra jo tiekėjas, unikalus serijos numeris, kuris turi sutapti su žymėjimu ant pakuotės. Bet yra ir neįprastų, tačiau labai efektyvių būdų, pavyzdžiui – kvapas.

„Tepalas dažniausiai neturi jokio specifinio kvapo, nebent jau yra panaudotas, tuomet galima užuosti degėsius ir svilėsius, o tai, beje, gali padėti atskirti padirbinius, jei jie pagaminti iš jau panaudotų tepalų.

Tačiau kvapas gali būti naudojamas ir kaip priemonė apsisaugoti nuo padirbinėjimo. Pavyzdžiui, tokią unikalią praktiką naudoja „Xado“. Šis gamintojas į tepalus įmaišo malonaus ir lengvai atpažįstamo aromato. Vieni tepalai turi karamelės, kiti citrusinį kvapą. Išgauti tokį patį kvapą yra per daug sudėtinga užduotis padirbinėtojams – patogiau padirbti kitus tepalus. Tačiau ši priemonė labai patogi vartotojams, nes nereikia jokių specialių žinių ar papildomų priemonių, pakanka tik uoslės, kad žinotum, jog perki originalų gaminį“, – apie vieną iš gudrybių pasakoja  R. Kieras.

Dar vienas būdas išvengti padirbtų tepalų įsigijimo, pirkti juos iš autorizuotų arba aukštos reputacijos pardavėjų. Kartais ant sukčių kabliuko gali pakliūti smulkūs verslininkai ar internetinės parduotuvės, susigundę patraukliais, naujų ar nežinomų tiekėjų pasiūlymais, todėl to net nenorėdami, tampa padirbinių platintojais. Žinoma, taip pat visada įvertinkite produkto kainą, nes jei vienoje pardavimo vietoje ji gerokai mažesnė, nei daugelyje kitų, atsiranda galimybė, jog produktas gali būti padirbtas.

Deja, tačiau tikrai taip – padirbtų gamnimių sąrašuose galima surasti net ir, atrodytų, tokį neįtikėtiną produktą, kaip variklio tepalai. Tačiau kitaip nei rankinės, batai ar drabužiai, padirbti tepalai gali sukelti labai brangių rūpesčių jūsų automobiliui, todėl išsirinkę jus dominantį produktą, pasidomėkite, kokie skiriamieji ženklai gali padėti identifikuoti, ar į variklį pilsite tai, ką ir tikitės, ar neaiškų marmalą, kuris tik atrodo kaip tepalai.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Laisvėjant karantinui būtina pasirūpinti ir automobiliu
  2. Automobilių kainos toliau kopia į viršį
  3. Automobilių priešai – akmenys, vėjai ir vagys
  4. Ko reiktų nepamiršti automobilių savininkams ruošiantis šiltajam laikotarpiui?
  5. Automobilių dalių vagims karantinas – „pats darbymetis“, įspėja draudikai
  6. Kokių ir kiek automobilių turime?
  7. Sukčiai nesnaudžia ir automobilių prekyboje
  8. Po žiemos – automobilių apžiūra bei atnaujinimas
  9. 7 iš 10 lietuvių automobiliu naudojasi kasdien
  10. Automobilių išlaikymo kaštai nemažėja
  11. Automobilių kainos keičia lietuvių planus
  12. Rugpjūtį daugiausia – audrų suniokotų automobilių
  13. Kauno centre – daugiaaukštė automobilių saugykla
  14. Dėl karantino keičiasi automobilių techninės apžiūros tvarka
  15. Už automobilių stovėjimą Trakuose galima atsiskaityti ir telefonu

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Ukrainos gynėjas
Ukrainos balsas

Žiurkė spąstuose arba kada į orą išlėks putinas?

2025 06 08
Populiariausi vardai 2024 m.
Kalba

VLKK nutarimo „Dėl lietuviškos vardo formos“ paaiškinimas

2025 06 08
Selemonas Paltanavičius | vdu.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Prezidento V. Adamkaus gamtosauginės premijos laimėtojas S. Paltanavičius: patys geriausi darbai atliekami nelaukiant ir nesitikint jokių premijų

2025 06 08
LMA - Lietuvos muziejų asociacija | lma.lt nuotr.
Istorija

Lietuvos muziejų asociacija: kviečiame Valstybės kontrolę dialogui dėl muziejinių vertybių apskaitos

2025 06 07
Susitarimo pasirašymas
Lietuvoje

Ministerijos susitarė dėl bendrų veiksmų ugdant pilietišką jaunimą

2025 06 06
Lėktuvas | sumin.lrv.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Sukčių taikiklyje – neatidūs keliautojai

2025 06 06
Sveikata | sam.lrv.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Kada ligoniai siunčiami į kitas šalis ir kas už tai moka?

2025 06 06
Dviračių takas
Lietuvoje

Klaipėdoje atnaujinami dviračių ir pėsčiųjų takai

2025 06 06

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Mikabalis apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • Vilna apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • skt. apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • Rimgaudas apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Žiurkė spąstuose arba kada į orą išlėks putinas?
  • Kiek pinigų dovanoti jaunavedžiams?
  • Naminį padažą makaronams pakeis slaptas priedas
  • Renkantis elektromobilį – dėmesys poreikiams ir baterijai

Kiti Straipsniai

Techninė apžiūra

E. Sabutis siūlo pačioms valstybėms apsispręsti dėl techninių apžiūrų dažnio

2025 06 05
Kodėl modernūs sprendimai namuose tampa būtinybe

Kodėl šiuolaikiški sprendimai namuose tampa būtinybe?

2025 06 04
Užkardai Kaune

Per didžiuosius renginius Kaune eismą reguliuos automatiniai užkardai

2025 06 04
Atnaujintas kelias | sumin.lrv.lt nuotr.

Prasti keliai ne tik vairuotojų galvos skausmas

2025 06 02
Policija | policija.lrv.lt nuotr.

Birželį numatyti policijos patikrinimai

2025 06 02
Automobilių statymas Neringoje

Nuo birželio – rinkliava už automobilių statymą Nidoje

2025 06 02
Atostogos

Už kiek šiemet galima pailsėti Palangoje, Turkijoje ir Ispanijoje?

2025 05 31
Automobilis

Laiku nesutvarkytas automobilio stiklas gali lemti nemažus nuostolius

2025 05 31
Išrinkti vardai sostinės laivams

Išrinkti vardai naujiems elektriniams sostinės laivams

2025 05 30
KET testų spąstai

KET testų spąstai, kuriuose griūna net tie, kurie vairuoja 10 metų

2025 05 30

Skaitytojų nuomonės:

  • Mikabalis apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • Vilna apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • skt. apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • Rimgaudas apie A. Dubonis. Kai „globali Lietuva“ jau buvo…
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie Lietuva – tvirtovė, kuri žvelgia į ateitį: Prezidentas Gitanas Nausėda metiniame pranešime ragina stiprinti gynybą, puoselėti istorinę atmintį ir atskleidžia valdžios spragas
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Daugėja sportuojančių lauke – galima peršalti ne tik dėl netinkamos aprangos

Gera savijauta žmonės rūpinasi skirtingai

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai