Sekmadienis, 20 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Į pajūrį – mažiau kenkiant aplinkai

www.alkas.lt
2023-07-15 16:48:12
1
Pėstiesiems ir dviratininkams – atnaujinti takai Šiauliuose, Ukmergėje ir Druskininkuose

pixabay.org nuotr.

Įsibėgėjanti vasara dažną vilioja leistis į kelionę prie jūros. Iš Vilniaus, Kauno, Šiaulių ir kitų šalies miestų ir miestelių gyventojai dažniausiai pajūrin keliauja automobiliu.

Tvarumo ekspertas ragina nepamiršti mažiau aplinkai kenksmingų transporto priemonių ir tikina – taip ne tik mažiau kenksime gamtai, bet ir patys prasmingiau pailsėsime.

Iniciatyvos „tvariau.lt“ autorius ir Klimato muziejaus vadovas Gediminas Kondrackis teigia, kad sprendimą persėsti iš automobilio į traukinį ar autobusą – turėtų lemti sąmoningas pasirinkimas kuo mažiau kenkti aplinkai.

„Jau seniai įrodyta, kad tiek autobusai, tiek traukiniai daro mažesnę žalą gamtai nei automobiliai: apytiksliai autobusas yra 2 kartus, o traukinys net 5 kartus mažiau taršus nei įprastas automobilis. Idealiame pasaulyje vien to pakaktų sąmoningesniam pasirinkimui“, – sako G. Kondrackis.

Jo teigimu, keliavimas ne automobiliu taip pat suteikia daugiau galimybių prasmingiau leisti laiką – važiuojant autobusu ar traukiniu galima dirbti, skaityti, žiūrėti filmus ar užsiimti kita mėgstama veikla, nes nereikia vairuoti.

Į pajūrį – traukiniu

Netoli Kauno gyvenantis pašnekovas tikina, kad Vilniaus gyventojai lietuvišką pajūrį gali patogiai pasiekti traukiniu, o kauniečiai – autobusu. O su savimi pasiėmus dviračius, galima pratęsti atostogas dar tvariau.

„Septynerius metus gyvenau Vilniuje ir neturėjau automobilio, bet prie jūros vis tiek nuvykdavau. Į traukinį pasiimdavau dviratį ir nukeliaudavau iki Klaipėdos arba Kretingos, nuo kur tęsdavau kelionę dviračiu į galutinį kelionės tikslą – Nidą ar Palangą.

Tiems, kurie planuoja taip daryti ateityje, rekomenduoju pradėti minti nuo Klaipėdos, nes ten yra gana geras dviračių takas tiek į Palangos, tiek į Nidos pusę. Tiesa, šiemet dviračių takas nuo Smiltynės iki Juodkrantės yra tvarkomas, tad galimybę keliauti dviračiu Kuršių Nerijoje reikėtų pasitikrinti prieš kelionę“, – pataria G. Kondrackis.

Daugiau naujų takų dviratininkams ir pėstiesiems

Keliauti dviračiu skatina ne tik pastaraisiais metais itin populiarėję dviračiai, bet ir tvarkoma infrastruktūra.

„Itin džiugina, kad daugėja paprastų miesto dviračių, kuriais važiuojama kasdien – į parduotuvę, darbą ir panašiai. Tam reikalinga ir infrastruktūra – ne didesniam greičiui, o elementariam saugumui ir patogumui. Pavyzdžiui, Naujamiestyje Vilniuje susiaurintos gatvės, nepaisant vairuotojų kritikos, tapo saugesnės ir patogesnės dviratininkams“, – pabrėžia tvarumo ekspertas.

Pasirinkusius atostogauti su dviračiu pajūryje taip pat turėtų džiuginti per pastaruosius metus įrengti nauji ir atnaujinti dviračių bei pėsčiųjų takai. Panaudojant Europos regioninės plėtros fondo (ERPF) investicijas, Palangoje nutiestas pėsčiųjų ir dviračių takas ties Bangų gatve nuo Klaipėdos plento iki Vytauto gatvės, rekonstruotas 1,2 km ilgio Ošupio pėsčiųjų ir dviračių takas – paklota nauja danga, o takas išskirtas į dvi dalis – dviračių ir pėsčiųjų, šią dalį pritaikant specialiųjų poreikių turintiems žmonėms.

Tokiems poreikiams bus pritaikytas ir beveik kilometro ilgio Naglio alėjos takas tarp Šermukšnių gatvės ir Lino tako. Be to, Palangoje šalia viešojo naudojimo pastatų įrengtos septynios dviračių saugyklos-stoginės.

