Sekmadienis, 29 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Kaip sumažinti skrydžių baimę?

www.alkas.lt
2023-04-01 11:00:14
0
Lėktuvas | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Lėktuvas | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Maždaug kas sekundę kažkur pasaulyje pakyla lėktuvas. Nors skrydžiai dažnam tapę natūralia atostogų ar darbo dalimi, beveik kas ketvirtas žmogus bijo skristi. Ar galima išmokti sėsti į lėktuvą be baimės ir atsikratyti aviafobijos? Taip – atsakius sau į esminį klausimą ir žinant kelis paprastus metodus, įsitikinę „GetJet Airlines“ vyresnieji skrydžių palydovai Donata Valantinaitė ir Konstantinas Balaboskinas. Jie su keliautojais pasidalijo praktiniais patarimais, padėsiančiais sumažinti stresą ir nerimą jau artimiausios kelionės metu.

D. Valantinaitės darbo vieta jau daugiau nei penkerius metus yra 10 km aukštyje. Ji sako skrydžių baimę juntančius žmones pastebinti jau nuo pirmos jų įlipimo į lėktuvą akimirkos, tačiau tokių keleivių nerimas tampa ypač akivaizdus turbulencijos metu – būtent tada žmonėms savo emocijas kontroliuoti tampa ypač sunku.

„Žmonės gali bijoti skirtingų dalykų – aukščio, uždarų erdvių, tačiau dažniausiai man tenka susidurti su bijančiais turbulencijos, – kolegei antrina ketverius metus aviacijos srityje dirbantis K. Balaboskinas. – Manau, tai galima susieti su netikėtumo efektu. Nieko nesitiki, mėgaujiesi vaizdais pro langą, o staiga atsiranda vibracija ir prašoma visų užsisegti saugos diržus – vien tai gali sukelti nerimą.“

Laimei, nerimas ir stresas neturi būti kiekvienos kelionės lėktuvu palydovas, net jeigu ir jaučiate baimę skristi. Patirtį padaryti malonesnę gali keli paprasti praktiniai profesionalų patarimai.

Susikurkite savo patogumo zoną

Nors mėgstama sakyti, kad geriausi dalykai slypi išžengus iš komforto zonos, šiuo atveju skrydžio palydovai ragina elgtis priešingai. Leiskite savo kūnui ir mintims panirti į kuo patogesnę būseną.

„Kaip tą padaryti – labai individualu. Vieniems padeda įvairios kvėpavimo technikos, kitiems – minčių nukreipimas, mėgstamos knygos skaitymas ar muzika. Kiekvienas turėtume pažinti savo organizmą ir mokėti tvarkytis stresinėse situacijose, kurių gyvenime juk netrūksta“, – sako K. Balaboskinas.

Jo patarimas – nuoširdžiai atsakyti sau į klausimą: „Tai ko visgi aš bijau lėktuve?“ Žinant atsakymą, bus lengviau sau padėti: pavyzdžiui, jeigu gąsdina variklio garsai – užsidėti ausines ir įsijungti muziką, jeigu baimę kelia aukštis – nuleisti užuolaidėlę ir nukreipti savo dėmesį į filmą, o jeigu nerimą stiprina nepažįstama aplinka – pakilus paprasčiausiai apsiauti mėgstamas šlepetes, pripūsti kelioninę pagalvę ir jaustis patogiai.

Pasidalinkite savo baime

D. Valantinaitė savo ruožtu įsitikinusi: „Dažniausia klaida žinant, kad turi didžiulę skrydžio baimę – nepasisakyti apie ją įgulai. Būtent jie bus šalia ir galėtų nuraminti, nes geriausiai žino, kaip tą padaryti“. To jie kasmet mokomi pirmosios pagalbos mokymų metu, o ir kiekvienas savo „arsenale“ turi įvairių iš praktikos atėjusių būdų, kaip geriausia padėti kiekvienoje situacijoje.

„Kartą skridau su moterimi, jaučiančia klaustrofobiją (uždarų patalpų baimę). Pastebėjau, kad ji lėktuve jaučiasi nejaukiai ir yra kamuojama didelio streso. Labai padėjo tai, kad jos vyras pasidalijo su įgula informacija apie žmonos baimę – galėjome parinkti būtent jai tinkamus atsipalaidavimo būdus bei nuteikti ją pozityviai. Po skrydžio ji nuoširdžiai dėkojo ir teigė atradusi naujų metodų savo baimėms įveikti“, – pasakoja K. Balaboskinas.

Jis taip pat prisimena kitą iškalbingą atvejį, kuris įrodo, kad palydovai su baime susitvarkyti gali padėti net geriau nei artimieji. Maždaug 8-10 metų mergaitė keliavo su tėčiu, tačiau jis neperspėjo įgulos narių apie jos baimę. Todėl tik pakilimo metu šie pastebėjo, kad mergaitė išsigandusi, ji nervingai kvėpavo į sanitarinį maišelį (angl. „sickness bag“).

„Po pakilimo iškart pribėgau, nuvedžiau ją į vėsesnį salono galą, supažindinau su kitais kolegomis, davėme vandens, smagiai pabendravome. Skrydžiui pasibaigus mergaitė eidama pro šalį paprašė manęs pritūpti, pabučiavo į skruostą ir pasakė ačiū“, – patirtimi dalijasi skrydžių palydovas.

Padėti gali net vietos pasirinkimas

Salono galą, kalbėdama apie būdus skrydžių baimei įveikti, pamini ir D. Valantinaitė. Ir ne be reikalo – tą jai padėjo suprasti vienas keleivis senegalietis, kuris dažnai skraidydamas vis paprašydavo jį persodinti į lėktuvo galą.

„Jausdamas baimę po išgyventos katastrofos, jis būdamas gale gali lengviau komunikuoti su įgula. Sėdint salono gale paprasčiau pasiekti įgulos narį, galinėje virtuvėje galima laisviau ateiti ir pabendrauti su įgula. Priekyje dažniausiai tai padaryti sudėtingiau, nes prie pilotų kabinos dirbanti įgula turi komunikuoti ir su jais, tad virtuvė turi likti uždara pašaliniams asmenims“, – paaiškina skrydžių palydovė.

Tiesa, ir šiuo atveju K. Balaboskinas ragina pažvelgti į baimės „šaknis“. Jeigu labiausiai baiminatės turbulencijos, verčiau rinktis vietą priekyje – esant lengvai vibracijai lėktuvo priekyje sėdintys keleiviai jausis ramiau.

Alkoholis ar vaistai – didesnis pavojus nei nauda

Neretai pasitaiko, kad prieš skrydį nerimaujantis keleivis griebiasi alkoholio arba raminamųjų vaistų. Tačiau skrydžių palydovai įspėja – toks metodas gali sukelti priešingą efektą.

„Visų pirma, keleivis dėl apsvaigimo gali būti neįleistas į lėktuvą. Kita rizika – intoksikacijos pasekmės gali pradėti jaustis skrydžio metu. Svarbu atsiminti, kad pasikeitus slėgiui alkoholio poveikis organizmui sustiprėja. Galiausiai, raminamieji vaistai gali sulėtinti žmogaus reakciją arba sukelti didelį mieguistumą, o tai būtų pavojinga įvykus avarinei situacijai“, – įspėja K. Balaboskinas.

Jeigu norite salone lengviau užmigti, D. Valantinaitė siūlo ne tokį pavojingą metodą – tiesiog prieš kelionę save kiek nualinkite ir pavarkite. Dažnai šis patarimas duodamas kalbant apie vaikus, bet padeda ir suaugusiems.

Pasidomėkite – ir pažvelkite į vaikus

D. Valantinaitė pastebi, kad nerimą, stresą skrydžio metu jaučiančių keleivių dažnai padaugėja po ne visada teisingo dėmesio incidentams ore: „Lėktuvas statistiškai yra saugiausia tolimojo susisiekimo priemonė. Visgi, žiniasklaidoje ir internete vis lengviau galima rasti pranešimų apie įvairias – net ir senas – katastrofas. Deja, ne visada jie būna teisingi, o klaidingi pranešimai gali sukelti nepasitikėjimą transporto priemone. Siūlyčiau nesikliauti skandalinga informacija, o ją pasitikrinti – tuomet ir bus mažiau erdvės nepagrįstoms baimėms“.

Balaboskinas atkreipia dėmesį ir į vaikus, kuriems dažniau skraidant bei geriau susipažįstant su orlaiviu, baimės mažėja: „Laikui bėgant vaikai tampa vis atsparesni skrydžio baimei dėl to, kad šiuolaikiniai tėvai pratina juos prie keliavimo lėktuvais nuo ankstyvos vaikystės. Kas ankščiau buvo didelė prabanga, šiuo metu yra mūsų gyvenimo neatsiejama dalis.“ Tad tikėtina, kad auga karta, kurioje skrydžio baimę turinčių žmonių jau bus mažiau.

””

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. „Kylam“: Kaip įveikti skrydžių baimę? (video)
  2. Kaip įveikti skrydžio baimę?
  3. Aviaciją apgaubęs rūkas sklaidos, tačiau nežinomybė ir baimė keliauti išlieka
  4. Per savaitę atnaujinti 24-os skrydžių kryptys
  5. Rugpjūtį daugėja skrydžių krypčių
  6. Nuo rudens – šešios naujos skrydžių krypys
  7. Oro navigacija: kai kuriuose šalies oro uostuose aptarnaujamų skrydžių skaičius augo tris ir net penkis kartus
  8. Oro uostuose – 50 atnaujintų skrydžių krypčių
  9. Skrydžių krypčių daugės ir liepą
  10. Ar sulauksime keleivinių skrydžių iš Šiaulių?
  11. Oro uostai džiaugiasi sparčiai augančiais skrydžių skaičiais
  12. Nuo gruodžio Lietuvos oro uostuose daugėja skrydžių krypčių
  13. Šalies oro uostuose ženkliai auga skrydžių pasiūla
  14. Skrydžių skaičius išaugo, bet praėjusių metų lygį grįšime dar negreitai
  15. Pavasarį – dar daugiau skrydžių krypčių

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

ICBM vilkikas ir T-72 tankai priešais Šv. Vasilijaus soborą Maskvoje dienos šviesoje
Ukrainos balsas

Ar tikrai Rusija mažina karines išlaidas?

2025 06 29
Senamiestis nuo Išganytojo kalvos | sonsdaughters.lt nuotr.
Kultūra

Vilniečiams dovanoja ekskursiją ausinėse: veda į mažiausiai žinomą, bet labai gražią senamiesčio dalį

2025 06 29
baltoji banga.lt
Lietuvoje

„Baltoji banga“ ragina Seimą pirmadienį nemažinti atsakomybės už piktnaudžiavimą pareigomis

2025 06 28
Vilniuje pirmąkart istorijoje vyks Europos šalių geografijos olimpiada | linesa.lt nuotr.
Lietuvoje

Vilniuje pirmąkart istorijoje vyks Europos šalių geografijos olimpiada

2025 06 28
Sargėnų estakada
Lietuvoje

Atidaromas eismas Sargėnų estakada

2025 06 28
Klaipėdos kamerinis orkestras
Kultūra

Kintų muzikos šventėje – pasaulinio lygio pasirodymo lydimos Anatolijaus Šenderovo ir Ugnės Karvelis sukaktys

2025 06 28
Policija
Lietuvoje

Savaitgalį – pareigūnų dėmesys motociklininkų saugumui

2025 06 27
Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas pasirašė mokesčių, pensijų ir Gynybos fondo įstatymus

2025 06 27

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Mikabaliui apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • Rimvydas apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
  • Mikabalis apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • >oho apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • K. Urba. Kultūros kongreso jubiliejaus pamokos
  • Kas iš tikrųjų kuria laimingą vaikystę?
  • Ar tikrai Rusija mažina karines išlaidas?
  • Draudikai primena kaip tvirtinti vasaros krovinius

Kiti Straipsniai

Palangos oro uostas

Iš Palangos į Londoną lėktuvai kils 7 kartus per savaitę

2025 06 20
Kelionės Kaune

Kauno viešajame transporte –naujas atsiskaitymo būdas

2025 06 11
Lėktuvas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

E. Sabutis ragina EK imtis veiksmų dėl navigacijos trikdžių

2025 06 10
Lova, miegas

Tyrimas: apie pusė lietuvių negali kokybiškai išsimiegoti

2025 06 08
Nidos aerodromas

Atvirų vartų diena kviečia į Nidos aerodromą

2025 06 06
„airBaltic“ lėktuvas | „airBaltic“ nuotr.

„airBaltic“ pradeda tiesioginius skrydžius į Tiraną

2025 06 03
„flydubai“ lėktuvas

Skrydžius iš Vilniaus ruošiasi pradėti bendrovė „flydubai“

2025 05 29
Traukinys

Traukiniai tarp Vilniaus ir Varšuvos važiuos greičiau ir dažniau

2025 05 28
Lėktuvas | sumin.lrv.lt nuotr.

Apklausa: susisiekimo oru kokybė ženkliai gerėja

2025 05 26
„airBaltic“ lėktuvas

„airBaltic“ pradeda tiesioginius skrydžius iš Vilniaus į Prahą

2025 05 23

Skaitytojų nuomonės:

  • Mikabaliui apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • Rimvydas apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
  • Mikabalis apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • >oho apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
  • Mikabalis apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Miško kelias | am.lt nuotr.

Įsibėgėja žvyrkelių tvarkymo darbai

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai