Ketvirtadienis, 13 lapkričio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Padirbtų gaminių sąraše – ir automobilių tepalai

www.alkas.lt
2023-12-26 12:07:46
0
Pixabay.com nuotr.

Pixabay.com nuotr.

       

Jūsų tikriausiai nestebina drabužių, rankinių, akinių nuo saulės ar batų kopijos, bet kam padirbinėti tepalus? Visgi pagalvokite apie tai, kad žinomų gamintojų, aukštos kokybės keturi litrai tepalų gali kainuoti 50, 60 ar net 70 eurų, todėl pasiūlius gerokai pigesnę alternatyvą, kurią „pagaminti“ kainuoja keliasdešimt kartų mažiau, dalis vairuotojų gali tuo susigundyti ir net neįtarti, kad perka klastotę. Tepalų gamintojai imasi įvairių priemonių, kurios padeda atskirti klastotę.

 Klastotės padariniai – nuo pašalinių garsų iki variklio „užkalimo“

Padirbinių gamintojai gali beveik idealiai atkartoti originalias pakuotes ir etiketes, o viduje esantis tepalas vizualiai gali beveik nesiskirti nuo originalo. Todėl eiliniam vartotojui suprasti, kad į variklį pilamas tepalas, kuris gali sukelti daugiau bėdos nei naudos, gali būti labai sudėtinga. Sakysite, dėl to per daug pergyventi nereikia, juk tepalas yra tepalas, ar ne?

Visgi pasižiūrėjus į variklio tepalų sudėtį, taip vadinama bazinė alyva, kurią daugmaž vienodą naudoja visi gamintojai, gali sudaryti nuo 70 iki 95 ar dar daugiau procentų galutinio gaminio, tačiau likusi dalis yra svarbiausia – tai gamintojų dedami priedai. Padirbinėtojai taip pat gali naudoti tokią pačią bazę, kaip ir originalūs gamintojai, nes tai yra pigiausia galutinio produkto dalis, tačiau neįdėjus reikiamų priedų, neužtikrinamos deklaruojamos savybės, o tai ir yra didžiausia grėsmė.

„Tepalų padirbinėtojų tikslas – kuo mažesnėmis sąnaudomis uždirbti kaip galima daugiau, todėl sudėtis jiems rūpi mažiausiai. Tai reiškia, kad pakuotėje, ant kurios pažymėta, pavyzdžiui, 5W30 klampumo klasė, gali būti visiškai to neatitinkantys tepalai, nekalbant apie kitas labai svarbias specifikacijas, kurios gali skirtis atsižvelgiant į skirtingus variklių gamintojų reikalavimus. Tokie tepalai iš pradžių gali veikti visiškai normaliai, tačiau ilgainiui galima pastebėti triukšmingesnį variklio darbą, padidėjusias degalų sąnaudas, sumažėjusią trauką, o galų gale, dėl nepakankamų tepimo savybių, variklis gali tiesiog subyrėti“, – perspėja „Xado“ klientų vadybininkas Ramūnas Kieras.

Tarp padirbinių gali pasitaikyti ir tokių atvejų, kai į pakuotę supilami jau panaudoti tepalai, kurie praskiedžiami naujais, kad įgautų natūralesnę spalvą ir tekstūrą, bet tai bus tikras „peilis“ jūsų varikliui. Ir ne tik dėl to, jog toks tepalas jau praradęs gerąsias savo savybes, tačiau jame gali būti metalo dulkių ir drožlių ar kitų nuosėdų bei nešvarumų, o tai pagreitins variklio gedimų atsiradimą. Be to, eiliniam vartotojui pastebėti tokius dalykus gali būti per daug sudėtinga užduotis.

Atskirti klastotę gali padėti… nosis

Tepalų gamintojai imasi įvairių priemonių, kad apsaugotų savo gaminius nuo padirbinėjimo. Pavyzdžiui, gaminami unikalios formos įpakavimai, etiketės su matomais vandens ar apčiuopiamais skiriamaisiais ženklais. Kai kurie naudoja unifikuotą produkto žymėjimą unikaliais QR (angl. Quick-response) kodais, kurie leidžia matyti tepalo kelionę nuo gamintojo iki galutinio pirkėjo – nuskaičius kodą parodomi duomenys, kada ir kur tepalas buvo pagamintas, kas yra jo tiekėjas, unikalus serijos numeris, kuris turi sutapti su žymėjimu ant pakuotės. Bet yra ir neįprastų, tačiau labai efektyvių būdų, pavyzdžiui – kvapas.

„Tepalas dažniausiai neturi jokio specifinio kvapo, nebent jau yra panaudotas, tuomet galima užuosti degėsius ir svilėsius, o tai, beje, gali padėti atskirti padirbinius, jei jie pagaminti iš jau panaudotų tepalų.

Tačiau kvapas gali būti naudojamas ir kaip priemonė apsisaugoti nuo padirbinėjimo. Pavyzdžiui, tokią unikalią praktiką naudoja „Xado“. Šis gamintojas į tepalus įmaišo malonaus ir lengvai atpažįstamo aromato. Vieni tepalai turi karamelės, kiti citrusinį kvapą. Išgauti tokį patį kvapą yra per daug sudėtinga užduotis padirbinėtojams – patogiau padirbti kitus tepalus. Tačiau ši priemonė labai patogi vartotojams, nes nereikia jokių specialių žinių ar papildomų priemonių, pakanka tik uoslės, kad žinotum, jog perki originalų gaminį“, – apie vieną iš gudrybių pasakoja  R. Kieras.