Nidoje ERPF lėšomis buvo rekonstruotas pėsčiųjų ir dviračių takas tarp centrinio ir pietinio paplūdimių, o miesto centrinėje dalyje, esančioje tarp Naglių ir Taikos gatvių bei „Agilos“ centro, atnaujinti pėsčiųjų takai, pritaikant žmonėms su specialiais judumo poreikiais. Šiuo metu vykdoma dviračių tako Smiltynė–Nida atnaujinimas – iki liepos vidurio turi būti atnaujinta apie 13 kilometrų atkarpa nuo Smiltynės iki Juodkrantės. Takas bus ne tik platesnis – iki 3,5 m pločio vietoj buvusių 2–2,5 m, bet ir patogesnis tiek dviratininkams, tiek žmonėms su negalia. Netrukus planuojama skelbti viešąjį konkursą ir likusiam nesuremontuotam tako ruožui nuo Juodkrantės iki Pervalkos rekonstruoti, taip pat numatoma sutvarkyti „skersinius“ takus Pervalka–paplūdimys, Preila–paplūdimys.

Šiuo metu taip pat skelbiamas viešasis pirkimas dviračių tako šalia magistralinio kelio A11 Šiauliai–Palanga ruože nuo 137,09 iki 141,79 km tiesimo darbams atlikti. Šis takas užtikrins nepertraukiamą, saugų ir patogų susisiekimą dviračiais tarp Kretingos ir Palangos. Planuojama, kad darbai bus baigti iki 2024 metų vasaros pradžios.

Iš viso 2014–2020 metais pėsčiųjų ir dviračių takams Lietuvoje skirta 10,2 mln. eurų ERPF investicijų.

Pataria, kaip keliauti dar tvariau

Tvariau keliauti galima ne tik pasirenkant aplinkai mažiau taršų transportą, bet ir keičiant savo įpročius. G. Kondrackis atkreipia dėmesį, kad net ir nedideli pokyčiai gali būti reikšmingi.

Renkantis kelionės nakvynės vietą, patariama atkreipti dėmesį į galimybę atvykti viešuoju transportu. Planuojant išvyką verta apgalvoti ir pasiimamą bagažą – keliaujant lėktuvu rekomenduojama rinktis rankinį bagažą, nes kuo mažesnis jo svoris, tuo mažiau kuro sunaudojama.

„Keliaujant traukiniu ar autobusu, bagažo dydis yra mažiau svarbus, bet vis dėlto reikėtų tuo nepiktnaudžiauti ir imti tiek daiktų, kiek iš tikrųjų jų reikės“, – sako G. Kondrackis.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Į Lietuvos pajūrio kurortus vėl pajudės „Pajūrio ekspresas“
  2. Traukiniu iš Vilniaus pasiekti Kauną užtruks apie pusvalandį
  3. Susisiekimas traukiniais tarp miestų išlieka, keleiviams patariama pasirūpinti dokumentais
  4. Atnaujinamas net 41 traukinių reisas
  5. Artėjant vasarai – atmintinė traukinių keleiviams
  6. Kelionių dviračiu į Neringą dar geriau neplanuoti
  7. Naujas dviračių maršrutas kviečia pažinti pasaulį
  8. Kelionės dviračiais: 5 draugiškiausios šalys
  9. „Romuvoje“ – filmo apie kelionę į Altajų dviračiais premjera (video)
  10. Panevėžyje prasideda dviratininkų žygis „Per žydinčią Aukštaitiją“
  11. „Lietuvos geležinkeliai“ naujuoju maršrutu ruošiasi sujungti Kauną su Varšuva
  12. Vilniuje nusileido pirmasis „SCAT Airlines“ lėktuvas iš Kazachstano
  13. Lietuvos vaikų ir jaunimo centras kviečia „minti į vasarą“
  14. Dėl koronaviruso „Lietuvos geležinkeliai“ laikinai stabdo 25 traukinių reisus
  15. Diena be automobilio: kaip į darbą vyksta ministrai?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 1

