Automobilių techninė apžiūra kelia nerimą daugeliui. Nors automobilį prižiūriu nuolat, šiek tiek nerimaudamas nuvykau į Techninės apžiūros centrą. Iš pirmo karto nepavyko – reikėjo sutvarkyti pora techninių smulkmenų ir atnaujinti automobilio numerius. Kaip išsiaiškinau, nuo vasario 1 dienos buvo patikslinta automobilių valstybinio numerio ženklų tvirtinimo tvarka. Jie negali būti tvirtinami varžtais, jei tai numerio ženklams suteikia klaidinančią reikšmę arba trukdo juos atpažinti. Tvarka yra tvarka, be to techninės apžiūros nesusitvarkysi.
Taigi, techninės smulkmenas autoservise sutvarkiau dar tą pačią dieną, taip pat „Regitroje“ užsisakiau naujus reikalavimus atitinkančius numerius, kuriuos turėjo pagaminti per penkias darbo dienas. Praktiškai viskas gerai, radęs laisvą vietą po 6 dienų drąsiai registruojuosi pakartotinei techninei apžiūrai. Automobilis darbui būtinas, bet savaitės išvykas perkeliu, paprašau kolegų pagalbos. Atrodo, ir čia viskas gerai.
Prabėga 5 dienos, skambinu į „Regitrą“ pasiteirauti dėl numerių. Malonus balsas praneša, kad numeriai dar nepagaminti, skambinti rytoj. Rytoj, techninės apžiūros dieną, vėl išgirstu tą patį atsakymą – numerių dar nėra, skambinti po 15 valandos. Techninė apžiūra numatyta 13 valandą. Taigi, papildomos dienos rezervas negelbėjo, tenka ieškoti laisvos vietos kitu metu. Bet greitai – ryt, poryt pakliūti galimybės nėram visos vietos rezervuotos.
Čia mane ima raminti vidinis balsa: ko skubėti? Kol nėra numerių, gal ir neverta registruotis. Na, nuvažiuosi į techninę apžiūrą po dviejų savaičių ir vietų laivų kaip tik yra. Tačiau iš karto piktai prabyla realybė: o kaip darbas, jau kartą nukelti ir vėl suplanuoti susitikimai, kurie numatyti kituose šalies miestuose. Bandau ieškoti išeities – nors laivų vietų nėra, bet automobilio trūkumų nedaug, galbūt pavyks viską sutvarkyti palaukus gyvoje eilėje?
Tuo labiau penktadienis, prieš akis žolinių savaitgalis, ir asmeniniai planai, ir darbo reikalai vis nekantriau spaudžia. Tad, praėjus septynioms darbo dienoms, dar kartą bandau laimę „Regitroje“. Tas pats, o gal labai panašus malonus balsas pakartoja anksčiau girdėtą atsakymą – numerių dar nėra ir pasiūlo skambinti po švenčių (nors pirmadienis ir darbo diena, matyt, būdamas tarp išeiginių, jis neįsiskaičiuoja). Vos susilaikiau nepratrūkęs, neapšaukęs malonaus balso savininkės, kuri man į ausį žėrė atsiprašymus ir apgailestavimus. Norisi išsilieti, bet juk ne ji numerius gamina, pristato ar terminus nustatinėja. Ji tik už tuos gamintojus ir nustatinėtojus atsiprašinėja.
Priežasties neklausiau, ji man ir taip pasirodė akivaizdi – darbuotojams pats atostogų įkarštis, o numerių reikia ne 10, ir net ne 100 vairuotojų. Tad kodėl iš karto, užsakant numerius, nepasakyti, kad jie bus pagaminti pvz. po 10 dienų. Ilgokai. Bet tai bet kuriuo atveju geriau nei sugriuvę planai, priekaištai dėl laiku neatlikto darbo, jau nekalbant apie kelias dienas iš eilės sugadintą nuotaiką.
Pasidalinus patirtimi, norisi įpėti kolegas vairuotojus, kad užsisakius pakeisti numerius jų teks laukti tikrai ne penkias dienas. Planų geriau nedėlioti mažiausiai dvi savaites. Padarys kada padarys, nes panašu, kad Jūsų planai, reikalai ir laikas dirbantiems „Regitroje“ rūpi mažiausiai.
Straipsnio autorius Aurimas Limas