Plaukimas laivu – nepaprasta pramoga ir keliavimo būdas, leidžiantis krante palikti visą nerimą bei rūpesčius ir leisti sau pailsėti su gamta sujungiančioje, tarp vandens ir gryno oro tvyrančioje ramumoje.
Pasimėgauti šiais pojūčiais lietuviams leidžia prieš 3 metus iš naujo atgimęs ir į romantiškiausiais saulėlydžiais džiuginantį Lietuvos kurortą – Nidą – kursuojantis laivas „Raketa“, tačiau tai nėra vienintelė priežastis, traukianti žmones žengti ant „Raketos“ denio.
Nostalgija ir nepamirštama istorija varomas laivas
„Raketa“ po pertraukos reisus į pajūrį pradėjo vykdyti 2020-aisiais, tačiau šio keleivinio laivo istorija prasidėjo kur kas anksčiau – dar 1957-aisiais.
Tų metų vasarą bandomasis modelis „Raketa-1“ buvo išbandytas plaukiant 420-ies kilometrų ilgio upe nuo Žemutinio Naugardo iki Kazanės.
Sėkminga kelionė paskatino „Raketų“ gamybą ir jau 1959-aisiais šie laivai reguliariai kursavo SSRS upėmis, o 1963 metais pasiekė ir Lietuvą – pradėjo plaukti Nemunu, kurio vingiais vėliau reguliariai kursavo net 10 laivų.
Bilietų plaukimui iš Kauno į Kuršių Nerijos uostą tekdavo laukti ilgose eilėse.
Po daugiau nei 30-ies metų – 1995-aisiais – reguliari greitaeigių katerių navigacija nutrūko ir „Raketų“ Lietuvos uostuose nebeliko, tačiau per šį laikotarpį ne viena keliautojų karta buvo apdovanota nuostabiais prisiminimais, kuriuos dabar atgaivina kartu su nauja įgula.
Šiandien nemaža dalis lipančių į šį laivą yra žmonės, pasiilgę įspūdžių iš maršruto, kuriuo prieš kelis dešimtmečius plaukė su tėvais ar seneliais.
Žvilgsnis į inžinerinę legendą
Dabar plaukti antram gyvenimui prikelta „Raketa“ – ne tik pramoga, bet ir gana išskirtinė galimybė susipažinti su išskirtiniu technikos paveldu.
Kadaise inžinerinėmis legendomis vadintų laivų pasaulyje beveik nebeliko – daugelis jų jau iškeliavę į metalo laužą.
Taigi, mėgėjams šis plaukimas leidžia žvilgtelti ir į technikos, kurią kadaise pasaulinėse parodose graibstė tiesiog iš parodos, praeitį.
Talentingo inžinieriaus Rostislavo Aleksejevo sukurti greitieji laivai plaukiojo ne tik Lietuvos upėmis, bet ir kitose Europos šalyse bei Kanadoje.
Kadangi „Raketai“ valdyti reikalingos specifinės žinios, po jos rekonstrukcijos buvo užsimota surasti senuosius kapitonus, kurie šiuos laivus valdė prieš jiems paliekant Lietuvos uostus.
Taigi, šiuo metu laivą plukdo penktos kategorijos laivavedys kapitonas Danius Druskis ir Sigitas Gedminas.
Įspūdingu maršrutu džiuginanti transporto priemonės alternatyva – smagi patirtis visai šeimai
Beveik tiek pat kiek automobiliu – apie 3,5 val. trunkanti kelionė iš Kauno į Nidą atveria galimybę pasigrožėti ne tik gamta, bet ir Nemuno krantuose esančiais statiniais – pilimis, piliakalniais ir net miesteliais.
Šeimos dažnai renkasi šį plaukimą kaip alternatyvą įprastai transporto priemonei, taip susikurdami savaitgalio nuotykį, leidžianti atitrūkti nuo rutinos.
240 kilometrų kelionę „Raketa“ iš Kauno pradeda Vilijampolės prieplaukoje, todėl netrukus maršrutas veda link Raudondvario, kuris labiausiai žinomas dėl šalia Nevėžio ir Nemuno santakos stovinčio Raudondvario dvaro komplekso, pastatyto XVII a. pradžioje.
Kelionė tęsiasi pro Kulautuvą – pirmąjį Lietuvos kurortą, Vilkiją, o kiek vėliau – ir pro Pyplių piliakalnį, kuris išdygsta kairiajame Nemuno krante, priešais Nevėžio žiotis.
Jo šlaitai nuo Nemuno vandens lygio siekia apie 30 metrų.
Praplaukus stulbinama gamta nuolat džiuginantį Kačerginės miestelį, dešiniajame Nemuno kranto kyšulyje stūkso Ringovės piliakalnis, kuris dažnai yra vadinamas Pilike arba Linksmuoju kalnu.
Vėliau praplaukiamas ir šalia Nemuno bei Dubysos santakos įsikūręs Seredžiaus miestelis, Veliuonos miestelis bei akį traukiančios Raudonės ir Panemunės pilys.
Pasiekus Jurbarką, matomas per Nemuną nusidriekęs tiltas, kuriam 2018 m. buvo suteiktas Šimtmečio tilto vardas.
Praplaukiamas ir Rambyno regioninis parkas, užimantis beveik 5 tūkst. hektarų plotą, vėliau Tilžė bei Nemuno deltoje esanti Rusnės sala, vadinama skaniausios rūkytos žuvies sostine.
Na, o pastebėjus Kuršių mariose esantį pusiasalį – Ventės ragą – laivas neilgai trukus pasiekia ir prisišvartuoja Senajame Nidos uoste.
Tiek vaizdingų vietovių apimantis maršrutas užtikrina, jog beveik 4 valandos plaukimo tikrai neprailgtų.
Šiuo metu atsinaujinęs laivas kursuoja 4 dienas per savaitę.
Ketvirtadieniais ir penktadieniais iš Kauno į Nidą laivas pajuda 9 val. ryto, o iš Nidos į Kauną – 15.30 val.
Šeštadieniais galimas maršrutas tik Kaunas – Nida, laivas išplaukia 9 ryto kaip ir darbo dienomis.
Sekmadieniais laivas plaukia maršrutu tik Nida – Kaunas ir iš Nidos prieplaukos pajuda 15.30 val.
Privatūs plaukimai – pramoga įmonės kolektyvui
Atsinaujinusi „Raketa“ talpina net 58 asmenis, todėl sulaukia norinčių prasmingai praleisti laiką su kolegomis ar draugų kompanija.
Dėl šios priežasties yra galimybė ne tik įsigyti šventinį 6-ių vietų stalą prie pat laive esančio baro, bet ir visiškai privačius plaukimus.
Siekiant suteikti kuo daugiau galimybių maloniai praleisti laiką didesnėms žmonių grupėms, laive dabar galimi išankstiniai maitinimo užsakymai ir aptarnavimas, laivo dekoravimas bei kitos paslaugos, padedančios užtikrinti išskirtines patirtis.
Tokiu būdu galima ne tik atsipalaiduoti bei grožėtis nuostabiais Nemuno vingiais, bet ir niekuo nesirūpinant būti „čia ir dabar“ – kurti tarpusavio ryšį su žmonėmis, kurie kartu dalijasi plaukimo patirtimi.
Lyginant su senosiomis „Raketomis“, atgimusio laivo interjeras džiugina ir kur kas didesniu patogumu – naujieji savininkai didelį dėmesį skyrė salonui, kondicionavimo sistemai, variklio garso izoliacijai.
Taip pat įrengta daugiau vietos keleivių daiktams bei naujoviškesni staliukai su magnetu, neleidžiančiu indams pajudėti iš vietos kai plaukiama per didesnes bangas.
Šiais pokyčiais tikimasi suteikti žmonėms galimybę kiek įmanoma labiau pasimėgauti pramoga bei pasinerti į ramybę ir gerėtis iš Nemuno atsiveriančios gamtos grožiu.
3D turą po atsinaujinusį laivą bei daugiau žinių apie „Raketos“ istoriją ir įspūdingą jos maršrutą galima rasti svetainėje www.laivasraketa.lt.
Jokia čia ne nostalgija. Sovietai žmones laikė už geležinės uždangos, paplaukioti laivais nors jūros pakrantėmis galimybių nebuvo, taigi, kompensuojant tą jūros ilgesį, nors į Nidą ar iš jos (dažiausiai šeimos su vaikais) ta baisiai riaumojančia “Raketa” nuplaukdavo, “Aliukų” muzikai grojant.
Dabar iš Vilniaus į Klaipėdą turėtų kursuoti greitasis traukinys, o iš Klaipėdos į Nidą ir atgal poilsiautojams turėtų būti galimybė plaukti jūra arba mariomis laivais. Nėra čia ką mūsų Nemuną birzginti “Raketos” plaukimais.