  1. Kažin says:
    2 metai ago

    Iš tikrųjų labiausiai aplinką teršia vykimas į pajūrį kievienam savo automobiliu. Jeigu vienas kitas traukiniu nusiveš dviratį pajūryje pavažinėti, tas padėties dėl taršos pakeisti žymiai negali. Apskritai varyti automobilį iki pajūrio šiais laikais yra jau nesąmonė. Automobilių paslaugas turėtų teikti pats pajūris, – išsinuomojant juos atvykus ten vietoje.
    Jeigu valdžiai rūpėtų Lietuvos žmonės, tai šiandien turėtume 250 km/val greičio “Rail Baltica” ne nuo Kauno iki Lenkijos sienos, t.y. kryptimi, kur geležinkelio eksploatavimas vargu ar atsiperka ir atsipirks ateityje, o nuo Vilniaus iki Šiaulių – už ES lėšas bei nuo Šiaulių iki Klaipėdos – už valstybės ir privačių investuotojų lėšas. Tokiu atveju Vilniui, Kaunui ir visai Lietuvai pajūrio pasiekiamas taptų labai patogus, patogu būtų pajūrin ir iš jo vykti ir šeimoms su vaikais. Esant šioms galimybėms automobilių varinėjimas į pajūrį ir atgal po metų kitų sumažėtų perpus ir daugiau. Taip ir tarša sumažėtų ženkliai. Deja, Lietuvos valdžia jau geras dešimtmetis “Rail Baltica” geležinkelį tiesia ne Lietuvai, jos žmonėms, o, matyt, tik per Lietuvą, – išeitų, kad Lenkijai – jos susisiekimui tik su Kaunu ir Ryga, Talinu…
    Ir nei viena valdžia dėl to ne ten tiesiamo geležinkelio viešai nė murmur… Neparūpsta tai nė jokiems “nepriklausomiems” žurnalistiniams tyrimams. Tai taip ir gyvename toje teršiamoje aplinkoje laiko nešami…

    .

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Unsplash.com, D. Fonteino nuotr.
Ukrainos balsas

Nuogas Rusijos caras

2025 07 20
ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio | etm.lt nuotr.
Istorija

ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio

2025 07 20
Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą
Istorija

Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą

2025 07 20
Vyksta Žagarės Vyšnių šventė
Kultūra

Vyksta Žagarės Vyšnių šventė!

2025 07 19
Dviračių takas
Lietuvoje

Radviliškyje atsiras 15 kilometrų naujų dviračių takų

2025 07 18
Smiltynės perkėla
Lietuvoje

Smiltynės perkėlos laukia pertvarka

2025 07 18
Maistas, maisto ruošimas
Lietuvoje

Aštuoniose mokyklose vaikai permokėjo už maistą

2025 07 18
Kelias Vilnius–Kaunas–Klaipėda | vialietuva.lt nuotr.
Lietuvoje

Tvarkomas kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožas prie Kryžkalnio  

2025 07 18

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Vilna apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Mikabalis apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • skt. apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kažin apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Pagrindinės taisyklės, užtikrinant telefono apsaugą
  • Sveikatingumo pleistrai: pagalba ar tiesiog placebas?
  • Ką gali išgirsti išmanieji įrenginiai?
  • Nuogas Rusijos caras

Kiti Straipsniai

Kelionė, automobilis

2 iš 5 vairuotojų yra patyrę žalą dėl prastos kelio dangos

2025 07 20
Atostogos

Kaip pasiruošti užsienio kelionei, kad netektų kreiktis į gydytojus?

2025 07 20
Kaip elgtis apsipirkus maisto prekių parduotuvėje?

Įdomioji matematika: ką pajūryje žmonės perka dažniau ir gausiau

2025 07 19
Londonas

Kokios patirtys laukia Londone?

2025 07 19
Degalinė | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Kaip išvengti didelių degalų sąnaudų?

2025 07 19
Dviračių takas

Radviliškyje atsiras 15 kilometrų naujų dviračių takų

2025 07 18
Dviračių saugykla

Per 2 metus sostinėje atsiras per 100 dviračių saugyklų

2025 07 18
Vaistai

Atostogaujantiems nelikti be vaistų padės nuotolinė prekyba

2025 07 15
Laivas „Rytas“ | Vilniaus savivaldybės nuotr.

Į Vilnių atvyko pirmasis elektrinis keleivinis laivas

2025 07 14
Elektrobusai

Klaipėdos gatvėse – nauji elektrobusai

2025 07 14

Skaitytojų nuomonės:

  • Vilna apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Mikabalis apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • skt. apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kažin apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Vilna apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Ledais mėgautis reikėtų saikingai

Kiek porcijų ledų suvalgyti per dieną?

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai