Turintiems e. verslą BDAR trumpinys nėra svetimas ar bent jau toks neturėtų būti. Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (trumpiau – Reglamentas) aktualus visiems e. verslams, kurie bent kažkiek susiję su ES piliečių duomenimis (jų rinkimu, saugojimu, perdavimu).
Tačiau šiandien vis daugiau kalbama ne tik apie teisinę atsakomybę, bet ir prekių ženklo atsakomybę vartotojų atžvilgiu, veiksmus, kuriuos itin vertina reiklūs šiuolaikiniai pirkėjai. Taigi, svarbu žvelgti plačiau ir galvoti ne tik apie tai, kaip atitiktis BDAR leis išvengti baudų, bet ir pagerins vartotojo patirtį, o kartu ir prekių ženklo įvaizdį. Trumpai apie tai, kas yra BDAR ir kodėl svarbu atitiktis šiam reglamentui?
Kas yra BDAR ir kodėl kiekvienas e. verslas turi į jį atsižvelgti?
Jeigu vystote e. verslą globaliai ar planuojate jį kurti, tikėtina, matytas ir angliškas BDAR trumpinys – GDPR. Šio dokumento esmė – efektyvi ES piliečių asmens duomenų apsauga virtualioje erdvėje. Tai gali būti vardas ir pavardė, el. pašto, IP ar namų adresas, telefono numeris ir kita informacija, leidžianti identifikuoti asmenį. Šiandien efektyvūs e. prekybos bei individualiai pritaikytos rinkodaros procesai ir asmens duomenys tapo neatsiejami.
Taigi, nesvarbu, siunčiate savo pirkėjams naujienlaiškį, renkate vartotojų duomenis rinkodaros tikslais ar tiesiog registruojate prekių ar paslaugų užsakymus internetu – jums aktuali atitiktis Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui. Beje, šis dokumentas galioja nepriklausomai nuo to, kur realiai įsteigtas jūsų verslas, ES ar už jos ribų.
Reglamentas apima įvairius aspektus, aiškiai apibrėžia, kaip turi atrodyti duomenų rinkimo, tvarkymo, saugojimo ir, jei aktualu, perdavimo procesai. Susikoncentravus į verslo vystymą, neretai teisiniams niuansams tiek laiko nelieka. Tad verta pasvarstyti apie teisininkus, kurie specializuojasi duomenų apsaugos srityje ir gali padėti. Profesionalų teikiamos BDAR paslaugos apima visus atitikties Reglamentui užtikrinimo procesus.
Ne tik apie teisinę atsakomybę, arba kaip atitiktis BDAR susijusi su vartotojų požiūriu į verslą
Nors kalbame apie įstatymus, kurie saugo ES piliečių jautrią informaciją, verta mąstyti kur kas plačiau nei tik teisė. Šiandien reiklūs pirkėjai vis geriau skiria, kuris e. verslas užtikrina saugią virtualią aplinką ir kuriuo neverta per daug pasitikėti.
Atitiktis Reglamentui yra ne tik apie teisinę atsakomybę, bet ir apie gebėjimą patenkinti aukštus saugumo internete reikalavimus ir pirkėjų lūkesčius. Besirūpindami teisiniais niuansais, jūs tuo pat metu:
- didinate pasitikėjimą prekių ženklu;
- didinate lojalių pirkėjų ratą;
- gerinate prekių ženklo kaip atsakingo verslo įvaizdį.
Skaidri ir įmonės veiklą atitinkanti duomenų saugumo ir slapukų naudojimo politika, aiškiai pateikiama duomenų rinkimo, saugojimo ar perdavimo informacija, aiškus planas, kaip valdomos krizinės situacijos ir kiti niuansai – tai tinkamai apsaugoti pirkėjų duomenys (žinoma, tai neįsivaizduojama ir be IT sprendimų).
Aplinka, kuri leidžia pirkėjams jaustis saugiai, pasitikėti prekių ženklu ir noriai dalintis informacija. Turbūt nė nereikia minėti, kad tai reiškia ir tikslingesnes rinkodaros kampanijas, aktualesnę komunikaciją.
Atsakingi e. verslai, užtikrinantys saugią aplinką tiek IT, tiek teisiniu aspektu, sulaukia pasitikėjimo ir suburia lojalių klientų ratą, taigi, užsitikrina ir didesnį stabilumą.
Jeigu kuriate ar jau kurį laiką vystote internetinį projektą, pasirūpinkite šio atitiktimi BDAR. Nuolat kintanti naujausių technologijų aplinka lemia ir teisinės srities pokyčius.
Taigi, net jei manote, kad verslo pradžioje įdiegti duomenų apsaugos sprendimai veikia, verta peržiūrėti juos dar kartą. Verslininkams verta teisinius klausimus patikėti srities ekspertams – duomenų apsaugos teisininkams.
Neužtikrinus informacijos saugumo, pasekmės dažnai daug didesnės nei piniginė bauda.