Balandžio 20–22 d. Vilniuje vyks 29-oji metinė Europos istorijos mokytojų konferencija „Istorijos sudėtingumas: praeities išpakavimas“ („The Complexity of History: Unpacking the Past“), kurią organizuoja EuroClio – Europos istorijos mokytojų asociacija, jungianti istorijos ir pilietiškumo ugdytojus iš visos Europos. Šiandien šio tarptautinio renginio atidarymas vyko Vilniaus universiteto (VU) Teatro salėje.
Atidarymo renginyje VU partnerystės prorektorius dr. Artūras Vasiliauskas sveikino istorijos mokytojus ir džiaugėsi, kad šiemet šis susitikimas vyksta būtent Vilniaus mieste ir universitete.
„Šiemet Vilniaus miestas mini 700 metų jubiliejų – pirmą kartą jis paminėtas istoriniame dokumente. O šio pirmojo paminėjimo 1323 m. proga iš tikrųjų buvo susijusi su pastangomis plėsti tarptautinius ryšius su Europa: pagonių didysis kunigaikštis Gediminas išleido laišką krikščioniškiems Europos miestams, kviesdamas pirklius ir amatininkus atvykti apsigyventi mieste ir tapti jo klestėjimo bendraįkūrėjais.
Vilniaus universitete mes tvirtai tikime, kad internacionalizmas – tai siekis dirbti peržengiant ir viršijant vietines darbotvarkes, jungiantis su įvairia patirtimi ir požiūriais, užmezgant platų bendradarbiavimą, yra naudingas mums visiems. Nuo pat įkūrimo 1579 m. Vilniaus universitetas buvo Europos akademinio tinklo dalis; daugelis mūsų studentų, profesorių ir net rektorių atvyko iš visų Europos šalių“, – kalbėjo dr. A. Vasiliauskas.
Būtent istorijos mokytojai padeda išugdyti būtinus mokinių požiūrius, nuostatas ir mąstymo būdus, kad jie galėtų prasmingai įsitraukti į įvairias perspektyvas iš ir apie praeitį. Šioje konferencijoje istorijos mokytojai diskutuos apie istorijos sudėtingumą, nes ją sudaro keli pasakojimai ir perspektyvos, kurios vėliau susipynusios sukuria įvairias pliuralistines visuomenes, sudarytas iš žmonių, turinčių daugiasluoksnę individualią tapatybę.
Trijų dienų renginyje Vilniuje vyks paskaitos, aktyvūs seminarai, plenarinės sesijos ir diskusijos. Konferencijoje bus svarstomi tokie pagrindiniai klausimai kaip istorijos sudėtingumas ir kaip galima geriausiai atpažinti sudėtingas pasaulio ir Europos istorijas ir padėti savo mokiniams jas suprasti.
Europos istorijos pedagogų asociacijos misija yra įkvėpti ir remti mokytojus, įtraukti mokinius į novatorišką ir atsakingą istorijos ir pilietiškumo ugdymą.