Dar vienas būdas išvengti padirbtų tepalų įsigijimo, pirkti juos iš autorizuotų arba aukštos reputacijos pardavėjų. Kartais ant sukčių kabliuko gali pakliūti smulkūs verslininkai ar internetinės parduotuvės, susigundę patraukliais, naujų ar nežinomų tiekėjų pasiūlymais, todėl to net nenorėdami, tampa padirbinių platintojais. Žinoma, taip pat visada įvertinkite produkto kainą, nes jei vienoje pardavimo vietoje ji gerokai mažesnė, nei daugelyje kitų, atsiranda galimybė, jog produktas gali būti padirbtas.

Deja, tačiau tikrai taip – padirbtų gamnimių sąrašuose galima surasti net ir, atrodytų, tokį neįtikėtiną produktą, kaip variklio tepalai. Tačiau kitaip nei rankinės, batai ar drabužiai, padirbti tepalai gali sukelti labai brangių rūpesčių jūsų automobiliui, todėl išsirinkę jus dominantį produktą, pasidomėkite, kokie skiriamieji ženklai gali padėti identifikuoti, ar į variklį pilsite tai, ką ir tikitės, ar neaiškų marmalą, kuris tik atrodo kaip tepalai.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Laisvėjant karantinui būtina pasirūpinti ir automobiliu
  2. Automobilių kainos toliau kopia į viršį
  3. Automobilių priešai – akmenys, vėjai ir vagys
  4. Ko reiktų nepamiršti automobilių savininkams ruošiantis šiltajam laikotarpiui?
  5. Automobilių dalių vagims karantinas – „pats darbymetis“, įspėja draudikai
  6. Kokių ir kiek automobilių turime?
  7. Sukčiai nesnaudžia ir automobilių prekyboje
  8. Po žiemos – automobilių apžiūra bei atnaujinimas
  9. 7 iš 10 lietuvių automobiliu naudojasi kasdien
  10. Automobilių išlaikymo kaštai nemažėja
  11. Automobilių kainos keičia lietuvių planus
  12. Rugpjūtį daugiausia – audrų suniokotų automobilių
  13. Kauno centre – daugiaaukštė automobilių saugykla
  14. Dėl karantino keičiasi automobilių techninės apžiūros tvarka
  15. Už automobilių stovėjimą Trakuose galima atsiskaityti ir telefonu

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Pradedami magistralės nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos tiesimo parengiamieji darbai
Lietuvoje

A. Zuokas ragina skubiai imtis veiksmų dėl vežėjų

2025 11 13
Aplinkos ministerija: ką svarbu žinoti apie neprižiūrimas kapavietes
Lietuvoje

Aplinkos ministerija: ką svarbu žinoti apie neprižiūrimas kapavietes

2025 11 13
Pristatymą „Lietuviškos Vėlinės“ pristatanto lenkų režisierius J. Skšyvanekas
Istorija

„Lietuviškas Vėlines“ pristatantis lenkų režisierius J. Skšyvanekas gilinasi į praeities ir dabarties nuodėmes

2025 11 13
Paukščių paroda
Gamta ir ekologija

Paroda Kaune kviečia susipažinti su gražiausiais ir įdomiausiais paukščiais

2025 11 13
Krašto gynyba
Lietuvoje

Konservatoriai ragina Gynybos fondą naudoti tik gynybos poreikiams

2025 11 12
Paskola
Lietuvoje

Siūlomi pakeitimai suteiks didesnę vartojimo paskolų gavėjų apsaugą

2025 11 12
Pinigai
Lietuvoje

Siūloma išplėsti šeimų, gaunančių vaiko priežiūros kompensacinę išmoką, ratą

2025 11 12
Autobusai
Lietuvoje

Netaršių viešojo transporto priemonių įsigijimui – 60 mln. eurų

2025 11 12

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • Rimgaudas apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • GINTARAS apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • A. Zuokas ragina skubiai imtis veiksmų dėl vežėjų
  • Aplinkos ministerija: ką svarbu žinoti apie neprižiūrimas kapavietes
  • Burbiškio dvaro popietėje – susitikimas su dvarų kultūros tyrėjais
  • „Lietuviškas Vėlines“ pristatantis lenkų režisierius J. Skšyvanekas gilinasi į praeities ir dabarties nuodėmes

Kiti Straipsniai

Autobusai

Netaršių viešojo transporto priemonių įsigijimui – 60 mln. eurų

2025 11 12
Automobilis

Ką apie automobilį gali pasakyti ankstesni taisymo įrašai

2025 11 09
Būstas

Lietuvoje auga būsto įperkamumas

2025 11 09
Biržuose rengiama didžiausia istorinių automobilių paroda

Kolekciniai automobiliai: didžiausi kainų šuoliai ir nuvertėjimai

2025 11 08
Šuo, kelionė

Kad kelionė su šunimi būtų be streso

2025 11 08
Pirmas sniegas keliuose

Pirmasis sniegas keliuose: ką privalo žinoti vairuotojai

2025 11 07
Policija

Pareigūnai pristatė lapkričio patikrinimus

2025 11 03
Kelio ženklas – gyvūnai

Stirna priešais automobilį: tyrimas atskleidė kaip elgtųsi vairuotoja

2025 11 03
Automobilis BMW

Vakarai tamsyn – automobilių vagys drąsyn

2025 11 02
Automobilis BMW

Ar automobilio stabdymas tikrai tik paprastas veiksmas?

2025 11 01

Skaitytojų nuomonės:

  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • Rimgaudas apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • GINTARAS apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • nuomonė apie R. Armaitis. Pokrovsko sritis (ar viskas beviltiška)
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Daugėja sportuojančių lauke – galima peršalti ne tik dėl netinkamos aprangos

Gera savijauta žmonės rūpinasi skirtingai

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai