Penktadienis, 14 lapkričio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Naujovės žengia į Vilniaus oro uostą

www.alkas.lt
2023-08-30 12:44:36
0
Naujasis išvykimo terminalas | ltou.lt nuotr.

Naujasis išvykimo terminalas | ltou.lt nuotr.

       

Šiuo metu būsimame naujame Vilniaus oro uosto terminale vyksta fasado įrengimo darbai. Tačiau jau tiksliai suplanuota, kokios modernios technologijos jame bus diegiamos: būsimos naujovės keleiviams užtikrins dar didesnį patogumą ir gali net pakeisti įpročius ruošiantis skrydžiui.

„Technologinė pažanga yra būtina, siekiant padidinti pajėgumus, kad Lietuvos oro uostai bendrai galėtų aptarnauti daugiau negu 10 mln. keleivių per metus. Didesnis saugumo lygis, automatizuoti procesai, milžiniškos LED sienos, elektrifikuotas transportas, naujos paslaugos ir kitokie kelionių įpročiai – visa tai prasidės kartu su naujo Vilniaus oro uosto era 2025 m. pradžioje“, – pabrėžia Giedrius Paulikaitis, Lietuvos oro uostų technologijų vystymo skyriaus vadovas.

Jis išskiria kelias svarbiausias naujoves, kurios atspindės oro uostų technologinį proveržį ir didesnį visų keleivių komfortą.

Pirma tokia moderni rankinio bagažo patikra Baltijos šalyse

Būsimame naujajame terminale keleiviams sparčiai judėti pirmyn aviacijos saugumo patikros zonoje leis viena moderniausių rankinio bagažo patikros sistemų Baltijos šalyse. Pirmiausia, bagažo turinys bus analizuojamas pasitelkus dirbtinio intelekto sprendimus, kurie atliks neleistinų daiktų atpažinimo užduotis ir pateiks vaizdą 3D formatu.

Tai reiškia, kad keleiviams bus galima sudaryti galimybes iš savo lagaminų, kuprinių, keleivinių krepšių neištraukti kompiuterių, fotokamerų, skysčių ir kitų daiktų – pro modernius įrenginius, primenančius ligoninėse naudojamus magnetinio rezonanso tomografijos aparatus, bagažas galės keliauti užsegtas. Be to siekiant maksimaliai išnaudoti būsimus rankinio bagažo skenavimo pajėgumus, keleiviams pasiūlysime automatinę dėžučių grąžinimo sistemą, kuri aviacijos saugumo patikros procesą pagreitins ir leis sumažinti streso lygį.

Tokie aviacijos saugumo C3 lygio rankinio bagažo patikros įrenginiai jau naudojami JAV, Jungtinės Karalystės ir keleto kitų didžiausių Europos šalių oro uostuose. Juose saugumo patikra atliekama iškart keliais lygiais, vykdant specialias procedūras ir taikant automatinius saugumo modelius. Taip gerokai sumažinama žmogiškosios klaidos rizika, be to, taupomas laikas, nes modernios technologijos nustato, kas gali kelti pavojų skrydžių metu, o kas – ne.

Savarankiška bagažo atidavimo sistema

Dar viena aktuali naujovė Vilniaus oro uoste bus registruoto bagažo savitarnos terminalai, kuriais naudotis bus itin paprasta ir intuityvu.

Keleiviai naujajame terminale savo bagažą galės priduoti savarankiškai, o jis vėliau bus tikrinamas bagažo valdymo sistemos pagalba bei pakraunamas į orlaivius. Tai leis sutaupyti nemažai laiko pagrindinių oro uosto operacijų metu, o keleiviams suteiks alternatyvų dar paprasčiau pasiruošti skrydžiui.

Rekordinio dydžio LED vaizdo sienos

G. Paulikaitis įsitikinęs, kad naujo terminalo viduje keleiviai iš karto pastebės įspūdingo dydžio vidaus LED vaizdo sienas. Jo teigimu, LED šviesos diodų vaizdo sienos bus aiškus modernumo bei pažangos ženklas, atliekantis pagrindinę funkciją – nuolat informuoti keleivius, kad jie nepraleistų svarbios informacijos, visada jaustųsi informuoti ir ramūs.

Didžiausią iš trijų vaizdo sienų planuojama įrengti naujojo terminalo pagrindinėje salėje, priešais registracijos stalus. Jos aukštis sieks apie 3,8 metro, o ilgis – net 19,2 metro, bendras ekrano plotas sudarys bemaž 73 kvadratinius metrus. Įspūdingų matmenų vaizdo sieną paguldžius ant žemės, ji uždengtų beveik pusę standartinės lauko teniso aikštės žaidybinio ploto.

Antroji vaizdo siena bus perpus trumpesnė, 9,6 metro ilgio, bet jos aukštis sieks 5,4 metro. Šis, apie 52 kvadratinių metrų ploto, ekranas bus skirtas rodyti įvairiems vaizdams, kurie kurtų malonią oro uosto aplinką ir keltų teigiamas emocijas keleiviams.

Trečioji vaizdo siena bus beveik 13 kvadratinių metrų, jos ilgis turėtų siekti 4,8 metro, o aukštis – 2,7 metro.

Šiuolaikiškos laipinimo „rankovės“

Naujasis keleivių išvykimo terminalas statomas tarp dabartinio ir VIP terminalo su konferencijų centru. Su dabartiniu oro uosto pastatu naujasis bus sujungtas erdvia galerija, kuri užtikrins patogų susisiekimą tarp terminalų. Be to, naujajame terminale bus įrengtos dvi naujos teleskopinės keleivių laipinimo galerijos, keleivių dažnai vadinamos tiesiog „rankovėmis“, leidžiančios keleivius išlaipinti ir įlaipinti tiesiai į orlaivius.

Aukščiausius saugos standartus atitinkančios galerijos turės nuo orlaivio apgadinimo saugančius daviklius, sumontuotas papildomas, galerijos aplinką operatoriui rodančias kameras, neslystančias grindis, modernias navigacijos sistemas, kurios geba dirbti įvairiomis oro sąlygomis.

„Stebime, kad keleiviai vis dažniau renkasi tradicines oro bendroves savo kelionėms, tad poreikis užtikrinti patogią, saugią ir greitą keleivių laipinimo paslaugą ateityje tik augs“, – pastebi Lietuvos oro uostų technologijų vystymo skyriaus vadovas.

Šiandien Vilniaus oro uoste veikia 5 keleivių laipinimo galerijos, kurios taip pat bus modernizuojamos. Po šio projekto planuojama „rankovių“ skaičių išplėsti iki 7.

Daugiau švarios energijos

Naujasis Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo pastatas bus A++ energinės klasės, o didelę dalį jo stogo dengs dvipusio veikimo saulės elementai. Dėl to Vilniaus oro uostą nuo 2025 m. pradžios bus galima vadinti elektros energijos gamintoju.

Be to, statybos procesai vykdomi taip, kad atitiktų „BREEAM Good” lygio sertifikato reikalavimus – Lietuvos oro uostai yra iškėlę tikslą, kad pastatas gautų šį tvarumą liudijantį sertifikatą. Tvari statyba lemia geresnius eksploatacinius parametrus, didesnę ilgalaikę grąžą, atsakingą požiūrį į aplinką ir žmogaus sveikatą.

Planuojama, kad naujasis išvykimo terminalas pradės veikti 2025 m. pradžioje. Naujasis pastatas bus dviejų aukštų: pirmajame veiks keleivių registracijos erdvė su savitarnos zona, įrengtos bendros viešos erdvės, kavinės ir kitos komercinės zonos, oro bendrovių biurai bei išvykimo ir atvykimo vartai. Antrajame aukšte bus įkurta saugumo patikros zona ir taip pat išvykimo bei atvykimo vartai Šengeno šalių keleiviams.

Elektra varomo transporto galimybės

Lietuvos oro uostų atstovai teigia, kad ateityje bus diegiamas platus elektra varomų automobilių įkrovos stotelių tinklas, kuris bus plėtojamas visoje teritorijoje aplink naująjį išvykimo terminalą. Kitas svarbus pokytis numatomas ir aerodromo teritorijoje, kur elektros įkrovos stotelių tinklas bus įrengtas ir oro uoste naudojamiems automobiliams, keleivius vežantiems autobusams.

Technologijų vystymo skyriaus vadovas teigia, kad nuo 2026 m. pirmojo ketvirčio Vilniaus oro uoste išvykstančius ir atvykstančius keleivius pradės aptarnauti visiškai elektriniai autobusai, kurie ne tik užtikrins nulines emisijas, prisidės prie oro uosto aplinkosauginių įsipareigojimų, bet ir gerokai pagerins keleivių patirtį.

Elektriniai autobusai neabejotinai yra ateities keleivių transporto dalis. Jų įdiegimas Lietuvos oro uostuose ne tik prisidės prie tvarumo ir energetinio efektyvumo, bet ir parodys šalies pasiryžimą pereiti prie švarios ir modernios transporto sistemos. Tikime, kad elektrinių autobusų įsigijimas taps simboliu, atspindinčiu Lietuvos oro uostų įsipareigojimą rūpintis tiek ateities kartomis, tiek šiuolaikinės visuomenės gerove.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Automobiliai į Vilniaus oro uostą 15-ai minučių nemokamai galės užsukti neribotai
  2. Apie naują oro uostą nesvarstoma
  3. Kauno keleivių laukia naujovės
  4. Vilniaus oro uostas pasikeis neatpažįstamai
  5. Vilniaus oro uoste tęsiasi atnaujinimo darbai
  6. Vilniaus oro uosto pastato laukia atnaujiimas
  7. Skirtos lėšos orlaivių nuledinimui ir taršos mažinimui Vilniaus oro uoste
  8. Vilniaus oro uoste – pirmieji keleiviniai skrydžiai
  9. Iš Vilniaus oro uosto atnaujinami skrydžiai į Stokholmą
  10. Vilniaus oro uoste atnaujinti riedėjimo takai
  11. Iš Kauno ir Vilniaus – naujos skrydžių kryptys
  12. Vilniaus oro uoste – išmani stebėjimo sistema
  13. Nuo rudens iš Vilniaus – keturios naujos kryptys
  14. Tęsis skrydžiai tarp Vilniaus ir Londono Sičio
  15. Iš Vilniaus„airBaltic“ pradėjo skrydžius dar viena kryptimi – į Dubrovniką

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Pavojingi gaminiai
Gamta ir žmogus

Pavojingus gaminius į rinką teikusioms bendrovėms skirtos baudos

2025 11 14
VRK: referendumams - NE!
Pilietinė visuomenė

E. Čibirauskas, Z. Vaišvila, G. Ustinavičius. Būti ar nebūti referendumui?

2025 11 13
Seimas
Lietuvoje

Seimas papildė atmintinų dienų sąrašą

2025 11 13
Susitikimas Prezidentūroje
Lietuvoje

Prezidentas susitiko su NATO karinio komiteto pirmininku

2025 11 13
Elektra
Energetika

„Litgrid“ pradeda elektros linijos Lietuvos elektrinė–Neris atnaujinimą

2025 11 13
Pinigai
Lietuvoje

Savivaldybių projektams ministerija paskirstė 2,4 mln. eurų

2025 11 13
Saulės žybsnis
Astronomija ir kosmonautika

Žemę talžanti magnetinė audra: kas vyksta ir ko tikėtis?

2025 11 13
Mėsa, maistas
Lietuvoje

Žemės ūkio ir maisto politika pripažinta strategiškai svarbia nacionaliniam saugumui

2025 11 13

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Bartas apie Korupcijos skandalas Zelenskio aplinkoje: ar karas pateisina dvejopus standartus?
  • Cenk Uygur apie Korupcijos skandalas Zelenskio aplinkoje: ar karas pateisina dvejopus standartus?
  • Nick Fuentes apie Seime įregistruotas siūlymas riboti imigrantų šeimų atsikėlimą į Lietuvą
  • +++ apie Siūloma didinti finansavimą migrantus kontroliuojančioms institucijoms  

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Pavojingus gaminius į rinką teikusioms bendrovėms skirtos baudos
  • K. K. Urba. Kultūros politikos štrichai: maištavimo gaivalo primityvumas
  • A. Navys, M. Sėjūnas. Rusijos informacinio karo veiksmų intensyvumas auga
  • E. Čibirauskas, Z. Vaišvila, G. Ustinavičius. Būti ar nebūti referendumui?

Kiti Straipsniai

Uždaryta vyriausybė sukėlė skrydžių chaosą

JAV paralyžius: nuo spalio 1-osios uždaryta vyriausybė sukėlė skrydžių chaosą ir politinę krizę

2025 11 07
Elektrinis traukinys

Pradedami naujojo elektrinio traukinio bandymai

2025 11 06
Lėktuvas

Oro keleivių srautas spalį toliau augo

2025 11 06
Sutarties pasirašymas

Prasideda naujo Vilniaus oro uosto atvykimo terminalo projektavimas

2025 11 04
Oro uostas

J. Taminskas: Priešiški bandymai trikdyti oro erdvę nebus toleruojami

2025 10 30
Inga Ruginienė

I. Ruginienė pristatė Nacionalinio saugumo komisijos sprendimus

2025 10 27
Lėktuvas

Lietuvos oro uostai skelbia aviacijos žiemos sezono kryptis

2025 10 15
Elektrinis traukinys

Lietuvą pasiekė naujas elektrinis traukinys

2025 10 14
B2 EkoParking aikštelė prie Vilnaus oro uosto

Kur palikti automobilį išvykstant iš Vilniaus oro uosto

2025 10 10
Lietuviškas „airBaltic“ lėktuvas

„airBaltic“ didina skrydžių skaičių iš Lietuvos oro uostų

2025 10 09

Skaitytojų nuomonės:

  • Bartas apie Korupcijos skandalas Zelenskio aplinkoje: ar karas pateisina dvejopus standartus?
  • Cenk Uygur apie Korupcijos skandalas Zelenskio aplinkoje: ar karas pateisina dvejopus standartus?
  • Nick Fuentes apie Seime įregistruotas siūlymas riboti imigrantų šeimų atsikėlimą į Lietuvą
  • +++ apie Siūloma didinti finansavimą migrantus kontroliuojančioms institucijoms  
  • +++ apie A. Navys, M. Sėjūnas. Rusijos informacinio karo veiksmų intensyvumas auga
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Žieminės striukės | fur.lt nuotr.

Kokios žieminės striukės populiarios 2024 m.?

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai