Trečiadienis, 1 spalio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Kas keliuose trina juodąsias dėmes?

www.alkas.lt
2023-08-24 13:30:32
0
Greičio matuoklis

Greičio matuoklis | lakd.lt nuotr.

       

Saugumas keliuose labai priklauso nuo eismo dalyvių – vairuotojų, pėsčiųjų, dviratininkų – atidumo ir Kelių eismo taisyklių laikymosi. Vis tik ekspertai pripažįsta, jog svarbi eismo saugumo dedamoji yra ir kelių infrastruktūra, mat jos trūkumai gali lemti ne tik pavienius eismo įvykius, bet ir juodųjų dėmių keliuose susidarymą.

Juodoji dėmė – tai iki 250 m ilgio kelio ruožas, kuriame per ketverius metus įvyko 4 ir daugiau įskaitinių eismo įvykių, kurių metu sužeidžiami ar žūsta žmonės. Paprasčiau – tai itin dideliu avaringumu pasižymintys trumpi kelio ruožai, sankryžos.

„Tenka pripažinti, kad juodosios dėmės dažnai atsiranda dėl vienokių ar kitokių kelio infrastruktūros trūkumų, kuriuos pašalinus kelio infrastruktūra tampa saugesnė. Tokie infrastruktūros trūkumai yra plati sankryžos zona ir važiuojamoji dalis, sunkiai pastebima sankryža, sankryžose neapsaugoti kairieji posūkiai arba atskiros kairiojo posūkio juostos trūkumas.

Taip pat avaringumui įtakos turi tokios matomumą ribojančios pavienės kliūtys kaip medžiai, nesaugios pėsčiųjų perėjos ir kita“, – sako Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės vyresnysis patarėjas Vidmantas Pumputis.

Skiriamos milijoninės lėšos

Pašnekovo teigimu, už valstybinės reikšmės keliuose atsirandančių juodųjų dėmių šalinimą atsakinga Lietuvos automobilių kelių direkcija. Kiekvienais metais rekonstruojant avaringus ruožus, sumažinamas jų skaičius, o tuo pačiu ir juodųjų dėmių skaičius. 2023 m. valstybinės reikšmės šalies keliuose nustatytos 38 juodosios dėmės, iš jų 21 juodoji dėmė nustatyta užmiesčio keliuose, 17 – gyvenviečių ribose. Palyginimui, 2020 m. valstybinės reikšmės keliuose buvo 45 juodosios dėmės.

Kad keliuose neliktų juodųjų dėmių, būtina mažinti eismo įvykių riziką tam tikrame avaringame kelių ruože. V. Pumputis įsitikinęs, kad yra veiksminga įdiegti atitinkamas saugos priemones, labiausiai tinkančias vienoje ar kitoje vietoje, nes to nepadarius, tikimybė ir toliau įvykti eismo įvykiams nemažėja.

2014–2020 m. laikotarpiu kelių infrastruktūros plėtrai Lietuvoje buvo skirta 690,38 mln. eurų, iš jų 514,19 mln. eurų sudarė Europos Sąjungos (ES) investicijos ir 176,19 mln. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos bei savivaldybių biudžetų lėšos.

Be to, 338,38 mln. eurų skirta transeuropinio transporto kelių tinklo (TEN-T) techninių parametrų gerinimui, įskaitant saugos priemonių diegimą, 130,07 mln. eurų – miestų aplinkkelių tiesimui, 118,02 mln. eurų – krašto kelių rekonstravimui, diegiant inžinerines eismo saugumo priemones.

Dar 102,59 mln eurų investuota į vietinių kelių techninių parametrų ir eismo saugos gerinimą, o 65,65 mln. eurų skirta automobilių kelių sankirtų su geležinkeliu modernizavimui, vieno lygio sankirtų eliminavimui ir pėsčiųjų viadukų įrengimui.

V. Pumputis teigia, kad gerinant kelių infrastruktūrą, neabejotinai pasiekiami ir eismo saugumo užtikrinimo tikslai, nes diegiamos modernios eismo saugumo priemonės, rekonstruojama kelių danga, tiesiami aplinkkeliai, modernizuojamos sankryžos daro keliones ne tik patogesnes ir greitesnes, bet ir saugesnes.

Juodąją dėmę ištrynė greičio matuoklis

Ekspertas aiškina, kad nėra visoms juodosioms dėmėms pašalinti tinkamo vieno recepto, kiekvienu atveju siūlomos skirtingos eismo saugumo priemonės, kadangi juodosios dėmės susiformuoja dėl skirtingų aplinkybių.

„Vis tik eismo saugumo problemos pasikartoja, tad atsižvelgiant į jas, dažniausiai siūloma pertvarkyti sankryžas, pavojingus posūkius, užmiesčio šalutiniuose keliuose įrengti greičio mažinimo kalnelius arba „Stop“ kelio ženklus prieš sankryžas, apsaugotas kairiųjų posūkių eismo juostas, šalinti matomumą ribojančius medžius ir krūmus, taip pat pėsčiųjų perėjose įrengti saugos saleles bei kryptinį apšvietimą“, – vardija V. Pumputis.

Tipiniu juodosios dėmės pertvarkymo pavyzdžiu jis vadina rajoninės reikšmės kelyje Raseiniai–Ramonai–Alėjai buvusios sankryžos pertvarkymą. Ten vietoje keturšalės sankryžos su papildomais pavojingais eismo organizavimo elementais įrengus žiedinę sankryžą, situacija pasikeitė kardinaliai – juodosios dėmės nebeliko. Pažymėtina, kad kelyje, kur yra poreikis, keturšalių sankryžų pertvarkymas į žiedines sankryžas yra viena iš efektyviausių priemonių mažinant avaringumo rodiklius.

Sėkmingai įdiegus tinkamas eismo saugumo priemones pašalinta ir kita, vienoje Jonavos sankryžoje buvusi juodoji dėmė. Čia buvo nutarta įrengti momentinį greičio matuoklį, kuriam atsiradus 2021–2022 m. sankryžoje neįvyko nė vienas eismo įvykis, kurio metu būtų nukentėjusių asmenų.

Anot V. Pumpučio, pasidomėti vietomis, kuriose vis dar yra juodosios dėmės, turėtų visi tais keliais vykstantys eismo dalyviai.

„Juodosios dėmės yra perspėjimas eismo dalyviams, kad tose vietose yra eismo saugos trūkumų, todėl būtinas dėmesingumas, atsargumas. Transporto kompetencijų agentūros eismo saugos specialistai kasmet rengia juodųjų dėmių žemėlapį, kuriame pateikia informaciją eismo dalyviams, į ką reikėtų atkreipti dėmesį konkrečioje juodojoje dėmėje, tad šia informacija reikėtų pasidomėti ir vadovautis patarimais“, – teigia saugaus eismo ekspertas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Spartinama 5G ryšio plėtra keliuose ir miestuose
  2. Šalies keliuose bus įrengta dar 112 naujų vidutinio greičio matuoklių
  3. Gerokai sumažėjo žūčių keliuose
  4. Europos keliuose sustiprinta greičio patikra
  5. Savaitgalį keliuose laukia lijundra ir plikledis
  6. Pernai – mažiausiai žūčių keliuose
  7. Įsigalioja KET pokyčiai šalies keliuose
  8. Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 VGMS
  9. Įspėjama apie sudėtingas sąlygas keliuose
  10. Žemės ūkio technika keliuose: papildomas pavojus?
  11. Valstybinės reikšmės keliuose jau įrengta 70 naujos kartos greičio matuoklių
  12. Dėmesio – keliuose sukčiai!
  13. Eismo sąlygos keliuose itin sudėtingos
  14. Žiema dar nesibaigė: keliuose budrumas – būtinas
  15. Pernai keliuose – apie 700 tūkst. pažeidimų

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Eurolygos turas #1
Lietuvoje

Eurolygos startas – ar „Žalgiris“ sugrįš tarp geriausių?

2025 10 01
Virgilijus Alekna
Lietuvoje

Socialdemokratai politizuoja sporto finansavimo valdymą, pastebi liberalai

2025 10 01
Senas automobilis
Lietuvoje

Vairuotojams nebenaudojamo automobilio atsisakyti bus paprasčiau

2025 10 01
Pinigai, biudžetas | pixabay.com, Bru-nO nuotr.
Lietuvoje

Artėjama prie naujosios Nacionalinės kolektyvinės sutarties pasirašymo

2025 10 01
Karvė
Lietuvoje

Ūkių apsaugai nuo užkrečiamųjų ligų grėsmės – pustrečio milijono eurų

2025 10 01
Miškas
Gamta ir ekologija

EK svarsto dar metams nukelti Kovos su miškų naikinimu reglamento pradžią

2025 10 01
Vyriausybė | lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Dėl padėties Zaporižios atominėje elektrinėje Lietuvos gyventojams grėsmės nėra

2025 10 01
Lėktuvas
Lietuvoje

Pradėti skrydžiai iš Palangos į Šarm aš Šeichą ir Hurgadą

2025 10 01

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Mikabalis apie K. Urba. Mezolito baltai (II)
  • +++ apie Seimui pristatyti kandidatai į Konstitucinio Teismo teisėjus
  • +++ apie Seimui pristatyti kandidatai į Konstitucinio Teismo teisėjus
  • Rimgaudas apie Seimui pristatyti kandidatai į Konstitucinio Teismo teisėjus

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Nuo vietinės parduotuvės iki pardavimų visoje Europoje: kaip ištrūkau iš 95 % spąstų
  • Eurolygos startas – ar „Žalgiris“ sugrįš tarp geriausių?
  • Socialdemokratai politizuoja sporto finansavimo valdymą, pastebi liberalai
  • Vairuotojams nebenaudojamo automobilio atsisakyti bus paprasčiau

Kiti Straipsniai

Senas automobilis

Vairuotojams nebenaudojamo automobilio atsisakyti bus paprasčiau

2025 10 01
Informacinis stendas

Magistraliniuose keliuose – nauji stendai

2025 09 30
Akcija „Garažiukas“

Bus tikrinama eksploatuoti netinkamo transporto tvarkytojų veikla

2025 09 29
Paspirtukas

Ir žinodami eismo taisykles, vaikai jų nesilaiko. Kodėl?

2025 09 28
Automobilis

5 patarimai renkantis nuomojamą automobilį kelionei

2025 09 27
Automobilių statymas

Kiek kainuoja automobilių statymas Baltijos šalių sostinėse?

2025 09 27
Kelias prie Gariūnų

Bus platinamas kelias prie Gariūnų

2025 09 26
Elektriniai autobusai

Trakų rajone – 4 nauji elektrobusai

2025 09 26
Česlovo Radzinausko tiltas

Nuo šiandien tęsiami darbai ant Č. Radzinausko tilto

2025 09 24
Autobusas

Vilniaus kelionių bilietai pirkti iki liepos 1 d. nuo spalio negalios

2025 09 23

Skaitytojų nuomonės:

  • Mikabalis apie K. Urba. Mezolito baltai (II)
  • +++ apie Seimui pristatyti kandidatai į Konstitucinio Teismo teisėjus
  • +++ apie Seimui pristatyti kandidatai į Konstitucinio Teismo teisėjus
  • Rimgaudas apie Seimui pristatyti kandidatai į Konstitucinio Teismo teisėjus
  • +++ apie Eurolygos startas – ar „Žalgiris“ sugrįš tarp geriausių?
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Audra

Rugpjūčio audra – viena smarkiausių šalyje

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai