Per Klaipėdos jūrų uostą atgabentas milžiniškas reaktorius, skirtas AB „ORLEN Lietuva“ naftos perdirbimo gamyklai. Krovinys iškrautas iš laivo ant specialios platformos ir savaitgalį pradės kelionę į Mažeikių rajoną.
„Į Klaipėdą atvyksta daug laivų su įvairiais kroviniais ir kiekvienam jų skiriame ypatingą dėmesį. Todėl Klaipėdos uostas šiandien yra labai aukštame kokybės, pasirinkimo reitinge. Neretai sakome, kad Klaipėdos uostas yra vartai į pasaulį. Šitas krovinys yra išskirtinis ir šiuo atveju Klaipėdos uostas yra pasaulio vartai į Lietuvą. Matydami, kokie įrenginiai gali būti atvežami, suvokiame, kokios realios investicijos, nukreiptos į Lietuvos ekonomiką, gali būti atvežamos per Klaipėdos uostą“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Išskirtinis krovinys atgabentas laivu „Jumbo Jubilee“, skirtu gabenti nestandartinius krovinius. Laivas turi du kranus, kurių kiekvieno keliamoji galia siekia 900 tonų, tad krovinius galima iškrauti ir krantinėse, kuriose nėra kranų.
Krovos metu buvo sustiprintas laivybos koordinavimas akvatorijoje: pro šalį plaukiantys, ypač didieji laivai, privalėjo sumažinti greitį, kad nesukeltų bangavimo, taip pat laivams buvo privalu laikytis nustatyto saugaus atstumo.
Italijoje pagamintas technologinis įrenginys Klaipėdos jūrų krovinių kompanijoje „Bega“ iškrautas iš jį atgabenusio laivo ant 88 ašinių linijų modulinių priekabų. Beveik 1 500 tonų sveriantis krovinys iš Klaipėdos bus transportuojamas į Mažeikių rajoną. Kartu su transporto priemone krovinys sveria apie 2 200 tonų. Transporto priemonės su kroviniu ilgis siekia 93 metrus, aukštis – 10,5 metro, o plotis – 6,5 metro.
Anot „ORLEN Lietuva“, vienintelėje Baltijos šalyse naftos perdirbimo produktų gamykloje statomam naujam įrenginiui skirtas sunkiasvoris krovinys bus transportuojamas apie dvi savaites, tamsiuoju paros metu, vidutiniškai 3 km/val. greičiu. Istorinė 145 kilometrų kelionė iš uostamiesčio į Mažeikių rajoną prasidės vidurnaktį iš rugpjūčio 5-osios į rugpjūčio 6-ąją. Įspūdingas krovinys bus gabenamas Klaipėdos, Kretingos, Skuodo ir Mažeikių rajono keliais.
„Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) deda visas pastangas, kad šios kelionės metu Klaipėdos, Kretingos, Skuodo ir Mažeikių rajonų gyventojai patirtų kuo mažiau nepatogumų.
„Kelio ruožuose, kuriuose oro linijos kliudys pravažiuoti transportui, numatomi elektros energijos atjungimai iki 10 valandų. Siekiant išsaugoti elektros tinklų infrastruktūrą, oro linijos bus išardomos ir elektros energijos tiekimas laikinai bus sustabdomas. Norėdami užtikrinti sklandų oro linijų atjungimą, o kroviniui pravažiavus, operatyvų elektros energijos tiekimo atstatymą, suformavome papildomas brigadas, kuriose dirbs elektrikai iš skirtingų Lietuvos miestų“, – sakė ESO atstovė ryšiams su visuomene Rasa Juodkienė.
ESO skaičiuoja, kad gabenant krovinį 145 kilometrų ruože reiks išmontuoti, o reaktoriui pravažiavus, atstatyti net 178 oro linijų sankirtas. Elektros energijos atjungimais ir pajungimais rūpinsis 106 brigados, o tai daugiau nei 200 elektrikų. Jų darbus koordinuos 32 dispečeriai. Darbai nenutrūkstamai vyks ir naktį, ir dienos metu, todėl darbuotojai dirbs pamainomis.
Remiantis vežėjo sudarytu maršrutu, laikinai nutraukti elektros energiją reikės 2986 vartotojams.