„Google“ – tai didžiausia paieškos sistema pasaulyje, šiandien naudojama net 92,42% interneto vartotojų. Būtent į „Google“ atsigręžia didžioji dalis potencialių klientų, ieškančių prekės ar paslaugos jų poreikiams atliepti, tad akivaizdu, kad funkcionalus ir išsamus interneto puslapis, matomas pirmosiose „Google“ pozicijose – tikras pranašumas verslams, norintiems išsiskirti iš gausaus konkurentų būrio.
Deja, neretai nutinka ir taip, kad „Google“ paieškos rezultatuose savo tinklapio apskritai nematome.
Ši problema itin aktuali veiklos pradžioje, kai verslas tik pamažu įgauna savo įvaizdį skaitmeninėje erdvėje. Kokios priežastys lemia interneto puslapio matomumą „Google“ paieškos rezultatuose? Susipažinkime su dažniausiai iškylančiomis problemomis ir jų sprendimo būdais sėkmingam verslo pozicionavimui „Google“.
Nesukurta „Google My Business“ paskyra
Viena iš itin lengvai išsprendžiamų priežasčių, kodėl „Google“ neranda jūsų verslo – neegzistavimas „Google My Business“ sąraše. „Google My Business“ yra nemokamas įrankis, leidžiantis verslams susikurti ir formuoti savo įvaizdį populiariausioje paieškos sistemoje, o tiksliau jos žemėlapyje.
Susikūrus ir tinkamai sutvarkius „Google My Business“ paskyrą, jūsų įmonė bus rodoma ne tik dešinėje greta paieškos rezultatų, bet ir „Google“ žemėlapiuose – tai ypač pravartu potencialiems klientams, ieškantiems prekių ar paslaugų tiekėjų netoliese.
Užregistravus „Google My Business“ paskyrą, ne ką mažiau svarbu ją užpildyti reikiamais ir naujausiais įmonės duomenimis. Įmonės pavadinimas, adresas, darbo valandos, svetainės nuoroda ir veiklos sritis – tai aktualiausia informacija, kurią įtraukti būtina.
Visgi vartotojams naudingi ir kiti elementai, kuriais papildyti verslo profilį taip pat rekomenduojama: įmonės logotipas, produktų nuotraukos, vaizdo įrašai. Vienas svarbiausių „Google My Business“ teikiamų privalumų – jau esamų klientų atsiliepimai, kurie suteiks pasitikėjimo potencialiems pirkėjams, pradedantiems pirmąją pažintį su verslo teikiamomis vertėmis.
Neatliktas vidinis SEO optimizavimas
Vidinis SEO – tai interneto svetainės optimizavimo procesas siekiant pagerinti verslo matomumą „Google“ paieškos sistemoje. Procesą apima techninis ir vidinis tinklapio optimizavimas, kurio metu atliekamos šios užduotys:
- sukuriama interneto svetainės struktūra, palengvinanti vartotojo navigaciją ir informacijos paiešką;
- kokybiško, išsamios apimties, nesidubliuojančio turinio, kuriame naudojami aktualūs raktažodžiai, parengimas;
- teisingas antraščių, meta pavadinimų ir meta aprašymų formavimas;
- interneto svetainės pritaikymas mobiliesiems įrenginiams;
- tinklapio veikimo greičio optimizavimas;
- techninis SEO lengvesniam svetainės nuskaitymui ir indeksavimui.
Jei verslo tinklapis neatitinka bent vieno iš šių kriterijų, tikėtina, kad „Google“ sistema jo neatpažins kaip patikimo ir vartotojams vertingo šaltinio, kurį verta demonstruoti paieškos rezultatuose. Būtent todėl kokybiškai atliktos SEO paslaugos – vienas svarbiausių žingsnių įmonėms, planuojančioms turėti savo „namus“ internete.
Išorinis SEO ir atgalinės nuorodos
SEO paslaugos apima ne tik vidinį interneto svetainės optimizavimą, bet ir darbą su išoriniais šaltiniais. Jie padeda formuoti puslapio domeno autoritetą ir skatina nukreipiamąjį srautą išorinėmis nuorodomis. „Google“ paieškos sistemai tai – indikatorius, kad verslo interneto svetainė yra patikima, naudinga ir teigiamai vertinama.
Kokiuose išoriniuose šaltiniuose efektyviausia didinti verslo žinomumą? Iš tiesų egzistuoja ne vienas pasirinkimas, tad tinkamiausią sprendimą atrasti padės verslo veiklos sritis ir planuojamo turinio pobūdis. Straipsniai spaudoje, įrašai socialiniuose tinkluose, apklausos, žinutės diskusijų forumuose – tik keletas iš naudingų pavyzdžių, kuriuose figūruoti verslo vardui tikrai naudinga.
Tiesa, svarbu nepamiršti, kad, kaip ir vidiniame SEO, taip ir išoriniuose šaltiniuose talpinamas turinys turėtų būti kokybiškas, nuoseklus, saikingai vartojant aktualius raktažodžius ir tikslingai parenkant reikiamas nuorodas. Vienas svarbiausių faktorių – parinktas informacijos šaltinis nuorodos talpinimui turi pasižymėti aukštu autoritetu, matuojamu domeno reitingu.
Pastebėjote, kad jūsų tinklapiui „Google“ paieškos sistemoje sekasi ne taip gerai, kaip norėtųsi? Pernelyg nerimauti tikrai nereikėtų. Nors interneto svetainės matomumas – tai tęstinis, daug kantrybės, žinių ir atidumo reikalaujantis procesas, jį įgyvendinti realu kiekvienam verslui. Svarbiausia – kruopščiai paruošti interneto svetainę, kurią įvertins tiek vartotojai, tiek paieškos sistemų algoritmai.
O jei aukščiausių rezultatų norisi pasiekti kuo greičiau, šią užduotį patartina patikėti profesionalams, kuriems SEO paslaugos ir optimizavimas paieškos svetainėms – tai kasdienybės dalis.