Šeštadienis, 26 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Naujovės žengia į Vilniaus oro uostą

www.alkas.lt
2023-08-30 12:44:36
0
Naujasis išvykimo terminalas | ltou.lt nuotr.

Naujasis išvykimo terminalas | ltou.lt nuotr.

Šiuo metu būsimame naujame Vilniaus oro uosto terminale vyksta fasado įrengimo darbai. Tačiau jau tiksliai suplanuota, kokios modernios technologijos jame bus diegiamos: būsimos naujovės keleiviams užtikrins dar didesnį patogumą ir gali net pakeisti įpročius ruošiantis skrydžiui.

„Technologinė pažanga yra būtina, siekiant padidinti pajėgumus, kad Lietuvos oro uostai bendrai galėtų aptarnauti daugiau negu 10 mln. keleivių per metus. Didesnis saugumo lygis, automatizuoti procesai, milžiniškos LED sienos, elektrifikuotas transportas, naujos paslaugos ir kitokie kelionių įpročiai – visa tai prasidės kartu su naujo Vilniaus oro uosto era 2025 m. pradžioje“, – pabrėžia Giedrius Paulikaitis, Lietuvos oro uostų technologijų vystymo skyriaus vadovas.

Jis išskiria kelias svarbiausias naujoves, kurios atspindės oro uostų technologinį proveržį ir didesnį visų keleivių komfortą.

Pirma tokia moderni rankinio bagažo patikra Baltijos šalyse

Būsimame naujajame terminale keleiviams sparčiai judėti pirmyn aviacijos saugumo patikros zonoje leis viena moderniausių rankinio bagažo patikros sistemų Baltijos šalyse. Pirmiausia, bagažo turinys bus analizuojamas pasitelkus dirbtinio intelekto sprendimus, kurie atliks neleistinų daiktų atpažinimo užduotis ir pateiks vaizdą 3D formatu.

Tai reiškia, kad keleiviams bus galima sudaryti galimybes iš savo lagaminų, kuprinių, keleivinių krepšių neištraukti kompiuterių, fotokamerų, skysčių ir kitų daiktų – pro modernius įrenginius, primenančius ligoninėse naudojamus magnetinio rezonanso tomografijos aparatus, bagažas galės keliauti užsegtas. Be to siekiant maksimaliai išnaudoti būsimus rankinio bagažo skenavimo pajėgumus, keleiviams pasiūlysime automatinę dėžučių grąžinimo sistemą, kuri aviacijos saugumo patikros procesą pagreitins ir leis sumažinti streso lygį.

Tokie aviacijos saugumo C3 lygio rankinio bagažo patikros įrenginiai jau naudojami JAV, Jungtinės Karalystės ir keleto kitų didžiausių Europos šalių oro uostuose. Juose saugumo patikra atliekama iškart keliais lygiais, vykdant specialias procedūras ir taikant automatinius saugumo modelius. Taip gerokai sumažinama žmogiškosios klaidos rizika, be to, taupomas laikas, nes modernios technologijos nustato, kas gali kelti pavojų skrydžių metu, o kas – ne.

Savarankiška bagažo atidavimo sistema

Dar viena aktuali naujovė Vilniaus oro uoste bus registruoto bagažo savitarnos terminalai, kuriais naudotis bus itin paprasta ir intuityvu.

Keleiviai naujajame terminale savo bagažą galės priduoti savarankiškai, o jis vėliau bus tikrinamas bagažo valdymo sistemos pagalba bei pakraunamas į orlaivius. Tai leis sutaupyti nemažai laiko pagrindinių oro uosto operacijų metu, o keleiviams suteiks alternatyvų dar paprasčiau pasiruošti skrydžiui.

Rekordinio dydžio LED vaizdo sienos

G. Paulikaitis įsitikinęs, kad naujo terminalo viduje keleiviai iš karto pastebės įspūdingo dydžio vidaus LED vaizdo sienas. Jo teigimu, LED šviesos diodų vaizdo sienos bus aiškus modernumo bei pažangos ženklas, atliekantis pagrindinę funkciją – nuolat informuoti keleivius, kad jie nepraleistų svarbios informacijos, visada jaustųsi informuoti ir ramūs.

Didžiausią iš trijų vaizdo sienų planuojama įrengti naujojo terminalo pagrindinėje salėje, priešais registracijos stalus. Jos aukštis sieks apie 3,8 metro, o ilgis – net 19,2 metro, bendras ekrano plotas sudarys bemaž 73 kvadratinius metrus. Įspūdingų matmenų vaizdo sieną paguldžius ant žemės, ji uždengtų beveik pusę standartinės lauko teniso aikštės žaidybinio ploto.

Antroji vaizdo siena bus perpus trumpesnė, 9,6 metro ilgio, bet jos aukštis sieks 5,4 metro. Šis, apie 52 kvadratinių metrų ploto, ekranas bus skirtas rodyti įvairiems vaizdams, kurie kurtų malonią oro uosto aplinką ir keltų teigiamas emocijas keleiviams.

Trečioji vaizdo siena bus beveik 13 kvadratinių metrų, jos ilgis turėtų siekti 4,8 metro, o aukštis – 2,7 metro.

Šiuolaikiškos laipinimo „rankovės“

Naujasis keleivių išvykimo terminalas statomas tarp dabartinio ir VIP terminalo su konferencijų centru. Su dabartiniu oro uosto pastatu naujasis bus sujungtas erdvia galerija, kuri užtikrins patogų susisiekimą tarp terminalų. Be to, naujajame terminale bus įrengtos dvi naujos teleskopinės keleivių laipinimo galerijos, keleivių dažnai vadinamos tiesiog „rankovėmis“, leidžiančios keleivius išlaipinti ir įlaipinti tiesiai į orlaivius.

Aukščiausius saugos standartus atitinkančios galerijos turės nuo orlaivio apgadinimo saugančius daviklius, sumontuotas papildomas, galerijos aplinką operatoriui rodančias kameras, neslystančias grindis, modernias navigacijos sistemas, kurios geba dirbti įvairiomis oro sąlygomis.

„Stebime, kad keleiviai vis dažniau renkasi tradicines oro bendroves savo kelionėms, tad poreikis užtikrinti patogią, saugią ir greitą keleivių laipinimo paslaugą ateityje tik augs“, – pastebi Lietuvos oro uostų technologijų vystymo skyriaus vadovas.

Šiandien Vilniaus oro uoste veikia 5 keleivių laipinimo galerijos, kurios taip pat bus modernizuojamos. Po šio projekto planuojama „rankovių“ skaičių išplėsti iki 7.

Daugiau švarios energijos

Naujasis Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo pastatas bus A++ energinės klasės, o didelę dalį jo stogo dengs dvipusio veikimo saulės elementai. Dėl to Vilniaus oro uostą nuo 2025 m. pradžios bus galima vadinti elektros energijos gamintoju.

Be to, statybos procesai vykdomi taip, kad atitiktų „BREEAM Good” lygio sertifikato reikalavimus – Lietuvos oro uostai yra iškėlę tikslą, kad pastatas gautų šį tvarumą liudijantį sertifikatą. Tvari statyba lemia geresnius eksploatacinius parametrus, didesnę ilgalaikę grąžą, atsakingą požiūrį į aplinką ir žmogaus sveikatą.

Planuojama, kad naujasis išvykimo terminalas pradės veikti 2025 m. pradžioje. Naujasis pastatas bus dviejų aukštų: pirmajame veiks keleivių registracijos erdvė su savitarnos zona, įrengtos bendros viešos erdvės, kavinės ir kitos komercinės zonos, oro bendrovių biurai bei išvykimo ir atvykimo vartai. Antrajame aukšte bus įkurta saugumo patikros zona ir taip pat išvykimo bei atvykimo vartai Šengeno šalių keleiviams.

Elektra varomo transporto galimybės

Lietuvos oro uostų atstovai teigia, kad ateityje bus diegiamas platus elektra varomų automobilių įkrovos stotelių tinklas, kuris bus plėtojamas visoje teritorijoje aplink naująjį išvykimo terminalą. Kitas svarbus pokytis numatomas ir aerodromo teritorijoje, kur elektros įkrovos stotelių tinklas bus įrengtas ir oro uoste naudojamiems automobiliams, keleivius vežantiems autobusams.

Technologijų vystymo skyriaus vadovas teigia, kad nuo 2026 m. pirmojo ketvirčio Vilniaus oro uoste išvykstančius ir atvykstančius keleivius pradės aptarnauti visiškai elektriniai autobusai, kurie ne tik užtikrins nulines emisijas, prisidės prie oro uosto aplinkosauginių įsipareigojimų, bet ir gerokai pagerins keleivių patirtį.

Elektriniai autobusai neabejotinai yra ateities keleivių transporto dalis. Jų įdiegimas Lietuvos oro uostuose ne tik prisidės prie tvarumo ir energetinio efektyvumo, bet ir parodys šalies pasiryžimą pereiti prie švarios ir modernios transporto sistemos. Tikime, kad elektrinių autobusų įsigijimas taps simboliu, atspindinčiu Lietuvos oro uostų įsipareigojimą rūpintis tiek ateities kartomis, tiek šiuolaikinės visuomenės gerove.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Automobiliai į Vilniaus oro uostą 15-ai minučių nemokamai galės užsukti neribotai
  2. Apie naują oro uostą nesvarstoma
  3. Kauno keleivių laukia naujovės
  4. Vilniaus oro uostas pasikeis neatpažįstamai
  5. Vilniaus oro uoste tęsiasi atnaujinimo darbai
  6. Vilniaus oro uosto pastato laukia atnaujiimas
  7. Skirtos lėšos orlaivių nuledinimui ir taršos mažinimui Vilniaus oro uoste
  8. Vilniaus oro uoste – pirmieji keleiviniai skrydžiai
  9. Iš Vilniaus oro uosto atnaujinami skrydžiai į Stokholmą
  10. Vilniaus oro uoste atnaujinti riedėjimo takai
  11. Iš Kauno ir Vilniaus – naujos skrydžių kryptys
  12. Vilniaus oro uoste – išmani stebėjimo sistema
  13. Nuo rudens iš Vilniaus – keturios naujos kryptys
  14. Tęsis skrydžiai tarp Vilniaus ir Londono Sičio
  15. Iš Vilniaus„airBaltic“ pradėjo skrydžius dar viena kryptimi – į Dubrovniką

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Medininkų bėgimas
Gamta ir žmogus

Sekmadienį – tradicinis Medininkų bėgimas

2025 07 26
Po ilgo delsimo – sprendimas dėl Sporto rūmų: Paveldo komisija primena apie paveldo vertes
Architektūra

Po ilgo delsimo – sprendimas dėl Sporto rūmų: Paveldo komisija primena apie paveldo vertes

2025 07 26
Lietuva stiprina vaidmenį kosmoso technologijose | Alkas.lt nuotr.
Astronomija ir kosmonautika

„Melius Futurum“ jungiasi prie Lietuvos Kosmoso pramonės

2025 07 26
Pranzcūzija pripažino Palestiną
Užsienyje

Prancūzija pripažins Palestinos valstybę? Izraelis tai vadina „apdovanojimu terorizmui“

2025 07 25
Elektrinis laivas | vvt.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Vilniuje prasideda kelionės elektriniu laivu Nerimi

2025 07 25
Gelbėjimosi ratas
Gamta ir žmogus

Skendimo prevencijos diena: kaip išvengti skaudžių nelaimių?

2025 07 25
Aplinkos apsaugos departamento logotipas | aad.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Iš pareigų traukiasi AAD direktorius

2025 07 25
Sunkvežimiai „Renault D“
Lietuvoje

Lietuvos kariuomenę pasiekė „Renault“ sunkvežimiai

2025 07 25

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie R. Grigas. Lietuvio kryžkelė: dvasinė ar tik geografinė Tėvynė?
  • +++ apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • +++ apie Po ilgo delsimo – sprendimas dėl Sporto rūmų: Paveldo komisija primena apie paveldo vertes
  • Rimgaudas D apie R. Grigas. Lietuvio kryžkelė: dvasinė ar tik geografinė Tėvynė?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Sekmadienį – tradicinis Medininkų bėgimas
  • Kleboniškių muziejuje atidaryta paroda „Veltinio laikas: paveldas ir kūryba“
  • Po ilgo delsimo – sprendimas dėl Sporto rūmų: Paveldo komisija primena apie paveldo vertes
  • Kaip gelbėti odą nudegus saulėje?

Kiti Straipsniai

Naikintuvas

Virš Lietuvos užduotis vykdo NATO naikintuvai

2025 07 25
Londonas

Kokios patirtys laukia Londone?

2025 07 19
Elektrobusai

Klaipėdos gatvėse – nauji elektrobusai

2025 07 14
Praha

Viena vasara – trys sostinės

2025 07 12
Lėktuvo sparnas

Skrydžiai į Vilnių iš Izraelio bus vykdomi dažniau

2025 07 11
„airBaltic“ lėktuvas

Pirmąjį pusmetį oro keleivių skaičius augo beveik dešimtadaliu

2025 07 08
Lėktuvas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Aviacijos bendruomenė spaudžia Rusiją dėl GNSS signalų

2025 07 07
Tarptautinė žinovų komisija išrinko geriausią būsimo Vilniaus oro uosto atvykimo terminalo architektūrinį sumanymą | voruta.lt nuotr.

Tarptautinė komisija išrinko geriausią būsimo Vilniaus oro uosto atvykimo terminalo architektūrinį sumanymą

2025 07 07
Traukiniai

Nauji traukiniai Lietuvoje riedės jau kitąmet

2025 07 03
VNO atnaujinimas

Prasidėjo svarbus Vilniaus oro uosto atnaujinimo etapas

2025 07 02

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie R. Grigas. Lietuvio kryžkelė: dvasinė ar tik geografinė Tėvynė?
  • +++ apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • +++ apie Po ilgo delsimo – sprendimas dėl Sporto rūmų: Paveldo komisija primena apie paveldo vertes
  • Rimgaudas D apie R. Grigas. Lietuvio kryžkelė: dvasinė ar tik geografinė Tėvynė?
  • Rimvydas apie Po ilgo delsimo – sprendimas dėl Sporto rūmų: Paveldo komisija primena apie paveldo vertes
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Žieminės striukės | fur.lt nuotr.

Kokios žieminės striukės populiarios 2024 m.?

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai